Tuesday, April 13, 2010

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! Ο ΜΕΓΑΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ ΕΙΠΕ ΚΑΤΙ ΣΩΣΤΟ






ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! Ο ΜΕΓΑΣ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ

ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΘΡΟΝΟΥ ΕΙΠΕ ΚΑΤΙ ΣΩΣΤΟ!



Του Παναγιώτη Τελεβάντου

======================


Επιτέλους! Ο π. Γεώργιος Τσέτσης είπε κάτι που όλοι μπορούμε να συμφωνήσουμε! Και επειδή ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου δεν μας δίνει το δικαίωμα και τη χαρά να συμφωνούμε τακτικά μαζί του ας μη χάσουμε την ευκαιρία να προβάλουμε και να σχολιάσουμε τις θέσεις του.


ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΣΤΗΝ ΨΑΛΜΩΔΙΑ

__________________


Οσα λέγει, σε πρόσφατο άρθρο του, για την εμπορευματοποίηση της Βυζαντινής μουσικής, τη μετατροπή της σε ανατολίτικους αμανέδες και σε επίδειξη λαρυγγισμών και μετουσίωσή της σε επιχείρηση των “show” μας βρίσκουν όλους απολύτως σύμφωνους. Χαιρόμαστε επειδή ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος - ο των πάντων λαλίστατος για τον Οικουμενισμό - κατόρθωσε επιτέλους να πει κάτι ορθόδοξο. Καυμό το’ χαμε!


ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΛΛΑ ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

______________


Και ενώ εκ βαθέων και με κάθε ειλικρίνεια επαινούμε τις ορθές θέσεις του στο συγκεκριμένο θέμα θα μας επιτρέψει να τις επεκτείνουμε πολύ πέραν της Μεγάλης Εβδομάδας. Το ίδιο φαινόμενο παρουσιάζεται και κατά τις άλλες περιόδους του εκκλησιαστικού έτους και όχι μόνον κατά τη Μεγάλη Εβδομάδα. Προπαντός στη θεία Λειτουργία με τα διάφορα τεριρίσματα και λοιπά νανίσματα και μηνυρίσματα και “κολοκυνθίσματα” τα οποία γίνονται με αποκλειστικό στόχο την επίδειξη των “λαρυγγιστικών” ικανοτήτων των ψαλτών.

- Πάτερ μου, εγώ δε μπορώ να δεχθώ Αγρυπνία χωρίς τεριρέμ και νενανώ! Είπε κάποιος στο Γέροντα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο- Ε! βέβαια! η δική σας η προσευχή με τα τεριρέμ και τα νενανώ πάει κατ’ ευθείαν στον ουρανό με την επείγουσα και συστημένη αλληλογραφία, ενώ η δική μας δεν κατορθώνει να φθάσει στον προορισμό της! απάντησε ο π. Επιφάνιος

  • Μά κάποιοι θεολόγοι λένε ότι αυτά είναι τα “άρρητα ρήματα”, τα οποία αναφέρει ο Απόστολος Παύλος (Β΄Κορ. ιβ΄4).
  • Οντως άρρητα ρήματα είναι παιδάκι μου! απάντησε ο σοφός Γέροντας κάνοντας ένα πνευματώδες λογοπαίγνιο με την ερμηνεία του Αποστολικού χωρίου.


ΤΑ ΕΚ ΣΙΩΠΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ

___________


Ως εδώ, λοιπόν, απολύτως σύμφωνοι με τον Μέγα Πρωτοπρεσβύτερο του Οικουμενικού Θρόνου. Αλλού, όμως, μας τα χαλά. Οχι με αυτά που λέγει (με τα οποία συμφωνούμε) αλλά με αυτά που σιωπά. Και τα εκ της σιωπής επιχειρήματα, ξέρετε, είναι, κατά κανόνα, εξαιρετικά πιο εύγλωττα από αυτά που διατυπώνονται ευθέως.


ΟΙ ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΟΡΦΟΥΛΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΒΙΛΗΣ

_______________________


Δεν άκουσε ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος ότι στην Κορφούλα και στη Μαβίλη γίνεται κυριολεκτικά κατακρεούργηση του ορθόδοξου λειτουργικού ήθους από τον παπα-Κώστα Μπέη τον καθαιρετέο ο οποίος ποτέ δεν έπρεπε να έχει χειροτονηθεί; Δεν άκουσε ότι τελεί τη Θεία Λειτουργία “εν τυμπάνω και χορώ εν χορδαίς και οργάνω”;


ΑΔΟΚΙΜΕΣ ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

______________


Δεν άκουσε ότι κακόγουστες και αδόκιμες και αυθαίρετες και γεμάτες δογματικά λάθη μεταγλωττίσεις της Θείας Λειτουργίας τελούνται όχι μόνον στην Πρέβεζα αλλά και σε άλλες Μητροπόλεις των Νέων Χωρών; Δεν πληροφορήθηκε ότι ο νεωτεριστής και οικουμενιστής Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος εκτός από τις κακόγουστες και βρίθουσες δογματικών λαθών μεταγλωττίσεις του Πρεβέζης, που εξανάγκασε τους ιερείς του να τελούν, ότι εισήγαγε (άκουσον! άκουσον!) δίκην μυροφόρων “παπαδίνες” στη Μικρή και τη Μεγάλη είσοδο στη Θεία Λειτουργία; Δεν γνωρίζει ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος ότι και σε άλλες Μητροπόλεις των Νέων Χωρών ο Νεοβαρλααμισμός εισάγεται μυστικώς και ιεροκρυφίως χωρίς άδεια από την προισταμένη εκκλησιαστική αρχή; Και αφού όλα αυτά τα γνωρίζει γιατί δεν ζητά από το Οικουμενικό Πατριαρχείο να συγκαλέσει σύνοδο και να επαναφέρει τους ασχημονούντες κληρικούς σε τάξη, να καταδικάσει το Νεοβαρλααμισμό ως αίρεση και να καθαιρέσει τους πρωταίτιους του κακού παπα-Κώστα Μπέη και π. Βασίλειο Θερμό;


ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ

____________


Αλλά ας μη μείνουμε στις λειτουργικές αθλιότητες που αφορούν τους διορθωτές των Αγίων στα Ελλαδικά σύνορα. Ο χώρος της Ομογένειας ως γνωστόν ανήκει ποιμαντικά στην άμεση δικαιοδοσία του Οικουμενικού Θρόνου. Γιατί άραγε ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου “δεν βγάζει άχνα”, κατά τη λαική έκφραση, για τις λειτουργικές αθλιότητες στις Μητροπόλεις του Οικουμενικού Θρόνου στην Ευρώπη και κυρίως στην Αμερική; Δεν γνωρίζει ότι η Θεία Λειτουργία τελείται με την υπόκρουση μουσικών οργάνων και χορωδιών στις οποίες συμμετέχουν όχι μόνο άνδρες αλλά και γυναίκες, που ψάλλουν ή μάλλον άδουν σε μη Βυζαντινά μέλη; Αραγε οι πρακτικές αυτές βρίσκονται μέσα στο κλίμα του “δωρικού ύφους” της ψαλτικής παράδοσης του Οικουμενικού Θρόνου, που υπαινίσσεται στο άρθρο του ο π. Γεώργιος; Το έτι χειρότερο. Γνωρίζει ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος ότι στις χορωδίες αυτές συμμετέχουν μερικές φορές όχι μόνον αιρετικοί (Επισκοπελιανοί λ.χ. αλλά και αλλόθρησκοι λ.χ. Εβραίοι); Υπάρχει χειρότερος εμπαιγμός της αντιπροσώπευσης του λαού στη Θεία Λειτουργία από ψάλτες που είναι μέλη αιρετικών παραφυάδων ή και αρνητές της θεότητας του Χριστού; Πώς γι’ αυτά τα σοβαρότατα θέματα ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου κατάπιε τη γλώσσα του και δεν έχει να πει τίποτα; Αντιλαμβανόμαστε ότι έχει άλλες προτεραιότητες. Τι να πρωτοπροφθάσει ο καυμένος; Να δικαιολογήσει με αντορθόδοξες θέσεις τις συμπροσευχές με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους; Να επιχειρηματολογήσει με σαθρά επιχειρήματα υπέρ της παναίρεσης του Οικουμενισμού; Να δικαιολογήσει με έωλες απόψεις την προσπάθεια εκβατικανοποίησης της Ορθοδοξίας με την εισαγωγή του πρωτείου από το παράθυρο στο συνοδικό σύστημα της Ορθοδόξου Εκκλησίας;


ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ

_______________


Οταν, λοιπόν, ευκαιρήσει από τις πολλές του ασχολίες ας μη διστάσει να αναφερθεί και στις άλλες καινοτομίες και αντορθόδοξες ενέργειες που συμβαίνουν κατά συρροήν στο λειτουργικό χώρο της Αγίας μας Εκκλησίας. Απόλυτα σύμφωνοι σε αυτά που επεσήμανε και για το ύφος και το ήθος της ψαλτικής της μεγάλης Εβδομάδας. Είναι όμως επιβεβλημένο να ακούσουμε τη φωνή του και για τα ακόμη σοβαρότερα που συμβαίνουν κατ’ εξακολούθηση. Οταν μας ενοχλεί το έλασσον είναι πρέπον να μας ενοχλεί και το μείζον.

No comments:

Post a Comment