ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΣΑΓΚΑΡΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Συγχαίρουμε θερμά και συναγωνιστικά τον καλό θεολόγο κ. Παναγιώτη Τσαγκάρη για το άρθρο του, που δημοσιεύουμε στη συνέχεια, με το οποίο ελέγχει με νηφαλιότητα και ήθος, αλλά και με ομολογιακή παρρησία, τον οικουμενιστή και νεωτεριστή Μητροπολίτη Αργολίδος κ. Νεκτάριο, ο οποίος προκαλεί συνεχώς την ορθόδοξη συνείδηση με το εκκοσμικευμένο του φρόνημα.
Ο κ. Τσαγκάρης βρίσκεται στην εμπροσθοφυλακή των αγώνων για να διατηρηθεί ο ορθόδοξος κατηχητικός χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία μας.
Ο κ. Τσαγκάρης και οι άλλοι αγωνιστές ορθόδοξοι θεολόγοι μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΘ αγωνίζονται με υποδειγματική συνέπεια και θάρρος κάτω από άκρως αντίξοες συνθήκες να κρατήσουν την πίστη μας ζωντανή στα σχολεία μας.
Ο θαυμασμός, η αλληλεγγύη και οι προσευχές όλων μας τους συνοδεύουν στον αγώνα τους ο οποίος δυστυχώς -και εδώ εστιάζεται κυρίως το πρόβλημα- ναρκοθετείται από την ηγεσία της Εκκλησίας.
Παρακαλώ θερμά τον κ. Τσαγκάρη και τα άλλα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΘ να συμπεριλάβουν στους αγώνες τους τη μάχη εναντίον του Οικουμενισμού. Είναι αδιανόητο η Ένωση των Θεολόγων να μην παίρνει θέση για τα θέματα που αφορούν τον Οικουμενισμό ιδιαίτερα τώρα που οι Οικουμενιστές κατόρθωσαν με τη Σύνοδο της Κρήτης να θεσμοθετήσουν τον Οικουμενισμό σαν πίστη της Εκκλησίας.
Ας αναλογιστούν ποιες Ομηρικές μάχες έδιναν εναντίον του Οικουμενισμού τα μέλη των παλαιότερων Διοικητικών Συμβουλίων της ΠΕΘ τα οποία βρίσκονταν κυριολεκτικά στην εμπροσθοφυλακή των αγώνων της Εκκλησίας εναντίον της παναίρεσης του Οικουμενισμού.
Γνωρίζω ότι όλα τα μέλη του Δοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΘ είναι παραδοσιακοί θεολόγοι και δεδομένοι αντιοικουμενιστές. Γι’ αυτό τους παρακαλώ θερμά να εκφράζουν δημόσια τις θέσεις τους για να ενισχύουν τον αγώνα που διεξάγεται εναντίον της παναίρεσης που κατατρώγει τα σπλάχνα της Εκκλησίας από τα τέλη του 19ου αιώνα.
*****
Ιδού το άρθρο του κ. Τσαγκάρη που μας έδωσε την αφορμή για να γράψουμε το πιο πάνω άρθρο.
«ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΡΧΟΝΤΑΝ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ…»
Σχόλιο σε άρθρο και θέσεις του Μητροπολίτη Αργολίδος κ. Νεκταρίου
Του Παναγιώτη Τσαγγάρη,
Γενικού Γραμματέα της ΠΕΘ
=====
Υπάρχει, γενικά, εδραιωμένη η αντίληψη, ακόμη και σε μια μερίδα του σώματος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, ότι ο κόσμος αλλάζει και συνεπώς πρέπει, συμβαδίζοντας με την αλλαγή που συντελείται, να αλλάξουμε και εμείς στάσεις ζωής και συμπεριφορές. Αποτυπώνοντας την αντίληψη αυτή ο Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος, σε ένα του άρθρο με τίτλο «Μια απάντηση για τους καλοπροαίρετους», σημειώνει ότι δεν είναι δυνατόν και ανεκτό, ένας άνθρωπος «διακατεχόμενος από έναν ζήλο «ου κατ' επίγνωσιν», έναν ζήλο παιδαριώδη και ανώριμο, που συγχέει τα ουσιώδη με τα επουσιώδη και που τόσα προβλήματα έχει δημιουργήσει στην Εκκλησία στη δισχιλιετή πορεία της, αλλά και δημιουργεί ως σήμερα»1, να εμποδίζει την εξέλιξη και την πρόοδο των πραγμάτων εμμένοντας σε ξεπερασμένα κοσμικά σχήματα. Όπως ισχυρίζεται, εκείνο που απαιτείται είναι να έχουμε διάκριση, που είναι η μεγαλύτερη των αρετών2. Και φαίνεται να έχει δίκιο μόνον που θα πρέπει να κοιταχτεί πρώτα ο ίδιος στον καθρέπτη της συνείδησης του.
Χωρίς να υπεισέλθουμε σε περισπούδαστες αναλύσεις του θέματος, καταθέτουμε δύο (2) παρατηρήσεις / ερωτήματα για προβληματισμό.
1. Άραγε, έχουμε εξετάσει και καταλήξει στο να ορίσουμε, με αγιοπνευματική διάκριση, ποια, τελικά, είναι αυτά τα ουσιώδη και ποια τα επουσιώδη, ιδιαίτερα στα θέματα της πίστεως;
2. Ποιοι τελικά, έχουν την αρετή της διάκρισης; Τη διάκριση την έχουν μόνο εκείνοι που την επικαλούνται; Εκείνοι που “θεωρούν τους εαυτούς τους «σωτήρες» της Εκκλησίας και μαινόμενοι αγωνίζονται να την υπερασπίσουν και να την «σώσουν»”3 ή οι κατήγοροί τους, που κι εκείνοι θεωρούν ότι ex officio κατέχουν το αλάθητο, καθώς είναι αυτοί που ευαγγελίζονται την αλλαγή και την πρόοδο;
Η απάντηση στα παραπάνω είναι ζωτικής σημασίας, πριν προχωρήσουμε και στις επιχειρούμενες αλλαγές στο μάθημα των Θρησκευτικών.
Ίσως, επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι, εκτός του Μητροπολίτη Αργολίδος, υπέρμαχοι των άκριτων αλλαγών στο μάθημα των Θρησκευτικών αλλά και εναντίον των μεθοδευμένα στοχοποιημένων «ζηλωτών» και του «ζηλωτισμού» είναι και εκείνοι που συνέταξαν τα νέα Προγράμματα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Να θυμηθούμε ότι οι συντάκτες των Προγραμμάτων είναι Θεολόγοι, που στην πλειονοψηφία τους ανήκουν στον σύλλογο «Καιρός», του οποίου θερμός ομοϊδεάτης και υποστηρικτής είναι ο κ. Νεκτάριος.
Δεν μπορεί, λοιπόν, να λησμονηθεί η φράση - στόχευση των συντακτών αυτών των Προγραμμάτων, ότι δηλαδή «ένας άθεος καθηγητής μπορεί να διδάξει καλύτερα το μάθημα αυτό από ένα ζηλωτή θεολόγο»4, όπως και η παρόμοιας στόχευσης φράση του κ. Νεκταρίου στο πρόσφατο άρθρο του, «ομολογώ δεν φοβήθηκα στη ζωή μου ούτε τους άθεους ούτε τους αρνητές, ούτε τους διώκτες όσο φοβήθηκα το ζηλωτισμό»5.
Είναι βέβαια, απορίας άξιον και φυσικά χρήζει θεολογικής, εκκλησιολογικής αλλά ίσως και ψυχαναλυτικής προσέγγισης το γεγονός κατά το οποίο ένας Επίσκοπος επαινεί τους άθεους και υβρίζει τους ζηλωτές της πίστης. Να υποθέσουμε ότι γνωρίζει ως καρδιογνώστης τα μύχια της ψυχής αυτών των ανθρώπων ή θεωρεί ως ζηλωτές συλλήβδην εκείνους που ομολογούν την αλήθεια και ελέγχουν την αίρεση και την αμαρτία δημόσια, όπως έκανε, για παράδειγμα, ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς και όλοι γενικά οι Άγιοι της Εκκλησίας μας!
Θα δεχόμασταν αδιαμαρτύρητα την κατηγορία ότι γινόμαστε υπερβολικοί στις κρίσεις μας, αν δεν ακολουθούσε στο άρθρο του κ. Νεκταρίου και η, ακόμη πιο συγκλονιστική, φράση του: «Το λέω με πλήρη επίγνωση: Αν ο Χριστός ήρθε να κάνει τέτοιους μίζερους, φοβικούς, διεστραμμένους, φανατισμένους, ανελεύθερους χριστιανούς, καλύτερα να μην ερχόταν...»6!
Πρωτάκουστος και φοβερός ο παραπάνω λόγος ακόμη κι αν ειπωθεί ότι εγράφη υπό τύπον αστεϊσμού ή σχήματος καθ’ υπερβολήν, διότι προέρχεται από χείλη Επισκόπου, ο οποίος ουσιαστικά αρνείται τον λόγο της δημιουργίας του ελεύθερου ανθρώπου από τον Θεό και της έλευσης του Χριστού στον κόσμο για τη σωτηρία του πεπτωκότος ανθρώπου!!!
«Καλύτερα να μην ερχόταν ο Χριστός»!!! μας λέει ο κ. Νεκτάριος, επειδή έκανε ανθρώπους, σαν τον Μητροπολίτη Πειραιώς ή σαν τους ζηλωτές της πίστεως!!! Προφανώς οφείλουμε να υποθέσουμε ότι ο εν λόγω Μητροπολίτης ευαγγελίζεται έναν νέο «καθαρό» κόσμο, απαλλαγμένο από μιάσματα και απόβλητους ανθρώπους, τύπου Μητροπολίτου Πειραιώς και «φονταμενταλιστών ζηλωτών». Έναν κόσμο, δηλαδή, παρόμοιο με αυτόν που ονειρευόταν και οι Χίτλερ, Λένιν και Στάλιν.
Επειδή, λοιπόν, κ. Νεκτάριε δεν «καθάρισε» ο Χριστός, όπως έπρεπε τον κόσμο, μήπως υπονοείτε ότι πρέπει να καθαρισθεί διαφορετικά αυτός ο κόσμος; Μήπως ήρθε η ώρα να γίνει αυτό που έγινε παλαιότερα στη χιτλερική Γερμανία ή στην κομμουνιστική λενιστική - μαρξιστική Ρωσία, όπου επιχειρήθηκε ο καθαρισμός και αυτών των κοινωνιών από τα «μιάσματα»; Μήπως εννοείτε ότι ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε και στην χώρα μας στις εκκαθαρίσεις των ζηλωτών, μίζερων, φοβικών, διεστραμμένων, φανατισμένων, ανελεύθερων χριστιανών; Γιατί όχι; Είσαστε σε θέση ισχύος. Ιδού πεδίον δόξης λαμπρό, κ. Νεκτάριε.
Ειλικρινά, πιο σάπια, μαρξιστικού τύπου, νεο-σταλινική, νεο-ναζιστική, αντιχριστιανική θεολογία, δεν νομίζουμε να έχει εκστομισθεί από επισκοπικά χείλη εδώ και δεκαετίες!
Οφείλουμε να συγχαρούμε θερμά τον κ. Νεκτάριο για τα μαθήματα νεοφασιστικού - χριστιανισμού που δίνει μέσω διαδικτύου, στο πλαίσιο της νέας πολυπολιτισμικής Θεολογίας που ακολουθεί εκείνος και η ομάδα των φίλων του Θεολόγων της πολυπολιτισμικότητας και της αποδόμησης.
Και μία ακόμη τελευταία, αλλά όχι ασήμαντη διαπίστωση. Ίσως τελικά, να έχει σημαντική αξία η επισήμανση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ότι «το μόνο ουσιώδες πρόβλημα της Εκκλησίας είναι η έλλειψη ομολογίας, η εκκοσμίκευση και ο φόβος μην εκτεθούμε. Αν οι Επίσκοποι σήμερα ομολογούσαν την Αλήθεια-Πρόσωπο Χριστός, ο κόσμος μας δεν θα είχε αυτή την κατάντια.»7
Υποσημειώσεις:
1. Μητροπολίτης Αργολίδος Νεκτάριος, ''Μια απάντηση για τους καλοπροαίρετους'', ηλεκτρονική πηγή: http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/15432-argolidos-nektarios-mia-apantisi-gia-tous-kaloproairetous
2. Ό. π.
3. Ό. π.
4. Επιστολή της ΠΕΘ προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμον και άπαντας τους Ιεράρχες της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος (Αριθμ. Πρωτ.: 34, Αθήνα, 14 Φεβρουαρίου 2014), με τίτλο, Η ΠΕΘ θέτει τον Αρχιεπίσκοπο και τους Ιεράρχες προ των ευθυνών τους για το Μάθημα των Θρησκευτικών, περιοδικό της ΠΕΘ «Κοινωνία», τεύχος 1, Ιανουάριος-Μάρτιος 2014, σ. 2.
5. Μητροπολίτης Αργολίδος Νεκτάριος, ''Μια απάντηση για τους καλοπροαίρετους''…
6. Ό. π.
7. Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, «Επιστολή Απάντηση του Μητροπολίτου Πειραιώς προς τον Μητροπολίτη Αργολίδος», ηλεκτρονική πηγή: http://aktines.blogspot.gr/2017/06/blog-post_80.html και http://thriskeftika.blogspot.gr/2017/06/blog-post_13.html
Εσύ Τσαγγάρη περιορίσου στο Τσαγγάρικο , να κολλήσεις καμμία σόλα στον δεσπότη από αυτές που έλυωσε ο άνθρωπος να γυρνά από μητρόπολη σέ μητρόπολη μέ τον Άγιο Λουκά παραμάσχαλα Ήταν η διατριβή του πρός επίσκοπον !
ReplyDelete