Monday, March 5, 2018

ΑΔΙΚΗ ΜΟΜΦΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ



ΑΔΙΚΗ ΜΟΜΦΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση παραθέσαμε απόσπασμα από τον πρόλογο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στον τόμο «Πατριαρχικός Λόγος περί την Αγίαν και Μεγάλην Σύνοδον», που περιλαμβάνει όλες τις ομιλίες του Παναγιώτατου στη Σύνοδο της Κρήτης. 

Ο Παναγιώτατος δικαίως αποδίδει σε μη ορθόδοξα κριτήρια την απουσία της Εκκλησίας της Ρωσσίας και της Εκκλησίας της Αντιόχειας από τη Σύνοδο της Κρήτης.

Είναι ηλίου φαεινότερον ότι οι Εκκλησίες αυτές βασίστηκαν σε εθνοφυλετικά κριτήρια για να απόσχουν των εργασιών της Συνόδου του Κολυμβαρίου.

Η Εκκλησία, μάλιστα, της Ρωσσίας είναι σαφές ότι κινήθηκε, όχι μόνον με εθνοφυλετικά κριτήρια, αλλά και με κριτήρια φιλοπρωτείας.

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, όμως, αδικεί κατάφωρα τις Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Γεωργίας όταν τους αποδίδει ταπεινά ελατήρια επειδή αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στις εργασίες της Συνόδου της Κρήτης.

Οι δύο αυτές Εκκλησίες -ως είναι τοις πάσιν γνωστόν- είναι οι μόνες παραδοσιακές Ορθόδοξες Εκκλησίες.

Υπενθυμίζω ότι και οι δύο Εκκλησίες απεχώρησαν από το ΠΣΕ, τουτέστιν το παγκόσμιο συμβούλιο των αιρέσεων, ενώ δυστυχώς οι άλλες 12 Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες είναι ισότιμα μέλη του ΠΣΕ, τα οποία ψηφίζουν τα κακόδοξά του Κείμενα. 

Ας σημειωθεί, μάλιστα, ότι οι αντιπρόσωποι των 12 Ορθόδοξων Εκκλησιών, περιορίζονται να υπερψηφίζουν τα Προτεσταντικά Κείμενα των Γενικών Συνελεύσεων του ΠΣΕ, ενώ έχουν την ευχέρεια να καταθέτουν δικά τους ορθόδοξα Κείμενα.

Η Εκκλησία της Βουλγαρίας, μάλιστα, όχι μόνον απεχώρησε από το ΠΣΕ, αλλά και αρνείται να συμμετάσχει στο διάλογο Ορθοδοξίας και Παπισμού, επειδή τον θεωρεί ατελέσφορο και επικίνδυνο για την Ορθοδοξία.

Άρα ουδόλως ευσταθεί ο ισχυρισμός του Παναγιώτατου ότι οι Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Γεωργίας αρνήθηκαν να συμμετάσχουν στη Σύνοδο της Κρήτης για λόγους που δεν τις τιμούν.

Επιπλέον! Τόσο η Εκκλησία της Ρωσσίας όσο και η Εκκλησία της Αντιόχειας περιορίστηκαν να απορρίψουν τη Σύνοδο της Κρήτης επειδή δεν τηρήθηκε η αρχή της ομοφωνίας.

Αντίθετα οι Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Γεωργίας απέρριψαν την Σύνοδο της Κρήτης επειδή είναι οικουμενιστική Σύνοδος.

Άρα όλα μαρτυρούν ότι η μη συμμετοχή των δύο αυτών Εκκλησιών ερείδεται σε λόγους πίστεως και αληθείας και δεν υπηρετεί καμία σκοπιμότητα.

Στον Πρόλογο του στον Τόμο ο Παναγιώτατος εξυμνεί τα Κείμενα της Συνόδου του Κολυμβαρίου μέχρι τρίτου ουρανού και μέμφεται όσους ψέγουν την Ορθοδοξία των Κειμένων. Για να μην επιμηκύνουμε την έκταση του άρθρου τα θέματα αυτά θα εξετάσουμε σε προσεχές άρθρο.

No comments:

Post a Comment