Monday, February 27, 2012

ΔΥΟ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ "ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΗΣ " ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ











ΔΥΟ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ “ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΗΣ” ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
============

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΙΟ
____________

Στην ιστοσελίδα της romfea.gr στην Ημερίδα της σχετικής ειδήσεως, υπάρχει η ακόλουθος σημείωσις.

H Romfea.gr δημοσιεύει παρακάτω το κείμενο του Αρχ. Δανιήλ Αεράκη, που εστάλη από την Ι.Μ. Δημητριάδος:

Φοβούμαι ότι το κείμενο του σεβαστού πατρός Δανιήλ Αεράκη έρχεται κατά τρόπον τινά, εις μορφήν θεολογικής απαντήσεως εις τα λεγόμενα της ημερίδος της Μητρ. Πειραίως.

Και τούτον, διότι, μετά τόσας ημέρας, ένα ιδιαιτέρως άστοχον κείμενον προσφέρεται υπό των μεταπατερικών, ως απαντήσις ή τουλάχιστον ως βολιδοσκόπησιν περιμέτρου.

Οποία απογοήτευσις.

Εις το κείμενο αυτό τελειούται η κατα το Ορθόδοξον κατανόησις των, υπο του Αγιου Πνεύματος θεολογουμένων και χαριζομένων εσαεί εις την Εκκλησίαν;

Θα ήτο όντως κρίμα.

Ας ελπίσουμε ότι θα τύχουμε μιας Ορθόδοξης θεολογικης υποστήριξης των επαγγελομένων των.

Ας επιτραπεί μία επανάληψις των ανωτέρω χάριν εμφάσεως.

Θα περιμέναμε κάτι αρμοδιότερον από μια Θεολογική Ακαδημία, προς υπεράσπισιν των υποδεικνυομένων ως κακοδοξιών.

Εάν όντως, όπως δηλώνουν, ενδιαφέρωνται για την Ορθόδοξο θεολογία, ας προσπαθήσουν να θέσουν Ορθόδοξον θεολογικόν λόγο προς υπεράσπισιν των όσων καινοτόμων και ατόπων υποστηρίζουν.

Αυτό είναι ένα τίμιο αίτημα.

Βεβαίως αναμένουμε μια ενέργεια των “μεταπατέρων” συμβατήν με το "Ορθοδόξως θεολογειν" της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας..

Θα ήτο πρόξενος ιδιαιτέρας λύπης αποκλειστικές αναφορές εις νεόκοπους (αθεολόγητους) θεολογούντας, μετα της σχετικής παραγνωρίσεως της καθ΄ημάς Ορθοδόξου θεολογίας και της θεόθεν διδασκαλίας των όντως θεοφόρων Πατέρων της Εκκλησίας.

*****

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΧΟΛΙΟ
_______________

Βλέπω ότι η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟΣ και οι “μεταπατερικοί” ενοχλήθηκαν από την απάντηση του Σεβ. Πειραιώς.

Όμως θεολογική απάντηση, στα όσα Ορθοδόξως, καταμαρτυρούνται εναντίον των μεταπατερικών, με την υπόδειξη της παρεισφρήσεως αυτών επί αιρετικού εδάφους, δεν φαίνεται στον ορίζοντα.

Είναι σε θέση να αρθρώσουν Ορθόδοξο θεολογικό λόγο εκεί στον Βόλο ή όχι;

Η υπέρβασις των πατέρων αποτελεί θεολογικό έγκλημα για την Ορθοδοξία.

Αυτήν όμως επαγγέλλονται "γυμνή τη κεφαλή".
Και δεν απαντούν στις υποδείξεις του λάθους των.

Μήπως απλά αδυνατούν, διότι η οποία Ορθόδοξη θεολογική απάντηση, μόνον πατερική μπορεί να είναι;

Μια απάντηση θεολογική ρε παιδιά του Βόλου, ίσως το λάθος να είναι στην αντίθετη πλευρά, και να σας αδικούν.

Ας το υποδείξουν από Βόλο, Ορθόδοξο θεολογικώς τω τρόπω….

Όμως αυτά είπαν στον Βόλο, στο μεταπατερικό συνέδριο.

- «Η θεολογία πρέπει να προσαρμοστεί σε φιλελεύθερους τρόπους σκέψεως κι έτσι να αποκλίνει από την πατερική παράδοση» (Alexei Nesteruk, Ε΄συνεδρία 4/6/2010).

- «Να γίνει υπέρβαση των Πατέρων αφού αυτοί συμβιβάστηκαν με το πνεύμα του κόσμου» (Παντελεήμων Καλαϊτζίδης, Ι’ συνεδρία 6/6/2010).

- «Να πάμε πέρα από τους Πατέρες» (Διάκ. Pavel Gavrilyuk, Β΄συνεδρία 4/6/2010).

- «Η παράδοση δεν μπορεί να είναι εγγυήτρια της αλήθειας. Αν γίνει δεκτή η ερμηνευτική του Gadamer θα βοηθήσει την Ορθοδοξία η παράδοση να μην εξεταστεί ως οχυρό αληθείας» (Assaad Katan, ΣΤ’ συνεδρία 5/6/2010).

- «…και όχι κατ' ανάγκη στα ίδια μονοπάτια που ακολούθησαν οι πατέρες της εκκλησίας, γιατί, η χρονική απόσταση παράγει νέες σημασιολογικές διαστάσεις που προχωρούν πολύ πέρα από την αρχική σημασία του συγγραφέα, όπως επίσης και οι επεξηγηματικές τομές από διάφορους διαδοχικούς διερμηνείς.»
(Assaad Katan, ΣΤ’ συνεδρία 5/6/2010).

[Εδώ έχουμε και το φιλοσοφικό έρεισμα της μεταπατερικής. Απολύτως στοχαστικό] σε αντίθεση με τον Αγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο, "Άλιευτικως αλλ’ ούκ Αριστοτελικώς Πνευματικώς αλλ’ ούκ κακοπραγμονικώς", είπαμε, τι να ξέρει αυτός, οι “μεταπατερικοί” γνωρίζουν καλλίτερα...

Και η απάντηση από τον Αγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό,

1) Οὐκ ἀνεξόμεθα νέαν πίστιν διδάσκεσθαι.

2) Οὐκ ἀνεξόμεθα ἄλλοτε ἄλλα φρονεῖν καὶ καιροῖς μεταβάλλεσθαι

(Αυτό ακριβώς επιζητούν οι μεταπατερικοί, την επάρατο παραλλακτικότητα της κατανοήσεως των θεολογικών κειμένων.)

Πόσο ειλικρινείς ενώπιον του Αγίου Θυσιαστηρίου μπορούν να είναι όταν προ(σ)φέρουν κατά την Θεια Λειτουργία, της ημέρας τα Ορθοδοξίας, τον Ορο της Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου;

Υπέρ ποίας ενώσεως των πάντων προσεύχονται στην Θεία Λατρεία, όταν διαφοροποιούνται οικειοθελώς της κοινής πίστεως της Εκκλησίας, διά της παραλλασσόμενης κατανοήσεως, όπως την έθεσαν στον συνέδριο του Βόλου, επιβαρύνοντας την, με την συνάφεια των αιρετικών δοξασιών;

Η ανειλικρίνια ενώπιον Κυρίου του Θεού, είναι ολετήρια σωτηρίας…

Εάν σφάλλω, παρακαλώ για την συγνώμη σας, σεβαστοί “μεταπατέρες,” εάν σφάλλω όμως….


ΠΗΓΗ:

Αναβάσεις

No comments:

Post a Comment