Ο ΑΡΧΙΜ. ΠΑΙΣΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Ο Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης Παίσιος Παπαδόπουλος, σε άρθρο του που διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Ακτίνες”, και που επιγράφεται “Άκαιρη, αδιάκριτη και αθεολόγητη η διένεξη για το Παλαιό”, διατύπωσε ορισμένες πολύ ορθές θέσεις αναφορικά με τη συζήτηση της σκοπιμότητας ή μη της επαναφοράς του Παλαιού Ημερολογίου που αναλύσαμε στο χθεσινό άρθρο μας.
Με το σημερινό άρθρο θέλουμε να καταγράψουμε τα αρνητικά σημεία του άρθρου του π. Παίσιου. Ενώ πολύ ορθά ο Πανοσιολογιώτατος επισημαίνει ότι οι αντιοικουμενιστές -και δη οι αποτειχισμένοι- διασπάστηκαν ήδη σε πολλές παρατάξεις με αποτέλεσμα να αποδυναμώνεται ο αγώνας, εντούτοις παραλείπει να ομολογήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο που διαδραμάτισε και διαδραματίζει ο ίδιος στη διάσπαση του αγώνα.
ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ ΣΕ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ;
________

Και όχι μόνον αυτό. Αποτειχίστηκε από τον επίσκοπο του Σεβ. Φλωρίνης Θεόκλητο, ο οποίος για κανένα λόγο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί Οικουμενιστής. Στα πενήντα και βάλε χρόνια της διακονίας του ως κληρικός ο Σεβασμιώτατος δεν είπε ούτε μια λέξη, δεν έγραψε ούτε μια γραμμή και δεν έκανε την παραμικρή ενέργεια που να δείχνει ότι είναι Οικουμενιστής.

Αφού, λοιπόν, ο Σεβ. Φλωρίνης δεν είναι Οικουμενιστής ο π. Παίσιος δεν είχε απολύτως κανένα κανονικό έρεισμα να αποτειχιστεί από τον επίσκοπό του.
ΤΙ ΔΙΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΙΕ΄ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΗΣ ΑΒ΄ ΣΥΝΟΔΟΥ
________
Αφού, λοιπόν, ο Μητροπολίτης Φλωρίνης δεν κήρυξε καμιά απολύτως αίρεση, δεν έλαβε μέρος στη Σύνοδο της Κρήτης, δεν προσυπέγραψε τις αποφάσεις της, ούτε και έκανε δηλώσεις με τις οποίες να επικροτεί τις αποφάσεις της, κατ’ αναπόδραστη λογική και κανονική συνέπεια εξάγεται το συμπέρασμα ότι ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Παίσιος Παπαδόπουλος αντικανονικά διέκοψε το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη και έχει αδήριτη υποχρέωση, που απορρέει από τους Ιερούς Κανόνες, να το επαναλάβει. Αμέσως!
Ο π. ΠΑΙΣΙΟΣ ΥΠΟΔΑΥΛΙΣΕ ΤΗΝ ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ
_________

Και ενώ ο Πανοσιολογιώτατος είναι τόσο ουσιαστικά ένοχος για τη διάσπαση του αγώνα, γράφει άρθρο για να κατακεραυνώσει όσους προβαίνουν σε ενέργειες που διασπούν τον αγώνα.!!!
Αλλά δεν τελειώσαμε με τις αστοχίες του άρθρου του π. Παίσιου. Θα συνεχίσουμε -συν Θεώ-αύριο. Απομένει να εξετάσουμε τις πλανεμένες θέσεις του Πανοσιολογιώτατου ότι δήθεν μολυνόμαστε από την αίρεση όταν μνημονεύουμε αιρετίζοντα επίσκοπο πριν συνοδική διαγνώμη και την εξίσου πλανεμένη του άποψη ότι δήθεν ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου είναι υποχρεωτικός και όχι δυνητικός.
Οι δύο αυτές πλάνες, άλλωστε, σχετίζονται άρρηκτα.
No comments:
Post a Comment