Thursday, March 8, 2018

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΠΑΝΩΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΝΕΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΜΠΟΝΑ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ. ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΠΑΝΩΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΝΕΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΜΠΟΝΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο κ. Πανώτης είναι ένας καταξιωμένος ιστορικός. Βεβαίως είναι συνειδητός Οικουμενιστής και συνεργάτης του Μεγάλου Αποστάτη της πίστης μας Αθηναγόρα, αλλά ουδείς έντιμος άνθρωπος δικαιούται να αμφισβητήσει ότι ξέρει γράμματα.

Με το πρόσφατο άρθρο του, για τη διένεξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου με την Εκκλησία της Ελλάδος, για την κυριότητα του Κτήματος Προμπονά, που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, καταθέτει αξιόλογη μαρτυρία.

Ας αρχίσουμε από τις διαφωνίες μας.

1.) Ο κ. Πανώτης μιλά περιφρονητικά για τους Ομολογητές κληρικούς π. Άγγελο Αγγελακόπουλο και π. Ματθαίο Βουλκανέσκου.

Ο κ. Πανώτης γνωρίζει πολύ καλά ότι ο αναθεματισμός των αιρετικών βρίσκεται στο “Τριώδιο” και ότι ορισμένες δεκαετίες πριν όλες οι ενορίες διάβαζαν τα αναθέματα. Άρα πολύ κακά έπραξε να ψέξει τους δύο Ομολογητές κληρικούς της Μητροπόλεως Πειραιώς που έπραξαν το καθήκον τους.

2.) Το δεύτερο σημείο της διαφωνίας μας με τον κ. Πανώτη είναι η αναφορά του στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο σαν Έξαρχο του Οικουμενικού Πατριάρχη και την εξομοίωση του Μακαριώτατου με τους Αρχιεπισκόπους Κρήτης, Αμερικής και Θυατείρων.

Απαράδεκτη η εξομοίωση των ως άνω Θρόνων.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είναι Πρόεδρος των συνοδικών οργάνων της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος την αυτοκεφαλία της οποίας χορήγησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης προίσταται ημιαυτόνομης Εκκλησίας.

Οι Αρχιεπίσκοποι Αμερικής, Αυστραλίας και Θυατείρων είναι έξαρχοι του Οικουμενικού Θρόνου που προίστανται επαρχιακής Συνόδου.

Άρα είναι ανεπίτρεπτο να τους θεωρούμε όλους το ίδιο.

Αν ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν είναι Πρόεδρος Αυτοκεφάλου Εκκλησίας, με ποια ιδιότητα παρέστη η Εκκλησία της Ελλάδος στη Σύνοδο της Κρήτης;

Ας έρθουμε τώρα σε όσα μας βρίσκει σύμφωνους το άρθρο του κ. Πανώτη.

1.) Ο συντάκτης του άρθου έχει απόλυτα δίκαιο να μέμφεται την φαρμακίδεια αυτοκεφαλία του 1850, η οποία έγινε αρχή πολλών δεινών για την Εκκλησία, αφού χρησιμοποιήθηκε σαν πρότυπο για τη δημιουργία πολλών εθνοφυλετικών Εκκλησιών.

Ούτε ο Μάουερ, ούτε ο Φαρμακίδης, ούτε οι σύγχρονοι ομοτράπεζοί τους (π. Βασίλειος Βολουδάκης κτλ.) εμπνέουν τους πιστούς ή εκφράζουν το ορθόδοξο φρόνημα. Πρόκειται για προτεσταντιλίκια του χειρίστου είδους, που προξένησαν και προξενούν μεγάλο κακό στην Εκκλησία.

2.) Το άρθρο του κ. Πανώτη ευστοχεί, επίσης, ως προς το δικαίωμα του Οικουμενικού Θρόνου να έχει θυσιαστήριο στην Αθήνα, όπως έχουν τα Πατριαρχεία Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων και η Αρχιεπισκοπή Σινά.

Σε όλες σχεδόν τις Ορθόδοξες Εκκλησίες -συμπεριλαμβανομένου του Οικουμενικού Πατριαρχείου- λειτουργούν Μετόχια Ορθοδόξων Εκκλησιών. Γιατί η Εκκλησία της Ελλάδος αρνείται αυτό το δικαίωμα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο; 

Τι δέον γενέσθαι;

Ο Παναγιώτατος ας στείλει επιστολή στον Μακαριώτατο με την οποία να ζητά άδεια από τον οικείο ιεράρχη -τουτέστιν τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο- για την πήξη θυσιαστηρίου στο Κτήμα Προμπονά. Και ο Μακαριώτατος ας αποδεχθεί το αίτημα για να λήξει η όλη ιστορία κατ’ ευχήν.

No comments:

Post a Comment