ΕΙΝΑΙ ΟΡΘΗ Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΟΤΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ “ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΣ ΑΡΤΙΩΤΑΤΑ”;
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Αναφέρει ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος στον Πρόλογο του τόμου «Πατριαρχικός Λόγος περί την Αγίαν και Μεγάλην Σύνοδον», που περιλαμβάνει όλες τις ομιλίες του Παναγιώτατου στη Σύνοδο της Κρήτης:
“Τα θεολογικώς αρτιώτατα συνοδικά κείμενα ακυρώνουν εκ των προτέρων και τους θορυβώδεις αυτοκλήτους κριτάς της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, οι οποίοι, με τον ου κατ’ επίγνωσιν ζήλον των, αμφισβητούν την κανονικότητα αυτής και την ορθοδοξίαν των αποφάσεών της, σκανδαλίζοντες ούτω και διχάζοντες τον λαόν του Θεού.”
Αλλά αν ούτως έχουν τα πράγματα ο Παναγιώτατος και οι στυλοβάτες της Συνόδου της Κρήτης μπορούν κάλλιστα να αποδείξουν τους ισχυρισμούς τους με ένα πολύ απλό τρόπο.
Ως γνωστόν τα Κείμενα της Συνόδου της Κρήτης απέρριψαν δύο Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες (της Βουλγαρίας και της Γεωργίας) για λόγους ουσίας, επειδή είναι οικουμενιστικά Κείμενα και όχι απλά λόγω έλλειψης ομοφωνίας.
Παράλληλα γράφτηκαν δεκάδες αξιόλογες μελέτες Επισκόπων, Καθηγητών Πανεπιστημίου, Ιερών Μονών, ακόμη και της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους, εναντίον της Συνόδου της Κρήτης και των κακόδοξων Κειμένων που εξέδωσε.
Γιατί ο Παναγιώτατος δεν δίνει οδηγία στους στυλοβάτες της Συνόδου του Κολυμπαρίου να απαντήσουν τα Κείμενα που ελέγχουν τις κακοδοξίες των Κειμένων της Συνόδου της Κρήτης, αφού πιστεύει ότι είναι θεολογικώς αρτιώτατα;
Γιατί δεν δίνει εντολή στους κανονολόγους, που διάκεινται ευμενώς προς τις αποφάσεις του Κολυμπαρίου, να απαντήσουν τα ισχυρότατα επιχειρήματα που κατέγραψαν οι πολέμιοι της Συνόδου της Κρήτης για την αντικανονική συγκρότηση και λειτουργία της Συνόδου;
Όταν κάποιος -πολλώ μάλλον ο Οικουμενικός Πατριάρχης- προβαίνει σε ένα ισχυρισμό πρέπει να έχει τα ισχυρά επιχειρήματα να τον στηρίξει.
Αλλιώς μένει εκτεθειμένος!
΄΄Θεολογικώς αρτιώτατα συνοδικά κείμενα΄΄.... ΄΄θορυβώδεις αυτόκλητοι κριτές΄΄.....
ReplyDeleteΕίναι σαφής ο υπαινιγμός, οτι η σύνοδος της Κρήτης είναι αλάθητος ,οτι δέν επιδέχεται αμφισβήτηση ! Αυτό σέ ποιά εκκλησιαστική παράδοση και εκκλησιολογία στηρίζεται άραγε ! Δέν υπάρχουν ΄΄αυτόκλητοι ΄΄ κριτές Οι κριτές ,δηλαδή το πλήρωμα της εκκλησίας, κλήρος και λαός , ασκεί το κυριαρχικό του δικαίωμα να κρίνει τά πρόσωπα που εκπροσωπούν τους θεσμούς , εν προκειμένω τον θεσμό του επισκόπου , μέ σκοπό να σώσει τον θεσμό από τά πρόσωπα και τις ενέργειές τους που τον προσβάλλουν Αυτό το μαρτυρεί η διαχρονική πράξη της εκκλησίας από την εκκλησιαστική ιστορία των πρώτων αιώνων μέχρι και πρόσφατα Το παρόν ιστολόγιο έχει δημοσιεύσει θεολογική εργασία του π. Σεραφείμ Ζήση μέ τις θέσεις πρόσφατων ακαδημαϊκών θεολόγων (π. Γεωργίου Φλορώφσκυ ,
π. Ι. Ρωμανίδη , Τρεμπέλα ,Μουρατίδη , Φειδά , του βυζαντινολόγου σέρ Στήβεν Ράνσιμαν ) πάνω στό θέμα Τόσο μεγάλη διαστρέβλωση της εκκλησιαστικής ιστορίας από τον Πατριάρχη δέν επιτρέπεται !