Wednesday, April 14, 2010

Β΄ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ


























Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ
ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============================

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
______________

Αγαπητέ κ. Παναγιώτη, έτι και έτι Χριστός Ανέστη!

Συμπληρωματικά, μετά την απάντησή σας, θέλω να σας ενημερώσω ότι ποτέ δεν εσιώπησα για όλα τα άλλα θέματα, όπως γράφετε. Αντιθέτως, υπέγραψα από τους πρώτους την ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ, δημοσίευσα στον Ορθόδοξον Τύπον άρθρο, τον Ιούλιο του 2009 μέ τίτλο Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ, ΕΝΑ ΚΑΘΑΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ, επαινώντας τήν έκδοση ΕΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙ, της Ι. Μ. Μ.Μετεώρου. Στό άρθο μου αυτό, που το ετίμησε ο Ο.Τ. δημοσιεύοντάς το στην κορυφή της πρώτης σελίδος, εξηγώ ότι ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ καθοδηγείται και χρηματοδοτείται από τους πολιτικούς, γιατί μέσω του Οικουμενισμού προσφέρεται ανυπολόγιστη υπηρεσία στους πολιτικούς, που θέλουν τη ΝΕΑ ΤΑΞΗ πραγμάτων, τη μία Παγκόσμια Κυβέρνηση και την ενοποίηση των Θρησκειών, ώστε εύκολα εν συνεχεία να καταργηθούν, αφού όλες, πλήν της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ είναι γεννήματα του Διαβόλου.



Επίσης, στο άρθρο μου εκείνο, τονίζω ότι δεν πρέπει "μιά ζωή" να ζητιανεύουμε τα πνευματικά δικαιώματά μας από τους πολιτικούς αλλά να πάρουμε τα ηνία της Πατρίδος μας και όχι να αφήνουμε 300 ανθρώπους να αφανίσουν την πίστη του Γένους μας!

Στο περιοδικό μας ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ, που λαμβάνετε, έχουμε πάμπολλες φορές αναφερθεί σε θέματα Οικουμενισμού, ιδιαιτέρως δε ο π. Γεώργιος Χάας, ο οποίος προέρχεται από τους Ρωμαιοκαθολικούς και είναι ιδιαιτέρως αντιοικουμενιστής.

Υπήρξα ο πρώτος που έφερα στο φως το βιβλίο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΣ ΤΩΝ Ι.ΚΑΝΟΝΩΝ, που είναι η διδακτορική του διατριβή ως Αρχιμανδρίτης, και έγραψα το 1992 (στα κείμενά μου πού έγιναν βιβλίο μέ τίτλο ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ και ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ) ότι το βιβλίο αυτό είναι "απειλή γιά τήν Ορθοδοξία".

Τό 2004 δημοσίευσα εκτενή μελέτη μου, στο περιοδικό μας, εναντίον του Πατριάρχου Βαρθολομαίου μέ τίτλο Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΦΩΣ (ΧΩΡΙΣ) ΦΑΝΑΡΙ και μετά δύο έτη άλλη εκτενή συμπληρωματική μελέτη. Τότε έγραφα εντελώς μόνος, ενώ ο Ο.Τ. και όλοι οι λοιποί υποστήριζαν ότι το Πατριαρχείο είχε δίκιο να διαφεντεύη την Εκκλησία της Ελλάδος και έγραφαν τότε ότι το Πατριαρχείο είναι το "συντονιστικό Κέντρο της Ορθοδοξίας"!

Δεν ακολουθώ την λογική της κοσμικής ιεραρχήσεως για πρώτο και δεύτερο. Πιστεύω στον κύκλο, που είναι το σύμβολο του αδιακόπου αγώνος και η έκφραση της Ορθοδοξίας. Συνεπώς και στό θέμα του Οικουμενισμού το θέμα της προτεραιότητος δεν έχει την έννοια της αξιολογήσεως αλλά της ανάγκης. Αυτή τη στιγμή πολλοί γράφουν, δόξα τω Θεώ, εναντίον του Οικουμενισμού, ενώ για έμεινα μόνος να τονίζω ότι Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΕ ΕΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΛΑΟ ΕΙΝΑΙ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ. Ουδέποτε έγραψα ή υπενόησα να σταματήση ο αγώνας κατά του Οικουμενισμού. Απλώς, ότι πρέπει, παράλληλα, "να πιάσουμε τον ταύρο από τά κέρατα" και να στραφούμε και στίς ρίζες που τρέφουν τον Οικουμενισμό, και αυτές είναι οι πολιτικοί, που διορίζουν επί αιώνες ανθρώπους δικούς τους σε Αρχιεπισκοπικούς και Πατριαρχικούς θρόνους. Η ιστορία μαρτυρεί ότι οσάκις ήλθε Πνευματική Ανοιξη στήν Εκκλησία αυτό οφείλετο σε ευσεβείς άρχοντες, που άνοιγαν τον δρόμο σε αγίους Αρχιερείς.

Σιωπή δική μου, στο θέμα του Οικουμενισμού, συνεπώς, δεν μπορεί να καταλογισθή. Απλώς δεν παρατηρείται η συχνότητα του παρελθόντος γιατί το θέμα καλύπτεται από πολλούς και αξίους. Στα θέματα της Πίστεως, όμως, είμαι, χάριτι Θεού πάντοτε παρών, γράφω δέ συχνά και με πόνο για το θέμα της διακυβερνήσεως της Πατρίδος μας γιατί είναι ΘΕΜΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ή όπως γράφει ο μακαριστός π. Παϊσιος είναι ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ καί γιατί δεν έχει εμφανισθεί μέχρι στιγμής ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ για να γράψη. Είναι δικαιολογημένη, πάντως, η διστακτικότητά σας να συμφωνήσετε με το κατεπείγον του θέματος της Πατρίδος μας γιατί ζείτε μακριά και δεν φαντάζεστε ποιές τρομακτικές αλλαγές έχουν γίνει στον τόπο μας τα πέντε τελευταία χρόνια.

Με αγάπη Χριστού και ελπίδα για μια και εκ του σύνεγγυς επικοινωνία,

π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης


*****

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗ Β΄ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΤΟΥ Π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ
_____________________

Σεβαστέ μου Γέροντα,

Αληθώς Ανέστη!

Και η Β΄ επιστολή σας επιβεβαιώνει απολύτως ότι καλώς αντιλήφθηκα από την αρχή τις θέσεις και τη στάση σας αναφορικά με τον Οικουμενισμό επειδή η τοποθέτησή σας ήταν σαφέστατη.


ΔΕΔΟΜΕΝΟΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
________________

Ερμήνευσα τη σχετικά περιορισμένη συνεισφορά σας τον τελευταίο καιρό στον αντιοικουμενιστικό αγώνα όπως ακριβώς την ερμηνεύετε στην επιστολή σας και όχι ως συμφωνία με τους Οικουμενιστές Θεός φυλάξοι!

Με κανένα τρόπο δεν έγραψα, δεν είπα ή δεν διανοήθηκα ότι είστε Οικουμενιστής. Είναι γνωστοί και οι αγώνες και η ιστορία σας εναντίον του Οικουμενισμού. Σε όλους. Και οπωσδήποτε στο γράφοντα.


ΑΠΟΛΥΤΗ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
_____________

Ακόμη! Είμαστε απόλυτα σύμφωνοι ως προς όλα τα μέτωπα που πρέπει να διαξαχθεί μάχη: Και με τους άθεους κυβερνώντες και με τους Νεοβαρλααμίτες και με τους νεωτεριστές και με τους Οικουμενιστές και με όσους καταπατούν την κανονική τάξη της Εκκλησίας.


ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΩΝ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ
_____________

Η μόνη διαφορά απόψεων που έχουμε αφορά την προτεραιότητα που πρέπει να δώσουμε στη μάχη κατά των υπεναντίων. Πιστεύω ότι ο Οικουμενισμός είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος και εκεί πρώτιστα πρέπει να κατευθύνουμε τα βέλη μας. Ταυτόχρονα, όπως ίσως γνωρίζετε, γράφω τακτικά και για το Νεοβαρλααμισμό και για τους νεωτεριστές και για τα εθνικά θέματα και για τους άθεους κυβερνώντες και για την κανονική τάξη στην Εκκλησία. Την προτεραιότητα, όμως, και τον κύριο όγκο της συγγραφής αφιερώνω στον Οικουμενισμό.

Σας διαβεβαιώ ότι ουδόλως ενοχλούμαι επειδή ασχολείσθε με αυτό που εσείς θεωρείτε ως την πιο επείγουσα ανάγκη. Παρόλον ότι ιεραρχώ διαφορετικά τις προτεραιότητες θεωρώ τη μάχη κατά των άθεων κυβερνώντων απολύτως απαραίτητη. Γι' αυτό άλλωστε αρθρογραφώ τακτικά για το θέμα.

Επομένως τίποτα ουσιαστικό δεν μας χωρίζει.


Η ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΑΦΟΡΑ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ
______________

Στην επιστολή σας ανεφέρεσθε και σε ορισμένα άλλα θέματα με τα οποία δεν μπορώ να συμφωνήσω αλλά δεν υπάρχει λόγος ή σκοπιμότητα να επεκταθώ. Αφού, όμως, αναφερθήκατε σε αυτά καταγράφω τη διαφωνία μου για να είναι δεδομένη.


ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
ΩΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
_____________________

Καταρχήν δεν με βρίσκουν σύμφωνο αυτά που αναφέρετε για το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Η διασάλευση της αρχής ότι είναι το συντονιστικό κέντρο της Ορθοδοξίας θα προκαλέσει τεράστιους κραδασμούς και θα απειλήσει σοβαρά ακόμη και την ενότητά της Εκκλησίας εξαιτίας της καραδοκούσης αίρεσης του εθνοφυλετισμού.

Παράλληλα, όπως γνωρίζετε, ο Πανρωσισμός είναι εξίσου επικίνδυνος με το Φανάρι σε οικουμενιστικά ανοίγματα. Επιπλέον είναι όργανο του Ρωσικού κρατικού ιμπεριαλισμού.

Την ίδια ώρα ας μη μας διαφεύγει ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, όπως ακριβώς και ο προκάτοχός του, απέδειξαν στην πράξη ότι είναι εντελώς αφερέγγυοι στο θέμα του Οικουμενισμού. Ο μεν ένας (εκτός των άλλων) μας κουβάλησε τον Πάπα στην Αθήνα και πήγε στη Ρώμη παρά την αντίθετη γνώμη της Ιεραρχίας και ο σημερινός Αρχιεπίσκοπος μας διαμήνυσε μέσω του π. Παύλου Κουμαριανού ότι για να προχωρήσουν οι διάλογοι πρεπει να γίνουμε Ουνίτες!!!

Προς τι, λοιπόν, η σπουδή να αντικατασταθεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο από το συντονιστικό του ρόλο, αφού δεν υπάρχει πιο φερέγγυος αντικαταστάτης του;

Στα ανωτέρω πρέπει να συνυπολογισθεί και η δεδομένη μας υποχρέωση ως Ορθόδοξων και ως Ελλήνων να υποστηρίζουμε το θεσμό του Οικουμενικού Θρόνου ασχέτως των αντιρρήσεων που έχουμε με τα πρόσωπα που τον διακονούν αυτή τη στιγμή, επειδή είναι ο αρχαιότερος και ενδοξότερος θεσμός της Ορθοδόξου Εκκλησίας και του Ευλογημένου μας Γένους.


Ο ΚΥΚΛΟΣ ΩΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
_____________

Διαφωνώ επίσης με την άποψή σας ότι ο κύκλος είναι “έκφραση του αδιακόπου αγώνος και έκφραση της Ορθοδοξίας”, αλλά ειλικρινά δεν νομίζω ότι πρέπει να επεκταθώ.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
____________________

Διαφωνώ προπαντός με την άποψή σας ότι “η ιστορία μαρτυρεί ότι οσάκις ήλθε Πνευματική Ανοιξη στην Εκκλησία αυτό οφείλετο σε ευσεβείς άρχοντες, που άνοιγαν τον δρόμο σε αγίους Αρχιερείς”.

Καταρχήν η Πνευματική Ανοιξη στην Εκκλησία δεν έρχεται μόνο με την εκλογή αγίων Αρχιερέων. Ούτε οι πλείστοι Εικονόφιλοι, ούτε οι πλείστοι μάρτυρες της Εκκλησίας, ούτε οι “Κολλυβάδες”, ούτε ο Μάξιμος Ομολογητής, ούτε ο Θεόδωρος Στουδίτης, ούτε ο Αγιος Σεραφείμ του Σαρώφ, ούτε ο π. Παίσιος, ούτε ο π. Πορφύριος, ούτε ο π. Εφραίμ Κατουνακιώτης, ούτε ο π. Ιάκωβος Τσαλίκης, ούτε ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος, ούτε ο Αγιος Νικόλαος Πλανάς, ούτε ο π. Ηλίας Παναγουλάκης, ούτε ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, ούτε ο π. Ιουστίνος Πόποβιτς κτλ. ήταν αρχιερείς. Υπάρχει κανείς που διαμφισβητεί ότι υπήρξαν πρόξενοι Πνευματικής Ανοιξης;

Αλλά και μεταξύ των Αρχιερέων μήπως οι Τρεις Ιεράρχες, ο Αγιος Μάρκος Εφέσου ο Ευγενικός, ο Αγιος Νεκτάριος ή στις μέρες μας οι μαχητικοί Μητροπολίτες Φλωρίνης Αυγουστίνος και Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, για να σταθώ σε ελάχιστα από τα πολλά παραδείγματα, εξελέγησαν από ευσεβείς κοσμικούς άρχοντες ή διακόνησαν την Εκκλησία με την αρωγή της κοσμικής εξουσίας;


Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
__________

Αλλά και σήμερα η κατάσταση δεν είναι ποσώς διαφορετική. Αν αφαιρέσετε τα πνευματικά παιδιά του π. Επιφανίου, του π. Παισίου, του Γέροντα Εφραίμ και του π. Αυγουστίνου θα διαπιστώσετε ότι ελάχιστοι αγωνίζονται εναντίον του Οικουμενισμού, των άλλων αιρέσεων και νεωτερισμών. Και όμως! Και οι τέσσερις αυτές ενάρετες μορφές, όπως και τα πνευματικά τους τέκνα δεν έδρασαν και δεν δρουν υπό τη σκιά ή με την αρωγή της πολιτικής εξουσίας.


ΑΛΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤΙΓΜΗΣ
_________________

Κατέγραψα τη διαφωνία μου για τα πιο πάνω θέματα για να είναι δεδομένη επειδή τα θίξατε στην επιστολή σας και όχι με την πρόθεση να εμπλακούμε σε διάλογο γι’ αυτά.

Αυτή την ώρα άλλες είναι οι προτεραιότητες: Οικουμενισμός, Νεοβαρλααμισμός (Δόξα σοι ο Θεός καταδικάστηκε συνοδικώς), νεωτερισμοί, κανονική τάξη στην Εκκλησία και οι άθεοι κυβερνώντες που θέλουν σώνει και καλά να μας αποκόψουν από την πνευματική μας Μητέρα την Ορθόδοξη Εκκλησία.

Ευχαριστώ ειλικρινά για την αγάπη σας.
Είμαι βέβαιος ότι με μνημονεύετε στις προσευχές και τις λειτουργίες σας.
Θερμά σας ευχαριστώ για όλα.

Την ευχή σας,

Παναγιώτης Τελεβάντος

No comments:

Post a Comment