Wednesday, October 12, 2011

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ


ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==========


Στο καλό ιστολόγιο “Αναστάσιος” διεξήχθη μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση μεταξύ του ευλαβούς ιατρού, κ. Λυκούργου Νάνη, πνευματικού τέκνου του αειμνήστου Λαρίσσης Θεολόγου, κάποιου άγνωστου στον γράφοντα Απόστολου Νικολαίδη και άλλων ανωνύμων αναφορικά με τον Οικουμενισμό και τον Γέροντα Παίσιο. Αποσπάσματα αυτού του διαλόγου μεταφέρουμε στη συνέχεια.


Ας μας επιτραπούν κάποιες εισαγωγικές παρατηρήσεις.


ΤΙΜΑ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ π. ΠΑΙΣΙΟ

________


Το γεγονός ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος πήγε να επισκεφθεί και να ζητήσει τη νουθεσία του Γέροντος Παισίου τιμά τον Παναγιότατο όπως και το γεγονός ότι μιλά με τόση αγάπη για τον Αγιο Γέροντα.


Το γεγονός ότι πήγε στο Αγιον Ορος για να γιορτάσει με αγρυπνίες και προσευχή την εικοσαετία της πατριαρχίας του επίσης τον τιμά υπερβαλλόντως.


Ελπίζουμε μόνον να μη χαλάσει την ωραία εικόνα που έδωσε στο Αγιον Ορος με τις φιέστες που προγραμματίζονται σύντομα στη Βασιλεύουσα.


Μακάρι να μιμηθούν και οι εν Ελλάδι αρχιερείς την πρακτική του οι οποίοι - στη συντριπτική πλειοψηφία τους - καθημερινά εξευτελίζουν την Εκκλησία με τα πολυαρχιερατικά τους συλλείτουργα και τις κοσμικές δεξιώσεις που δεν έχουν κανένα έρεισμα στο φρόνημα της Εκκλησίας.


Ο π. ΠΑΙΣΙΟΣ ΗΤΑΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΖΗΛΩΤΙΣΜΟΥ

__________


Πάρα πολύ σωστά ο κ. Λυκούργος Νάνης επισημαίνει ότι ο Γέροντας Παίσιος με κανένα τρόπο δεν επεδοκίμαζε τον Οικουμενισμό, αλλά τον καταπολεμούσε με συνέπεια μέχρι το τέλος της ζωής του.


Υπάρχουν πολλές γραπτές μαρτυρίες του Αγίου Γέροντα που μιλούν με πολλή πικρία για τον αλήστου μνήμης αναθεματιστέο Πατριάρχη Αθηναγόρα, αλλά και των οικουμενιστών εν γένει, πέραν των χιλιάδων ανθρώπων που έγιναν αυτήκοοι μάρτυρες της αντιοικουμενιστικής στάσης του Αγίου Γέροντα.


Ο π. Παίσιος εκτός από τον Οικουμενισμό καταπολεμούσε με την ίδια συνέπεια και τον άκριτο σχισματικό ζηλωτισμό, επειδή ακριβώς ήταν άνθρωπος με υγιές εκκλησιαστικό φρόνημα.


Ούτε τις συμπροσευχές ενέκρινε ο π. Παίσιος, ούτε ασφαλώς δεχόταν ότι τα μυστήρια των αιρετικών και των σχισματικών είναι έγκυρα.


ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΕΝΟΧΛΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΚΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ

________


Τα σχόλια του κ. Απόστολου Νικολαίδη είναι γεμάτα ψεύδη, και κακοδοξίες. Δεν γνωρίζω ποιος είναι ο κύριος Νικολαίδης, αλλά η θεολογική ακρισία του, η άκρως ενοχλητική του έπαρση και το κακόδοξό του φρόνημα δεν δημιουργούν καμία συμπάθεια προς το πρόσωπό του.


Ο κ. Λυκούργος Νάνης συγυρίζει δεόντως - όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια - τον κ. Νικολαίδη. Ο τελευταίος όμως δεν έχει τη στοιχειώδη εντιμότητα να αποκηρύξει την κακοήθεια, τα ψεύδη και το πνεύμα κακοδοξίας που τον χαρακτηρίζουν και διατηρεί μέχρι τέλους μια πολύ ενοχλητική αυταρέσκεια ζευγαρωμένη με τις κακοδοξίες που διατυπώνει.


Ιδού στη συνέχεια ο διάλογος για τον Οικουμενισμό και τον Γέροντα Παίσιο.


*****


Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ένοιωσα έκπληξη και δέος από αυτή την κατάθεση ψυχής του Πατριάρχη Βαρθολομαίου για τον γέροντα Παΐσιο. Μερικούς ανθρώπους τους προσμετράμε με την δύναμη της θέσης και όχι με τις εσωτερικές αναζητήσεις τις οποίες έχουν έντονες.


Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Αναπαύθηκε η καρδιά μου με αυτές τις σκέψεις του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου. Έχω κατά καιρούς διαβάσει εισηγήσεις του και εγκυκλίους του που μεταφέρει κατά υπέροχο τρόπο το ορθόδοξο βίωμα.

Το ότι πήγε προ ημερών στο Άγιο Όρος για να εορτάσει την 20ετία του στον Πατριαρχικό Θρόνο δείχνει την ευλάβεια του προς τα σεβάσματα της Ορθοδοξίας.



Όμως αυτές οι γραμμές είναι το κάτι άλλο. Δείχνει άνθρωπο μετρημένο και σεμνό που τον καταπλήσσει η απλότητα μοναχού που έχει χάρισμα.


Τι όμορφη αυτή η εικόνα, ο Πατριάρχης στην Παναγούδα να συζητά αναζητώντας λύσεις στους προβληματισμούς του και ο Γέρων Παΐσιος να του καθαρίζει ένα πορτοκάλι για να του προσφέρει μαζί με τις πνευματικές του σκέψεις. Αυτό είναι το μεγαλείο και η απλότητα της Ορθοδοξίας.

Τέτοιον Πατριάρχη και Αρχιερείς επιθυμώ για την Εκκλησία.


Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ο αείμνηστος γέρων άφησε και κάποιες υποθήκες ενάντια στον οικουμενισμό και τις συμπροσευχές. Ας τις προσέξει κι αυτές ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως!


Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Ο πατήρ Παίσιος κατέκρινε τα οικουμενιστικά ανοίγματα αλλά ποτέ δεν προέτρεψε σε ανυπακοή τους πιστούς. Σεβόταν με ευλάβεια τους επισκόπους. Συμβούλευε και δεν απαιτούσε να γίνει αποδεκτή η άποψή του.


Ο/Η Λυκούργος Νάνης είπε...

Όπως τυγχάνει ευρέως γνωστό ο μακαριστός γέρων π. Παίσιος μαζί με άλλους αγιορείτες, αμύντορες της πατρώας πίστεως, είχε διακόψει το μνημόσυνο του πυραυλοκινήτως φερομένου προς ένωση μετά των αιρετικών παπικών αειμνήστου Αθηναγόρα. Σε επιστολή του δε, με ημερομηνία 29 Ιανουαρίου 1969 προς τον μακαριστό γέροντα Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, τον και ιδρυτή της εφημερίδας ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ, έγραφε χαρακτηριστικά: “Κανένα φιλενωτικό δε γνώρισα μέχρι τώρα που να έχει ψύχα πνευματική και φλοιό πνευματικό. Μιλάνε για αγάπη και ενότητα ενώ δεν έχουν αγαπήσει πρώτα το Χριστό. Ο πνευματικός μας πατέρας μας Αθηναγόρας αγάπησε την κοσμική γυναίκα που λέγεται παπική εκκλησία και δε δείχνει αγάπη για την ορθόδοξη Εκκλησία επειδή η τελευταία είναι σαν τη σεμνή γυναίκα.”

Ο μακαριστός γέρων οπωσδήποτε σεβόταν τον εκάστοτε πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Κι αν βρέθηκε στη δυσχερή θέση να αντιταχθεί για λόγους πίστεως σε κάποιους απ αυτούς το έκανε με πολύ πόνο ψυχής! Δε σιώπησε όμως όπως δυστυχώς πράττουν πολλοί επίσκοποι των ημερών μας. Στην ίδια επιστολή λέγει τα εξής βαρυσήμαντα: Η Ορθοδοξία δεν έχει καμία έλλειψη. Η μόνη έλλειψη είναι η παρουσία επισκόπων με πατερικό φρόνημα.

Αλήθεια τι θα έλεγε σήμερα ο Γέροντας αν έβλεπε υπεροχικά εκκλησιαστικά πρόσωπα να συμπροσεύχονται μπροστά σε ομοίωμα της...θεάς γαίας στη Γροιλανδία ή να μεταδίδουν τη Θεία Κοινωνία στους αιρετικούς παπικούς στη Ραβέννα ή να ισχυρίζονται αναίσχυντα και χωρίς φόβο Θεού ότι τα δήθεν μυστήρια της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας είναι έγκυρα;


Ο/Η Απόστολος Νικολαΐδης είπε...

Χαίρω δια τον σεβασμό του πατριάρχη Βαρθολομαίου προς τον π. Παΐσιο. Οι μεγάλοι πάντα βρίσκουν τρόπο επαφής και εκκλησιαστικής επικοινωνίας.

Ο Αθηναγόρας ήταν σωστός στις κινήσεις τις οποίες έκανε. Οι γενικοί αφορισμοί είναι το σπορ πολλών εξ ημών και υμών.

Τέλος η Εκκλησία της Ρώμης εθεωρείτο και θεωρείται υπό των Ορθοδόξων σχισματική Εκκλησία και τα Μυστήριά της και η ιεροσύνη της έχουν εγκυρότητα.


Ο/Η Λυκούργος Νάνης είπε...

Ειλικρινά λυπάμαι για την εντελώς αυθαίρετη άποψη του κου Νικολαίδη επί τη βάσει της οποίας για τους Ορθοδόξους η Ρωμαιοκαθολική παρασυναγωγή τυγχάνει απλώς και μόνο σχισματική και όχι και αιρετική. Το Φιλιόκβε που εισάγει τη διαρχία στην Αγία Τράδα συνιστά απλό σχίσμα; Το εωσφορικό πρωτείο και αλάθητο αποτελούν απλώς σχίσμα; Το καθαρτήριο πυρ, οι περισσεύουσες αξιομισθίες των αγίων, η άσπιλος σύλληψη της Υπεραγίας Θεοτόκου, η μετάληψη μόνο άρτου κατά τη Θεία Κοινωνία, ο ραντισμός κατά τη βάπτιση είναι μόνο σχίσμα; Αίρεση καραμπινάτη είναι κε Νικλοαίδη! Γι’ αυτό και ο Αγ. Μάρκος ο Ευγενικός διακηρύσσει στεντορεία τη φωνή: “Οι Λατίνοι ουχ εισίν μόνο σχισματικοί αλλά και αιρετκοί και διά τούτο εχωρίσθημεν αυτών!” Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Αγ. Γρηγορίου του Παλαμά και του μεγάλου Φωτίου όταν γράφονται και ακούγονται τέτοιες απαράδεκτες και αντορθόδοξες απόψεις!


Ο/Η Ανώνυμος είπε...

Πού καταντήσαμε!Να υπάρχουν ορθόδοξοι που να θεωρούν έγκυρα τα μυστήρια των Λατίνων!Πώς μετά να μην αποσύρει ο Θεός τη χάρη του!


Ο/Η Απόστολος Νικολαΐδης είπε...

Ο κάθε πιστός μπορεί να έχει την προσωπική του άποψη.

Οφείλει όμως να προσαρμόζετε και να υπηρετεί την άποψη της Εκκλησίας η οποία εκφράζει την αλήθεια.

Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει ως Εκκλησία αυτή της Ρώμης και έχει ως έγκυρα τα Μυστήρια τα τελούμενα υπό του Κλήρου αυτής.

Τα υπόλοιπα αποτελούν μεμονωμένες προσωπικές απόψεις πιστών οι οποίες όμως δεν μπορούν να είναι σεβαστές υπό του πληρώματος της Εκκλησίας.


ΠΗΓΗ:


Αναστάσιος

No comments:

Post a Comment