Ε΄
Του π. Φώτιου Βεζύνια
=====
Στην επόμενη παράγραφο διαβάζουμε: «Τά σημαντικά θέματα, μέ τά ὁποῖα ἀσχολήθηκε ἡ Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος, ὅπως ἡ ἐκκλησιολογική αὐτοσυνειδησία τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ἡ ἐν ἀγάπῃ καί ἐν διαλόγῳ συνάντηση μέ τίς ἄλλες Ἐκκλησίες καί Ὁμολογίες,μέ σκοπό τήν ἑκατέρωθεν κατανόηση τῆς ἀρχαίας χριστιανικῆς παράδοσης, τά κωλύματα τοῦ γάμου και γενικότερα ἡ στήριξη τοῦ θεσμοῦ τῆς οἰκογένειας, τό ἡμερολογιακό ζήτημα καί τό πασχάλιο, ἡ ἀποστολή τῆς Ἐκκλησίας στόν σύγχρονο κόσμο, συνήργησαν καί στήν ἀνάδειξη τῆς ποιμαντικῆς ἐπικαιρότητας καί εὐαισθησίας τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας.»

Το ημερολογιακό δε, δεν το ακούμπησε η σύνοδος της Κρήτης, ούτε και το πασχάλιο.
Διαβάζουμε στη συνέχεια «..Τό πλέον ἀνησυχητικό ὅμως εἶναι ὅτι ἡ μετασυνοδική αὐτή πραγματικότητα ἐπιβεβαιώνει τό γεγονός ὅτι ἐλάχιστοι ἀκαδημαϊκοί θεολόγοι καί ἀκόμη λιγότεροι ἐπίσκοποι πλέον ἀσχολοῦνται μέ τά ἰδιαίτερα θέματα τῆς Συνόδου, ἴσως γιατί ἡ ἴδια ἡ θεματολογία τῆς Συνόδου θεωρεῖται, προϊόντος τοῦ χρόνου, ὡς ἀνεπίκαιρη.

Ὅλα αὐτά ἔχουν ὡς ἀποτέλεσμα τήν ἀνάπτυξη μιᾶς ἀκατάσχετης φλυαρίας καί ἀτεκμηρίωτης ἀντισυνοδικῆς ἐπιχειρηματολογίας, ἐνῶ παράλληλα ταλαιπωρεῖται ἡ ἑνότητα τόσο ἀπό τήν ἐπιλεκτική ἀναφορά «ἀποσπαραγμάτων» ὅσο καί ἀπό τή «ζυγομαχία» περί τῶν ὅρων, ὅπως γιά παράδειγμα γιά τή χρήση τοῦ ὅρου «Ἐκκλησία - Ἐκκλησίαι» σέ σχέση πρός τούς ἄλλους ἑτερόδοξους Χριστιανούς ἤ τοῦ ὅρου «ἀνθρώπινο πρόσωπο.»
Να εντοπίσουμε λοιπόν εδώ την προσπάθεια αφ’ ενός μεν να παρουσιασθεί η σύνοδος ως κάτι που έληξε και τελείωσε. Απέθανε και ετάφη. Έτσι είχε γραφεί σε κάποιο άρθρο εφημερίδος5…. Λοιπόν δεν ισχύει αυτό. Τουλάχιστον δεν μας αφήνει να εφησυχάσουμε ούτε το άρθρο 13 παρ. 2 του κανονισμού λειτουργίας, αλλά ούτε και το άρθρο 22 του Έκτου κειμένου, πάνω στο οποίο θα μιλήσουμε αναλυτικότερα στην συνέχεια. Μήπως κάνουμε λάθος;.
(Συνεχίζεται)
ΠΗΓΗ:
salpismazois.blogspot.gr/2017/09/blog-post_99.html
No comments:
Post a Comment