Saturday, October 1, 2011

ΑΓΙΕ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Η ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ!



Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Η Εγκύκλιος του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ αναφορικά με τις μεταμοσχεύσεις δείχνει το κατά Θεόν ενδιαφέρον του για τα τρέχοντα σοβαρά προβλήματα που απασχολούν την Εκκλησία και την κοινωνία.

ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΕΠΙΔΕΙΧΘΕΙ ΗΓΕΤΙΚΟ ΑΝΑΣΤΗΜΑ
________

Ολοι οι πιστοί αναμένουν από το Σεβασμιότατο να δείξει ηγετικό ανάστημα και να εγείρει το θέμα των μεταμοσχεύσεων στην προσεχή Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας, καθώς επίσης όλα τα βασικά θέματα που απασχολούν την Εκκλησία τα οποία έχει αγκυλώσει με την παρελκυστική και συνωμοτική τακτική του ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

ΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΜΟΛΟΓΙΑ
_______

Είναι αδιανόητο οι επίσκοποι να μένουν στην ομολογία και στον καταγγελτικό λόγο. Αυτός προσιδιάζει σε λαικούς ή σε έστω μοναχούς.

Είμαστε ευγνώμονες φυσικά στο Σεβασμιότατο Πειραιώς και σε όσους άλλους ομολογητές ιεράρχες μας καταγγέλλουν τα κακώς γινόμενα.

Οι επίσκοποι αρχίζουν βεβαίως από την ομολογία και τον καταγγελτικό λόγο, αλλά εγείρουν τα επίμαχα θέματα για τα οποία αναφέρονται στο μόνο κυρίαρχο σώμα που μπορεί να πάρει αποφάσεις: Την Ιερά Σύνοδο.

Οπως δεν νοείται ένας υπουργός ή ένας βουλευτής απλά να δημοσιογραφεί χωρίς να φέρνει το θέμα στη Βουλή ή στο υπουργικό Συμβούλιο για να ληφθούν οι ορθές αποφάσεις, έτσι δεν μπορεί ένας επίσκοπος να περιορίζεται να καταγγέλλει τα κακώς γινόμενα (Μητροπολίτης Πειραιώς και άλλοι), να επικαλείται έλλειψη αναστήματος Καντιώτη για να πάρει την ορθή θέση (Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας), να διερωτάται δημόσια τι πρέπει να κάνει (Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας) ή να καλεί πρώτα τους μαθητές και ύστερα το λαό να κάνει επανάσταση (Μεσογαίας Νικόλαος).

ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΣΥΝΟΔΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
_________

Αυτό που αναμένουμε από τους ιεράρχες μας που φοβούνται το Θεό είναι όχι απλά να κάνουν ορθόδοξη ομολογία πίστεως για όλα τα θέματα, όχι απλά να στέκονται ως καλοί ποιμένες κοντά στο ποίμνιό τους για όλα τα εκκλησιαστικά, κοινωνικά και εθνικά θέματα, αλλά πάνω από όλα να ενεργούν ως οι φρουροί της πίστεως και να προωθούν τα θέματα στην Ιεραρχία για τη λήψη των ορθών αποφάσεων.

Η ΕΛΠΙΔΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΕΝΑΠΟΤΕΘΕΙ ΑΚΕΡΑΙΗ ΣΕ ΣΑΣ
_________

Προσευχόμαστε ότι όλοι οι παραδοσιακοί Ιεράρχες μας που φοβούνται το Θεό, θα ενεργήσουν στη Σύνοδο της Ιεραρχίας ως παράταξις των οπλιτών του Κυρίου και θα θέσουν όλα ανεξαίρετα τα θέματα που απασχολούν την Εκκλησία και την πατρίδα μας και θα αγωνιστούν μεθοδικά και ανένδοτα για να ληφθούν οι ορθές αποφάσεις.

Αγιε Πειραιώς! Αν εσείς και οι άλλοι Ιεράρχες που πιστεύετε στο Θεό και έχετε αγωνιστικό φρόνημα δεν δείξετε ακλόνητη εμμονή να συζητήσει η Ιεραρχία τα καίρια θέματα της πίστεως και να πάρει τις ορθές αποφάσεις ποιος άλλος θα το κάνει;

Παραθέτουμε στη συνέχεια απόσπασμα της εγκυκλίου του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ αναφορικά με τις μεταμοσχεύσεις που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****


ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΙΑΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ
========

Ἑπομένως καὶ μὲ βάση τὰ ὅσα προαναφέρθηκαν:

α) Διαπιστώνουμε ὅτι ὁ «ἐγκεφαλικὸς θάνατος» πού ὁρίζει ὁ νέος Νόμος ὡς θάνατο γιά τήν λήψι τῶν σωματικῶν ὀργάνων εἶναι μία κατάσταση ἐννοιολογικῶς καὶ διαγνωστικῶς ρευστή, ὅλο δὲ καὶ περισσότερο ἀμφισβητούμενη. Μᾶλλον πρόκειται γιὰ κλινικὸ κατασκεύασμα ποὺ ἐξυπηρετεῖ τὴν ἀποσυμφόρηση τῶν μονάδων ἐντατικῆς θεραπείας καὶ τὴν ἀπόκτηση ὀργάνων γιὰ μεταμόσχευση.

β) Καὶ ἂν ἀκόμη ἠμποροῦσε νὰ διαγνωσθεῖ ἀναμφισβήτητα ὁλοσχερὴς καταστροφὴ τοῦ ἐγκεφάλου, αὐτὸ δὲν ταυτίζεται μὲ τὸν σωματικὸ θάνατο ἀφοῦ πάλλεται ἡ καρδιά.

γ) Ἐφ' ὅσον ἡ ἐσωτερικὴ συνειδητὴ ζωὴ καὶ τὸ πρόσωπο διατηροῦνται, ὅπως οἱ Χριστιανοὶ πιστεύουμε, καὶ μετὰ τὸ θάνατο τοῦ συνόλου σώματος, δὲν ἔχουμε κανένα λόγο νὰ δεχθοῦμε ὅτι αὐτὰ παύουν νὰ ὑπάρχουν ἐπὶ νεκρώσεως μόνο τοῦ ἐγκεφάλου (ἐγκεφαλικοῦ θανάτου).

δ) Ἑπομένως ἐπὶ ἐγκεφαλικοῦ θανάτου δὲν τίθεται θέμα συνειδητῆς ζωῆς καὶ προσώπου ἀλλὰ τὸ μόνο θέμα εἶναι ἐὰν ἐξακολουθεῖ νὰ ὑπάρχει ἡ συνάφεια ψυχῆς καὶ σώματος, ἡ ὁποία ὅμως (διατήρηση τῆς συνάφειας) καταδεικνύεται ἀπὸ τὴ ζωὴ τοῦ ὑπολοίπου σώματος.

ε) Γενικῶς ὡς φιλόστοργος μητέρα ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ εἶναι ὑπὲρ τῶν μεταμοσχεύσεων ὅπως καί ὑπέρ τῆς αἱμοδοσίας, μάλιστα στήν Μητροπολή μας λειτουργεῖ τράπεζα αἵματος μέ 600 φιάλες αἵματος προσφερόμενο δωρεάν σέ ἔχοντας σχετική ἀνάγκη.

Ἐπειδὴ ὅμως θεωροῦμε τοὺς εὑρισκομένους στὴν κατάσταση τοῦ «ἐγκεφαλικοῦ θανάτου» ἀσθενεῖς καὶ ὄχι νεκρούς, σεβόμενοι πλήρως τὴν ἱερότητα, ἴσως καὶ κρισιμότητα γιὰ τὸ αἰώνιο μέλλον, τῶν τελευταίων στιγμῶν τῆς ἐντεῦθεν τοῦ τάφου ζωῆς των, δὲν μποροῦμε νὰ συμφωνήσουμε μὲ τὴν ἀπὸ αὐτοὺς ἀφαίρεση πρὸς μεταμόσχευση τῶν ζωτικῶν τους ὀργάνων καθ’ ἥν στιγμήν πάλλεται ἡ καρδία των.
Ἡ μόνη ἠθικὰ καὶ κοινωνικὰ ἀδιάβλητη περίπτωση δωρεᾶς ὀργάνων γιὰ μεταμόσχευση εἶναι ἡ ἀπὸ ὑγιεῖς δότες μεταμόσχευση ἱστῶν ἢ ἑνὸς ἀπὸ τὰ διπλὰ ὄργανα, ἤ μυελοῦ τῶν ὀστέων προκειμένου δὲ περὶ ἀσθενῶν ἢ τραυματιῶν δοτῶν ἡ μεταμόσχευση ὅσων μποροῦν νὰ μεταμοσχευθοῦν μετὰ τὴν μόνιμη παύση τῆς καρδιοαναπνευστικῆς λειτουργίας».

Συνεπῶς ἡ ἀπαράδεκτος νομοθετική πρωτοβουλία τῆς Κυβερνήσεως πού δέν λαμβάνει ὑπ’ ὄψιν αὐτῆς τά ἀνωτέρω καί πού εἰσαγάγει τήν λειτουργία ἰδιωτικῶν συμφερόντων Κέντρων Μεταμοσχεύσεων, μέ ὅ,τι ἰδιοτελές αὐτό συνεπάγεται μᾶς ὑποχρεώνει νά προτρέψωμεν τό πλήρωμα τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας, πρός διασφάλισι τῆς ἱερότητος τῆς ζωῆς του νά προβῆ στίς σχετικές δηλώσεις στά ἁρμόδια Κέντρα Ἐξυπηρετήσεως Πολιτῶν (Κ.Ε.Π.) ὅτι δέν συναινεῖ διά τήν ἐφαρμογή σ’αὐτό τοῦ σχετικοῦ Νόμου.

No comments:

Post a Comment