Wednesday, December 9, 2020

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ,ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΚΚΟΥ,ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ


ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ

Μητροπολίτου Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρου, το σύγχρονο ουκρανικό ζήτημα και η κατά τους θείους και Iερούς Kανόνες επίλυσή του, έκδ. Κέντρου Μελετών Ιεράς Μονής Κύκκου, Λευκωσία 2020, σσ. 213.


Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού

=====

 

Κόμψος και επιμελημένος ο παρών τόμος κερδίζει με την εξωτερική του εμφάνιση. 


Όμως κατά το ψαλμικόν “πάσα η δόξα της θυγατρός του βασιλέως έσωθεν”. Αυτό θα διαπιστώσουμε μελετώντας το κείμενο. 


Πρώτο μας σχόλιο είναι η φορτική και μετ’ επιτάσεως επίκληση των Ιερών Κανόνων. Εμείς δεν έχουμε κανένα απολύτως λόγο να διαφωνήσουμε με το γεγονός ότι οι Ιεροί Κανόνες απετέλεσαν και αποτελούν εις το διηνεκές την πυξίδα που βοηθά την Εκκλησία να προσανατολίζεται σωστά και να πορεύεται κατά Θεόν. 


Όμως αυτό πρέπει ισχύει αείποτε. Η επιλεκτική επίκλησή τους μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. 


Δεν μπορεί να λησμονήσει ο γράφων το γεγονός ότι, όταν τη δεκαετία 70 στην Νήσο σοβούσε η γνωστή εκκλησιαστική κρίση, ορισμένοι έβλεπαν τους Ιερούς Κανόνες ως “σκωληκόβρωτους”!!!   

Ας έλθουμε όμως στα σύγχρονα γεγονότα. Είναι γνωστόν ότι το 2016 στη Σύνοδο του Κολυμβαρίου στην οποία συμμετείχαν έξι συνολικά Κυκκώτες επίσκοποι, εν οις και ο Ταμασού Ησαΐας και ο συγγραφέας του παρόντος, υπερψήφισαν αγαλλομένω ποδί και υπέγραψαν χωρίς δεύτερη σκέψη το παντελώς απαράδεκτο και ορθοδόξως αποβλητέο άρθρο 6 που μιλούσε για “ετερόδοξες Εκκλησίες και Ομολογίες” εις πείσμα σωρείας θείων και Ιερών Κανόνων. Οι αιρετικοί, Παπικοί, Προτεστάντες όλων των ειδών και αποχρώσεων και οι Μονοφυσίτες και όχι μόνο, μεταμορφώθηκαν οβιδιακώ τω τρόπω σε “Εκκλησίες” και “Ομολογίες”. 

Η δε Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία πού; 


Αυτό και είναι παράβαση.! 


Αυτό και αν είναι οφθαλμοφανής απεμπόληση των θείων και Ιερών Κανόνων. 


Αυτό κι αν είναι δογματικό ολίσθημα ολκής. 


Βεβαιότατα πονούμε και αγωνιούμε για το Ουκρανικό, που είναι στο κάτω-κάτω θέμα Δικαιοδοσίας -και επομένως Ιερών Κανόνων- και επιθυμούμε διακαώς να επιλυθεί. 


Η απροσχημάτιστη, όμως, υιοθέτηση των θέσεων του Ρωσσικού Πατριαρχείου δεν αποτελεί βήμα προς την ορθή κατεύθυνση.

No comments:

Post a Comment