Friday, June 9, 2017

ΓΙΑΤΙ Ο π. ΠΑΙΣΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΗΚΑΝ;



ΓΙΑΤΙ Ο π. ΠΑΙΣΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΗΚΑΝ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Σε άρθρο του, που διαβάσαμε στο ιστολόγιο  “Άκτίνες”, και που επιγράφεται “Άκαιρη, αδιάκριτη και αθεολόγητη η διένεξη για το Παλαιό”, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Παίσιος Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στην συζήτηση για επαναφορά του Παλαιού Ημερολογίου που γίνεται αυτές τις μέρες μεταξύ των αντιοικουμενιστών και δη μεταξύ των αποτειχισθέντων και των σχισματικών.

Ο π. ΠΑΙΣΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
___________

Με το άρθρο του ο Πανοσιολογιώτατος π. Παίσιος πολύ ορθά επισημαίνει το άκαιρο και αθεολόγητο της διένεξης και καλεί όλους σε ομόνοια για να είναι ο αγώνας πιο αποτελεσματικός. Παραλείπει, όμως, να αναφέρει ότι ο ίδιος υπήρξε ένας από τους πρωταίτιους της ανταρσίας εναντίον του π. Θεόδωρου Ζήση και των άλλων Πρωτοπρεσβυτέρων. 

Δεν αναφέρει τίποτα για το γεγονός ότι ορισμένοι από τους αποτειχισμένους Αγιορείτες, με αφορμή την αρθογραφία του π. Παίσιου Παπαδόπουλου, προσπάθησαν να εκβιάσουν κυριολεκτικά τον π. Θεόδωρο να προσέλθει στη σχισματική Ημερίδα του Ωραιοκάστρου με τους δικούς τους όρους. 

Και γιατί αυτό είναι προβληματικό; Μόνον επειδή είναι στυγνός εκβιασμός και ασέβεια προς τον π. Θεόδωρο Ζήση, τον αδιαμφισβήτητο αρχηγό του αντιοικουμενιστικού αγώνα; Όχι μόνον, αλλά κυρίως επειδή οι δικοί τους όροι οδηγούν σε σχισματική αποτείχιση, επειδή καλούν τους πιστούς να προχωρήσουν, όχι απλά σε διακοπή του μνημοσύνου των αιρετιζόντων επισκόπων, αλλά και σε διακοπή κοινωνίας με όλους τους επισκόπους της Εκκλησίας, είτε επειδή είναι Οικουμενιστές και αποδέχθηκαν τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, είτε δεν είναι Οικουμενιστές και δεν αποδέχθηκαν τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, πλην, όμως, εξακολουθούν να έχουν κοινωνία με τους Οικουμενιστές.

Ο π. ΠΑΙΣΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΝΕΙ ΔΙΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΤΟΥ
_______

Για ποιο λόγο ο Πανοσιολογιώτατος υποστηρίζει αυτή την πλάνη ότι, δηλαδή, έχουμε υποχρέωση και όχι τη δυνητική ευχέρεια να διακόψουμε το μνημόσυνο του οικείου επισκόπου που κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη αίρεση πριν συνοδική διαγνώμη και γιατί μας προτρέπει να προχωρήσουμε σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, αφού μας καλεί να αποτειχιστούμε από όλους τους επισκόπους της Εκκλησίας της Ελλάδος, είτε επειδή είναι Οικουμενιστές, είτε επειδή έχουν κοινωνία με τους Οικουμενιστές;

Για τον εξής απλούστατο λόγο: Ο π. Παίσιος γνωρίζει ότι ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου δεν του δίνει το κανονικό δικαίωμα να αποτειχιστεί από τον επίσκοπό του επειδή ο Σεβ. Φλωρίνης Θεόκλητος δεν είναι οικουμενιστής. Γι’ αυτό για να δικαιολογήσει την αποτείχισή του από τον επίσκοπό του υιοθετεί την πλάνη ότι δήθεν είναι υποχρεωτική η διακοπή του μνημοσύνου όλων επισκόπων που είναι Οικουμενιστές ή έχουν εκκλησιαστική κοινωνία με τους Οικουμενιστές. Γίνεται, όμως, έτσι προαγωγός σχίσματος επειδή η ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία σημαίνει σχίσμα.

Αυτή η πλανεμένη ερμηνεία του ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ δίνει την ευχέρεια στον π. Παίσιο και σε άλλους μη κατά Θεόν αποτειχισμένους να δικαιολογούν την αντικανονική τους αποτείχιση από επισκόπους που δεν είναι Οικουμενιστές. 

Αλλά, άραγε, η στάση αυτή έχει να κάνει κάτι με το Χριστό και την πίστη μας;

Η ΟΜΟΝΟΙΑ ΕΧΕΙ ΓΕΡΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΑΝ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ
_______

Ο Πανοσιολογιώτατος π. Παίσιος μας καλεί να είμαστε μονοιασμένοι για να είναι ο αγώνας αποτελεσματικός. Η εν Χριστώ ομόνοια, όμως, για να στηρίζεται σε γερές βάσεις, πρέπει να βασίζεται στους Ιερούς Κανόνες. 

Ας δώσει, λοιπόν, το καλό παράδειγμα ο π. Παίσιος. Ας επαναλάβει το μνημόσυνο του Σεβ. Φλωρίνης Θεόκλητου και ας αποκηρύξει τις πλανεμένες του θέσεις αναφορικά με την υποχρεωτική διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη που δεν είναι οικουμενιστής. 

Ο ΙΕ΄ ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΗΣ ΑΒ΄ ΣΥΝΟΔΟΥ
_________

Δεν θα κουραστούμε να επαλαμβάνουμε σε όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνση ότι ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου είναι δυνητικός και (όχι υποχρεωτικός). Δίνει, δηλαδή, το δικαίωμα (ΟΧΙ την υποχρέωση) στους πιστούς να διακόψουν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη ΜΟΝΟΝ εφόσον κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη αίρεση. Σε καμία, όμως, περίπτωση δεν τους δίνει το δικαίωμα να διακόψουν την κοινωνία με όλη την Εκκλησία επειδή διακοπή της κοινωνίας με όλη την Εκκλησία δεν είναι αποτείχιση. Είναι σχίσμα! Και το να είσαι σχισματικός είναι τόσο κακό όσο το να είσαι αιρετικός.

Δεν ολοκληρώσαμε την αναίρεση των αντιπαραδοσιακών θέσεων του π. Παίσιου Παπαδόπουλου επειδή δεν εξετάσαμε την πλάνη που διατύπωσε ότι δήθεν όσοι έχουν κοινωνία με αιρετίζοντες επισκόπους μολύνονται από την αίρεση. Θα επανέλθουμε, λοιπόν, να ολοκληρώσουμε τη σειρά αυτή των άρθρων με την αναίρεση αυτής της πλάνης του π. Παισίου αλλά και άλλων αποτειχισθέντων.

No comments:

Post a Comment