Showing posts with label ΚΥΚΚΟΣ. Show all posts
Showing posts with label ΚΥΚΚΟΣ. Show all posts

Sunday, June 13, 2021

ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΚΥΚΚΩΤΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ

ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΚΥΚΚΩΤΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Έγιναν τα εγκαίνια του νέου Καθεδρικού Ναού του Απόστολου Βαρνάβα στην Λευκωσία, τη παρουσία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και πλειάδας αρχιερέων από άλλες 

Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες 

Εκκλησίες.

Στα εγκαίνια του ναού δεν παρέστησαν οι Κυκκώτες Μητροπολίτες και ορισμένοι βρήκαν την ευκαιρία να ανοίξουν το απύλωτο στόμα τους για να τους κατηγορήσουν ότι δήθεν δεν παρέστησαν, επειδή δεν θέλουν να συλλειτουργήσουν με τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου επειδή μνημονεύει τον Προκαθήμενο της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας Επιφάνιο, σύμφωνα με την απόφαση της πλειοψηφίας των 3/5 της Ιεράς Συνόδου της 

Εκκλησίας της Κύπρου.


Οι συκοφάντες των Κυκκωτών Μητροπολιτών, όμως, δεν αναφέρουν ότι τις τελευταίες μέρες ήταν ετοιμοθάνατος ο Αρχιμανδρίτης Αλέξιος Εγκλειστριώτης -κατά σάρκα αδελφός του Μητροπολίτη Κύκκου- και ως εκ τούτου οι Κυκκώτες Μητροπολίτες ήταν ψυχή τε και σώματι προσηλωμένοι στην πορεία της άκρως επισφαλούς υγείας του επειδή το μοιραίο μπορούσε να σημειωθεί από λεπτό σε λεπτό.


Η συκοφαντία αυτή εναντίον των Κυκκωτών Μητροπολιτών ότι δήθεν προχώρησαν σε εν δυνάμει Σχίσμα είναι πολύ σοβαρή και θα δώσουν λόγο στον Θεό όσοι συκοφαντούν με τόση ποταπότητα τους Κυκκώτες Ιεράρχες χωρίς να σέβονται -αν μη τι άλλο- τον πόνο του Πανιερώτατου Μητροπολίτη Κύκκου.


Αυτή δεν είναι η ώρα 

για τέτοιες 

μικρότητες!

Αυτή είναι η ώρα που η Εκκλησία της Κύπρου πρέπει εν ομονοία να αντιμετωπίσει αποφασιστικά, με υποδειγματική αυστηρότητα και σιδερένια πυγμή, τους συνωμοσιολόγους, προφητολόγους, καταστροφολόγους και "λοιμωξιολόγους" που στέλλουν με τις ετεροδιδασκαλίες τους αφειδώς συνανθρώπους μας στις ΜΕΘ και στον θάνατο.


Η Εκκλησία της Ελλάδος ανακίνησε -και ορθώς έπραξε- θέμα για όσα λέγει ο 

Μητροπολίτης Μόρφου.

Η Εκκλησία της Κύπρου γιατί δεν στέλλει υπόμνημα στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος με το οποίο να αιτείται να οδηγηθεί σε εκκλησιαστικό δικαστήριο για να καθαιρεθεί πάραυτα και αμελλητί ο συνωμοσιολόγος, “λοιμωξιολόγος”, Μακρακιστής π. Βασίλειος Βολουδάκης;


Ας υποδειχθεί στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ότι θα αποτελεί εσαεί ανεξίτηλο στίγμα της Αρχιεπισκοπίας του, η ολιγωρία του να καθαιρέσει τον πολλαπλώς ασχημονούντα κληρικό π. Βασίλειο Βολουδάκη.  

Monday, April 19, 2021

ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟ

ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Με βαθύτατη θλίψη πληροφορήθηκα τα νέα σας κατορθώματα Θεοφιλέστατε Νεαπόλεως 

κ. Πορφύριε.

Ομολογώ ότι έχετε την ικανότητα να με εκπλήσσετε, κάθε φορά, εξαιτίας της κακοήθειας που σας χαρακτηρίζει. 


Σε τελευταία ανάλυση, όμως, ούτε εσείς, ούτε ο λαϊκός επιτελάρχης του Μητροπολίτη Λεμεσού, που σιτίζεται στα πρυτανεία της Ι. Μητροπόλεως Κύκκου, ούτε ο κουμπάρος του, ούτε βεβαίως ο ακτιστοφωτίτης της Λεμεσού μπορείτε να κάνετε κάτι που είναι πέραν των όσων αναμένω από σας.


Όπως ανέφερα στο παρελθόν -κατ’ επανάληψη-, δεν εκπλήττομαι επειδή κάνετε τόσα πολλά εσείς οι Ιωσηφίτες, αλλά επειδή κάνετε τόσο λίγα. Με αυτό φυσικά εννοώ ότι είστε ικανοί για όλα.


Θλίβομαι -φυσικά- για το ήθος σας, αλλά ποτέ δεν απελπίζομαι για την σωτηρία μου 

και για την σωτηρία του κάθε 

συνανθρώπου μου.

Ο άνθρωπος είναι τρεπτός. Γι’ αυτό όταν έβγαινε η ψυχή του Μεγάλου Αντωνίου από το σώμα του ο διάβολος του είπε: “Με νίκησες Αντώνιε” για να πάρει την απάντηση από τον Άγιο: “Όχι ακόμη”.


Από την άλλη άνθρωποι πολύ μεγάλης αμαρτωλότητας -κυριολεκτικά εγκληματικές φυσιογνωμίες-, είτε προς το τέλος της ζωής τους, είτε και πολύ νωρίτερα, μετανόησαν ειλικρινά και συγκαταριθμήθηκαν μεταξύ των Αγίων της Εκκλησίας.


Γι’ αυτό σας παρακαλώ θερμά να κοιτάξετε την ψυχή σας.


Ξέρετε πάρα πολύ καλά τι πρέπει να κάνετε για να εξασφαλίσετε το έλεος 

του Θεού.

Καταθέστε το ωμοφόριο στην Αγία Τράπεζα και ζητείστε το έλεος του Θεού.


Είναι αδιανόητο να κάνετε όσα κάνετε και όμως να επιμένετε να μολύνετε τα άγια θυσιαστήρια.


Σημερινοί και αυριανοί είμαστε Θεοφιλέστατε.


Τι θα κερδίσετε αν πάτε στην αιώνια κόλαση με ωμοφόριο;


Τους άνθρωπους μπορεί να τους ξεγελάτε με τους 

ευγενικούς σας τρόπους.


Όταν κάποιος σας πρωτογνωρίζει λέγει: 


Τι Γαλατική ευγένεια είναι αυτή; Ο Θεοφιλέστατος μας ήλθε κατευθείαν από το Champs-Élysées των Παρισίων.”


Όταν μαθαίνει, όμως, τις ρουφιανιές που επιδίδεστε συστηματικά, τις υποκλοπές τηλεφωνικών συνδιαλέξεων και τους εκβιασμούς που επιχειρείτε, -let aside the rest- αντιλαμβάνεται ότι, αν δεν υπήρχε κόλαση, ο Θεός θα την έκτιζε ειδικά για να σας βάλει μέσα.


Αυτά δεν τα λέγω για να σας αποθαρρύνω από την σωτηρία σας. 


Το ακριβώς αντίθετο! Αλλά ΜΟΝΟ για να υπογραμμίσω την ανάγκη 

να πορευθείτε προς 

τον Πατέρα.

Άλλωστε ο Θεός ξέρει, ότι πριν γνωρίσετε τον Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό και τον Μητροπολίτη Λεμεσού, σας διέκριναν καλά στοιχεία που σας έδωσε η κατά Θεόν διαπαιδαγώγηση των ευλαβών γονέων σας.


Η μαθητεία σας, όμως, στον Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό και στον Μητροπολίτη Λεμεσού, σας οδήγησε στα σημερινά σας χάλια.


Ο Χριστός ήρθε για μας τους αμαρτωλούς, Θεοφιλέστατε! 


Αρκεί, όμως, να έχουμε διάθεση μετανοίας. 

Monday, February 22, 2021

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΑΜΑΣΟΥ ΗΣΑΙΑ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΤΑΜΑΣΟΥ ΗΣΑΙΑ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Ταμασού κ. Ησαίας έδωσε την εξής απάντηση στην ερώτηση


“Εάν η Εκκλησία βρεθεί ενώπιον του ενδεχόμενου εκλογής νέου Προκαθημένου, θα εκδηλώσετε ενδιαφέρον;”


“Αποφάσισα να συμβάλω και να στηρίξω αυτόν, που θα τολμήσει να φέρει τις αλλαγές εκείνες, τις οποίες έχει ανάγκη η Εκκλησία, και θα ενώσει ξανά την Ιερά Σύνοδο.”


Ορισμένοι εξέλαβαν την απάντηση του Πανιερώτατου Ταμασού ως δήλωση ότι δεν θα είναι υποψήφιος στις επερχόμενες Αρχιεπισκοπικές εκλογές 

όποτε διενεργηθούν.

Η δική μου ανάγνωση της δήλωσης του Πανιερώτατου είναι ότι θα είναι υποψήφιος και ότι, αν δεν εξασφαλίσει την λαϊκή ψήφο και την πλειοψηφία των μελών της Ιεράς Συνόδου, τότε θα υποστηρίξει την υποψηφιότητα του Πανιερώτατου Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου.


Τότε γιατί έκανε αυτή την διφορούμενη δήλωση;


Ορισμένοι Ιεράρχες, προσκείμενοι στον Αρχιεπίσκοπο, πλησίασαν τους Κυκκώτες Μητροπολίτες και τους βολιδοσκόπησαν αν είναι διατεθειμένοι να τους υποστηρίξουν όταν προκηρυχθούν οι Αρχιεπισκοπικές εκλογές.


Οπότε ο Πανιερώτατος Ταμασού βρήκε την ευκαιρία να σπείρει ζιζάνια διχόνοιας μεταξύ των Μητροπολιτών που πρόσκεινται 

προς τον Αρχιεπίσκοπο.

Τους λέγει ξεκάθαρα. Θέλετε την ψήφο μας; Αναιρέστε την Συνοδική απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Κύπρου, με την οποία εξουσιοδοτήθηκε ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος να μνημονεύει τον Κιέβου Επιφάνιο, ως τον Προκαθήμενο της 15ης Ορθόδοξης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας. 


Μόνον έτσι, ισχυρίζεται ο Πανιερώτατος, μπορεί να υπάρξει σύμπνοια στην Σύνοδο. Δηλαδή αν τα 3/5 της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Κύπρου, ήτοι 10 Ιεράρχες, αναιρέσουν την ψήφο τους, για να ικανοποιήσουν τον ετσιθελισμό των 2/5 της Ιεραρχίας, 

ήτοι 6 Ιεραρχών.!!!

Όντως! 


Όμορφος κόσμος ηθικός, αγγελικά -γράφε Κυκκώτικα και ακτιστοφωτικά- πλασμένος.!


Αντί να συνειδητοποιήσει ο Πανιερώτατος ποια καταιγίδα θα πλήξει ανελέητα την Εκκλησία και την πατρίδα μας, αν πέσει στα χέρια των Ιωσηφιτών, κάνει ότι περνά από το χέρι του μαζί με τον Πανιερώτατο Κύκκου, για να προωθήσουν τον Μητροπολίτη Λεμεσού στον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο, χωρίς να γνοιάζονται ποιες συνέπειες θα έχει αυτή τους η συνειδητή εγκληματική επιλογή.


Δεν υπάρχει κανένας φόβος Θεού Πανιερώτατε; Δεν ντρέπεστε καθόλου;

Tuesday, February 9, 2021

ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ Η ΟΨΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ;


ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ Η ΟΨΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΕΜΕΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ;


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Τι σημαίνει η όψιμη παρέμβαση του Μητροπολίτη Λεμεσού για το Ουκρανικό, μία μόνο μέρα, μετά την δημοσίευση της στημένης συνέντευξης του Πανιερώτατου Ταμασού;


Ο Πανιερώτατος Λεμεσού, από την πρώτη μέρα που ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος μνημόνευσε αιφνιδιαστικά τον Κιέβου Επιφάνιο ως Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Ουκρανίας, ήταν πολύ προσεκτικός στις δηλώσεις του.


Παρουσίασε το θέμα απλά ως ανακόλουθη ενέργεια του Αρχιεπισκόπου.

Όλη αυτή την περίοδο ο Πανιερώτατος αποσύρθηκε από το προσκήνιο και άφησε τους Κυκκώτες Μητροπολίτες να ερίζουν με το Φανάρι και τον Αρχιεπίσκοπο.


Τα ίδια έκανε και η πονηρά αλώπηξ, ο λαϊκός επιτελάρχης του Μητροπολίτη Λεμεσού, που σιτίζεται στα πρυτανεία της Ιεράς Μονής Κύκκου.


Την ίδια περίοδο, ο κ. Οικονόμου ήταν συνεχώς στο προσκήνιο -τις πλείστες φορές με πολύ σκληρή γλώσσα- προς τον Αρχιεπίσκοπο και το Πατριαρχείο, ενώ ο “δικός” σας ήταν όλο λούφα και παραλλαγή.


Τους λόγους τους εξηγήσαμε, αλλά ας τους επαναλάβουμε.


Ο Πανιερώτατος Λεμεσού Αθανάσιος επιδιώκει αντί πάσης θυσίας 

1.) Να αγιοκατατάξει τον πλανεμένο, φαύλο και Θεομπαίκτη Γέροντά του Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό, και


2.) Να αναρριχηθεί, με κάθε μέσο, στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο.


Γι’ αυτό, στις δηλώσεις του, ήταν προσεκτικός έναντι του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ώστε να μην εκτροχιάσει την πορεία Αγιοκατάταξης του Ιωσήφ του Βατοπαιδινού, η οποία εξαρτάται από το Οικουμενικό Πατραρχείο και μόνο. 


Παράλληλα -φυσικά- ήθελε να συνεχίσει η απρόσκοπτη ροή δεκάδων εκατομμυρίων ρουβλίων ετησίως στα ταμεία της Μητρόπολής του, από τους Ρώσσους Κροίσους, που διαμένουν στην Κύπρο.

Είχε μάλιστα δηλώσει ότι, άσχετα με το γεγονός ότι ψήφισε στην Σύνοδο να μη μνημονεύει ο Αρχιεπίσκοπος τον Κιέβου Επιφάνιο, ο ίδιος θα υποτασσόταν στην απόφαση της πλειοψηφίας της Συνόδου.


Τώρα, όμως, με την βιντεογραφημένη παρέμβασή του, κάνει το ακριβώς αντίθετο:


Απευθύνεται στους εν Ουκρανία και τους λέγει να μην αναγνωρίσουν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας και καταστρατηγεί έτσι την δήλωσή του ότι θα υποταχθεί στην απόφαση της πλειοψηφίας.


Δεν θα σχολιάσω την ασυνέπεια του Μητροπολίτη Λεμεσού, επειδή είναι urbi et orbi γνωστό το Ιωσηφίτικο ήθος του.

Θα επαναλάβω, όμως, αυτά που ανέφερα στο χθεσινό μου άρθρο, ότι κάτι ετοιμάζουν οι Κυκκώτες με τους Ιωσηφίτες. 


Το πιο πιθανό σενάριο -κατά την άποψή μου- είναι ότι ετοιμάζονται να καταφέρουν σοβαρό πλήγμα στο κύρος του Αρχιεπισκόπου εκμεταλλευόμενοι το δυσμενές κλίμα που έχει δημιουργηθεί σε βάρος του Μακαριώτατου για τα χρυσά διαβατήρια και το γκρέμισμα των διατηρητέων.


Η συνέχεια θα δείξει αν η εκτίμησή μου είναι ορθή.

Wednesday, December 9, 2020

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ,ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΚΚΟΥ,ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ


ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ

Μητροπολίτου Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρου, το σύγχρονο ουκρανικό ζήτημα και η κατά τους θείους και Iερούς Kανόνες επίλυσή του, έκδ. Κέντρου Μελετών Ιεράς Μονής Κύκκου, Λευκωσία 2020, σσ. 213.


Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού

=====

 

Κόμψος και επιμελημένος ο παρών τόμος κερδίζει με την εξωτερική του εμφάνιση. 


Όμως κατά το ψαλμικόν “πάσα η δόξα της θυγατρός του βασιλέως έσωθεν”. Αυτό θα διαπιστώσουμε μελετώντας το κείμενο. 


Πρώτο μας σχόλιο είναι η φορτική και μετ’ επιτάσεως επίκληση των Ιερών Κανόνων. Εμείς δεν έχουμε κανένα απολύτως λόγο να διαφωνήσουμε με το γεγονός ότι οι Ιεροί Κανόνες απετέλεσαν και αποτελούν εις το διηνεκές την πυξίδα που βοηθά την Εκκλησία να προσανατολίζεται σωστά και να πορεύεται κατά Θεόν. 


Όμως αυτό πρέπει ισχύει αείποτε. Η επιλεκτική επίκλησή τους μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. 


Δεν μπορεί να λησμονήσει ο γράφων το γεγονός ότι, όταν τη δεκαετία 70 στην Νήσο σοβούσε η γνωστή εκκλησιαστική κρίση, ορισμένοι έβλεπαν τους Ιερούς Κανόνες ως “σκωληκόβρωτους”!!!   

Ας έλθουμε όμως στα σύγχρονα γεγονότα. Είναι γνωστόν ότι το 2016 στη Σύνοδο του Κολυμβαρίου στην οποία συμμετείχαν έξι συνολικά Κυκκώτες επίσκοποι, εν οις και ο Ταμασού Ησαΐας και ο συγγραφέας του παρόντος, υπερψήφισαν αγαλλομένω ποδί και υπέγραψαν χωρίς δεύτερη σκέψη το παντελώς απαράδεκτο και ορθοδόξως αποβλητέο άρθρο 6 που μιλούσε για “ετερόδοξες Εκκλησίες και Ομολογίες” εις πείσμα σωρείας θείων και Ιερών Κανόνων. Οι αιρετικοί, Παπικοί, Προτεστάντες όλων των ειδών και αποχρώσεων και οι Μονοφυσίτες και όχι μόνο, μεταμορφώθηκαν οβιδιακώ τω τρόπω σε “Εκκλησίες” και “Ομολογίες”. 

Η δε Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία πού; 


Αυτό και είναι παράβαση.! 


Αυτό και αν είναι οφθαλμοφανής απεμπόληση των θείων και Ιερών Κανόνων. 


Αυτό κι αν είναι δογματικό ολίσθημα ολκής. 


Βεβαιότατα πονούμε και αγωνιούμε για το Ουκρανικό, που είναι στο κάτω-κάτω θέμα Δικαιοδοσίας -και επομένως Ιερών Κανόνων- και επιθυμούμε διακαώς να επιλυθεί. 


Η απροσχημάτιστη, όμως, υιοθέτηση των θέσεων του Ρωσσικού Πατριαρχείου δεν αποτελεί βήμα προς την ορθή κατεύθυνση.

Tuesday, November 24, 2020

Π. ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΥ,ΑΛΗΘΕΥΕΙ; ΟΝΤΩΣ ΕΓΙΝΕ ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΡΩΣΣΟΦΙΛΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΣΤΟ ΜΕΤΟΧΙ ΤΟΥ ΚΥΚΚΟΥ;

 

ΑΛΗΘΕΥΕΙ; 

ΟΝΤΩΣ ΕΓΙΝΕ ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΡΩΣΣΟΦΙΛΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΣΤΟ ΜΕΤΟΧΙ ΤΟΥ ΚΥΚΚΟΥ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Μόλις ολοκλήρωσα το άρθρο της αμέσως προηγούμενης ανάρτησης, που μου δημιούργησε -ως εικός- μεγάλη ψυχική ευφορία, δέχτηκα μια αναπάντεχη είδηση. 


Συγκεκριμένα περιήλθε σε γνώση μου μια πολύ ανησυχητική πληροφορία την οποία καταθέτω, με πολύ πόνο ψυχής.


Προσεύχομαι ο πληροφοριοδότης μου, καθόλα αξιόπιστο πρόσωπο που αγαπά την Εκκλησία, να μην έχει ακριβή εικόνα των πραγμάτων. 


Αν, όμως, είναι ακριβείς οι πληροφορίες που μου έδωσε, ελπίζω ότι τουλάχιστον οι παρασυνάγωγοι αρχιερείς να μη συνήλθαν επί το αυτό, για να μελετήσουν κενά κατά του Αρχιεπισκόπου Χρυσοσοστόμου και της Εκκλησίας του Χριστού ή για να διαβουλευθούν πώς θα υπαναχωρήσουν, από τα συμφωνηθέντα, στην συνεδρία της Ιεράς Συνόδου την περασμένη Δευτέρα.

Οι πληροφορίες μου, λοιπόν, λένε, ότι οι Ρωσσόφιλοι αρχιερείς, που υπέγραψαν την επιστολή προς τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο και αργότερα άνοιξαν πολεμικό διάλογο με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, συναντήθηκαν σήμερα Τρίτη το μεσημέρι στο μετόχι του Αγίου Προκοπίου της Ιεράς Μονής Κύκκου στην Λευκωσία και έκαναν παρασυναγωγή, για το πρακτέον, ενόψει της αυριανής συνεδρίας της Ιεράς Συνόδου, που θα εκδώσει το Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου για το Ουκρανικό.


Οι Πανιερώτατοι Κύκκου, Λεμεσού και Ταμασού και ο Θεοφιλέστατος Αμαθούντος πρέπει, επιτέλους, να αντιληφθούν ότι η Ι. Σύνοδος υπάρχει για να δίνει την δυνατότητα στους Ιεράρχες να διαβουλεύονται και να λαμβάνουν αποφάσεις.

Τα πηγαδάκια της παρασυναγωγής είναι πλήρως αντικανονικά και επισύρουν την ποινή της καθαίρεσης, σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες.


Για ποιο λόγο οι Ρωσσόφιλοι Ιεράρχες δεν συζήτησαν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους, κατά την συνεδρία της Ιεράς Συνόδου, και προτίμησαν να κάνουν παρασυναγωγή για να αποφασίσουν ποια στάση θα τηρήσουν;


Γιατί, άραγε, υπάρχουν οι Σύνοδοι, αν όχι για να δίνεται η ευκαιρία στους Ιεράρχες να διαβουλεύονται και να αποφασίζουν για τα αναφυόμενα εκκλησιαστικά θέματα;


Τι θα γίνει, αν και άλλη ομάδα επισκόπων συγκροτήσει άλλη παρασυναγωγή, για να πάρει διαφορετικές αποφάσεις;

Ως γνωστόν, οι Ρωσσόφιλοι Ιεράρχες επιζητούσαν έντονα να συγκληθεί Σύνοδος. 


Ο Αρχιεπίσκοπος την συγκάλεσε. 


Είπαν όσα είχαν να πουν και έδωσαν την εντύπωση ότι όλα κύλησαν ομαλά, με σύμπνοια και αγάπη. 


Και τώρα;


Μαθαίνουμε ότι θεώρησαν σκόπιμο να κάνουν παρασυναγωγή για το πρακτέο.!!!


Να χαρακτηρίσουμε την στάση τους;

Λίαν επιεικώς άκρως απαράδεκτη.


Παρόλα αυτά, δεν χάνω την ελπίδα μου ότι ο Θεός θα τους φωτίσει να μην ανοίξουν νέο γύρο αντιπαραθέσεων με τον Αρχιεπίσκοπο. 


Ευελπιστώ ότι δεν αποπειραθούν να μειώσουν τον Μακαριώτατο στα μάτια του ποιμνίου του. 


Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι Ρωσσόφιλοι αρχιερείς περιορίστηκαν ΜΟΝΟ να διαβουλευθούν, για τον τρόπο που θα δικαιολογήσουν την επιβεβλημένη τους υπαναχώρηση, από τις αθεολόγητες θέσεις που διατύπωσαν στο παρελθόν, οι οποίες αφορμούνται από εξωεκκλησιαστικά κριτήρια.

Οίκοθεν νοείται ότι, όλα όσα έγραψα πιο πάνω, ισχύουν ΜΟΝΟ, αν όντως σήμερα το μεσημέρι, μια μέρα μετά την συνεδρία της Συνόδου της Δευτέρας και πριν την αυριανή συνεδρία της Συνόδου, οι 4 αρχιερείς συναντήθηκαν στο Μετόχι του Κύκκου για να διαβουλευθούν επί του πρακτέου. Δηλαδή, για να κάνουν παρασυναγωγή.


Αν τυχόν οι πληροφορίες που μου δόθηκαν είναι ανακριβείς -όπως εύχομαι εκ μέσης καρδίας- θα είμαι ο ευτυχέστερος των ανθρώπων να δημοσιεύσω την όποια διάψευση και να αποκαταστήσω την τυχόν τρωθείσα αλήθεια.

Thursday, April 30, 2020

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΥΚΚΟΥ ΖΗΤΑ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΗΣ Ι. ΣΥΝΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΙΟ


Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΥΚΚΟΥ ΖΗΤΑ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΗΣ Ι. ΣΥΝΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΙΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Κύκκου κ. Νικηφόρος, με παρέμβασή του στην τηλεόραση, είπε ότι ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου είναι υποχρεωμένος να συγκαλεί 4 φορές τον χρόνο σε συγκεκριμένες ημερομηνίες τακτική Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου.
Μια από αυτές τις 4 ημερομηνίες είναι η εβδομάδα μετά την Διακαινήσιμο, δηλαδή η παρούσα εβδομάδα.
Τόνισε ότι το σύστημα διοίκησης των Ορθοδόξων Εκκλησιών δεν έχει σχέση με το προσωποπαγές σύστημα του Παπισμού. 
Γι’ αυτό, είπε ο Πανιερώτατος, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου έχει υποχρέωση να συναποφασίζει με τα μέλη της Ιεράς Συνόδου για τα σημαντικά θέματα της Εκκλησίας που δεν αφορούν αποκλειστικά την Αρχιεπισκοπική περιφέρεια.
Είπε, επίσης, ότι υποστηρίζει την κυβέρνηση και τον Αρχιεπίσκοπο για τα προστατευτικά μέτρα που έλαβαν. 
Θεωρεί, όμως, ότι η αναμονή μέχρι την 1η Ιουνίου για την επαναλειτουργία των ναών είναι μακρό χρονικό διάστημα και εισηγήθηκε διάφορους τρόπους για την άμεση επαναλειτουργία των ναών υπό ασφαλείς συνθήκες.
Ο Πανιερώτατος Κύκκου έχει βεβαίως δίκαιο όταν λέγει ότι χρειάζονται συνοδικές αποφάσεις για τα θέματα που αφορούν την Εκκλησία. 
Υπάρχει όμως κάτι ακόμη πιο σημαντικό: Η Ιερά Σύνοδος να λαμβάνει τις ορθές αποφάσεις.
Ας συνέλθει, λοιπόν, η Ιερά Σύνοδος για να ζητήσει από την Πολιτεία να επιβραχύνει την παράταση μέχρι την 1η Ιουνίου που εξήγγειλε ο Πρόεδρος για την λειτουργία των ναών.
Αν αυτό δεν είναι εφικτό επειδή ήδη έγινε το Διάγγελμα του Προέδρου, η Ιερά Σύνοδος ας συνέλθει και ας αποφασίσει τουλάχιστον να δίνουν στους λαϊκούς την δυνατότητα να εξομολογούνται και να κοινωνούν, με την προϋπόθεση ότι θα τηρείτιαι το πρωτόκολλο ασφάλειας και υγείας που εισηγούνται οι λοιμωξιολόγοι.

Sunday, March 22, 2020

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Η στάση της Εκκλησίας της Κύπρου για την πανδημία του κορωνοιού είναι απολύτως συγκεχυμένη.

Η Εγκύκλιος του Πανιερώτατου Μητροπολίτη Κωνσταντίας-Αμμοχώστου, που δημοσιεύσαμε σε προηγούμενη ανάρτηση, ακολουθεί το πνεύμα της Ανακοίνωσης του Αρχιεπισκόπου Κύπρου.

Σαφή αντίθεση στην Ανακοίνωση της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου τηρούν οι Εγκύκλιοι της Μητρόπολης Λεμεσού και της Μητρόπολης Μόρφου.

Ο Μητροπολίτης Κύκκου κ. Νικηφόρος εξέδωσε Εγκύκλιο που στοιχείται -κατά το πλείστον- στο πνεύμα των Εγκυκλίων των Μητροπόλεων Μόρφου και Λεμεσού.

Το ίδιο και ο Πανιερώτατος Ταμασού.

Μέχρι την στιγμή που σύρονται αυτές οι γραμμές δεν έχουμε πληροφορίες για την στάση που τηρούν οι υπόλοιπες Μητροπόλεις (Πάφου, Κιτίου, Κυρηνείας και Τριμυθούντος).

Αλλά και στην Αρχιεπισκοπική περιφέρεια τα πράγματα δεν είναι καθόλου σαφή. 

Ενώ η Ανακοίνωση της Ιεράς Αρχιεπισκοπής έδωσε καταρχήν την εντύπωση ότι όλες οι Ακολουθίες και οι Λειτουργίες αναστέλλονται, στην πραγματικότητα τελούνται ανεξαίρετα όλες οι Λειτουργίες και οι Ακολουθίες με την σύσταση να συμμετέχουν εκτός από τους ιερείς και τους ιεροψάλτες και 10 λαϊκοί που θα κάθονται σε στασίδια μακρυά ο ένας από τον άλλο.

Μήπως ο Μακαριώτατος Κύπρου πρέπει να συγκαλέσει Σύνοδο για να διαβουλευθούν οι επίσκοποί μας από κοινού τα θέματα που αναφέρονται στην πανδημία του κορωνοιού και να εκδώσουν σχετική Εγκύκλιο σύμφωνη με την πίστη και την Παράδοση της Εκκλησίας, η οποία να είναι δεσμευτική για όλες τις Μητροπόλεις;

Σε κάθε περίπτωση η εντύπωση ότι μόνον στις Μητροπόλεις Λεμεσού και Μόρφου τελούνται κανονικά οι Θείες Λειτουργίες και Ακολουθίες είναι εντελώς λανθασμένη. 

Όλοι οι Ιερείς όλων των Μητροπόλεων τελούν ανελλιπώς όλες τις Θείες Λειτουργίες και Ακολουθίες.

Tuesday, December 17, 2019

ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟΙ ΛΕΜΕΣΟΥ, ΚΥΚΚΟΥ ΚΑΙ ΤΑΜΑΣΟΥ! “ΥΠΕΡ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΣΙΩΠΗΝ ΑΓΑΠΗΣΑΤΕ”


ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟΙ ΛΕΜΕΣΟΥ, ΚΥΚΚΟΥ ΚΑΙ ΤΑΜΑΣΟΥ! “ΥΠΕΡ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΣΙΩΠΗΝ ΑΓΑΠΗΣΑΤΕ” (Άγιος Ισαάκ ο Σύρος)

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Είναι αξίωμα γενικά στην ζωή, το γνωστό γνωμικό του Ευριπίδη ότι πρέπει να μιλά κανείς όταν έχει να πει “σιγής τι κρείττον”.

Δυστυχώς οι τρεις Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Κύπρου (Λεμεσού Αθανάσιος, Ταμασού Ησαίας και Κύκκου Νικηφόρος) δεν θεώρησαν σκόπιμο να τηρήσουν τον σοφό αυτό κανόνα και άνοιξαν το στόμα μας για να απαντήσουν σε όσα τους καταλόγισε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, με μια Ανακοίνωση, που τους εκθέτει έτι περαιτέρω.

Απλά δεν είναι ότι πιο φρόνιμο να μιλούν για σεβασμό προς τους Ιερούς Κανόνες και προς τις ομόφωνες αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου οι συγκεκριμένοι τρεις Μητροπολίτες.

Μια απλή ερώτηση:

Η Εκκλησία κυβερνάται με 600 περίπου Ιερούς Κανόνες Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων.

Έχουν την καλωσύνη να μας πουν ποιους από αυτούς δεν παρέβησαν;

Όχι ποιους τήρησαν, αλλά ποιους δεν παρέβησαν.

Αν τα χάσουν στον λογαριασμό ευχαρίστως να φρεσκάρουμε την μνήμη τους.

Δεν μπορείς να κοροϊδεύεις τον κόσμο και να νομίζεις ότι όλος ο κόσμος τρώει σανό.

Οι τρεις Μητροπολίτες είναι αποδέκτες μυθικών ποσών ετησίως από τους Ρώσσους μεγιστάνες.

Ωραία! Ας αξιοποιούν τα χρήματα που παίρνουν! 

Δεν είναι ανάγκη, όμως, να προκαλούν το δημόσιο αίσθημα, ότι τους δέρνει ο μαύρος  καυμός για τους “αχειροτόνητους” των Ουκρανίας.

Ε όχι μέχρι αυτού ο εμπαιγμός!

Όταν πριν 11 χρόνια διεξάγονταν οι Αρχιεπισκοπικές εκλογές στην Κύπρο παρακαλούσαμε τον Θεό, αν μη τι άλλο, να μας γλυτώσει από τους Κυκκώτες και από τους Ιωσηφίτες.

Ευτυχώς προεκρίθη τελικά η υποψηφιότητα του τότε Μητροπολίτη Πάφου και νυν Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου.

Άμα τη επιστροφή μου στην Κύπρο δοκίμασα άφατη αγαλλίαση, επειδή διαπίστωσα καταπληκτική πρόοδο σε όλους τους τομείς της εκκλησιαστικής ζωής.

Οι ναοί υπερπλήρεις, πλήθος πιστών συμμετέχει συνειδητά στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, οι ιερείς -σχεδόν κάθε ενορίας- ευλαβέστατοι.

Για όλα αυτά ασφαλώς ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος δικαιούται να καυχάται εν Κυρίω τοσούτον μάλλον εφόσον επιτεύχθηκαν χωρίς τυμπανοκρουσίες.

Η στάση του Μακαριώτατου στο Ουκρανικό τον αναδεικνύει πολύ ψηλότερα στο βάθρο της συνείδησής μας.

Ακμαίο εκκλησιαστικό φρόνημα, αγάπη προς τον Χριστό και την Εκκλησία.