Monday, June 26, 2017

ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΣΙΩΠΙΟΙ


ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΣΙΩΠΙΟΙ

(ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ Σ. ΤΖΟΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ)


Του κ. Λυκούργου Νάνη
=====

Για μία ακόμη φορά (εφ’ όσον αληθεύει το σχετικό ρεπορτάζ) αναδεικνύεται πανηγυρικά η στρεβλή συλλογιστική που διέπει τα ηγετικά κλιμάκια της Εκκλησίας της Ελλάδος και η εξ αυτής προκύπτουσα ηττοπαθής και συμβιβαστική στρατηγική και τακτική στις σχέσεις της προς το κατ επίφασιν "χριστιανικό" κράτος που παντοιοτρόπως τη υπονομεύει και επιβουλεύεται.

Η επάρατη σεραφειμική νοοτροπία και πρακτική, που οδήγησε τη διοικούσα Εκκλησία στο όχι και πολύ μακρινό παρελθόν στο έσχατο σκαλοπάτι της ανυποληψίας ξαναζεί επί των ημερών του νυν Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου (άξιος μαθητής και συνεχιστής του τέως αρχιεπισκόπου γαρ...) και παρασκευάζει νέες ήττες και την περαιτέρω περιθωριοποίηση της Εκκλησίας μας στο πλαίσιο του δημόσιου βίου.

Μία πτυχή και έκφανση της προαναφερθείσης, καταστροφικής για το καλώς εννοούμενο συμφέρον της Ορθοδοξίας και του Έθνους, επίσημης εκκλησιαστικής πολιτικής που υλοποιείται κατά κύριο λόγο από τον αρχιεπίσκοπο και την πλειοψηφία των μελών του αρχιερατικού Σώματος αποτελεί η στάση της διοικούσας Εκκλησίας στην περίπτωση του πολύπαθου μαθήματος των Θρησκευτικών η οποία ανέτως δύναται να χαρακτηρισθεί ως σκάνδαλο πρώτου μεγέθους.

Δε φθάνει το γεγονός ότι επί πολλά έτη ο αρχιτέκτων της αφύσικης και εκτρωματικής μεταλλάξεως των Θρησκευτικών, ο πολύς Σ. Γιαγκάζογλου, κατείχε τη θέση του διευθυντή του επισήμου εκκλησιαστικού περιοδικού ΘΕΟΛΟΓΙΑ, δεν αρκεί η επαίσχυντη πρακτική της υπό της ΔΙΣ τηρήσεως ίσων αποστάσεων τοσο απέναντι της ΠΕΘ που αγωνίζεται με συνέπεια, θηριομαχεί για την ακρίβεια, για την κατοχύρωση του ορθοδόξου χριστιανικού χαρακτήρα του μαθήματος και αποτελεί το μοναδικο αξιόπιστο φορέα αντιπροσωπεύσεως και εκφράσεως της βουλήσεως και του φρονήματος της συντριπτικής πλειοψηφίας των εν Ελλάδι θεολόγων, όσο και απέναντι των νεκροθαφτών του μαθήματος που απαρτίζουν το δυσώνυμο, διασπαστικό  αντι-σύλλογο  Ο ΚΑΙΡΟΣ (και με το χωροφύλαξ και με τον αστυφύλαξ οι άγιοι συνοδικοί...), τώρα έχουμε και την κατ αρχήν άρνηση του μαθητού και συνεχιστού της σεραφειμικής ηττοπαθούς πολιτικής να συγκαλέσει την Ιεραρχία και να συζητηθεί το όλο ζήτημα μονάχα στη μικρά Σύνοδο (ΔΙΣ), η οποία, όμως, αποτελεί εντολοδόχο της μεγάλης (ΙΣΙ). 

Βεβαίως, μετά την καταλυτική παρέμβαση του μητροπολίτη Καισαριανής (μακάρι να έδειχνε ο συγκεκριμένος μητροπολίτης τον ίδιο ζήλο και στην περίπτωση του οικουμενισμού και της στάσεως της Ελλαδικής Εκκλησίας στην ψευδοσύνοδο της Κρήτης...) ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μετέβαλλε γραμμή πλεύσεως αναγκαστικά, πλην όμως η συμπεριφορά του αυτή δεν προσιδιάζει σε εκκλησιαστικό ηγέτη που καλείται να είναι μπροστάρης στους σχετικούς αγώνες και όχι ουραγός! 

Πάλι καλά που δεν διέλυσε τη μικρά Σύνοδο όπως ο προκάτοχός του Σεραφείμ Τίκας το Δεκέμβριο του 1976 επειδή η τότε πλειοψηφία επτά συνοδικών αποφάσισε να παραπέμψει το θέμα του "αυτομάτου διαζυγιου" στην τότε Ιεραρχία! 

Τι δε να πούμε και για την υπό του κ. Ιερωνύμου μνεία της διαλλακτικότητος σε ένα θέμα στον οποίο εξ ορισμού δεν χωρούν συμβιβασμοί και υποχωρήσεις αλλά αγώνες ανυποχώρητοι και με την επίκληση, μάλιστα,την αναξιοπρεπή για ιεράρχες της στρατευομένης Εκκλησίας του Χριστού, του ορίου ηλικίας των μητροπολιτών! Αν είναι δυνατόν!

Αλλά δεν πρέπει να εκπληττόμαστε και να απορούμε! 

Πρόκειται, όπως τονίστηκε και στην αρχή του παρόντος σχολίου, για πρακτική έκφραση της στρεβλής συλλογιστικής που "μαστίζει" το σκεπτικό των ηγουμένων της Εκκλησίας μας από του 2008 και εντεύθεν αλλά και της ηττοπαθούς και συμβιβαστικής τακτικής ενίων διαφωνούντων αλλά σιωπώντων σχετικώς ιεραρχών (δεν μπορώ να μην ανακαλέσω στη μνήμη μου το χαρακτηρισμό "άγιοι σιώπιοι" που έδωσε στο παρελθόν για τους αφώνους επισκόπους η μαχητική εκκλησιαστική εφημερίδα ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ).

No comments:

Post a Comment