Ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Σιώμος οργάνωσε, με τον γνωστό οικουμενιστή π. Απόστολο Μαλαμούση, συναυλία του Ρέβκιεμ του Βέρντι στον ιερό ναό των Αγίων Πάντων στο Μόναχο.
Αυτά τα φαινόμενα εκκοσμίκευσης μας θλίβουν και μας εξοργίζουν σφόδρα.
Στην Αμερική τα φαινόμενα αυτά είναι συνηθέστατα.
Στον καθεδρικό ναό της Αγίας Τριάδας λ.χ. στο Μανχάταν δίνονται συναυλίες κλασσικής μουσικής στο ναό και όχι στην παρακείμενη αίθουσα τελετών.
Υπάρχει, μάλιστα, τεράστιο πιάνο με ουρά μονίμως εγκατεστημένο στο ναό, όπως υπάρχει και στην παρακείμενη αίθουσα τελετών.
Αντί να δίνεται η συναυλία στην μεγάλη αίθουσα τελετών, δίνεται στο ναό, ενώ οι μουσικοί εκτελούν καθήμενοι στο σολέα και με γυρισμένη την πλάτη τους στο Άγιο Βήμα.
Ο Οικουμενιμός, η εκκοσμίκευση και οι νεωτερισμοί πνίγουν κυριολεκτικά τις Μητροπόλεις του εξωτερικού, αλλά δυστυχώς παρόμοιες -αν όχι χειρότερες- ασχημίες συνέβησαν στην παρουσία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστάσιου στον Ιερό Ναό του Αγίου Παντελεήμονα Αχαρνών.
Δεν είναι άνευ σημασίας τό γεγονός , οτι πολλά από αυτά τά έργα που πέρασαν στά μνημεία της παγκοσμίου μουσικής κληρονομιάς , γράφτηκαν ως εκκλησιαστική μουσική , δεν ξέρω άν μέχρι σήμερα είναι σέ χρήση ως θρησκευτική μουσική κυρίως στούς Λουθηρανούς Συνεπώς τό θέμα έχει και άλλες προεκτάσεις εκτός από καλλιτεχνικές Μήπως λοιπόν , για νά μήν γίνονται παρεξηγήσεις , θα έπρεπε νά παίζουν μή θρησκευτική μουσική , όπως τά βάλς του Στράους; Άν ήταν νά συνοδεύονται και μέ χορό ισως , θα ήταν μία σπουδαία ατραξιόν!
ReplyDelete