Thursday, March 14, 2019

Ο ΑΥΤΟΧΕΙΡΟΤΟΝΗΤΟΣ VINCENT CHEKALIN καί ἡ “ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ” ΕΚΚΛΗΣΙΑ τῆς ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ

Αν υπάρχει απάντηση στις σοβαρές καταγγελίες του π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου το Οικουμενικό Πατριαρχείο οφείλει να δώσει άμεσα συγκεκριμένη εμπεριστατωμένη απάντηση.


Ο ΑΥΤΟΧΕΙΡΟΤΟΝΗΤΟΣ VINCENT CHEKALIN
 καί ἡ “ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ” ΕΚΚΛΗΣΙΑ τῆς ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ

Του π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου
=====

Ἡ περίπτωση τοῦ Μακαρίου (Μaletic), τοῦ ἡγέτου τῆς σχισματικῆς ὁμάδας μὲ τὴν ἐπωνυμία «Οὐκρανικὴ Αὐτοκέφαλη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία» (UAOC), εἶναι πολὺ διαφορετικὴ καὶ ἐξαιρετικὰ σοβαρὴ γιὰ ὁλόκληρη τὴν Ὀρθοδοξία. Σημειώνεται ὅτι ἡ ὁμάδα τοῦ Μακαρίου διαθέτει στὴ νέα “αὐτοκέφαλη” Ἐκκλησία 15 “ἐπισκόπους”, ἐπὶ συνόλου 50 ἐπισκόπων, δηλαδὴ ἀποτελοῦν τὸ 30% τοῦ συνόλου τῆς Ἱεραρχίας της.

Εἶναι, ἐπίσης, ἄξιο προσοχῆς, ὅτι ὅσοι ὑπερασπίζονται τὶς ἐπιλογὲς τοῦ Φαναρίου στὸ Οὐκρανικό, ἐνῶ ἀναφέρονται στὸν Φιλάρετο καὶ τὴν ὡς ἔγινε “ἀποκατάστασή” του, ἀντιθέτως τηροῦν ἀπόλυτη σιγὴ γιὰ τήν κατά πολύ σοβαρότερη περίπτωση τοῦ Μακαρίου. Οὐδέποτε ἀναφέρονται σ’ αὐτόν. Αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ λόγος ποὺ ἀνησυχοῦμε ἰδιαίτερα, διότι, ἐνῶ ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας ἁρμοδίως ἔχει διατυπώσει σοβαρότατες καταγγελίες, ὁρισμένες ἀπὸ τὶς ὁποῖες ἔχουν δεῖ τὸ φῶς τῆς δημοσιότητος, ἐν τούτοις οἱ ἁρμόδιοι παράγοντες καὶ τοῦ Φαναρίου καὶ τῆς νέας “αὐτοκέφαλης” ἐκκλησίας στὸ Κίεβο σιωποῦν. Δὲν παρέχουν καμία ἐξήγηση γιὰ ἀντικρούσουν τὶς καταγγελίες πολλαπλασιάζοντας ἔτσι τὶς ἀνησυχίες.

Τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο στὴν ἀνακοίνωση γιὰ τὴν πράξη ἀποκαταστάσεως τοῦ Μακαρίου κάνει λόγο γιὰ ἔκκλητο προσφυγὴ τοῦ Μακαρίου (Maletic), ἡ ὁποία, ὡς γνωστόν, ἀσκεῖται γιὰ νὰ ἀναιρεθεῖ καταδικαστικὴ  ἀπόφαση ἐναντίον ἑνὸς ἐπισκόπου ἢ ἄλλου κληρικοῦ.

Ὅμως, ὁ Μακάριος (Maletitc) δὲν ἐδικαιοῦτο νὰ ἀσκήσει ἔκκλητο προσφυγή, διότι ὡς ἐπίσκοπος δὲν καταδικάστηκε ἀπὸ ἐκκλησιαστικὸ δικαστήριο. Ἦταν πρωτοπρεσβύτερος τῆς κανονικῆς Οὐκρανικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας (τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας), ἔφυγε ἀπὸ τὴ δικαιοδοσία της καὶ ἐντάχθηκε στὴ σχισματικὴ UAOC. Ἡ Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας τὸν ἔθεσε σὲ ἀργία. Στὶς 3.11.1996, ὄντας στὴ σχισματικὴ ὁμάδα τῆς UAOC, “χειροτονήθηκε” σὲ “ἐπίσκοπο” ἀπὸ  μὴ κανονικῶς χειροτονηθέντες “ἀρχιερεῖς” ἤτοι ἀπὸ τοὺς Δημήτριο Yarema, Ἰγκὸρ Isichenko καὶ Μεθόδιο Kudryakov. Καὶ οἱ τρεῖς “χειροτονήσαντες” τὸν Μακάριο δὲν ἔχουν Ἀποστολικὴ Διαδοχή, διότι ἕλκουν τὴ χειροτονία ἀπὸ τὸν διαβόητο τσαρλατάνο καὶ αὐτοχειροτόνητο Vincent Chekalin. Ἐπειδὴ ὅμως ὁ Μακάριος ἦταν ἐνταγμένος στὸ σχίσμα, ὅπου καὶ “χειροτονήθηκε”, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας δὲν ἀσχολήθηκε μαζί του, καὶ ἀσφαλῶς δὲν τὸν καταδίκασε ποτὲ  ὡς “ἐπίσκοπο”.

Συνεπῶς, τίθενται δύο καίριας σημασίας ζητήματα:

1. Ἀφοῦ δὲν ὑπάρχει καταδίκη κατὰ τοῦ “ἐπισκόπου” Μακαρίου (Maletic), ἐναντίον ποιᾶς καταδικαστικῆς ἀποφάσεως ἄσκησε ἔκκλητο προσφυγὴ ἐνώπιον τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου; Καὶ ἀκολούθως, ποιὰ καταδικαστικὴ ἀπόφαση ἀναίρεσε ἡ Πατριαρχικὴ καὶ Συνοδικὴ ἀπόφαση τῆς 11.10.18;

2. Πότε καὶ μὲ ποιὰ κανονικὴ χειροτονία εἰς ἐπίσκοπον ἀπέκτησε ὁ Μακάριος τὸν «ἀρχιερατικὸ βαθμό»; Πότε τοῦ στερήθηκε ὁ ὅποιος «ἀρχιερατικὸς βαθμὸς» εἶχε ἀποκτήσει γιὰ νὰ ἀποκατασταθεῖ τώρα μὲ τὴν ἀπόφαση τοῦ Πατριαρχείου; Μὲ ποιὸ τρόπο ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου «ἀποκατέστησε εἰς τὸν ἀρχιερατικὸ βαθμὸ» τὸν Μακάριο; Εἶναι δυνατὸν μία Συνοδικὴ Πατριαρχικὴ ἀπόφαση ἐπὶ ἐκκλήτου προσφυγῆς νὰ συμπληρώνει τὴν ἔλλειψη Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς σὲ ἐπισκοπικὴ χειροτονία; Ἀπὸ πότε εἰς τὰς «κανονικάς προνομίας τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως ὅπως δέχηται ἐκκλήτους προσφυγὰς ἀρχιερέων καὶ ἄλλων κληρικῶν ἐκ πασῶν των Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν» περιλαμβάνεται καὶ ἡ θεραπεία τῆς ἐλλείψεως Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς σὲ ἐπισκοπικὴ χειροτονία;  

Ὅπως προκύπτει ἀπὸ τὸν συνημμένο πίνακα, οἱ ἐπίσκοποι τῆς UAOC (ποὺ συμμετέχουν σὲ ποσοστὸ 30% στὴν Σύνοδο τῆς νέας “αὐτοκέφαλης” Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας) ἕλκουν τὴν χειροτονία τους ἀπὸ δύο πρόσωπα: Ἀπὸ ἕνα καθηρημένο καὶ ἕνα αὐτοχειροτόνητο! Τὸν καθαιρεθέντα πρώην ἐπίσκοπο Τζὸν Bodnarchuk καὶ τὸν αὐτοχειροτόνητο τσαρλατάνο Victor (Vincent) Chekalin, οἱ ὁποῖοι τὸ 1990 “χειροτόνησαν” τοὺς πρώτους “ἐπισκόπους” θεμελιώνοντας τὴ σχισματικὴ ὁμάδα καὶ τὴν ἀντικανονικὴ  –ἄνευ Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς–  ἱεραρχία τῆς UAOC. Πιό συγκεκριμένα:

Ὁ ΤΖΟΝΤ BODNARCHUK ἦταν Ἐπίσκοπος Ζυτόμιρ τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας, στὸ ὁποῖο καὶ χειροτονήθηκε κανονικὸς ἐπίσκοπος στὶς 23.10.1977. Τὸν χειροτόνησε ὁ Μητροπολίτης Κιέβου Φιλάρετος (Denisenko) καὶ ἄλλοι ἐπίσκοποι τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησιας ποὺ ἦταν σὲ κανονικὴ κοινωνία μὲ τὸ Πατριαρχεῖο τῆς Μόσχας καὶ ὅλες τὶς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες. Ὃμως ἀποσχίσθηκε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία του καὶ ἔτσι στὶς 14.11.1989 καθαιρέθηκε μέ ἀπόφαση τῆς Συνόδου τοῦ Πατριαρχείου ΜόσχαςΟὐδέποτε ἄσκησε τὴν ἔκκλητο προσφυγή. Συμμετεῖχε στὴ σχισματικὴ ὁμάδα τῆς UAOC καὶ ὄντας καθηρημένος μαζὶ μὲ τὸν Vincent Chekalin χειροτόνησαν τοὺς πρώτους “ἐπισκόπους” στὸ σχίσμα τῆς UAOC. Τὸ 1992 ζήτησε ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας νὰ ἐπανέλθει στὴ Ρωσικὴ Ἐκκλησία, ἀλλὰ τὸ 1993 ἐντάχθηκε στὴ σχισματικὴ ὁμάδα «Οὐκρανικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τοῦ Πατριαρχείου Κιέβου» (UOC-KP) μὲ ἡγέτη τὸν Φιλάρετο (Denisenko).

Ὁ VICTOR (VINCENT) CHEKALIN ἦταν διάκονος τῆς Ρωσικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Οὐδέποτε χειροτονήθηκε πρεσβύτερος, οὔτε ἐπίσκοπος, οὔτε κἂν καὶ σὲ σχισματικὴ ὁμάδα. Τό 1987, δίδασκε σὲ ἀγροτικὸ σχολεῖο στὴν περιοχὴ Kaluga, ὅπου μετὰ ἀπὸ καταγγελίες τῶν γονέων τῶν μαθητῶν, καταδικάστηκε σὲ τρία χρόνια φυλάκισης γιὰ ἀποπλάνηση ἀνηλίκων. 

Μετά την πρόωρη ἀποφυλάκισή του τὸ 1988 αὐτοονομάσθηκε «Ἐπίσκοπος Γιάσναγια Πολιάνα» τῆς «Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας». Δημοσίευσε κείμενα ἀσκώντας κριτικὴ στὶς ἐκκλησιαστικὲς ἀρχὲς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας, τὶς ὁποῖες κατηγοροῦσε γιὰ οἰκουμενισμὸ καὶ ἐπαφὲς μὲ τὶς ἄλλες Ὁμολογίες. Τὸ 1990 μετέβη στὸ Jordanville τῶν ΗΠΑ, ζητώντας ὑποστήριξη ἀπὸ τὴν Ὑπερόρια Ρωσικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία (ROCOR), ἀλλὰ ἐκδιώχθηκε καὶ ἀπελάθηκε ἀπὸ τὶς Ἡνωμένες Πολιτεῖες, ἐπειδὴ ἔκλεψε ἀντιμήνσια καὶ λειτουργικὰ βιβλία.

Στη συνέχεια ἔφτασε στὴν Οὐκρανία καὶ μὲ τὴν ἀνύπαρκτη ἰδιότητά του ὡς ἐπισκόπου τῆς «ἐκκλησίας τῶν κατακομβῶν», προσχώρησε στὴν UAOC καὶ μὲ τὸν καθαιρεθέντα ἐπίσκοπο John Bodnarchuk δημιούργησε τὴν ἱεραρχία τῆς UAOC, «χειροτονώντας» τὸν Vasily Bodnarchuk καὶ τὸν Andrey Abramchuk (24.3.1990 καὶ 7.4.1990).
Ἀργότερα, στὸ τέλος τοῦ 1990 ἐντάχθηκε στὴν Ἑλληνόρρυθμη Καθολικὴ Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας (Οὐνίτες) καὶ ὁ Οὐνίτης Ἐπίσκοπος Lviv Vladimir Sternyuk ἐκ μέρους τοῦ Πάπα Ρώμης τὸν διόρισε «Πρωθιεράρχη τῆς Ρωσικῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας» (Οὐνίτες) μὲ δικαίωμα χειροτονίας καὶ ἀποδοχῆς Ἐπισκόπων, ἱδρύσεως ἐπαρχιῶν καὶ ὅλα τά ἂλλα δικαιώματα διοικήσεως, ἐκδίδοντας καὶ τὸ σχετικὸ Γράμμα. Ὁ Τσεκάλιν προχώρησε στή δημιουργία Ἑλληνοκαθολικῶν (Οὐνιτικῶν) κοινοτήτων στὴ Λετονία καὶ τὴ Ρωσία.

Τὸ ἔτος 1991 τὸ Βατικανὸ ἐπισήμως παραδέχθηκε ὅτι ὁ Vincent Chekalin δὲν ἔχει κανονικὴ σὲ Ἐπίσκοπο χειροτονία, οὔτε Ἐπίσκοπος εἶναι, ἀλλὰ οὔτε ὑπάγεται στὴν Μητρόπολη Lviv τῶν Οὐνιτῶν, ἐνῶ ὁ Ἐπίσκοπος Vladimir Sternyuk λόγω τῆς συνεργασίας του μὲ τὸν Chekalin  παύθηκε ἀπὸ τὴ θέση του.

Στὶς ἀρχὲς τῆς δεκαετίας 1990 ὁ Chekalin ἐξαπατώντας ζεῦγος πνευματικῶν του τέκνων  ἀπήγαγε τὸν ἐννιάχρονο υἱό τους μὲ τὸν ὁποῖο δραπέτευσε στὴν Αὐστραλία. Ἐκεῖ παρουσίασε τὸ παιδί ὡς υἱό του, ἐξασφάλισε νέα ταυτότητα μέ τὸ ὄνομα Vincent Berg καὶ ἀπέκτησε τὴν αὐστραλιανὴ ὑπηκοότητα. Ἀργότερα, ἡ μητέρα τοῦ παιδιοῦ κατ΄ ἐπανάληψιν κατηγοροῦσε τὸν Chekalin γιὰ ἀπαγωγὴ καὶ ἀποπλάνηση ἀνηλίκου ἀλλὰ τελικὰ δὲν καρποφόρησαν οἱ προσπάθειες νὰ ἀποδοθεῖ τὸ παιδὶ στὴν οἰκογένεια. Στὴν Αὐστραλία γιὰ ἕνα μεγάλο χρονικὸ διάστημα ὁ Chekalin παρουσίαζε τὸν ἑαυτὸ του θῦμα τῆς πολιτικῆς καταστολῶν στὴν ΕΣΣΔ, ἐπίσκοπο τῆς Ἀγγλικανικῆς Ἐκκλησίας καὶ «ψυχίατρο τοῦ μυστικοῦ σχολείου τῆς KGB». Τὸν Σεπτέμβριο τοῦ 2018, ὁ Chekalin καταδικάστηκε στὴν Αὐστραλία σὲ 4 χρόνια καὶ 3 μῆνες φυλάκιση γιὰ πολυάριθμες πράξεις ἀπάτης καὶ πλαστογραφίας, διότι ἐμφανιζόταν ὡς ψυχίατρος μὲ πλαστὰ διπλώματα. Κατηγορήθηκε, ἐπίσης, γιὰ σεξουαλικὴ κακοποίηση ἀνηλίκων. Ἀποδεικτικά στοιχεῖα τῆς καταδίκης δημοσιεύθηκαν στὰ μέσα ἐνημέρωσης καὶ στὸ διαδίκτυο στὴν Αὐστραλία.

Δυστυχῶς, ἀπὸ τέτοιας ποιότητος “ἀρχιερωσύνη” χωρὶς Ἀποστολικὴ Διαδοχὴ ἕλκει τὴν χειροτονία του τὸ μεγαλύτερο μέρος τῶν “ἱεραρχῶν” τῆς UAOC καὶ τῆς νέας “αὐτοκέφαλης” Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας!

Στὸν ἑπόμενο πίνακα παρουσιάζεται τὸ ἱστορικό τῆς διαδοχῆς τῶν χειροτονιῶν στὴ σχισματικὴ ὁμάδα «Οὐκρανικὴ Αὐτοκέφαλη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία» τοῦ Μακαρίου (Maletic)  καὶ ἰδιαιτέρως πόθεν ἕλκουν τὴν καταγωγὴ οἱ χειροτονήσαντες σὲ “ἐπίσκοπο” τὸν ἡγέτη της Μακάριο (Maletic) (οἱ “ἱεράρχες” ποὺ ἕλκουν τὴ χειροτονία ἀπὸ τὸν Vincent Chekalin σημειώνονται μὲ ἔντονα (bold) μπλὲ γράμματα).

“ἱεραρχία” τῆς UAOC “γεννήθηκε” στὶς 24.3.1990 μὲ τὴ “χειροτονία” σὲ “ἐπίσκοπο” τοῦ Vasily Bodnarchuk ἀπὸ τὸν καθαιρεθέντα πρώην ἐπίσκοπο τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας John Bodnarchuk καὶ τὸν αὐτοχειροτόνητο ἢ μᾶλλον οὐδέποτε χειροτονηθέντα σὲ ἐπίσκοπο τσαρλατάνο Vicent Chekalin. 

Ἀκολούθως, στὶς 7.4.1990 ὁ αὐτοχειροτόνητος Vicent Chekalin καὶ ὁ Vasily Bodnarchuk “χειροτόνησαν” σὲ “ἐπίσκοπο” τὸν Ἀντρέι Abramchuk. Στὴ συνέχεια, αὐτοὶ δημιούργησαν τὴν “ἱεραρχία” τῆς σχισματικῆς παρατάξεως τοῦ Μακαρίου (Maletic), τῆς «Οὐκρανικῆς Αὐτοκέφαλης Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας" (UAOC).

Σήμερα, στή Σύνοδο τῆς νέας «Αὐτοκέφαλης» Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας ὑπὸ τὸν νέο “Ἀρχιεπίσκοπο” Ἐπιφάνιο ποὺ ἔλαβε τὸν «Τόμο τῆς Αὐτοκεφαλίας» ἀπὸ τὴν Κωνσταντινούπολη, συμμετέχουν καί 15 “ἐπίσκοποι” τῆς UAOC-Μακαρίου (Maletic) ποὺ ἕλκουν τὴν “χειροτονία” τους ἀπὸ τοὺς John Bodnarchuk καὶ τὸν αὐτοχειροτόνητο ἢ μᾶλλον οὐδέποτε χειροτονηθέντα Vicent Chekalin. Δηλαδὴ, τὸ 30% τῶν “ἱεραρχῶν” τῆς νέας «Αὐτοκέφαλης» Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας εἶναι ἄνευ Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς…

Τὸ τραγικότερο ὅμως θὰ εἶναι νὰ βρεθοῦν ὅ μὴ γένοιτο! τοπικὲς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες ποὺ θὰ ἀναγνωρίσουν ὡς κανονικὲς καὶ ἁγιοπνευματικὲς τέτοιες χειροτονίες, γιὰ νὰ ὑπηρετήσουν ἐγκόσμιες σκοπιμότητες… Μέχρι τώρα, δόξα τῷ Θεῶ, δὲν ἔχει συμβεῖ κάτι τέτοιο, ἀλλὰ ὅλες οἱ Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες στέκονται μὲ φόβο καὶ τρόμο μπροστὰ στὸν κίνδυνο νὰ ἀναγνωρίσουν αὐτοχειροτόνητους ἄνευ Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς  ὡς κανονικοὺς ἐπισκόπους της Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, δηλητηριάζοντας ἀνεπανόρθωτα τό ἐπισκοπικὸ Σῶμα τῆς ἀνὰ τὴν οἰκουμένη Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.

1 comment:

  1. Το Ουκρανικο θεμα δεν αντιμετωπιζεται απλα με θεωρητικα οπλα γιατι το Φαναρι μπορει και εκεινο να βρει αντιστοιχα δικα του θεωρητικα επιχειρηματα. Π.χ. Ας δεχθουμε οτι η πρωην Σχισματικη ομαδα του Μακαριου ελκει την Αρχιερωσυνη απο ενα καθηρημενο επισκοπο και απο ενα τσαρλατανο οπως αναφετεται στο δημοσιευμα. Τεραστια σημασια στην περιπτωση αυτη εχει ποιος απο τους δυο ετεινα τας χειρας του στις χειτοτονιες αυτες και ποιος παριστατο. Εαν χειτοτονησε ο καθηρημενος επισκοπος τοτε οι χειροτονιες αυτες καθως και των διαδοχων τους ειναι μεν κανονικα μη αποδεκτες αλλα δεν ειναι δογματικα ανυποστατες εστω και αν στην ουσια χειροτονηθηκαν απο ενα επισκοπο και αυτον καθηρημενο. Το κανονικο αυτο ελλειμα των χειροτονιων το Φαναρι που μετα την ανακληση της Πατριαρχικης Πραξης του Πατριαρχη Διονυσιου εδηλωσε σαφως οτι η Ουκρανια ανηκε στο κανονικο εδαφος του αρα μπορει εαν αυτο θεωρηθει ορθο να προχωρησει Συνοδικα στην τακτοποιση αυτων των χειτοτονιων διοτι η πρωην Σχισματικη ομαδα εμπιπτει πλεον στην δικη του αποκλειστικα αρμοδιοτητα. Το προβλημα με το Φαναρι ειναι εαν τα περιβοητα αυτα προνομια που επικαλειται του δινουν την δυνατοτητα τετοιων πραξεων και επεμβασεων σε αλλες τοπικες Εκκλησιες η προκειται για ουσιαστικη υπερυψωση του Οικουμενικου Θρονου πανω απο ολες τις Ορθοδοξες τοπικες Εκκλησιες

    ReplyDelete