Friday, October 2, 2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ κ. ΑΝΔΡΕΑ ΠΙΤΣΙΛΛΙΔΗ



ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ κ. ΑΝΔΡΕΑ ΠΙΤΣΙΛΛΙΔΗ
=====

Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου κατὰ τὴ συνεδρία αὐτῆς ἡμερομηνίας 3ης Σεπτεμβρίου 2015 ὅρισε ὁμόφωνα Πενταμελῆ Συνοδικὴ Ἐπιτροπή, ἀποτελούμενη ἀπὸ τοὺς Ἀρχιερεῖς Πάφου, Ταμασοῦ, Τριμυθοῦντος, Καρπασίας καὶ Ἀρσινόης μὲ ἐντολὴ ὅπως αὐτὴ ἐξετάσει καὶ ἀποφασίσει περὶ τοῦ θέματος τὸ ὁποῖο ἐδημιουργήθη ἀπὸ δηλώσεις τοῦ κ. Ἀνδρέα Πιτσιλλίδη σὲ Μ.Μ.Ε. ἐπὶ ζητημάτων Ὀρθοδόξου πίστεως καὶ διδασκαλίας.

Ἡ Ἐπιτροπὴ συνῆλθε σὲ συνεδρία τὴ Δευτέρα 7η Σεπτεμβρίου 2015 καὶ ἀπεφάσισε ὅπως καλέσει ἐνώπιόν της τὸν κ. Ἀνδρέα Πιτσιλλίδη, τὴν Παρασκευή, 2α Ὀκτωβρίου 2015, στὶς 10:30 π.μ., στὴν Ἱερὰ Ἀρχιεπισκοπὴ Κύπρου, προκειμένου αὐτὴ νὰ ἀκούσει καὶ διὰ ζώσης τὶς ἀπόψεις του καὶ αὐτὸς νὰ ἀπαντήσει σὲ διευκρινιστικὲς ἐρωτήσεις της σὲ θέματα στὰ ὁποῖα ἔχουν ἐπισημανθεῖ ἀποκλίσεις ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξη διδασκαλία.

Ἡ Συνοδικὴ Ἐπιτροπὴ συνῆλθε τὴν καθορισμένη ἡμέρα καὶ ὥρα σὲ συνεδρία. Ὕστερα ἀπὸ συστηματικὴ καὶ εἰς βάθος μελέτη τῶν θέσεων τοῦ κ. Πιτσιλλίδη ὅπως αὐτὲς ἐκφράστηκαν ἀπὸ τὸν ἴδιο καὶ μὲ βάση τὴ δήλωση ὅτι δὲν ἀρνεῖται καὶ δὲν ἀλλάζει τίποτε ἀπ΄ ὅσα κατὰ καιροὺς δημόσια ἐδήλωσε, ἡ Ἐπιτροπὴ κατέληξε στὸ συμπέρασμα ὅτι οἱ θέσεις του καὶ τὸ ἦθος του εἶναι σαφῶς ἀντίθετα πρὸς τὶς θέσεις καὶ τὸ ἦθος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.

Ὑπάρχουν στὶς θέσεις του κακοδοξίες, ἐσκεμμένες παρερμηνεῖες, διφορούμενες ἑρμηνεῖες καὶ ἀπαξιωτικὸς τρόπος ἀναφορᾶς σὲ πολλὰ θέματα, ὅπως στὰ θέματα: τῶν ἐκτρώσεων, τῆς Ἐξομολόγησης, τῆς Θείας Εὐχαριστίας, τῆς Ὁμοφυλοφιλίας καὶ ἄλλων.

Ἡ συμπεριφορὰ τοῦ κ. Πιτσιλλίδη ἦταν ἀήθης καὶ ἄκρως προκλητική. Δήλωσε ὅτι δὲν ἀναγνωρίζει εἰς τὴν Ἐπιτροπὴν καμίαν ἁρμοδιότητα καὶ ὅτι προτίθεται νὰ ὑποβάλει γραπτῶς ἀπαντήσεις μόνον στὴν ὁλομέλεια τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. Γιὰ τὴν ἴδια τὴν Ἱερὰ Σύνοδο εἶπεν ὅτι δὲν ἀναγνωρίζει ὅτι αὐτὴ ἐκπροσωπεῖ τὴν Ἐκκλησία.

Ἡ Συνοδικὴ Ἐπιτροπὴ καλεῖ, ὡς ἐκ τούτου, τὸ Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας ὅπως κωφεύσει σὲ αὐτὲς τὶς κακοδοξίες καὶ παραμείνει πιστὸ στὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, στὰ ἤθη καὶ στὶς παραδόσεις Της.

Ἡ κάθε ἐπιδίωξη ὁποιουδήποτε, ὅποιον τίτλο καὶ ἄν κατέχει, καὶ μὲ ὅποιον τρόπο καὶ ἄν ἐκφράζεται, δὲν θὰ πρέπει νὰ παραπλανήσει τοὺς πιστοὺς καὶ νὰ τοὺς ἀποσπάσει ἀπὸ τὴν ἀποστολοπαράδοτη πίστη μας.

Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος προειδοποιεῖ ὅτι ὑπάρχουν πάντοτε "οἱ ταράσσοντες ὑμᾶς καὶ θέλοντες μεταστρέψαι τὸ εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ" (Γαλ. 1, 7).

Ταυτόχρονα καταδικάζει καὶ ὅποιον ἀναλαμβάνει τέτοια προσπάθεια: "Ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ΄ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω" (Γαλ. 1, 7).

Ἡ Συνοδικὴ Ἐπιτροπὴ τόσο γιὰ τὶς κακοδοξίες, τὶς ἐσκεμμένες παρερμηνεῖες, τὸν χλευαστικὸ τρόπο ἀναφορᾶς στὴν πίστη, στὰ ἤθη καὶ στὶς παραδόσεις μας, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ἀήθη συμπεριφορά του ἀπέναντι σ΄ αὐτὴ καὶ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο, ἐπιβάλλει σ΄ αὐτὸν τὴν ποινὴ τοῦ ἀφορισμοῦ, τὴν ἀποκοπή του δηλαδὴ ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, μέχρις ὅτου αὐτὸς ἀνανήψει, ἀποκηρύξει τὶς πλάνες καὶ τὶς κακοδοξίες του καὶ ζητήσει τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ.

Καλοῦμε τὸν κ. Πιτσιλλίδη ὅπως ἀναλογιστεῖ τὶς εὐθύνες του ἀπέναντι καὶ στὸν Θεὸ καὶ στοὺς ἀνθρώπους καὶ ὅπως μακρυὰ ἀπὸ κάθε ἔπαρση καὶ περιαυτολογία ἐγκύψει μὲ ταπείνωση στὴ διδασκαλία τοῦ Εὐαγγελίου καὶ στὸ ἦθος τῆς Ἐκκλησίας, καὶ ἀντὶ νὰ σκανδαλίζει, νὰ παράσχει τὸν ἑαυτό του πρότυπο στοὺς πιστούς.

Ἡ Συνοδικὴ Ἐπιτροπὴ ὑπενθυμίζοντας σ΄ αὐτὸν τὴ διαπίστωση τοῦ Ἀποστόλου Παύλου "εἴ τις ἑτεροδιδασκαλεῖ καὶ μὴ προσέρχεται ὑγιαίνουσι λόγοις τοῖς τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ τῇ κατ΄ εὐσέβειαν διδασκαλίᾳ, τετύφωται, μηδὲν ἐπιστάμενος, ἀλλὰ νοσῶν περὶ ζητήσεις καὶ λογομαχίας" (Α΄ Τιμ. 6, 3-4), ἀναμένει τὴν ἀνάνηψη καὶ ἐπιστροφή του στὴν ὀρθὴ πίστη γιὰ νὰ μπορέσει νὰ ἄρει τὴν ἀποκοπή του ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία καὶ τὰ μυστήριά Της.

Η ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΠΑ, ΘΑ ΚΑΤΑΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΟΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ



Η ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΠΑ, ΘΑ ΚΑΤΑΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΟΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Το  άρθρο του Andrea Tornielli στη Vatican insider, ημερομηνίας 23 Σεπτεμβρίου 2015, (αναφορικά με τη συνέντευξή του Πάπα Φραγκίσκου κατά την πτήση από το Σαντιάγκο της Κούβα προς τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής) που τιτλοφορείται «Με ρωτούν αν είμαι καθολικός. Αν βοηθεί, μπορώ να απαγγείλω το Σύμβολο της Πίστεως», όντως βοηθεί για να καταδειχθεί ότι είναι αιρετικός και όχι Καθολικός, όπως αυτοϊσχυρίζεται.

Τόσο η ερώτηση, όσο και η απάντηση είναι αρκετές για να δοθεί η ορθή επεξήγηση. Ας απαγγείλει ο Πάπας Φραγκίσκος το Σύμβολο της Πίστεως, για να δούμε αν όντως είναι Καθολικός όπως αυτοϊσχυρίζεται. Η αιρετική προσθήκη του Filioque, θα δώσει την απάντηση.

Ως γνωστό η κύρια αιτία που έχουν αποκοπεί οι Παπικοί από την Εκκλησία ήταν η αιρετική προσθήκη του Filioque. Αυτό έγινε αιτία να θέσουν εαυτούς εκτός Εκκλησίας. Το Σύμβολο της Πίστεως, το Σύμβολο Νικαίας και Κωνσταντινουπόλεως όπως συνηθίζεται να λέγεται, έχει θεσπιστεί κατά τις δύο πρώτες Οικουμενικές Συνόδους. Αυτό είναι το Σύμβολο της Πίστεως της Εκκλησίας και όχι αυτό με την αιρετική προσθήκη του Filioque.

«Η και ‘’εκ του Υιού’’ εκπόρευσις του Αγίου Πνεύματος εισάγει την διαρχίαν ή τον ημισαβελλιανισμόν εις την Αγίαν Τριάδα, υποτιμά το Άγιον Πνεύμα και παραποιεί όλην την Τριαδολογίαν» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (’Ορθοδοξία και Παπισμός). Αλλού σημειώνει στο ίδιο σύγγραμμα: «Δια του Filioque η Δύσις προσεπάθησε να κατανοήσει ‘’λογικώς’’ το μυστήριον της Αγίας Τριάδος καταργούσα την αντινομίαν του Τριαδικού μυστηρίου και δεικνύουσα τον ανθρωποκεντρικόν χαρακτήρα της θεολογίας της».

Ας μη λησμονούμε ότι ο Παπικός λίβελλος, τον οποίο κατέθεσε στην Αγία Τράπεζα της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη ο Καρδινάλιος Ουμβέρτος στις 15 Ιουλίου 1054, ως απεσταλμένος του Πάπα, το δογματικό αυτό θέμα ανέφερε ως αιτία του λιβέλλου. Στον λίβελλο αυτόν των Παπικών κατηγορούντο οι Ορθόδοξοι ως Πνευματομάχοι και Θεομάχοι, καθότι απόκοψαν από το σύμβολο της Πίστεως την αιρετική προσθήκη «και εκ του Υιού», που είχε θεσπίσει η Β΄ Οικουμενική Σύνοδος.

Το Παπικό τούτο ψεύδος τούτο καταρρίπτεται από την Εκκλησιαστική Ιστορία. Τόσους αιώνες δεν είναι το Σύμβολο της Πίστεως που είχε θεσπίσει η Β΄ Οικουμενική Σύνοδος, που απαγγελόταν σε  Ανατολή και Δύση, χωρίς την αιρετική προσθήκη; 

Αν προστρέξει κανείς στην «Κατήχηση της καθολικής εκκλησίας» (Catechismo della Chiesa Cattolica) των Παπικών (Αρθρο 1, Εδάφια 245-248), θα διαπιστώσει την Παπική εμμονή στην αιρετική προσθήκη του Filioque, με την ψευδή αναφορά ότι το Σύμβολο της Πίστεως χωρίς την προσθήκη αυτή ανήκε στην Ανατολική όπως αναφέρει Παράδοση. Ως γνωστό ο Πάπας Σέργιος Δ΄ (1009-1012 μ.Χ.) έβαλε την αυθαίρετη προσθήκη του «filioque», ενώ προηγουμένως ο Πάπας Λέων Γ΄ (796-816 μ.Χ.) Ορθοδόξως την πολέμησε.

«Ο μεν γαρ Πατήρ αναίτιος και αγέννητος· ου γαρ εκ τινος, εξ εαυτού γαρ το είναι έχει. Ο δε Υιός εκ του Πατρός γεννητώς. Το δε Πνεύμα το Άγιον και αυτό μεν εκ του Πατρός, αλλ’ ου γεννητώς, αλλ’ εκπορευτώς», αναφέρει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός.

Παρενθετικά να αναφέρομε ότι η ανάγνωση του Συμβόλου της Πίστεως από τον Πάπα Ιωάννη Παύλου Β΄ στο Τόλεδο αλλά και στην Αθήνα επί Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, δεν καταδεικνύει δείγμα καλής θέλησης αλλά σκοπιμότητα. Επίσης φανερώνει και το γεγονός ότι και οι ίδιοι οι Παπικοί αμφιβάλλουν για την αιρετική προσθήκη των, καθότι κάποιος ο οποίος κάνει τόσους αγώνες για κάτι που το θεωρεί θέμα Πίστεως, δεν κάνει υποχωρήσεις ως δείγμα καλής θέλησης.

Ας απαγγείλει λοιπόν ο Πάπας Φραγκίσκος το Σύμβολο της Πίστεως, για να καταδειχθεί ότι είναι αιρετικός και όχι Καθολικός, όπως αυτοϊσχυρίζεται, καθότι «Το δε Πνεύμα το Άγιον και αυτό μεν εκ του Πατρός, αλλ’ ου γεννητώς, αλλ’ εκπορευτώς» όπως χαρακτηριστικά λέγει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός.

Thursday, October 1, 2015

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΕΛΦΙΝΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΘΡΟΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ;



ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΕΛΦΙΝΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΘΡΟΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Αν είναι να εμπιστευτούμε το ρεπορτάζ του “Νεωκόρου” οι υποψηφιότητες των π. Δημητρίου Αργυρού και π. Χρυσοστόμου Νάση έχουν κλειδώσει με τις Αρχιεπισκοπικές ευλογίες για τις κενές Μητροπόλεις Κεφαλληνίας και Τρίκκης αντίστοιχα.

Όλες οι διαθέσιμες πληροφορίες συγκλίνουν ότι και οι δύο κληρικοί είναι πνευματικοί άνθρωποι.

Αυτό που δεν είναι γνωστό είναι η στάση των εν λόγω κληρικών έναντι του Οικουμενισμού.

Το πάθημα με τον Σεβ. Αργολίδος Νεκτάριο, που εντελώς ανέλπιστα μας προέκυψε οικουμενιστής, -παρόλον ότι τίποτε στην ιστορία του δεν έδειχνε κάτι τέτοιο- έχει κάνει τους πιστούς πολύ επιφυλακτικούς με όλους.

Γι’ αυτό εκφράζουμε μεν τη χαρά μας διότι και οι δύο αυτοί κληρικοί έχουν την έξωθεν καλή μαρτυρία αλλά ευχής έργον είναι να αποδειχθούν και στην πράξη -αν τελικά εκλεγούν επίσκοποι- πιστοί τηρητές των πατρικών παραδόσεων και εχθροί του Οικουμενισμού.

Το παράδειγμα του Σεβ. Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Ιουστίνου πάλιν δημιουργεί πολύ προβληματισμό. Παρόλον ότι δεν ακούσαμε να κάνει ή να πει κάτι το οικουμενιστικό το σίγουρο είναι ότι κατά το σύντομο διάστημα της αρχιερατείας του διέψευσε τις ελπίδες μας ότι θα αποδεικνυόταν στην πράξη άξιος μαθητής του Αυγουστίνου Καντιώτη. Ούτε μια φορά δεν ακούσαμε από τα χείλη του καταδίκη του Οικουμενισμού, ενώ καλύπτει με τη σιωπή του όλες τις προκλήσεις των Οικουμενιστών.

Δεν χάνουμε τις ελπίδες μας ότι θα αλλάξει τακτική, ότι θα τον φωτίσει ο Θεός να δώσει την μαρτυρία της πίστεως, αλλά για την ώρα τον βλέπουμε να έχει υπερβάλλοντα ζήλο για τα πολυαρχιερατικά συλλείτουργα και τα σύρτα -φέρτα με τους Βατοπαιδινούς και τον Σεβ. Λεμεσού γεγονότα που -ως εικός- δημιουργούν στους πιστούς πολλή πικρία.

Προσευχόμαστε ώστε και ο Σεβ. Νέας Κρήνης, αλλά και οι π. Δημήτριος Αργυρός και ο π. Χρυσόστομος Νάσης, αν εκλεγούν Μητροπολίτες, ότι θα τηρήσουν την δέουσα στάση έναντι του Οικουμενισμού. 

ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ;



ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ;

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Το ερώτημα δεν είναι φιλολογικό. Κυριολεκτούμε όταν ρωτάμε, πότε, επιτέλους, θα επανακάμψει στο κλίμα του Πατριαρχείου Αλέξανδρείας ο Προκαθήμενός του; 

Τελευταία βρισκόταν στα υπερβόρεια της Ρωσίας στα νησιά Σολόφκι, στην παγωμένη Λευκή θάλασσα. Τώρα τον εντοπίζουμε στην Αρμενία, στο Ερεβάν. Μα καλά; Η αχανής αφρικανική ήπειρος δεν του φτάνει; Από την Αλεξάνδρεια μέχρι το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος κι από τη Μαδαγασκάρη μέχρι τη Σιέρρα Λεόνε δεκάδες μητροπόλεις του Θρόνου τον αναμένουν. Και μάλιστα υπό ιδεώδεις συνθήκες. Εδώ δεν έχουμε καμιά άλλη δικαιοδοσία να επεμβαίνει, ούτε να καιροφυλακτεί να εγκαθιδρύσει ιεραποστολή. Είναι ξεκάθαρο ότι είναι ο Πατριάρχης πάντων των Ορθοδοξων στη Μαύρη ήπειρο. 

Τώρα θα μου  πείτε, δεν υπάρχουν προβλήματα στις Ιεραποστολές; Ασφαλώς υφίστανται. Και οικονομικά και προβλήματα επανδρώσεως των τόσων μητροπόλεων και πλείστα όσα άλλα, που δεν είναι του παρόντος η απαρίθμησή τους. 

Αναρωτιέμαι όμως τι γυρεύει ένας Ορθόδοξος πατριάρχης στο «Μύρο» των Μονοφυσιτών της Αρμενίας. Επίσης ποια θέση έχει ο οιοσδήποτε Ορθόδοξος, λαϊκός ή κληρικός, σε αρμενική μονοφυσιτική λειτουργία; Δεν άκουσε ποτέ ο Μακαριότατος ότι ΔΕΝ συμπροσευχόμαστε με αιρετικούς; Ότι το απαγορεύουν με αυστηρότατα επιτίμια οι ιεροί κανόνες; Δεν ξέρει ότι δεν παρευρίσκονται οι Ορθόδοξοι επίσκοποι σε εγκαθίδρυση Μονοφυσιτών «Πατριαρχών», ούτε τους προσφωνούν με το «Άξιος»; Καιρός ν΄ αφιερώσει ΟΛΟ του το χρόνο ο Μακαριότατος στα της Ιεραποστολής στην Αφρική και να πάψει να κουβαλά νερό στο μύλο του λαϊκού οικουμενισμού.

ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΛΛΗΝΟΚΥΠΡΙΟΣ ΙΕΡΕΑΣ ΣΤΟ ΤΕΜΕΝΟΣ ΧΑΛΑ ΣΟΥΛΤΑΝ



ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΛΛΗΝΟΚΥΠΡΙΟΣ ΙΕΡΕΑΣ ΣΤΟ ΤΕΜΕΝΟΣ ΧΑΛΑ ΣΟΥΛΤΑΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στη “Ρομφαία”:

“Για πρώτη φορά σήμερα ένας ελληνοκύπριος ιερέας, εκπρόσωπος του Αρχιεπισκόπου Κύπρου, επισκέφθηκε το Τέμενος Χαλά Σουλτάν Τεκκέ στη Λάρνακα όπου μετέβησαν για προσκύνημα χίλιοι περίπου Μουσουλμάνοι προσκυνητές τουρκικής καταγωγής με την ευκαιρία του Κουρμπάν Μπαϊράμ, της Εορτής των Θυσιών.

Συνολικά 22 λεωφορεία έφτασαν με τη συνοδεία ισχυρής αστυνομικής δύναμης, γύρω στις 11 το πρωί στο τέμενος Χαλά Σουλτάν για προσκύνημα. 
Γύρω στις 12 το μεσημέρι έφτασε στο χώρο ο Πρεσβύτερος Σάββας Χατζηιωνάς, ο οποίος αφού συνομίλησε με τον Μουφτή στη συνέχεια έβγαλε τα παπούτσια του, εισήλθε στο τέμενος και μίλησε στους προσκυνητές.

Ο Πρεσβύτερος Σάββας Χατζηιωνάς ανέφερε ότι «με χαρά βρίσκομαι σήμερα στο Χαλά Σουλτάν Τεκκέ εκπροσωπώντας τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο και μεταφέρουμε τις ευχές του τόσο στο Μουφτή Αταλάϊ, στους ιμάμηδες αλλά και σε όλους τους πιστούς που έχουν έρθει εδώ στο Τεκκέ για να γιορτάσουν τη Γιορτή των Θυσιών».

Ευχόμαστε κατέληξε ο Πρεσβύτερος Σάββας Χατζηιωνάς «καλή Εορτή των Θυσιών και ειρήνη και ευημερία σε όλους τους συμπατριώτες μας που συμμετέχουν στο προσκύνημα».

Τασσόμαστε υπέρ της ανεξιθρησκείας και της ελεύθερης επιτέλεσης των θρησκευτικών καθηκόντων των οπαδών όλων των θρησκειών στους ευκτήριους οίκους τους.

Αυτό που δεν κατανοούμε είναι για ποιο λόγο ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου έστειλε αντιπρόσωπο να προσφωνήσει τους Μωαμεθανούς προσκυνητές.

Ας πήγαιναν ελεύθερα στο τέμενος να τελέσουν τη γιορτή τους. Καμιά δουλειά δεν είχε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου να στέλλει τις ευχές τους για μια μουσουλμανική εορτή.

Αλλά εκτός από συγκρητιστικό φαινόμενο αυτού του είδους οι εκπροσωπήσεις προάγουν το κλίμα που αποενοχοποιεί την Τουρκία από τα εγκλήματα πολέμου που διέπραξε.

Υπενθυμίζουμε ότι, ενώ όλα τα τεμένη της ελεύθερης Κύπρου είναι διατηρημένα με έξοδα των Ελληνοκυπρίων, εκατοντάδες ναοί και μοναστήρια της κατεχόμενης Κύπρου είναι λεηλατημένοι και μισοκαταστραμμένοι ή έχουν μετατραπεί σε τεμένη.

Προς τι, επομένως, προάγουμε την προπαγάνδα των Τούρκων;

ΙΕΡΟΠΡΕΠΗΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΗΡΙΩΝ



ΙΕΡΟΠΡΕΠΗΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΗΡΙΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος ανακοίνωσε ότι θα εορτάσει τα ονοματήριά του με αγρυπνία όπου και θα δεχθεί τις ευχές του λαού.

Ούτε πολυαρχιερατικά συλλείτουργα, ούτε φιέστες στο επισκοπείο.

Ορίστε ένας εξαίρετος τρόπος εορτασμού των ονοματηρίων ενός επισκόπου σε καιρούς δίσεκτους.

Συγχαίρουμε θερμά και υικά τον Σεβασμιότατο για την ευαισθησία του και τον παρακαλούμε θερμά να πάρει θέση για τα σοβαρά θέματα πίστεως των ημερών μας.

Οι Οικουμενιστές έχουν αποβάλει κάθε ίχνος ντροπής και μεθοδεύουν στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, αντί να καταδικάσουν τον Οικουμενισμό, να τον θεσμοθετήσουν σαν την επίσημη θέση της Εκκλησίας.

Ο κόσμος αναμένει από τους πνευματικούς επισκόπους που έχουν συνείδηση του χρέους τους να μιλήσουν και να πάρουν θέση ώστε οι Οικουμενιστές να μην κατορθώσουν να βάλουν σε εφαρμογή τα δόλιά τους σχέδια.

Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΕΝΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΙΣΤΗ ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΙΑ΄



Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΕΝΗ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΙΣΤΗ ΔΙΑΚΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ
ΙΑ΄

Του  Αρχιμ. Παύλου Δημητρακόπουλου
=====


Μιὰ ἄλλη θλιβερὴ διαπίστωση, ἀπὸ τὰ μέχρι σήμερα γενόμενα Συνέδρια καὶ Διασκέψεις, εἶναι τὸ γεγονός, ὅτι τὰ ἐπιλεχθέντα πρόσωπα εἶχαν οἰκουμενιστικὸ φρόνημα καὶ προέρχονταν κατὰ προτίμηση ἀπὸ τὸν ἀκαδημαϊκὸ χῶρο. 

Ὅσοι ἀπὸ τοὺς ἐπιλεγέντας ἀντιπροσώπους διέκριναν τοὺς οἰκουμενιστικοὺς στόχους τῶν Διασκέψεων καὶ τόλμησαν νὰ διαφοροποιηθοῦν, ἀπομακρύνθηκαν ἀπὸ τὶς Διασκέψεις, ἢ παραιτήθηκαν ἀπὸ μόνοι τους. Τὰ οἰκουμενιστικὰ κριτήρια ἐπιλογῆς τῶν προσώπων δείχνουν ἀκόμη κάτι πολύ σημαντικό: ὅτι ἡ λογικοκρατούμενη σκέψη καὶ ἡ ἀκαδημαϊκὴ θεολογία ἔρχονται οὐσιαστικά νὰ ἀντικαταστήσουν τὴν ἐμπειρία τῆς θεώσεως. Παύει δηλαδὴ νὰ προέχει ἡ ἀναζήτηση ἁγίων καὶ θεοφόρων ἀνδρῶν, μὲ θεῖο φωτισμό, μὲ ἀληθινὰ Ὀρθόδοξο, ὁμολογιακὸ-μαρτυρικὸ φρόνημα, καὶ ἀποκλείεται ἡ συμμετοχή τους ἀπὸ τὶς Διασκέψεις, ἐνῶ ἐπιλέγονται  πρόσωπα μὲ πανεπιστημιακὲς ἐπιδόσεις καὶ περγαμηνές, ποὺ ἐμπνέονται καὶ ἐκφράζουν τὸ οἰκουμενιστικὸ πνεῦμα τοῦ θρησκευτικοῦ συγκρητισμοῦ τῆς Νέας Εποχής.

Ἀλλὰ τὸ ἐξ ἴσου θλιβερὸ εἶναι καί τὸ γεγονός, ὅτι ἀκόμη καὶ στὴ μέλλουσα νὰ συγκληθεῖ Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδο δὲν θὰ συμμετάσχουν ὅλοι οἱ ἐν ἐνεργείᾳ ἐπίσκοποι τῶν κατὰ τόπους Ἐκκλησιῶν, ἀλλὰ μόνο ἕνας μικρὸς ἀριθμὸς ἀντιπροσώπων ἀπὸ  κάθε τοπικὴ Ἐκκλησία. Ἡ τελικὴ ἀπόφαση τῆς Συνάξεως τῶν Προκαθημένων, (6-9 Μαρτίου 2014), νὰ ἐκπροσωπηθεῖ ἡ κάθε τοπικὴ Ἐκκλησία μὲ ἕνα πολὺ περιορισμένο ἀριθμὸ μελῶν, (24 μέλη), καὶ ἡ κάθε τοπικὴ Ἐκκλησία νὰ ἔχει δικαίωμα μόνο μιᾶς ψήφου, ἀποτελεῖ πρωτοφανῆ καινοτομία, ξένη πρὸς τὴν ἀρχαία παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.

Καὶ γεννῶνται εὔλογα τὰ ἐρωτήματα: Πότε στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας ἀποκλείσθηκαν κανονικοὶ ἐπίσκοποι ἀπὸ Τοπική, ἢ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο; Ἂν στὴν ἀρχαία Ἐκκλησία ἐφαρμοζόταν τὸ σύστημα τῶν ἀντιπροσωπειῶν τῶν τοπικῶν Ἐκκλησιῶν, τότε οἱ αἱρετικοὶ ἀρχιεπίσκοποι θὰ ἔστελναν ὡς ἀντιπροσώπους τοὺς ὁμόφρονές τους ἐπισκόπους καὶ θὰ ἐπικρατοῦσε ἡ πλάνη. Ἀλλὰ καὶ μὲ ποιά κριτήρια θὰ ἐπιλεγοῦν οἱ ἀντιπρόσωποι; Θὰ ψηφισθοῦν ἀπὸ τὶς κατὰ τόπους Συνόδους, ἢ θὰ ὁρισθοῦν μὲ κριτήριο τὴν ἐνδοτικότητα σε θέματα πίστεως;

(Συνεχίζεται)

Ο “ΝΕΩΚΟΡΟΣ” ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕΛΦΙΝΟΥΣ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΘΡΟΝΩΝ



Ο “ΝΕΩΚΟΡΟΣ” ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕΛΦΙΝΟΥΣ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΘΡΟΝΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο αγαπητός μας “Νεωκόρος” εμφανίστηκε με νέο άρθρο στη “Ρομφαία” που επιγράφει Αρχιερατικός τσελεμεντές, Κεφάλαιο Πρώτο: Περί εκλογικών μαγειρεμάτων” με το οποίο επιβεβαίωσε τις πληροφορίες ότι ο Αρχιμ. Δημήτριος Αργυρός και ο Αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Νάσης είναι οι επικρατέστεροι υποψήφιοι για τους κενούς θρόνους Κεφαλληνίας και Τρίκκης αντίστοιχα.

Και ο “Νεωκόρος” μας και πολλοί άλλοι δυσανασχετούν επειδή οι δύο αυτοί υποψήφιοι φέρονται να έχουν την Αρχιεπισκοπική εύνοια.

Αλλά δεν κατανοώ για ποιο λόγο επειδή και οι δύο κληρικοί είναι ακατηγόρητου βίου και ο π. Δημήτριος Αργυρός κληρικός με αξιόλογη θεολογική συγκρότηση.

Αν όντως ο Αρχιεπίσκοπος τους ευνοεί και εργάζεται για την ανάδειξή τους δεν αντιλαμβάνομαι προς τι οι μεμψιμοιρίες.

Μακάρι πάντοτε ο Μακαριότατος να ευνοεί και να προωθεί άξιους και ακατηγόρητους κληρικούς προς αρχιερατεία.

Να αναφέρουμε μάλιστα αυτά που επιμελώς οι πολλοί αποκρύβουν.

Για τη Μητρόπολη Κεφαλληνίας, εκτός από τον Αρχιμ. Δημήτριο Αργυρό και τον επίσκοπο Κερνίτσης Χρύσανθο, ορισμένοι κληρικοί που ενδιαφέρονται να εκλεγούν, δεν έπρεπε επ’ ουδενί λόγω να στέκονται μπροστά στο άγιο θυσιαστήριο.

Αν όντως ο Αρχιεπίσκοπος ενδιαφέρεται να προωθήσει τον Αρχιμ. Δημήτριο Αργυρό και όχι αυτούς τω Θεώ η δόξα και τω Αρχιεπισκόπω η τιμή.

Τι θέλουμε δηλαδή; Ο Μακαριότατος να προωθεί κληρικούς που κανονικά θα έπρεπε να είναι καθηρημένοι;

Μακάρι να είναι αλήθεια ότι ο Αρχιεπίσκοπος προωθεί τους π. Δημήτριο Αργυρό για τη Μητρόπολη Κεφαλληνίας και τον π. Χρυσόστομο Νάση για τη Μητρόπολη Τρίκκης. Αλλά είναι αλήθεια; Κανένας δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πριν την ημέρα των εκλογών.

ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΑΝ ΦΥΛΛΑΔΙΟ, ΓΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΦΑΝΗ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ



ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ  ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΑΝ ΦΥΛΛΑΔΙΟ, ΓΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΦΑΝΗ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ

Του  Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
====

Για προστασία των Ορθοδόξων Χριστιανών που επισκέπτονται την ιστοσελίδα που επιγράφεται (IΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ) Vatopedi.gr, όπου αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος, κυκλοφόρησε σχετικό φυλλάδιο με σύντομη ανασκευή της πλάνης αυτής.

Δυστυχώς λόγω της υπερπροβολής που γίνεται στον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, δεν είναι λίγοι αυτοί που καθ’ ολοκληρίαν εκλαμβάνουν ως ορθούς όλους τους λόγους του.  Το πιο κάτω είναι το φυλλάδιο που κυκλοφόρησε.

                Αιρετική διδασκαλία περί της Θείας Χάριτος στο διαδίκτυο
                                               =====

Πρόσφατα αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα Vatopedi.gr, βίντεο που τιτλοφορείται «Τέκνα Θεού γενέσθαι»,  με ομιλία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, που έγινε στο Συνοδικό της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, στο οποίο  μεταξύ άλλων αναφέρει  τα εξής : «Όταν λοιπόν όπως είπα κρατήσομεν την πρακτικήν έτσι αντιστάμενοι στην έννοιαν, στην κρούσιν του παραλόγου, τότε αρχίζει ο φωτισμός στον νουν, ξυπνάει ο νους και δεν πλανάται άκοπα στον άσκοπον μετεωρισμόν.  Όταν η Θεία Χάρις αυτό το διαπιστώσει, ότι ο νους αυτός εξύπνησε και πήρε τη θέση του σαν πρόσωπο και ο νους είναι το πρόσωπο, τότε υποτάσσεται η Χάρις εις τον νουν, μυστήρια μυστηρίων.  Κι άλλοτε σας τα είπα αυτό, αλλά σας το είπα συγχωνευμένα.  Δεν είναι παράξενα τούτα.  Ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος.  Η Χάρις του Θεού είναι άκτιστος ενέργεια μέσω της οποίας κατασκεύασε τα πάντα και τα διοικεί.  Αλλά αυτή είναι εργαλείο, ο νούς είναι πρόσωπον,  τόσον το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν.  Γι’ αυτό και το φόρεσε ο Θεός Λόγος και το έχει αχώριστα στην αιωνιότητα της δόξης του, ο Πατήρ του μέλλοντος αιώνος».

Για πρώτη φορά μετά από αιώνες, από τον καιρό του αιρετικού Βαρλαάμ του Καλαβρού, παρουσιάζεται αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος.  Όπως τότε οι βαρλααμίτες θεωρούσαν το άκτιστον, θαβώρειον Φως, ως «χείρον νοήσεως», έτσι και ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός θεωρεί ότι «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος», το οποίο αποτελεί ξεκάθαρα αιρετική και βλάσφημη διδασκαλία.


ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ

Wednesday, September 30, 2015

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΡΒΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΡΒΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο Σέρβος Πατριάρχης Ειρηναίος δήλωσε ότι δεν ήρθε ο καιρός για την επίσκεψη του Πάπα Φραγκίσκου στη Σερβία και ότι ο λαός της Σερβίας θυμάται με πολλή πικρία τη στάση του καρδινάλιου Στέπινατς τον οποίο “αγιοποίησε” το Βατικανό αν και δεν έκανε τίποτα για να αποτρέψει το ολοκαύτωμα των 800,000 Σέρβων κατά το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο.

Ευχάριστο το ότι ο Σέρβος Πατριάρχης μίλησε για το θέμα αν και δεν καταλάβαμε την παρατήρηση που έκανε ότι αν το Σερβικό κράτος προσκαλέσει τον Πάπα Φραγκίσκο θα είναι τιμή της Σερβικής Εκκλησίας να τον υποδεχθεί. Πετά την μπάλα στην πολιτική ηγεσία ή αλλοιθωρίζει ευμενώς για την επίσκεψη του Πάπα;

Οι επισκέψεις του Πάπα Φραγκίσκου σε ορθόδοξες χώρες αντενδείκνυνται απολύτως νοουμένου ότι ο Παπισμός δεν υποχώρησε σε τίποτε από τις αιρετικές θέσεις που πρεσβεύει αλλά αντίθετα τις προωθεί αποφασιστικά στους διαλόγους.

Μόνον τον “λαικό οικουμενισμό” θα βοηθούσε μια επίσκεψη του Πάπα στη Σερβία, ενώ θα άφηνε μεγάλη γεύση πικρίας στους Σέρβους ορθόδοξους πιστούς οι οποίοι βεβαίως δεν ξέχασαν το ολοκαύτωμα των Σέρβων από τους Κροάτες τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο.