Sunday, October 22, 2017

ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΙΑΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΙΕ΄


ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΣΕ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΙΑΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ

ΙΕ΄

Του π. Φώτιου Βεζύνια
=====

Διαβάζουμε στην συνέχεια της εισηγήσεως: «..Θά ἀναφερθῶ σέ ὁρισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα: α) Ἐνῶ τό γεγονός τῶν μικτῶν γάμων γιά ὁρισμένες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες εἶναι μιά πραγματικότητα, δέν μπορεῖ νά ἑρμηνευθεῖ διαφορετικά ἡ ἔντονη ἀντίδραση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Γεωργίας νά μην κατοχυρωθεῖ στό ἀντίστοιχο Συνοδικό Κείμενο, ὡς δυνατότητα τουλάχιστον, ἡ «κατ᾿ οἰκονομίαν» τέλεση μικτῶν γάμων, ὅταν γιά πολλές Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες εἶναι ὄχι μόνο ἀπαίτηση ἀλλά καί ἀναγκαιότητα πού ἀπηχεῖται στήν καθημερινή τους πρακτική. Ὁ φόβος τῶν Ἐκκλησιῶν πού ἀντιδροῦν σ᾿ αὐτούς τούς μικτούς γάμους μέ ἑτερόδοξους,ὑποκρύπτει τό φοβικό σύνδρομο τῆς δῆθεν ἀλλοίωσης τῆς ὀρθόδοξης χριστιανικῆς οἰκογένειας ὡς προτύπου καί τῆς ἐθνικῆς Ὀρθοδοξίας τῆς χώρας τους, ὅμως ξεχνοῦν ὅτι μέ μιά τέτοιου εἴδους ξενοφοβική ποιμαντική καί μέ ἀποκλεισμούς δέν θεραπεύεται τό ὅλο ζήτημα.»

Για να δούμε λοιπόν που βρίσκεται η Αλήθεια. Λέγει το επίσημο κείμενο της εν Κολυμπαρίω συνόδου:

« ….. Περί των μικτών γάμων Ορθοδόξων μεθ’ ετεροδόξων και μη Χριστιανών ήχθη εις την απόφασιν, όπως ο γάμος Ορθοδόξων μεθ’ ετεροδόξων κωλύεται κατά κανονικήν ακρίβειαν (κανών 72 της Πενθέκτης εν Τρούλλω Συνόδου).

Η δυνατότης εφαρμογής της εκκλησιαστικής οικονομίας ως προς τα κωλύματα γάμου δέον όπως να αντιμετωπίζεται υπό της Ιεράς Συνόδου εκάστης αυτοκεφάλου Ορθοδόξου Εκκλησίας, συμφώνως προς τας αρχάς των ιερών κανόνων, εν πνεύματι ποιμαντικής διακρίσεως, επί τω σκοπώ της σωτηρίας του ανθρώπου.»

Αυτή η αναφερομένη δυνατότητα από πού εκπηγάζει;. Υπάρχει ο κανών 72 της Πενθέκτης εν Τρούλλω Συνόδου ο οποίος λέγει αυτολεξεί: «Μὴ ἐξέστω ὀρθόδοξον ἄνδρα αἱρετικῇ συνάπτεσθαι γυναικί, μήτε μὴν αἱρετικῷ ἀνδρὶ γυναῖκα ὀρθόδοξον συζεύγνυσθαι· ἀλλ᾿ εἰ καὶ φανείη τι τοιοῦτον ὑπό τινος τῶν ἁπάντων γινόμενον, ἄκυρον ἡγεῖσθαι τὸν γάμον, καὶ τὸ ἄθεσμον διαλύεσθαι συνοικέσιον· οὐ γὰρ χρὴ τὰ ἄμικτα μιγνύναι, οὐδὲ τῷ προβάτῳ τὸν λύκον συμπλέκεσθαι, καὶ τῇ τοῦ Χριστοῦ μερίδι τὸν τῶν ἁμαρτωλῶν κλῆρον· εἰ δὲ παραβῇ τις τὰ παρ᾿ ἡμῶν ὁρισθέντα, ἀφοριζέσθω.» Λοιπόν αυτόν εφαρμόζουμε. Δεν πρόκειται απλά για εκκλησιαστική οικονομία. Είναι δυνατόν οι Άγιοι Απόστολοι και οι Άγιοι Πατέρες να μας ωθούν προς την ακοινωνησία με αιρετικούς, και εμείς να δεχόμαστε ότι η σύναψη γάμου μεταξύ Ορθοδόξων και ετεροδόξων (αιρετικών) μπορεί να επισυμβεί, χάριν και επί σκοπώ σωτηρίας; Πως γίνεται αυτό; Και πως θέλουν να λέγουν τους εαυτούς τους ακόλουθους των Αγίων Αποστόλων και των Αγίων Πατέρων. Δηλαδή ποιο θα ήταν το ανακόλουθο; Λοιπόν λέγει ο Απόστολος Παύλος: «Μὴ γίνεσθε ἑτεροζυγοῦντες ἀπίστοις· τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; τίς δὲ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαλ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου; (Κορ. 6, 14-15)»Φωνάζει ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος στην Β΄ Καθολική επιστολή: «πᾶς ὁ παραβαίνων καὶ μὴ μένων ἐν τῇ διδαχῇ τοῦ Χριστοῦ Θεὸν οὐκ ἔχει· ὁ μένων ἐν τῇ διδαχῇ τοῦ Χριστοῦ, οὗτος καὶ τὸν πατέρα καὶ τὸν υἱὸν ἔχει. εἴ τις ἔρχεται πρὸς ὑμᾶς καὶ ταύτην τὴν διδαχὴν οὐ φέρει, μὴ λαμβάνετε αὐτὸν εἰς οἰκίαν, καὶ χαίρειν αὐτῷ μὴ λέγετε· (Ιωαν Β΄ 1,9-10)». Έχουν αυτήν την διδαχή του Χριστού οι αιρετικοί; Μπορούν να λέγονται όχι Εκκλησίες αλλά Χριστιανοί καν, αυτοί που βλασφημούν στο  Άγιο Πνεύμα; Αν λοιπόν δεν αφήνει ο Κύριος ούτε στο σπίτι να τους παίρνουμε, ούτε χαιρετισμό να ανταλλάσσουμε, είναι δυνατόν να επιτρέπει μία πανορθόδοξος σύνοδος  να έρχονται εις «γάμου κοινωνίαν» οι ευρισκόμενοι εν «χωρισμώ κοινωνίας εν τοις Αγίοις Μυστηρίοις»; 

(Συνεχίζεται)

ΠΗΓΗ:

salpismazois.blogspot.gr/2017/09/blog-post_99.html

No comments:

Post a Comment