Tuesday, June 6, 2017

Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΒΑΤΕΡΛΩ ΚΡΙΘΗΚΕ ΟΤΑΝ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΜΠΛΥΧΕΡ



Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΒΑΤΕΡΛΩ ΚΡΙΘΗΚΕ ΟΤΑΝ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΜΠΛΥΧΕΡ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Συζητούσαμε πρόσφατα με συγγενικό πρόσωπο που δραστηριοποιείται στο χώρο των επιχειρήσεων για την περίφημη art of the deal που υιοθετεί για να αντιμετωπίσει τους ανταγωνιστές του.

Επειδή γνωρίζει ότι δεν κατανοώ τον τρόπο που λειτουργούν οι νόμοι της αγοράς προθυμοποιήθηκε να μου εξηγήσει τα δεδομένα με την προσφυγή στην Ιστορία με ειδική αναφορά στη μάχη του Βατερλώ. 

Η μάχη του Βατερλώ, όπως μου εξήγησε, κρίθηκε από τη στιγμή που ο Μπλύχερ κατόρθωσε να παρακάμψει τις δυνάμεις του στρατάρχη Μαρκήσιου ντε Γκρουσύ. Έφτασε στο θέατρο των επιχειρήσεων στο Βατερλώ και ενώθηκε με τον Βρεττανικό στρατό που τελούσε υπό τας διαταγάς του Ουέλλινγκτων αφού διέσπασε την δεξιά πτέρυγα του Γαλλικού στρατού. Ακολούθησε άτακτη φυγή των Γάλλων που σήμανε και το τέλος του Ναπολέοντα.

Αν ο Μπλύχερ δεν έφτανε έγκαιρα στο Βατερλώ ο Βοναπάρτης θα κατόρθωνε να εξουδετερώσει καταρχήν τον Ουέλλινγκτων και στη συνέχεια θα συνέτριβε εύκολα τον Μπλύχερ και στο τέλος θα αποδεκάτιζε τις δυνάμεις της επταμελούς συμμαχίας που συγκροτήθηκε εναντίον του.

Η στρατηγική των συμμάχων αποδείχτηκε νικηφόρα επειδή οι συμμαχικές δυνάμεις του Μπλύχερ και του Ουέλλινγκτων κατόρθωσαν να ενωθούν και να καταφέρουν αποφασιστικό πλήγμα στο Γαλλικό στρατό.

Την στρατηγική αυτή έχω πάντοτε υπόψη μου όταν διεξάγω μάχες στον τομέα των επιχειρήσεων, αλλά και στις διαπροσωπικές σχέσεις, μου είπε.  Μόλις ξεμυτίσει κάποιος για να συμμαχήσει με ένα ανταγωνιστή μου, ακολουθώ αμυντική παρελκυστική τακτική κατά του ανταγωνιστή μου και επικεντρώνω όλη την προσοχή μου στις συμμαχικές δυνάμεις που έρχονται να τον ενισχύσουν. Αφού με "blitzkrieg" αστραπιαίο χτύπημα θέσω κυριολεκτικά εκτός μάχης τους συμμάχους του Ουέλλινγκτων, τότε επιστρέφω στο θέατρο των επιχειρήσεων. Συγκεντρώνω όλη τη δύναμη του πυρός εναντίον του κέντρου του Βρεττανικού στρατού εξαπολύω γενική επίθεση και όταν το κέντρο του στρατεύματος διαλυθεί όλο το εχθρικό στράτευμα μετατρέπεται σε άτακτη φυγή.

Βρήκα μεν πολύ ενδιαφέρουσα -ίσως και συναρπαστική- την ανάλυση του συγγενικού μου αυτού προσώπου. Αντέτεινα, όμως, ότι αυτή η τακτική μπορεί να είναι αποτελεσματική στο στρατιωτικό πεδίο, ίσως και στο χώρο των επιχειρήσεων, αλλά με βάση τη χριστιανική διδασκαλία δεν ενδείκνυται να εφαρμόζεται στις διαπροσωπικές σχέσεις. Και του ανέλυσα διεξοδικά τη χριστιανική διδασκαλία.

Όση ώρα μιλούσα με άκουε σιωπηλός προσεκτικά και όταν ολοκλήρωσα τη σκέψη μου κούνησε το κεφάλι του με δυσπιστία και εξέφρασε ζωηρή αμφιβολία για την αποτελεσματικότητα της χριστιανικής στάσης για τις διαπροσωπικές σχέσεις πολλώ μάλλον για τις διακρατικές σχέσεις. 

Η συζήτηση ολοκληρώθηκε σ' αυτό το σημείο αλλά μου υποσχέθηκε ότι θα συνεχίσουμε τη συζήτηση όταν ξαναβρεθούμε επειδή θέλει να μου αναλύσει την στρατηγική του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο πεδίο της μάχης, την οποία επίσης ενεργοποιεί στον επιχειρηματικό τομέα.

2 comments:

  1. Επιτρέψ'τε μου κύριε Τελεβάντο ένα αίνιγμα :
    -- Ποιός στρατηγός του Ναπολέοντα φόραγε την μεγαλύτερη περικεφαλαία ;
    -- Αυτός που είχε το μεγαλύτερο κεφάλι!
    Μάς προτείνετε άν δέν κάνω λάθος να βρούμε η εικονιζόμενη μίτρα σέ ποιό κεφάλι αντιστοιχεί !

    ReplyDelete
  2. Η εικονιζόμενη μίτρα κυρία Λωρίτου δείχνει κάποιο ο οποίος επισκοπής ορέγεται και είναι έτοιμος να πουλήσει την ψυχή του στο σατανά για να επισκοποιηθεί.

    ReplyDelete