ΚΑΙΡΙΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ”
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Χριστιανική Βιβλιογραφία”:
“Δήλωση τῆς Περιφερειάρχου Ἀττικῆς Ρένας Δούρου γιὰ τὴν Παγκόσμια Ἡμέρα Περιβάλλοντος (05.06.17):
«Ὁ Μαχάτμα Γκάντι τόνιζε ὅτι “Ἡ γῆ παράγει ἀρκετὰ γιὰ νὰ ἱκανοποιήσει τὶς ἀνάγκες κάθε ἀνθρώπου, ὄχι ὅμως τὴν ἀπληστία του”.
Ἡ ὑπόθεση τοῦ περιβάλλοντος εἶναι εὐθύνη διαρκείας ὅλων μας, πολιτῶν καὶ θεσμικῶν φορέων.
Ἡ προστασία τοῦ περιβάλλοντος εἶναι εὐθύνη διαρκείας τῆς Περιφέρειας Ἀττικῆς, οὐσιαστικὴ παράμετρος ὅλων τῶν πολιτικῶν της.»
Ἡ ὑπόθεση τοῦ περιβάλλοντος εἶναι εὐθύνη διαρκείας ὅλων μας, πολιτῶν καὶ θεσμικῶν φορέων.
Ἡ προστασία τοῦ περιβάλλοντος εἶναι εὐθύνη διαρκείας τῆς Περιφέρειας Ἀττικῆς, οὐσιαστικὴ παράμετρος ὅλων τῶν πολιτικῶν της.»
ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ Η «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ»:
Μπορεῖς ἄνετα καὶ ἀνεμπόδιστα νὰ ἐπικαλεῖσαι τὸν Γκάντι, ἢ… τὸν Ἴντρα ἢ τὴν Σαρασβάτι ἢ κάποιον βραχμάνο τέλος πάντων. Μόνον τὸν Θεὸ τῶν Πατέρων ἡμῶν, τὸν Τριαδικό, δὲν πρέπει νὰ ἀναφέρεις ἢ στὴν χριστιανικὴ Ἁγ. Γραφὴ δὲν πρέπει νὰ παραπέμπεις.
Ἆραγε περιμέναμε ἀπὸ τὸν Μαχάτμα Γκάντι νὰ μάθουμε γιὰ τὴν σχέση τοῦ ἀνθρώπου μὲ τὸ «φυσικὸ περιβάλλον»;
Ἆραγε δὲν ἔτυχε ποτὲ νὰ ἀκούσει ἡ κ. Περιφερειάρχης τί λέει ὁ προφ. Ἰερεμίας: «ἕως πότε πενθήσει ἡ γῆ καὶ πᾶς ὁ χόρτος τοῦ ἀγροῦ ξηρανθήσεται ἀπὸ κακίας τῶν κατοικούντων ἐν αὐτῇ; ἠφανίσθησαν κτήνη καὶ πετεινά, ὅτι εἶπαν· οὐκ ὄψεται ὁ Θεὸς ὁδοὺς ἡμῶν»; (Ἰερ. ιβ´ 4)
Ἆραγε δὲν ἔχει ἀκούσει ποτέ ἡ κ. Περιφερειάρχης ὅτι τὸ «φυσικὸ περιβάλλον», δηλαδὴ ἡ «Κτίσις», εἶναι δημιούργημα τοῦ Θεοῦ (Γεν. α´1), ὅτι δόθηκε ὡς δῶρο στὸν ἄνθρωπο καὶ ὅτι ὁ ὀρθόδοξος ἄνθρωπος καλεῖται νὰ τὴν ἀντιπροσφέρει στὸν Θεὸ εὐχαριστιακὰ καὶ νὰ τὴν διαχειρίζεται ἀσκητικά (ἐπὶ τῇ βάσει τῆς βιβλικῆς/χριστιανικῆς οἰκολογικῆς ἀσκητικῆς);
Ἆραγε δὲν ἔτυχε ποτέ νὰ ἀκούσει τὴν γιαγιά της νὰ μιλᾶ γιὰ τὸ «πρόσφορο» καὶ γιὰ τὴν «νηστεία»;
Τέτοιο μίσος πιὰ γιὰ τὴν Παράδοσή μας;"
Ἆραγε περιμέναμε ἀπὸ τὸν Μαχάτμα Γκάντι νὰ μάθουμε γιὰ τὴν σχέση τοῦ ἀνθρώπου μὲ τὸ «φυσικὸ περιβάλλον»;
Ἆραγε δὲν ἔτυχε ποτὲ νὰ ἀκούσει ἡ κ. Περιφερειάρχης τί λέει ὁ προφ. Ἰερεμίας: «ἕως πότε πενθήσει ἡ γῆ καὶ πᾶς ὁ χόρτος τοῦ ἀγροῦ ξηρανθήσεται ἀπὸ κακίας τῶν κατοικούντων ἐν αὐτῇ; ἠφανίσθησαν κτήνη καὶ πετεινά, ὅτι εἶπαν· οὐκ ὄψεται ὁ Θεὸς ὁδοὺς ἡμῶν»; (Ἰερ. ιβ´ 4)
Ἆραγε δὲν ἔχει ἀκούσει ποτέ ἡ κ. Περιφερειάρχης ὅτι τὸ «φυσικὸ περιβάλλον», δηλαδὴ ἡ «Κτίσις», εἶναι δημιούργημα τοῦ Θεοῦ (Γεν. α´1), ὅτι δόθηκε ὡς δῶρο στὸν ἄνθρωπο καὶ ὅτι ὁ ὀρθόδοξος ἄνθρωπος καλεῖται νὰ τὴν ἀντιπροσφέρει στὸν Θεὸ εὐχαριστιακὰ καὶ νὰ τὴν διαχειρίζεται ἀσκητικά (ἐπὶ τῇ βάσει τῆς βιβλικῆς/χριστιανικῆς οἰκολογικῆς ἀσκητικῆς);
Ἆραγε δὲν ἔτυχε ποτέ νὰ ἀκούσει τὴν γιαγιά της νὰ μιλᾶ γιὰ τὸ «πρόσφορο» καὶ γιὰ τὴν «νηστεία»;
Τέτοιο μίσος πιὰ γιὰ τὴν Παράδοσή μας;"
Τέσσερα σχόλια για τις πιο πάνω εύστοχες παρατηρήσεις του π. Αθανάσιου Λαγουρού:
1.) Καταρχήν μην έχετε καμιά αμφιβολία, Γέροντα, ότι η κυρία Δούρου δεν άκουσε ούτε για τον προφήτη Ιερεμία, ούτε για τη Γένεση, ούτε για την Αγία Γραφή. Και αν γνώρισε γιαγιά που ζύμωνε πρόσφορα ή νήστευε σίγουρα δεν την ενέπνευσε το παράδειγμά της. Αν την ενέπνεε θα έπαιρνε θρησκευτικό και όχι πολιτικό όρκο όταν αναλάμβανε το αξίωμά της. Και δεν θα συζούσε με “σύντροφο”. Θα τον είχε στεφανωθεί στην εκκλησία.
Αυτά είναι τα χάλια μας! Καταντήσαμε να μας κυβερνούν οι άθεοι των Εξαρχείων. Ας αναλάβουμε πάντως τις ευθύνες μας. Ας ομολογήσουμε ότι πολλοί θρησκευόμενοι -με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο- έβαλαν το χεράκι τους για να αρπάξουν την εξουσία όσοι ως μόνη προσφορά στην πατρίδα είχαν να επιδείξουν την κατάληψη των σχολείων και των πανεπιστημίων.
2.) Μην ανησυχείτε πάντως για την αναφορά της κυρίας Δούρου στον Μαχάτμα Γκάντι και στον Ινδουισμό. Δεν το κάνει επειδή αλλαξοπίστησε. Λες και έχει πίστη για να την αλλάξει. Όπως πολύ ορθά, λέτε, είναι trendy και “φωταδιστικό” να παριστάνεις τον Orientalist, ενώ είναι σκοταδιστικό και παλιομοδίτικο να αναφέρεσαι στην Παράδοση και στις ρίζες σου.
3.) Χαίρομαι ιδιαίτερα για την παρέμβασή σας, π. Αθανάσιε, επειδή τον τελευταίο καιρό παραθέτετε αξιόλογα κείμενα χωρίς σχολιασμό. Ελπίζω ότι θα συνεχίσετε, όπως πριν, να σχολιάζετε τα κείμενα που αναδημοσιεύετε.
4.) Ελπίζω, επίσης, ότι άλλοι αξιόλογοι σχολιαστές στον ιστοχώρο -και όχι μόνον- όπως ο κ. Λευτέρης Οικονομάκος, ο κ. Λυκούργος Νάνης, ο κ. Βασίλης Κερμενιώτης κτλ. θα καταθέτουν πιο συχνά τη μαρτυρία τους. Μπορεί να μην είναι πάντοτε δυνατόν να συμφωνούμε σε όλα με τις διαπιστώσεις των πιο πάνω σχολιαγράφων, αλλά ακούμε πάντοτε με σεβασμό και υπολογίζουμε σοβαρά τη μαρτυρία τους.
No comments:
Post a Comment