Showing posts with label ΓΚΑΝΤΙ. Show all posts
Showing posts with label ΓΚΑΝΤΙ. Show all posts

Wednesday, June 7, 2017

ΚΑΙΡΙΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ”


ΚΑΙΡΙΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Χριστιανική Βιβλιογραφία”:
“Δήλωση τῆς Περιφερειάρχου Ἀττικῆς Ρένας Δούρου γιὰ τὴν Παγκόσμια Ἡμέρα Περιβάλλοντος (05.06.17):
«Ὁ Μαχάτμα Γκάντι τόνιζε ὅτι “Ἡ γῆ παράγει ἀρκετὰ γιὰ νὰ ἱκανοποιήσει τὶς ἀνάγκες κάθε ἀνθρώπου, ὄχι ὅμως τὴν ἀπληστία του”.
Ἡ ὑπόθεση τοῦ περιβάλλοντος εἶναι εὐθύνη διαρκείας ὅλων μας, πολιτῶν καὶ θεσμικῶν φορέων.
Ἡ προστασία τοῦ περιβάλλοντος εἶναι εὐθύνη διαρκείας τῆς Περιφέρειας Ἀττικῆς, οὐσιαστικὴ παράμετρος ὅλων τῶν πολιτικῶν της.»
ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ Η «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ»: 
Μπορεῖς ἄνετα καὶ ἀνεμπόδιστα νὰ ἐπικαλεῖσαι τὸν Γκάντι, ἢ… τὸν Ἴντρα ἢ τὴν Σαρασβάτι ἢ κάποιον βραχμάνο τέλος πάντων. Μόνον τὸν Θεὸ τῶν Πατέρων ἡμῶν, τὸν Τριαδικό, δὲν πρέπει νὰ ἀναφέρεις ἢ στὴν χριστιανικὴ Ἁγ. Γραφὴ δὲν πρέπει νὰ παραπέμπεις.
Ἆραγε περιμέναμε ἀπὸ τὸν Μαχάτμα Γκάντι νὰ μάθουμε γιὰ τὴν σχέση τοῦ ἀνθρώπου μὲ τὸ «φυσικὸ περιβάλλον»;
Ἆραγε δὲν ἔτυχε ποτὲ νὰ ἀκούσει ἡ κ. Περιφερειάρχης
τί λέει ὁ προφ. Ἰερεμίας: «ἕως πότε πενθήσει ἡ γῆ καὶ πᾶς ὁ χόρτος τοῦ ἀγροῦ ξηρανθήσεται ἀπὸ κακίας τῶν κατοικούντων ἐν αὐτῇ; ἠφανίσθησαν κτήνη καὶ πετεινά, ὅτι εἶπαν· οὐκ ὄψεται ὁ Θεὸς ὁδοὺς ἡμῶν»; (Ἰερ. ιβ´ 4)
Ἆραγε δὲν ἔχει ἀκούσει ποτέ ἡ κ. Περιφερειάρχης ὅτι τὸ «φυσικὸ περιβάλλον», δηλαδὴ ἡ «Κτίσις», εἶναι δημιούργημα τοῦ Θεοῦ (Γεν. α´1), ὅτι δόθηκε ὡς δῶρο στὸν ἄνθρωπο καὶ ὅτι ὁ ὀρθόδοξος ἄνθρωπος καλεῖται νὰ τὴν ἀντιπροσφέρει στὸν Θεὸ εὐχαριστιακὰ καὶ νὰ τὴν διαχειρίζεται ἀσκητικά (ἐπὶ τῇ βάσει τῆς βιβλικῆς/χριστιανικῆς οἰκολογικῆς ἀσκητικῆς);
Ἆραγε δὲν ἔτυχε ποτέ νὰ ἀκούσει τὴν γιαγιά της νὰ μιλᾶ γιὰ τὸ «πρόσφορο» καὶ γιὰ τὴν «νηστεία»;
Τέτοιο μίσος πιὰ γιὰ τὴν Παράδοσή μας;"
Τέσσερα σχόλια για τις πιο πάνω εύστοχες παρατηρήσεις του π. Αθανάσιου Λαγουρού:
1.) Καταρχήν μην έχετε καμιά αμφιβολία, Γέροντα, ότι η κυρία Δούρου δεν άκουσε ούτε για τον προφήτη Ιερεμία, ούτε για τη Γένεση, ούτε για την Αγία Γραφή. Και αν γνώρισε γιαγιά που ζύμωνε πρόσφορα ή νήστευε σίγουρα δεν την ενέπνευσε το παράδειγμά της. Αν την ενέπνεε θα έπαιρνε θρησκευτικό και όχι πολιτικό όρκο όταν αναλάμβανε το αξίωμά της. Και δεν θα συζούσε με “σύντροφο”. Θα τον είχε στεφανωθεί στην εκκλησία. 
Αυτά είναι τα χάλια μας! Καταντήσαμε να μας κυβερνούν οι άθεοι των Εξαρχείων. Ας αναλάβουμε πάντως τις ευθύνες μας. Ας ομολογήσουμε ότι πολλοί  θρησκευόμενοι -με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο- έβαλαν το χεράκι τους για να αρπάξουν την εξουσία όσοι ως μόνη προσφορά στην πατρίδα είχαν να επιδείξουν την κατάληψη των σχολείων και των πανεπιστημίων. 
2.) Μην ανησυχείτε πάντως για την αναφορά της κυρίας Δούρου στον Μαχάτμα Γκάντι και στον Ινδουισμό. Δεν το κάνει επειδή αλλαξοπίστησε. Λες και έχει πίστη για να την αλλάξει. Όπως πολύ ορθά, λέτε, είναι trendy και “φωταδιστικό” να παριστάνεις τον Orientalist, ενώ είναι σκοταδιστικό και παλιομοδίτικο να αναφέρεσαι στην Παράδοση και στις ρίζες σου.
3.) Χαίρομαι ιδιαίτερα για την παρέμβασή σας, π. Αθανάσιε, επειδή τον τελευταίο καιρό παραθέτετε αξιόλογα κείμενα χωρίς σχολιασμό. Ελπίζω ότι θα συνεχίσετε, όπως πριν, να σχολιάζετε τα κείμενα που αναδημοσιεύετε.
4.) Ελπίζω, επίσης, ότι άλλοι αξιόλογοι σχολιαστές στον ιστοχώρο -και όχι μόνον- όπως ο κ. Λευτέρης Οικονομάκος, ο κ. Λυκούργος Νάνης, ο κ. Βασίλης Κερμενιώτης κτλ. θα καταθέτουν πιο συχνά τη μαρτυρία τους. Μπορεί να μην είναι πάντοτε δυνατόν να συμφωνούμε σε όλα με τις διαπιστώσεις των πιο πάνω σχολιαγράφων, αλλά ακούμε πάντοτε με σεβασμό και υπολογίζουμε σοβαρά τη μαρτυρία τους.

Tuesday, December 13, 2016

ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ


ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Του κ. Κωνσταντίνου Χολέβα
=====

Ἡ ὕλη τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν (Ν.Π.Σ.) γιά τά Θρησκευτικά δημοσιεύθηκε στήν Ἐφημερίδα τῆς Κυβερνήσεως τῆς 13.9.2016 καί ἔχει ἤδη προκαλέσει ἀναστάτωση στόν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Παιδείας. Ἡ συνταγματικότητα καί ἡ ἐν γένει νομιμότητα τοῦ Νέου Προγράμματος θά κριθεῖ ἀπό τό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας, ἐνώπιον τοῦ ὁποίου κατατέθηκαν προσφυγές γονέων καί θεολόγων. Ἡ οὐσιαστική ἀποδόμηση τοῦ Νέου Προγράμματος ἔγινε μέ πλούσια τεκμηρίωση ἀπό τόν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμο μέ τήν ἐπιστολή του τῆς 27.9.2016 πρός τόν Πρωθυπουργό καί τούς πολιτικούς ἀρχηγούς.

Στίς γραμμές πού ἀκολουθοῦν θά καταθέσω τίς δικές μου ἐνστάσεις, συνοψίζοντας καί πολλές ἀπό τίς παρατηρήσεις πού ἐγράφησαν ἤ ἀκούσθηκαν ἐπί τοῦ θέματος αὐτοῦ κατά τό τελευταῖο τρίμηνο.

Διαφωνῶ μέ τό Ν.Π.Σ. γιά τά Θρησκευτικά διότι δέν προηγήθηκε διάλογος μέ τήν Ἐκκλησία καί τήν Πανελλήνιο Ἕνωση Θεολόγων. Ὁ διάλογος γίνεται τώρα ἐκ τῶν ὑστέρων καί κατόπιν ἐντόνου διαμαρτυρίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

Διερωτῶμαι γιατί δέν δίδονται στή δημοσιότητα τά πορίσματα τῆς πιλοτικῆς διδασκαλίας τοῦ Ν.Π.Σ. πού ἔγινε σέ ὁρισμένα Γυμνάσια. Τό Ἰνστιτοῦτο Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς κρατᾶ τά ἀποτελέσματα καί τήν κριτική μαθητῶν καί διδασκόντων σάν ἑπτασφράγιστο μυστικό. Ὅποτε, ὅμως, δίδεται ἡ εὐκαιρία σέ διδάξαντες τό πιλοτικό πρόγραμμα νά ἐκφρασθοῦν δημοσίως –π.χ. σέ ἡμερίδα στή Βέροια- ἠ κριτική εἶναι σκληρή καί σαφῶς ἀρνητική.

Καί ἄν μέν γιά τίς τρεῖς τάξεις τοῦ Γυμνασίου δεχθοῦμε ὅτι ὑπῆρξε ἐπί δύο χρόνια πιλοτικό πρόγραμμα- μέ ἄγνωστα ἀποτελέσματα ἐπισήμως- στό Δημοτικό καί στό Λύκειο γιατί ἐπεβλήθη τό Ν.Π.Σ. χωρίς τήν παραμικρή δοκιμαστική ἐφαρμογή;

Διαφωνῶ ριζικά μέ τήν πολυθρησκειακή φιλοσοφία τοῦ μαθήματος καί μέ τή συρρίκνωση τῆς διδασκαλίας τῆς Ὀρθοδοξίας. Ὅπως δέν εἶναι δυνατόν στά παιδιά τοῦ Δημοτικοῦ νά διδάξεις π.χ. τή λέξη «μολύβι» σέ ἑπτά γλῶσσες ταυτοχρόνως, ἔτσι καί δέν εἶναι δυνατόν νά τούς μιλᾶς ἀπό τήν Τρίτη Δημοτικοῦ γιά Ἰνδουισμό καί ἄλλα θρησκεύματα πρίν κάν τούς μιλήσεις γιά τόν Ἰησοῦ Χριστό.

Θεωρῶ παιδαγωγικά, ἐθνικά καί δημοκρατικά ἀπαράδεκτο νά χάνεται ὁ ἠθοπλαστικός χαρακτήρας τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν καί νά μετατρέπεται τό μάθημα σέ κουραστική ἀφήγηση ξερῶν πληροφοριῶν γιά ἔθιμα καί δοξασίες ἄλλων λαῶν καί πολιτισμῶν μέ σαφῆ ὑποβάθμιση καί ἀλλοίωση τῶν στοιχείων τῆς ἑλληνορθόδοξης κληρονομιᾶς.

Ἐνίσταμαι ὡς Χριστιανός Ὀρθόδοξος ὅταν βλέπω τήν προσπάθεια τῶν συντακτῶν τοῦ Ν.Π.Σ. νά παρουσιάσουν τόν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστό σάν ἕναν περιπλανώμενο πρόσφυγα-δάσκαλο δίδοντας λανθασμένη εἰκόνα γιά τόν Θεάνθρωπο στά παιδιά μας. Τά μεταλλαγμένα Θρησκευτικά ἀσεβοῦν πρός τήν κεφαλή τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἐξ ἄλλου σέ καμμία ἀπό τίς δέκα τάξεις τῆς Στοιχειώδους καί Μέσης Παιδείας δέν παρουσιάζεται ὁλοκληρωμένη ἡ ζωή καί ἠ διδασκαλία τοῦ Χριστοῦ. Ἡ Καινή Διαθήκη διδάσκεται ἐλλιπῶς καί ἡ Παλαιά Διαθήκη ἔχει σχεδόν ἐξαφανισθεῖ!

Θεωρῶ προκλητική, ἐσφαλμένη καί ἀποπροσανατολιστική τήν παρουσίαση τῶν Ἁγίων τῆς πίστεώς μας ὡς ἀντιστοίχων καί ἰσοτίμων μέ πολιτικά πρόσωπα ἄλλων χωρῶν καί μέ σοφούς ἄλλων θρησκειῶν. Ὁ Ἅγιος Πορφύριος δέν μπορεῖ νά διδάσκεται κάτω ἀπό τήν ἴδια ἑνότητα μέ τόν Μαχάτμα Γκάντι, Ἰνδό πολιτικό καί εἰρηνιστή, καί μέ τόν Μάρτιν Λοῦθερ Κίνγκ, Ἀμερικανό μαχητικό ὑποστηρικτή τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων. Σεβαστοί οἱ ἀγῶνες αὐτῶν τῶν προσωπικοτήτων, ἀλλά δέν εἶναι σωστό νά ταυτίζονται μέ τήν ἁγιότητα τῶν σεβασμίων μορφῶν τῆς Ἐκκλησίας μας.

Αἰσθάνομαι δυσάρεστη ἔκπληξη ὅταν ἀνακαλύπτω ὅτι στό ὄνομα τῆς δῆθεν προόδου οἱ ἁρμόδιοι τοῦ Ἰνστιτούτου Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς μεταφέρουν στά ἑλληνικά σχολεῖα κάθε τί ἀποτυχημένο ἀπό τήν ὑπόλοιπη Εὐρώπη. Ἡ θεωρία τοῦ «θρησκευτικοῦ ἐγγραμματισμοῦ», στήν ὁποία βασίζεται τό Ν.Π.Σ. δοκιμάσθηκε στήν Ἀγγλία καί ἀπέτυχε. Τώρα πλέον στά ἀγγλικά σχολεῖα τό μάθημα ἔχει στραφεῖ ἀπό τή θρησκειολογία καί πάλι πρός τήν χριστιανική διδασκαλία.

Διερωτῶμαι γιατί σέ ὅλη τήν Εὐρώπη ἐπικρατεῖ ἠ διδασκαλία τῆς ἐπικρατούσης θρησκείας, μέ τή θρησκειολογεία νά ἀποτελεῖ μειοψηφοῦσα τάση, ἐνῶ στήν Ἑλλάδα ὑποβαθμίζεται καί διαστρεβλώνεται ἡ διδασκαλία τῆς ἐπικρατούσης Ὁρθοδόξου Πίστεως. Μήπως πρέπει οἱ σχεδιαστές τῶν ἀπαράδεκτων νεωτερισμῶν νά δοῦν τό παράδειγμα τῶν περισσοτέρων χωρῶν τῆς Ἀνατολικῆς Εὐρώπης; Ἀμέσως μετά τήν πτώση τῶν κομμουνιστικῶν καθεστώτων εἰσήχθη τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν μέ ἔμφαση στήν Ὀρθόδοξη Παράδοση. Τώρα πού οἱ πρώην κομμουνιστικές χῶρες εἰσήγαγαν στό σχολεῖο τή διδασκαλία τῆς Ὀρθοδοξίας, ἐμεῖς παριστάνουμε τούς …μοντέρνους καί εἰσάγουμε τή διδασκαλία δεκάδων θρησκειῶν καί δοξασιῶν εἰς βάρος τῆς χριστιανικῆς ταυτότητας τοῦ λαοῦ!

Θεωρῶ, τέλος, ἀνεξήγητη τή σπουδή τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, νά δώσει ἀπό τόν Μάιο τοῦ 2016 τό δικαίωμα στούς Μουσουλμάνους τῆς Θράκης καί σέ ἄλλες θρησκευτικές κοινότητες τῆς Ἑλλάδος νά διδάσκονται μόνο τή δική τους θρησκεία στό δημόσιο σχολεῖο καί νά ἐπιλέγουν τούς δικούς τους καθηγητές τῶν Θρησκευτικῶν, ἐνῶ στήν πλειοψηφία, δηλαδή στούς Ὀρθοδόξους Ἕλληνες μαθητές, ἐπιβάλλεται τώρα τό πολυθρησκειακό συνονθύλευμα τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν. Αὐτό συνιστᾶ ἀδικαιολόγητη παραβίαση τῆς ἀρχῆς τῆς ἰσονομίας.

Τό συμπέρασμά μου εἶναι ὅτι τά μεταλλαγμένα Θρησκευτικά δέν μποροῦν νά διορθωθοῦν. Πρέπει νά ἀποσυρθοῦν.

ΠΗΓΗ:

Άρθρο στο περιοδικό ΠΕΙΡΑΪΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, τεύχος Δεκεμβρίου 2016

Wednesday, April 1, 2015

Ο ΓΚΑΝΤΙ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ



Ο ΓΚΑΝΤΙ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ
======

Όταν ο Γκάντι σπούδαζε νομικά στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου είχε έναν καθηγητή, το επίθετο του οποίου ήταν Mr. Peters, που δεν συμπαθούσε καθόλου τον Γκάντι.

Κάποια μέρα, κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματος, ο Mr. Peters καθόταν στο εστιατόριο του Πανεπιστημίου, όταν ο Γκάντι ήλθε, με τον δίσκο του και κάθισε δίπλα του. Σοβαρά ενοχλημένος, ο υπερόπτης καθηγητής είπε στον Γκάντι:

«Κύριε Γκάντι, δεν γνωρίζετε ότι ένα γουρούνι και ένα περιστέρι δεν κάθονται μαζί κατά τη διάρκεια τού φαγητού τους»;

Και η απάντηση τού Γκάντι ήταν:

«Μην ενοχλείσθε κ. καθηγητά, θα πετάξω παραπέρα...» και πήγε και κάθισε σ' ένα άλλο τραπέζι.

Πράσινος από τα νεύρα του ο Mr. Peters θέλησε να πάρει την ρεβάνς στις επόμενες εξετάσεις, αλλά ο φοιτητής του, ως συνήθως, απάντησε ορθότατα σε όλες τις ερωτήσεις του. Τότε ο Mr. Peters, του έθεσε την παρακάτω ερώτηση:

«Κύριε Γκάντι, τι θα κάνατε αν περπατώντας στον δρόμο βρίσκατε ένα πακέτο γεμάτο σοφία και ένα άλλο γεμάτο λεφτά; Ποιο από τα δύο θα παίρνατε»;

Χωρίς να πολυσκεφτεί ο Γκάντι του απάντησε:

«Σίγουρα το πακέτο με τα χρήματα».

Τότε ο Mr. Peters μ' ένα χαμόγελο γεμάτο ειρωνεία του είπε:

«Αν ήμουν στην θέση σας θα έπαιρνα αυτό με την σοφία, δεν νομίζετε»;

Και ο Γκάντι με απάθεια του απάντησε: «Ο καθένας παίρνει αυτό που του λείπει».

Ο Mr. Peters ήδη υστερικός από την απάντηση του φοιτητή του, έγραψε στην κόλλα του διαγωνίσματος: «Ηλίθιος» και την έδωσε στον Γκάντι. Ο Γκάντι πήρε την κόλλα του διαγωνίσματος, κάθισε κάτω κι ύστερα από μερικά λεπτά πάει στον καθηγητή του και του λέει:

«Mr. Peters, υπογράψατε το γραπτό μου, αλλά ξεχάσατε να το βαθμολογήσετε».!!!

ΠΗΓΗ:

Ημερολόγιο Αποδημίας