Showing posts with label ΜΠΕΖΕΝΙΤΗΣ. Show all posts
Showing posts with label ΜΠΕΖΕΝΙΤΗΣ. Show all posts

Monday, July 7, 2014

Η ΚΗΔΕΙΑ ΤΟΥ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΣΥΡΟΥ



Η ΚΗΔΕΙΑ ΤΟΥ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΣΥΡΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=========

Πολύ θόρυβος έγινε για την κηδεία του μακαριστού Παντελεήμονα Μπεζενίτη. Αν έπρεπε να κηδευθεί ως αρχιερέας, για το ανεξάληπτο της ιερωσύνης κτλ., κτλ..

Τελικά κηδεύτηκε σαν αρχιερέας.

Δεν θα υπεισέλθουμε στη συζήτηση αν έπρεπε να γίνει αυτό ή όχι.

Αλλού θέλουμε να επικεντρώσουμε την προσοχή μας.

Για να κηδευτεί ο Μπεζενίτης σαν αρχιερέας ο Μακαριότατος έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, πήρε αποφάσεις τις οποίες προσπάθησε -κυρίως εκ των υστέρων- να καλύψει με συνοδική συναίνεση, ενώ είδε το φως της δημοσιότητας πληροφορία ότι πέραν των συνοδικών αρχιερέων πολλοί ιεράρχες επικοινώνησαν με τον Μακαριότατο και του εξέφρασαν την επιθυμία να κηδευθεί σαν αρχιερέας.

Ας βάλουμε καλό λογισμό ότι αυτό έγινε επειδή ένα μεγάλο μέρος της Ιεραρχίας έπαθε ξαφνικά κρίση ευαισθησίας για τους Ιερούς Κανόνες (whoever believes that can believe anyrthing!), η οποία δυστυχώς δεν έδωσε σημεία ζωής όταν πρόσφατα η κακόφημη Ακαδημία του Βόλου διοργάνωσε συνέδριο αποδόμησης και υποτίμησης των Ιερών Κανόνων.

Ακούσατε -έστω και ένα αρχιερέα- να διαμαρτυρηθεί για το Συνέδριο της ανομίας του Βόλου για τους Ιερούς Κανόνες;

Αν δεν εφιλοτιμείτο ο π. Ιωάννης Φωτόπουλος να κάνει σχετική αξιόλογη έρευνα για να δείξει αναλυτικά την έκταση της ασέβειας προς τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας που επεδείχθη στο Συνέδριο της ανομίας στο Βόλο, το θέμα θα περνούσε -κατά το πλείστον- εντελώς απαρατήρητο.

Την ίδια περίοδο όμως που κηδεύτηκε ο μ. Παντελεήμονας Μπεζενίτης, ο γνωστός Σεβ. Σύρου κ. Δωρόθεος παρέστη στην ενθρόνιση του νέου αιρετικού “επισκόπου” Σύρου Πέτρου και τον προσφώνησε σαν να ήταν μέλος της ορθόδοξης Ιεραρχίας, του έκανε δώρο μίτρα και τον αναγνώρισε έτσι ως επίσκοπο και απεκάλεσε “αδελφή Εκκλησία” τον Παπισμό σύμφωνα με τις αποφάσεις της προδοτικής για την Ορθοδοξία Συμφωνίας του Μπαλαμάντ.

Ακούσατε κανένα αρχιερέα να διαμαρτυρηθεί ή να θέσει θέμα στη Σύνοδο για μια τόσο σοβαρή παράβαση των Ορων της πίστεως και των Ιερών Κανόνων;

Για να κηδευθεί ο Μπεζενίτης ως αρχιερέας ο Μακαριότατος και πλήθος ιεραρχών ενδιαφέρτηκαν ζωηρά. Θεολογικά επιχειρήματα -υπαρκτά ή ανύπαρκτα- επιστρατεύθηκαν και τελικά κηδεύτηκε ως αρχιερέας. Για την δεινή παράβαση του Σεβ. Σύρου όμως “άκρα του τάφου σιωπή στον κάμπο βασιλεύει”, κατά τον ποιητή, μεταξύ των ιεραρχών μας.

Το ίδιο και για τον ορυμαγδό της ασέβειας της Ακαδημίας του Βόλου έναντι των Ιερών Κανόνων.

Τα συμπεράσματα υμέτερα. Γιατί υμέτερα και όχι ημέτερα; 
Επειδή τα ημέτερα τα έβγαλα από καιρό. Και συγκεκριμένα από τότε που ο Σεβ. Μεσσηνίας κατά τη Σύνοδο της Ιεραρχίας “διαίρεσε” την Εκκλησία χωρίς να βγει άχνα. Απλά ο Σεβ. Πειραιώς είπε ότι αυτή δεν είναι η πίστη της Εκκλησίας, αντί να επακολουθήσει σεισμός για την απροκάλυπτη αίρεση που διατυπώθηκε.

Wednesday, July 2, 2014

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΘΑΒΕΙ ΤΟΝ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ ΩΣ ΑΡΧΙΕΡΕΑ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΟΝ π. ΙΕΡΟΘΕΟ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟ


Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΘΑΒΕΙ ΤΟΝ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ ΩΣ ΑΡΧΙΕΡΕΑ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΟΝ π. ΙΕΡΟΘΕΟ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
========

Διαβάσαμε στη Romfea.gr ρεπορτάζ του κ. Αιμίλιου Πολυγένη αναφορικά με την ταφή του πρώην Μητροπολίτη Μπεζενίτη ως αρχιερέα:

“Την Παρασκευή 4 Ιουλίου θα τελεστεί σύμφωνα με πληροφορίες της Romfea.gr η εξόδιος Ακολουθία του πρώην Μητροπολίτη Αττικής κ. Παντελεήμονος Μπεζενίτη.

Να αναφερθεί ότι μετά από πρωτοβουλία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου ο οποίος μετά από διαβουλεύσεις με Συνοδικούς Ιεράρχες, αποφασίστηκε κατά άκρα οικονομία ο πρώην Μητροπολίτης να ταφεί ως Αρχιερεύς.

Με Συνοδική απόφαση την εξόδιο ακολουθία θα τελέσει ο Σεβ. Μητροπολίτης Κηφισίας κ. Κύριλλος στον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως Θεοτόκου Αμαρουσίου ώρα 11.00.”

Το να προστεί της νεκρωσίμου Ακολουθίας ο Σεβ. Κηφισίας κ. Κύριλλος είναι απολύτως κατανοητό και θεμιτό. Αλλά πώς και γιατί αποφασίστηκε να κηδευθεί ως αρχιερέας αφού η Σύνοδος τον καθαίρεσε και τον επανέφερε στην τάξη των μοναχών; Συνήλθε εκ νέου η Σύνοδος και λήφθηκε σχετική απόφαση ή ο Μακαριότατος "ρώτησε" ορισμένους Συνοδικούς και προχώρησε στην αυθαίρετη πρωτοβουλία;

Πρόκειται ασφαλώς για ακόμη ένα θαυματάκι του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου.

Αλλά ιδού και ένα δεύτερο θαυματάκι του Μακαριότατου, όπως μας πληροφορεί και πάλιν ο κ. Αιμίλιος Πολυγένης, στη Romfea.gr:

“Η πρόσφατη εκλογή, στον βαθμό του Μητροπολίτη, κληρικών που κάλυπταν καίριες θέσεις στο Συνοδικό Μέγαρο, προκαλεί σαρωτικές αλλαγές και στη στελέχωση των γραφείων της Ιεράς Συνόδου.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος λένε άνθρωποι που τον γνωρίζουν καλά, "ανακατεύει την τράπουλα" και θα ανακοινώσει πολύ σύντομα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Romfea.gr, νέους κληρικούς που θα επανδρώσουν τις υπηρεσίες και τις Συνοδικές Επιτροπές της Ιεράς Συνόδου.

Η γενιά των σαραντάρηδων έρχεται για να αντικαταστήσει τα κενά που θα δημιουργηθούν από την φημολογούμενη, όποτε και αν αυτή προκύψει, αξιοποίηση στο βαθμό του Αρχιερέως των μέχρι σήμερα παλαιών και ικανών αρχιμανδριτών που φαίνεται πως σιγά σιγά παίρνουν τον δρόμο τους.

Ενα ακόμη όνομα που πληροφορήθηκε η Romfea.gr είναι εκείνο του Πρωτοσυγκέλου της Ι. Μ. Μεσογαίας του Αρχιμ. Ιεροθέου Καλογερόπουλου ως Γραμματεύς παρά τω Αρχιγραμματεί."

Μάλιστα! Ωστε δεν έφτανε η εκδούλευση προς τον κεκοιμημένο Μπεζενίτη τώρα μας προκύπτει Γραμματεύς παρά τω Αρχιγραμματεί -τουτέστιν παρά τω Θεοφιλεστάτω επισκόπω Διαυλείας κ. Γαβριήλ άλλως “Νεωκόρω”- ο γνωστός π. Ιερόθεος Καλογερόπουλος.

Συγχαρητήρια Μακαριότατε, Αγιε Διαυλείας-“Νεωκόρε” και Σεβ. Μεσογαίας κ. Νικόλαε για την επιτυχή κατά Θεόν επιλογή. Αντε! Σύντομα να αναφωνήσουμε το "Αξιος" για την εκλογή και χειροτονία σε επίσκοπο του π. Ιεροθέου.

Από ότι φαίνεται ο επιτυχημένος ισχυρός άξονας Ιερωνύμου-Σπάρτης στις πρόσφατες Μητροπολιτικές εκλογές, γέννησε νέο φιλόδοξο άξονα Ιερωνύμου-Διαυλείας και Μεσογαίας. 

Οντως! Ψηλαφούμε αισθητά την επίπνοια του Αγίου Πνεύματος....

Αλλά αν τελικά υπάρχει Θεός να πάρει η ευχή; "That is the question!" (William Shakespeare, Hamlet, Act III, Scene 1, 56).

Από ότι φαίνεται αυτό είναι πολύ ποιητικό ερώτημα για να απασχολεί τον Μακαριότατο και ορισμένους ιεράρχες μας.

Με τα νέα δεδομένα δεν φαίνεται απίθανη η ρήση του κ. Σωτήρη Τζούμα, ότι ο π. Αμφιλόχιος Στεργίου απέτυχε μεν να εκλεγεί Μητροπολίτης Ιωαννίνων, αλλά μπορεί κάλλιστα στο μέλλον να εκλεγεί Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης. 

Με την προυπόθεση φυσικά -εμείς συμπληρώνουμε- ότι στο μεταξύ θα βάλει εδαφιαία μετάνοια στον Μακαριότατο και θα ξεκαθαρίσει σε ποιον ανήκει η αφοσίωσή του, οπότε από μόνη της αυτή η ενέργεια θα καταστεί η Προβατική κολυμβήθρα Βηθεσδά, η οποία θα  θεραπεύσει οιονδήποτε πλημμέλημα του παρελθόντος.

Αλλά αν τελικά υπάρχει Θεός να πάρει η ευχή; That is the question!

Sunday, November 17, 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ ΝΑΘΑΝΑΗΛ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ ΝΑΘΑΝΑΗΛ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============

Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Θρησκευτικά” το ακόλουθο ρεπορτάζ:

“Εκοιμήθη σήμερα 16 Νοεμβρίου 2013, ημέρα των 61ων γενεθλίων του ο Μητροπολίτης Νευροκοπίου του Πατριαρχείου Βουλγαρίας Ναθαναήλ. Ο μακαριστός επίσκοπος υπήρξε ένας από τους οκτώ επισκόπους που είχαν υπογράψει το 2009 την Ομολογία Πίστεως κατά του Οικουμενισμού που είχε κυκλοφορήσει Σύναξη Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών.

Η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Βουλγαρίας με επίσημη ανακοίνωσή της καλεί τον ευσεβή λαό να προσευχηθεί για την ανάπαυση της ψυχής του μακαριστού ιεράρχου. Κάνει επίσης γνωστό ότι αύριο 17 Νοεμβρίου στις 15.00 θα συνέλθει εκτάκτως η Σύνοδος του Πατριαρχείου για να ορίσει την ημερομηνία της κηδείας του Μητροπολίτου Ναθαναήλ, να κηρύξει επίσημα εν χηρεία τη Μητρόπολη Νευροκοπίου και να ορίσει Τοποτηρητή μέχρι την εκλογή του επόμενου Μητροπολίτου Νευροκοπίου.”

Ασκητικός και φιλακόλουθος, νηστευτής και ακτήμων, αδαμαντίνου ήθους και εγκρατής της Θεολογίας, ο Σεβ. Μητροπολίτης Νευροκοπίου κυρός Ναθαναήλ ήταν ομολογητής της πίστης μας και ζηλωτής των πατρικών παραδόσεων.

Σε αρκούσε και μόνον η θέα του προσώπου του για να αντιληφθείς πόσο ενάρετος άνθρωπος και αγωνιστής ήταν.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών μας είμαστε μαζί στο οικοτροφείο της Αποστολικής Διακονίας. Από τα πολλά που θα μπορούσα να αναφέρω για τον μακαριστό ιεράρχη περιορίζομαι να αναφέρω τούτο το περιστατικό που δείχνει την εμμονή του στην Παράδοση.

Ο διευθυντής του οικοτροφείου μας ήταν ο μετέπειτα Μητροπολίτης Ζακύνθου και αργότερα Αττικής Παντελεήμων (Μπεζενίτης), ο οποίος ζητούσε από τον π. Ναθαναήλ να τον προσκαλέσει στη Βουλγαρία. Ο μακαριστός όμως δεν ήθελε να το πράξει επειδή ο Μπεζενίτης ψαλιδίζει γένεια και μαλιά. Τέτοιους κληρικούς θα προβάλλουμε στο λαό μας; μου είπε.

Με πολλή επίσης συγκίνηση θυμούμαι τους ασκητικούς  αγώνες του.

Την Α΄ Εβδομάδα της νηστείας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής ήταν έγκλειστος στο κελί του στο οικοτροφείο της Αποστολικής Διακονίας και δεν έτρωγε τίποτα από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι που τέλειωνε η Α΄Σταση της Ακολουθίας των Χαιρετισμών.

Υπέγραψε την Ομολογία Πίστεως για τον Οικουμενισμό και ήταν εχθρός κάθε νεωτερισμού κα συμβιβασμού στα της πίστεως.

Κατά την εν Αθήναις παραμονή του εξομολογείτο στον Γέροντα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.

Την ευχή του να έχουμε. 

Saturday, August 31, 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΨΕΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΟΔΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. κ. ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ ΣΤΟ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΑΞΙΩΜΑ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΨΕΙ ΤΗΝ ΕΠΑΝΟΔΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. κ. ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ ΣΤΟ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΑΞΙΩΜΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============

Διαβάσαμε, με πραγματική χαρά και μεγάλη ανακούφιση, το ακόλουθο ρεπορτάζ του κ. Αιμίλιου Πολυγένη στη Romfea.gr:

“Στο συρτάρι μπήκε για ακόμη μία φορά η υπόθεση του Μητροπολίτη πρώην Αττικής Παντελεήμονα Μπεζενίτη, παρά τα όσα διαρρέονταν τις τελευταίες ημέρες πως ήταν θέμα χρόνου η αποκατάστασή του από τη Δ.Ι.Σ.

Στη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου αναγνώστηκε επιστολή του συνηγόρου του πρώην Μητροπολίτη, ο οποίος ζητούσε να εκδικαστεί επί της ουσίας σε δεύτερο βαθμό και με βάση την έκκλητο προσφυγή του Οικουμενικού Πατριαρχείου, η σχετική υπόθεση που επί τόσα χρόνια ταλανίζει το σώμα της Εκκλησίας.

Συνοδικός Ιεράρχης μιλώντας στη Romfea.gr ανέφερε πως η Δ.Ι.Σ. δεν ασχολήθηκε με το θέμα αφού όλοι γνωρίζουν πως είναι αναρμόδια να το πράξει.

Τόνισε, επιπλέον, πως "η Εκκλησία της Ελλάδος, εν πάση περιπτώσει, εξήντλησε όλα τα ένδικα μέσα της εκκλησιαστικής δικαιοσύνης", δίνοντας ένα τέλος στην άκρατη παραφιλολογία για το ζήτημα.”

Δόξα σοι ο Θεός που ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος και οι Αγιοι Συνοδικοί ήρθησαν στο ύψος των περιστάσεων και απέρριψαν το αίτημα του καθαιρεθέντος Μητροπολίτη Παντελήμονα Μπεζενίτη με το οποίο ζητούσε να επανέλθει στην τάξη των εν ενεργεία επισκόπων.


Τα πράγματα δεν εξελίχθησαν πάντως όπως τα παρουσιάζει ο κ. Πολυγένης. 

Δυστυχώς, όπως μας πληροφορεί το Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων "Δόγμα",  η απόφαση δεν ελήφθη ομόφωνα, επειδή ορισμένοι Συνοδικοί "κρίμασιν οις Κύριος οίδεν" προσπάθησαν ανεπιτυχώς ευτυχώς να ικανοποιήσουν το αίτημα του Σεβ. κ. Μπεζενίτη.

Η απόφαση αυτή της Ιεράς Συνόδου τιμά και τον Μακαριότατο προσωπικά και τους Αγίους Συνοδικούς που την έλαβαν αλλά και την Εκκλησία της Ελλάδος ως σύνολον.

Ο Σεβ. κ. Μπεζενίτης καλείται να συνειδητοποιήσει ότι η στάση της Εκκλησίας έναντί του δεν υπαγορεύεται από συναισθήματα μίσους ή προσωπικής εμπαθείας, αλλά από την επιθυμία να μη σκανδαλιστεί περαιτέρω ο κόσμος, από την υποχρέωση να τηρηθούν οι Ιεροί Κανόνες της Εκκλησίας, αλλά και με σκοπό να ωφεληθεί ο ίδιος. 

Του δίνει πάνω από όλα την ευκαιρία να αφιερώσει τη ζωή του απερίσπαστος στη μετάνοια και στην προσευχή για να παραστήσει εαυτόν άξιο της μέλλουσας Βασιλείας.

Thursday, August 29, 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΟΤΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΘΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ



ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΟΤΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΘΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============

Διαβάσαμε στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Δόγμα” ανταπόκριση του κ. Ανδρέα Λουδάρου:

“Για μια ακόμη φορά η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος θα ασχοληθεί με μια «καυτή» και δύσκολη υπόθεση, που στο παρελθόν μονοπώλησε το ενδιαφέρον και την επικαιρότητα. 

Ο πρώην Μητροπολίτης Αττικής κ. Παντελεήμων Μπεζενίτης που το 2009 καθαιρέθηκε από την Εκκλησία της Ελλάδος εξαιτίας της καταδικαστικής απόφασης που εξέδωσε εις βάρος του η ποινική Δικαιοσύνη, έχοντας στο πλευρό του το Οικουμενικό Πατριαρχείο, επιμένει στην θέση πως η Δ.Ι.Σ. οφείλει να επιτρέψει την διενέργεια κανονικής εκκλησιαστικής δίκης σε δεύτερο βαθμό.

Η υπόθεση αυτή θα συζητηθεί ξανά αύριο από την Διαρκή σύνοδο η οποία καλείται να αποφασίσει εάν τελικά θα την παραπέμψει στο Συνοδικό Δικαστήριο. 

Σύμφωνα με το αρθρο 160 του νόμου 5383/1932 περί εκκλησιαστικών δικαστηρίων όταν κάποιος κληρικός καταδικαστεί τελεσίδικα από την ποινική Δικαιοσύνη, η απόφαση κοινοποιείται στην Ιερά Σύνοδο η οποία αυτόματα επιβάλει στον κληρικό την ποινή της καθαίρεσης.

Αυτό συνέβη και με τον Παντελεήμονα Μπεζενίτη ο οποίος όμως, προσέφυγε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο με την σειρά του θεωρεί πως οι ιεροί κανόνες είναι πάνω από τους νόμους του ελληνικού Κράτους. 

Με βάση αυτή τη λογική το Πατριαρχείο επιμένει πως ο πρώην πια Μητροπολίτης πρέπει να δικαστεί. 

Ένα επιπλέον επιχείρημα που έχει προσθέσει στην νομική του «φαρέτρα» ο κ. Παντελεήμων είναι μια απόφαση του ΣτΕ από το 1979. Τότε είχε προσφύγει ο Μητροπολίτης Δράμας Φίλιππος Τσορβάς ο οποίος ζητούσε να του δοθεί το δικαίωμα αναψηλάφησης της υπόθεσης του. 

Το ΣτΕ είχε αποφανθεί πως η Ιερά Σύνοδος ήταν αναρμόδια να απαντήσει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο το οποίο και τότε είχε εκθέσει τα ίδια επιχειρήματα. 

Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, το Δικαστήριο ήταν αυτό που έπρεπε να απαντήσει στο Πατριαρχείο και όχι η Δ.Ι.Σ. Η απόφαση αυτή δεν εκτελέστηκε ποτέ. 

Ο Παντελεήμων Μπεζενίτης καταδικάστηκε τον Ιούνιο του 2008 σε εξαετή κάθειρξη χωρίς αναστολή για την υπόθεση της υπεξαίρεσης 66,5 εκατ. δραχμών την περίοδο 1995-1998 από την Μονή Οσίου Εφραίμ στη Νέα Μάκρη. Παρέμεινε φυλακισμένος στις φυλακές Κορυδαλλού για ένα χρόνο. Αποφυλακίστηκε υπό όρους λόγω ηλικίας. 

Αυτό που συζητιέται έντονα στους εκκλησιαστικούς κύκλους είναι πως και να βρεθούν οι νομικές φόρμουλες για την επιστροφή του πρώην Μητροπολίτη στις τάξεις του Κλήρου, θεωρείται αμφίβολο αν θα βρεθούν τα επιχειρήματα που θα πείσουν κληρικούς και λαϊκούς για την αναγκαιότητα αυτής της πράξης.”

Αφωνος κυριολεκτικά διάβασα την ανταπόκριση του κ. Λουδάρου. Ελπίζω ότι δεν έχει καλές πληροφορίες αν και η μέχρι τώρα πείρα μου με διδάσκει ότι πρόκειται για εκκλησιαστικό συντάκτη που έχει καλή πρόσβαση στις πηγές των πληροφοριών.

Δεν είναι δυνατόν!

Επίκειται η ανελέητη σφαγή των αδελφών μας του Πατριαρχείου Αντιοχείας και των άλλων χριστιανών της Συρίας και η Διαρκής Ιερά Σύνοδος δεν έχει άλλο θέμα να ασχοληθεί εκτός από την επαναφορά του Μπεζενίτη;

Για όνομα του Θεού πια!

Ναι! Γνωρίζουμε ποιος είναι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αλλά θα φτάσει μέχρι αυτού του σημείου;

Σε τι θα ωφελήσει το Σεβασμιότατο να επανέλθει στο αρχιερατικό αξίωμα; 

Για να μεγαλώσει το κρίμα πάνω στην ψυχή του και να καταστεί αναπολόγητος εν Ημέρα Κρίσεως, αφού με τόσο σοβαρά κωλύματα ιερωσύνης θα συνεχίσει να τελεί την φρικωδέστατη Θυσία;

Η ελαχίστη αγάπη προς το πρόσωπό του και η πιο στοιχειώδης έγνοια για τη σωτηρία του δεν επιτρέπει ούτε σε επίπεδο ψιλού λογισμού την επαναφορά του στο αρχιερατικό αξίωμα.

Εξακολουθούν να είναι αναρτημένες στο διαδίχτυο οι γνωστές κασέττες.

Ποιοι είναι οι ξεδιάντροποι συνοδικοί που θα μαγαρίσουν τα χέρια τους με αυτό το κρίμα;

Προφανώς όσοι προθυμοποιηθούν να συντελέσουν σε τέτοιο ανοσιούργημα ούτε τον Θεό φοβούνται ούτε τους ανθρώπους ντρέπονται.

Sunday, February 10, 2013

EΚΛΟΓΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ




EΚΛΟΓΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ

Του κ. Γ. Ν. Παπαθανασόπουλου
==============

Νέο ποιμαντικό ολίσθημα της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου. Την περασμένη εβδομάδα αποφάσισε να συγκαλέσει την Ιεραρχία στις 21 Φεβρουαρίου για μιαν μόνο ημέρα και με μοναδικό θέμα της προσέλευσης των 80 Μητροπολιτών μελών της από κάθε γωνιά της Ελλάδος, με όσες δαπάνες συνεπάγεται αυτό στον καιρό της κρίσης, την εκλογή Μητροπολίτου στην Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής. 


Προφανώς ο Αρχιεπίσκοπος και οι Συνοδικοί Αρχιερείς μέλη της ΔΙΣ έκριναν λανθασμένα ότι δεν υπάρχουν άλλα ζητήματα που απασχολούν την Ελλαδική κοινωνία. Έτσι δεν θα συζητηθούν τα μείζονα πνευματικά και ηθικά ζητήματα που υπάρχουν και αφορούν ιδιαίτερα την ποιμαίνουσα Εκκλησία και τον τρόπο που η ίδια τα διαχειρίζεται. 


Δεν θα γίνει ακόμη η εκλογή Μητροπολίτη στην Αργολίδα. Στην επίσκεψη που έκαμε στο Ναύπλιο ο Αρχιεπίσκοπος ενημέρωσε τον Μητροπολίτη Αργολίδος, ο οποίος κατέθεσε επίσημα και δημόσια την παραίτηση του, ότι δεν την προωθεί ακόμη προς αποδοχή από την ΔΙΣ, για να το ξανασκεφθεί. Ουσιαστικά η εκλογή μετατίθεται για την τακτική σύγκληση της Ιεραρχίας τον Οκτώβριο και τότε ελπίζεται να είναι μια σωστή και δίκαιη εκλογή και όχι ευνοιοκρατική.    

Στις ελληνικές καλένδες μετατέθηκαν ακόμα και αυτά τα ζητήματα, που προς στιγμήν είχαν προταθεί και υπήρξε η άποψη να τεθούν στην Ιεραρχία. Έτσι δεν θα συζητηθούν σοβαρότατα προβλήματα, μεταξύ των οποίων: 
  1. Η αντιμετώπιση του τεράστιου χρέους (πολλών εκατομμυρίων Ευρώ) που έχει η Εκκλησία και που πρέπει να αντιμετωπισθεί στα πλαίσια των Ιερών Κανόνων και των Νόμων της  Πολιτείας.
  2. Η άρση του επιτιμίου της ακοινωνησίας από τον πρώην Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημο. Είναι γνωστό ότι πρέπει να είναι η μοναδική περίπτωση στον κόσμο που ο συγκεκριμένος Μητροπολίτης έχει δικαιωθεί στο Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας και εφευρέθηκε η χωρίς δίκη και απολογία "εκκλησιαστική ποινή", που δεν χωρεί προσφυγή στο ΣτΕ. Πρόκειται για αυταρχικότατη πράξη δεσποτοκρατίας, χειρότερη  αυτής της Ιεράς Εξέτασης, αφού τότε, έστω εικονικά και παραπλανητικά, γινόταν κάποια παρωδία δίκης.  
  3. Ήταν παράλογο να συζητηθεί παράλληλα το ζήτημα της άρσεως της καθαίρεσης του πρώην Μητροπολίτη Αττικής κ. Παντελεήμονα. Και όμως ετέθη προς στιγμήν και αυτό, ως ζήτημα. Ο εν λόγω τώρα μοναχός πρώην Μητροπολίτης καταδικάστηκε από το Εκκλησιαστικό Δικαστήριο υποχρεωτικά και μετά από παραγγελία του αρμοδίου Εισαγγελέως, με βάση το άρθρο 160 του Νόμου 5383/1932.
  4. Η θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών, καθώς και επί των διεξαγομένων θεολογικών διαλόγων με τους ετεροδόξους καθώς και η συμβολή της στην προώθηση της διαδικασίας για την Πανορθόδοξο Σύνοδο.

Το θέμα της εκλογής του Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής είναι ένα τεραστίας σημασίας  ζήτημα, τόσο σε εκκλησιαστικό, όσο και σε εθνικό επίπεδο.  Η συγκεκριμένη Μητρόπολη είναι η μόνη στον Ελλαδικό χώρο που οι Χριστιανοί είναι μειονοψηφία (45%) έναντι των Μουσουλμάνων (55%). Ο Μητροπολίτης έχει να αντιμετωπίσει  το εκεί προξενείο της Τουρκίας, που αποτελεί το κέντρο της πολλαπλής  επίδρασης που επιδιώκει να επιβάλλει η γειτονική χώρα επί του συνόλου των Μουσουλμάνων της Θράκης. Είναι γνωστό ότι επιδιώκει τον εκτουρκισμό των πομάκων και έχει μια σταθερή στρατηγική για την περιοχή της Δυτικής Θράκης, που χάνεται στο βάθος του μέλλοντος και είναι ορατή μόνο σε όσους γνωρίζουν τον σταθερό τρόπο της σκέψης των κεμαλικών παλαιότερα και των νεοοθωμανών τώρα.   

Ο Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής ως εκ τούτου οφείλει να έχει εκκλησιαστικό και πνευματικό ζήλο, να έχει πνεύμα θυσίας, να έχει παρρησία λόγου και να είναι πρόθυμος να μπει και στη φωτιά ακόμη για το ποίμνιό του και να υποστεί δοκιμασίες και μαρτύρια για την Πίστη του, να διαθέτει πατριωτισμό, συνδυασμένο  με απεριόριστη αγάπη προς όλους και προς τους εχθρούς του ακόμη, να αγανακτεί, αλλά να μη μισεί, να έχει ευστροφία και διπλωματικότητα, να έχει πολλές και σε βάθος γνώσεις, να είναι άμεμπτος ηθικά  και να γνωρίζει καλά την ιστορία και τον χαρακτήρα των κατοίκων της περιοχής. 

Η Ιεραρχία έχει το προνόμιο και την υποχρέωση να εξετάσει αν ο νέος Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής έχει επίγνωση και συναίσθηση των τεράστιων ευθυνών που ζητεί να αναλάβει, ή κινείται μόνο εκ λόγων φιλοδοξίας. Ουσιαστικά πρέπει να παραβληθεί με τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χρύσανθο, τον από Τραπεζούντος, ο οποίος είχε γεννηθεί στην Κομοτηνή και υπήρξε ευρυμαθής, ικανότατος, άκαμπτος στην επιτέλεση του καθήκοντος, διπλωμάτης άριστος όπου χρειάστηκε, και γενναίος μπροστά στους εξουσιαστές και στους κατακτητές  Ναζιστές, έτοιμος να  μαρτυρήσει για την Πίστη και την Πατρίδα του. Στην περίπτωση της εκλογής Μητροπολίτου στην Κομοτηνή δεν χωρούν ρουσφέτια, υπολογισμοί  και συναισθηματισμοί. 

Δεν είναι Μητρόπολη για να "τακτοποιηθεί" κάποιος κληρικός. Ούτε χωρούν υποχωρήσεις σε παρακάλια, ή αποδοχή ανακριβειών και αναληθειών. Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εις ουδένα έδωσε το χρίσμα και ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος δεν θα θυσίαζε το μέλλον της Θράκης για να ικανοποιήσει φιλοδοξίες. Η Ιεραρχία με την εκλογή του Μητροπολίτου Μαρωνείας και Κομοτηνής ελπίζεται ότι θα δώσει μήνυμα στην Ελλάδα και στους γείτονες της ότι σκέφτεται ιδιαίτερα το δοκιμαζόμενο ακριτικό ποίμνιο της εκεί περιοχής και αποφασίζει υπεύθυνα  για το μέλλον του.

Wednesday, January 30, 2013

ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ





ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟ Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===============

Σε Ανακοινωθέν της Ι. Μητροπόλεως Πειραιώς, ο Σεβασμιότατος κ. Σεραφείμ αναφέρεται στις φήμες ότι θα επανέλθει στo αξίωμα του επισκόπου ο Σεβ. κ. Μπεζενίτης.

Ο Σεβ. Πειραιώς εξηγεί για ποιο λόγο αυτό είναι νομικά αδύνατο να γίνει κατορθωτό με το εν ισχύ Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος και το Εκκλησιαστικό δίκαιο.

Ορθα όσα λέγει ο Σεβασμιότατος Πειραιώς για τη νομική πτυχή του θέματος και την ανάγκη τήρησης της εκκλησιασιαστικής νομοθεσίας και των προνοιών του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Αλλά εξ απόψεως εκκλησιαστικής υπενθυμίζουμε ότι σε τίποτα δεν θα βοηθήσει τον Σεβ. κ. Μπεζενίτη να επανέλθει στην τάξη των επισκόπων και να συνεχίσει την ιερουργία των μυστηρίων της Εκκλησίας, επειδή έτσι θα βαρύνει ακόμη περισσότερο την ψυχή του, αφού ως ένοχος σοβαρότατων εκκλησιαστικών παραπτωμάτων πρέπει να μείνει καθαιρεμένος.

Συν τοις άλλοις η επαναφορά του στο επισκοπικό αξίωμα θα σκανδαλίσει βαθύτατα τον ευσεβή λαό.

Υπάρχει όμως και μια τρίτη πτυχή του προβλήματος στην οποία ούτε ο κ. Ζερβός του “Ορθοδόξου Τύπου”, ούτε ο Σεβασμιότατος Πειραιώς κ. Σεραφείμ αναφέρονται.

Ο μεν Σεβ. Μπεζενίτης ΔΕΝ πρέπει να αποκατασταθεί στο αξίωμα του επισκόπου, αλλά και ο κανονικός Μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημος πρέπει να αποκατασταθεί σε κάποιο τμήμα της Μητρόπολής του.

Δεν είναι δυνατόν για 40 ολόκληρα χρόνια σχεδόν να διαιωνίζεται η αδικία και να μην μπορούν 80 επίσκοποι της Εκκλησίας της Ελλάδος να αποκαστήσουν την κανονική τάξη.

Αλίμονον αν η Εκκλησία αντί να είναι προπύργιο δικαιοσύνης να παρουσιάζεται τελικά στα μάτια του κόσμου ως τόπος φτηνής συναλλαγής και εμπέδωσης της αδικίας και της παρανομίας.

Sunday, November 11, 2012

ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ “ΣΥΝΑΞΗ” ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ



ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ “ΣΥΝΑΞΗ” ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΠΕΖΕΝΙΤΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
================

Διαβάζουμε στον Πυλώνα Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ κείμενο που αποτελεί προδημοσίευση του προλόγου του υπ’ αριθμό 124 περιοδικού “Σύναξη”:

“Οι ειδήσεις λένε ότι την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012 η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε ομοφώνως, ύστερα και από θετική εισήγηση της Επιτροπής Νομοκανονικών, να παραπέμψει στην προσεχή Σύνοδο της Ιεραρχίας (τον ερχόμενο Φεβρουάριο;) την κατ’ οικονομίαν αποκατάσταση στην αρχιεροσύνη του πρώην Μητροπολίτη Αττικής Παντελεήμονα. 

Τυχόν απόπειρα αποκατάστασης του πρώην Μητροπολίτη έχει τεράστιο συμβολικό βάρος και θα εξανεμίσει τα ύστατα υπολείμματα κύρους που έχουν απομείνει στην Ιεραρχία. 

Γι’ αυτό και υπάρχουν χριστιανοί οι οποίοι, κηδόμενοι της Μητέρας τους Εκκλησίας, δεν θα επιτρέψουν, από νομικής και θεολογικής πλευράς, αυτή την καταρράκωση.”

Κανείς δεν μπορεί να με κατηγορήσει ως φίλο του περιοδικού “Σύναξη”! Οχι βέβαια επειδή εχω προσωπικά με κάποιο από τα μέλη της συντακτικής επιτροπής του, αλλά επειδή οι θεολογικές μας αφετηρίες διαφέρουν "ως η Ανατολή από δυσμών."

Επειδή ακριβώς οι διαφορές που έχω με τη γραμμή που ακολουθούν οι πατέρες και οι αδελφοί που συντάσσουν τη “Σύναξη” ΔΕΝ είναι προσωπικές δεν έχω καμιά δυσκολία να τους επαινώ για ότι ορθό - κατά την άποψή μου - πράττουν και λέγουν.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση προσυπογράφω "δι’ αμφοτέρων των χειρών" όλα όσα αναφέρουν για την προσπάθεια αποκατάστασης του Μπεζενίτη.

Προσπαθώ να αντιληφθώ ανεπιτυχώς σε τι ακριβώς χρησιμεύει στον ίδιο ή στην Εκκλησία τυχόν αποκατάστασή του στο επισκοπικό αξίωμα νοουμένου ότι δεν πρόκειται να επανέλθει στο θρόνο του.

Γιατί τότε θα αποκατασταθεί; 

Επειδή είναι αθώος των κατηγοριών που τον βαρύνουν; 

Για να υπάρχει ακόμη ένας τιτουλάριος επίσκοπος; 

Για να βαραίνει την ψυχή του επειδή με τόσο σοβαρά αμαρτήματα θα συνεχίσει να λειτουργεί; 

Ή μήπως θα οικοδομηθεί κάποιο μέλος της Εκκλησίας με την τυχόν αποκατάστασή του;

Εκφράζουμε επίσης τη χαρά μας επειδή οι πατέρες και οι αδελφοί της “Σύναξης” διαβεβαιώνουν ότι αν επιχειρηθεί τέτοια απαράδεκτη ενέργεια σκοπεύουν να την προσβάλουν νομικά και θεολογικά.

Παρέλειψα να παραθέσω απόσπασμα του κειμένου που αφορά την εκλογή Μητροπολίτη Πρεβέζης επειδή δεν κατενόησα πώς συνδέεται με την αποκατάσταση του Μπεζενίτη. 

Γνωρίζω βεβαίως ότι ο κυρός Πρεβέζης Μελέτιος ήταν σφοδρότατα αντίθετος με την αποκατάσταση του Μπεζενίτη, αλλά δεν αντελήφθηκα πώς αυτό συνδέεται με την εκλογή του νέου Μητροπολίτη Νικοπόλεως. 

Σε κάθε περίπτωση αν υπάρχει τέτοια διασύνδεση τότε έχουμε να κάνουμε με ακόμη ένα σοβαρότατο πρόβλημα.