Tuesday, April 3, 2018

ΣΠΗΛΙΑ ή ΣΠΙΤΙ, ΕΡΗΜΟΣ ή ΚΟΣΜΟΣ


ΣΠΗΛΙΑ ή  ΣΠΙΤΙ, ΕΡΗΜΟΣ ή ΚΟΣΜΟΣ

Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====    

Έτσι, λοιπόν, για να μην τα πολυλογούμε, από την υψηλή θεολογία περί της ακριβείας της “Αποτειχίσεως” και των Αγίων Πατέρων πέσαμε στην κουβεντούλα -έτσι για μία χαλάρωση από την κόπωση της θεολογίας- περί του πού διαμένει και διαβιοί ο π. Θεόδωρος Ζήσης και ο υιός του μοναχός π. Σεραφείμ Ζήσης, διαποικιλμένα όλα με πολλά καλολογικά στοιχεία και κοσμητικά επίθετα.  

Καλά, ρε λεβέντες, που ούτε το όνομά σας δεν βάζετε κάτω από τις βρισιές σας, μήπως πίνει και καφέ ο π. Θεόδωρος μαζί με τον Ζηζιούλα;  

Όποιο σχόλιο αναφέρεται στην  οικία του π. Θεοδώρου είναι θεμιτό και ο διαχειριστής του ιστολογίου “Αποτείχιση και Πατερική Παράδοση” κ. Σημάτης το δημοσιεύει ακόμα και αν χυδαιολογεί κάποιος ανωνύμως. Όποιο σχόλιο αναφέρεται στην δική τους οικία, δηλαδή των πρωτοκλασάτων “αποτειχισμένων”, χαρακτηρίζεται υβριστικό και δεν δημοσιεύεται. Δηλαδή μπορεί κανείς να αναφέρεται μόνο στην οικία του π. Θεοδώρου και όχι στην δική τους, που στο κάτω κάτω της γραφής όφειλαν μία μίμηση στον πνευματικό τους και να μένουν -άντε όχι σε σπηλιά- τουλάχιστον σε παράγκα ή σε καλύβι για πιο ρομαντικό και φολκλόρ και όχι σε βίλα και με ιδιόκτητο εκκλησάκι κατά τα πρότυπα της “καλής κοινωνίας”. Πώς θα εισέλθουμε γαρ στην “καλή κοινωνία”, αν δεν διαθέτουμε βίλα με ιδιόκτητο εκκλησάκι έ! Πώς! 

Η χωριατοβλαχία δεν θεραπεύεται με τίποτα ούτε με την βίλα και το ιδιόκτητο εκκλησάκι. Ο βλάχος θα παραμείνει βλάχος. Πεποίθηση στα υπάρχοντά τους έχουν μόνο οι Προτεστάντες και κάποιοι ντόπιοι χωριατόβλαχοι. Κατά τα άλλα η Αποτείχιση μας μάρανε! Από ότι είδαμε -αν καταλάβαμε καλά- δεν δημοσιεύτηκαν ούτε τα σχόλια του π. Σεραφείμ Ζήση που είχαν απλά διευκρινιστικό χαρακτήρα σχετικά με το συλλείτουργο του π. Θεοδώρου με τον Αρχιεπίσκοπο Λογγίνο αναφορικά με την μνημόνευση. Ως γνωστόν ο Αρχιεπίσκοπος Λογγίνος είναι αποτειχισμένος και δεν μνημονεύει τον Πατριάρχη Ρωσίας Κύριλλο. 

Iδού το σχόλιο που στείλαμε στο ιστολόγιο “Πατερική Παράδοση και Αποτείχιση” και κρίθηκε ακατάλληλο προς δημοσίευση στην ανάρτηση Επιτρέπεται η σιωπή, όταν ιερείς αλλοιώνουν την Αγιοπατερική μας Παράδοση; 



Ας γνωρίζετε αγαπητοί, ότι, όχι μόνον κάποιοι αποφεύγουν να εμπλακούν σε τέτοιου επιπέδου διάλογο μαζί σας, αλλά έχουν να επισκεφθούν το παρόν υβριστικό ιστολόγιο κάποιους αιώνες, απλώς και μόνο να μην ανακατεύονται από την χυδαιότητα. Είναι επίπεδο αυτό για διάλογο; Πολύ σωστά ο π. Θεόδωρος καθιέρωσε την τακτική να μην απαντά στις ύβρεις σας. Θεολογικά ό,τι έχει να πει για την ομολογία και την αποτείχιση το έχει διευκρινίσει δεόντως σε βιβλία, άρθρα, ομιλίες και απολογίες του ενώπιον των διωκτών του, που κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο. Όμως εσείς θέλετε σώνει και καλά να συμφωνεί μαζί σας σε ό,τι στραβό έχετε διατυπώσει. Κακώς ο π. Σεραφείμ θέλησε να ανοίξει διάλογο και βλέπω ότι εκφράζει παράπονα, ότι δεν εμφανίζετε τα σχόλιά του. Αυτό συνέβη μόνο μία φορά, ώστε επανορθώσατε δεν βλέπω σχόλια με το όνομά του, ή κατ’ εξακολούθησιν; Πώς είναι δυνατόν να θέλετε διάλογο με ανθρώπους και επιτρέπετε σε ανωνύμους να φτύνουν με τόση χυδαιότητα στα πρόσωπά των; Εγινε “viral” -έτσι λέγεται;- στον ιστότοπο η προφητεία της προφήτιδος που δημοσιεύσατε ότι δηλαδή “αυτός (ο π. Θεόδωρος) θα προδώσει και θα καταστρέψει μια μέρα την ορθοδοξία!” Υβρίζετε, φτύνετε, απαξιώνετε, εγκαλείτε ως σε απολογία και ύστερα θέλετε διάλογο; Μα δεν είστε ικανοί για διάλογο! Αυτά τα υβριστικά σχόλια ανωνύμων δεν είναι δημοσιεύσιμα, αν θέλετε να έχετε ένα επίπεδο.  

Γιατί ασχολείστε αγαπητοί πού μένει ο άλλος; Ασχολήθηκε κανείς πού μένετε εσείς; Από ότι γνωρίζω πρωτοκλασάτοι “αποτειχισμένοι” μένουν σε βίλες. Και το κακό δεν είναι ότι μένουν σε βίλες -ας μένουν όπου θέλουν- το κακό είναι ότι έχουν πέρα για πέρα κοσμικό φρόνημα, δηλαδή η καταξίωσή τους είναι η βίλα που μένουν και το αυτοκίνητο που οδηγούν. Συγχωρείστε με, ένα τέτοιο πνεύμα δεν διεπίστωσα να έχει η οικογένεια Ζήση. Απλά η πρεσβυτέρα Ζήση, ως μία άψογη νοικοκυρά, έκανε ένα νοικοκυρεμένο και όμορφο σπίτι. Είναι κακό αυτό; Ο π. Θεόδωρος δεν αισθάνεται υπερήφανος για τις ακαδημαϊκές περγαμηνές του και είναι ένας απλός, προσηνής και ταπεινός άνθρωπος, θα είναι υπερήφανος για ένα παλιόσπιτο, όπως κάποιοι σούπερ πρωτοκλασάτοι “αποτειχισμένοι”; Από πού γνωρίζετε εσείς ότι ο π. Θεόδωρος δεν συμπαρίσταται και δεν διακονεί πνευματικά τους απλούς ανθρώπους και δεν σηκώνει ολημερίς το τηλέφωνο και δεν τρέχει σε όποιον ζητήσει την συμπαράστασή του; Εγώ γνωρίζω τα τελείως αντίθετα! Μην μονοπωλείτε σας παρακαλώ την ομολογία, γιατί κάποιοι πρωτοκλασάτοι “αποτειχισμένοι” μόνο η ομολογία δεν τους νοιάζει, γιατί είναι πνιγμένοι μέσα στα πάθη τους. Δεν σας ενδιαφέρει η ομολογία, δεν σας ενδιαφέρει να πολεμήσετε το κοσμικό σας φρόνημα και κολλήσατε στην ακρίβεια της “Αποτείχισης” σαν τους Παλαιοημερολογίτες που, αντί για τον Θεό λατρεύουν τις 13 ημέρες, με την διαφορά, ότι εσείς λατρεύετε την “Αποτείχιση” και τα πάθη σας ασφαλώς. Εγώ ξέρω ότι ο π. Θεόδωρος πέραν της καθ’ ημέραν διακονίας, το είδατε όλοι σας, διήνυσε κάποια χιλιόμετρα να έλθει να συμπαρασταθεί σε ένα θέμα ομολογίας και ο συντοπίτης και συναγωνιστής πρωτοκλασάτος “αποτειχισμένος” δεν προσφέρθηκε να προσφέρει ως δικηγόρος αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες του στο ομολογιακό θέμα, γιατί για δίκη επρόκειτο. Ας έχει και ας χαίρεται τα παλιόσπιτά του από εμένα, αν και πρωτοκλασάτος “αποτειχισμένος” παίρνει “Χ” και ως άνθρωπος και ως χριστιανός και ως “αποτειχισμένος.” Ξέρετε, αγαπητοί μου, μην μαχαιρώνετε κάτω από την μέση, γιατί θα φάτε τις ανάλογες μαχαιριές. Ποιοι είστε για να μιλάτε με αυτόν τον αγενή τρόπο; Λυπάμαι που ο κ. Σημάτης δημοσιεύει ανωνύμως όλες αυτές τις κακοήθειες. Βρε παλιόμουτρα, έχετε απέναντί σας έναν πολιό άνθρωπο, ιερέα, ακαδημαϊκό δάσκαλο και μιλάτε με τέτοιο θράσος; Να την βράσω την “Αποτείχισή” σας! 

Λυπάμαι τον π. Ευθύμιο που εκείνος αντίθετα με την δική σας στενοκαρδία είναι άνθρωπος ευγενής, μεγαλόκαρδος και γενναιόκαρδος. Η αγάπη όλα τα υπερβαίνει! Εγώ μαζί του μια χαρά τα πάω, και ενώ θεωρητικά διαφέρουμε ως προς την αντίληψη των πραγμάτων, στην πράξη λειτουργεί ο 15ος μια χαρά. Αποτειχισμένοι και μη, με ακρίβεια ή με οικονομία, όλοι είμαστε ενωμένοι στον κοινό στόχο της ομολογίας. Γυάλισε το μάτι του, όταν του είπα να έρθει να με υπερασπιστεί στο δικαστήριο από την χαρά της ομολογίας. Ο “πρωτοκλασάτος” του και η ευνή του αγρόν αγοράζουν! Δεν φτάνει αυτό σου πουλάνε και εξουσία! Σε ποιόν τώρα στην παλιά καραβάνα! Η ομολογία είναι που προέχει και όχι η μορφή της αποτείχισης, αν ονομάζεται ακριβής ή κατ’ οικονομίαν. Ποιος, όμως, βγάζει πέρα εσάς τους γρουνομύτηδες! Εγώ είμαι αυτή που όπου και σε όποιο ιστολόγιο βλέπω να αδικείται ο π. Ευθύμιος σπεύδω να καταθέσω την καλή μαρτυρία, αυτή που του ανήκει, αν κανείς θέλει να είναι δίκαιος και φιλαλήθης. Μην τον σταυρώνετε με τα πάθη σας!

Υ.Γ. Κ. Σημάτη συγγνώμη για τα εκτιθέμενα, αλλά καλό είναι να μην προκαλείτε. Εάν θέλετε δημοσιεύστε το σχόλιό μου μαζί με το υστερόγραφο ή χωρίς αυτό, όπως θέλετε. Εάν, όμως, δεν το δημοσιεύσετε θα το δημοσιεύσω σε άλλο ιστολόγιο, ίσως με φωτογραφίες από κάποιες “πτωχές, ασκητικές και αποτειχισμένες” κατοικίες. Δεν νομίζω να χρειάζεστε ονόματα!   

Μετά τιμής, 

Λωρίτου Ελένη

31 comments:

  1. θά συνεχίσουμε σέ μία άλλη ευκαιρία την ανάρτηση μέ αναφορά στίς αιχμές εναντίον του μοναχού π. Σεραφείμ Ζήση , γιατί
    εδώ και μερικούς μηνες διαμένει στην πατρική του οικία και όχι σέ σπηλιά, όπως θα΄ήθελαν η βέροι αποτειχισμένοι , κοντά στον φυσικό του πατέρα π. Θεόδωρο Ζήση

    ReplyDelete
    Replies
    1. κ.Λωρίτου
      Δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται "προστάτες" ο π.Σεραφείμ Ζήσης. Έχει κύρος: τον σεβάμαστε όλοι.
      Αν επέλεξε να μείνει στην πατρική του οικία αποτειχιζόμενος, πολύ καλά έκανε. Αν ήταν σε μοναστήρι, δεν θα μπορούσε να συμμετέχει στις ακολουθίες, και αργά ή γρήγορα θα τον πετούσαν έξω, όπως συνέβει σε ένα σωρό μοναχούς και μοναχές, αγιορείτες ή μη, σε Ελλάδα και εξωτερικό.
      Το πως εφαρμόζει την αποτείχιση, αν δεν τηρεί την ακρίβεια θεωρούμε ότι είναι λάθος, αλλά πέρα από αυτή την επισήμανση, δεν νομίζουμε ότι έχει κανείς δικαίωμα να τον διασύρει ή να τον δυσφημεί.

      Καλώς κάνατε και αντιδράσατε.Κακώς ο αδερφός δημοσίευσε σχόλια επιλεκτικά (=μεροληπτικά). Δεν νομίζουμε όμως ότι θα βοηθήσει τον αγώνα η συνέχεια (της "αντιπαράθεσης"). Ίσως και το δικό σας σχόλιο όμως να ξέφυγε κάπου (από την δίκαιη οργή σας).

      Ο διαχειριστής του εκάστοτε ιστολογίου, δεν έχει την δυνατότητα να δει ΟΛΟ το κείμενο κάθε σχολίου (εκτός αν το σχόλιο είναι πολύ μικρό).
      Όταν είναι μεγάλο το σχόλιο, ο διαχειριστής βλέπει μόνον τις 4-5 πρώτες γραμμές.
      Προχωράει δηλαδή σε έγκριση/απόρριψη ενός ανώνυμου (χωρίς προφίλ) σχολίου χωρίς να έχει δει την τελευταία γραμμή (όπου κάποιος μπορεί να το υπογράφει). Ίσως έτσι να εξηγείται η διαγραφή σχολίων του π.Σεραφείμ από το Π.Π.
      Βέβαια και από εμάς έσβησε σχόλιο (τα οποία ήταν μικρό και τα γράψαμε όντας συνδεδεμένοι στο λογαριασμό μας του gmail), σε άλλη ανάρτηση, αλλά ... δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Σε άλλη ανάρτηση επέτρεψε σχόλια που διαπομπεύουν άλλον μοναχό. Αν λοιπόν ένας πατέρας ή λαϊκός δεν τύχει να πληροφορηθεί κάποια ανάρτηση ή σχόλιο σε βάρος του, διαπομπεύεται χωρίς να το ξέρει. Όταν επί πλέον ο διαχειριστής δεν του δίνει την δυνατότητα να απαντήσει, τότε αντιλαμβάνεστε: έχουμε συκοφαντική δυσφήμιση. Ακόμη και οι απλοί πολίτες εκτός εκκλησίας αντιλαμβάνονται την αδικία.

      Τα ιστολόγια, υποτίθεται είναι βήμα διαλόγου. Όχι παρουσίασης μονόπλευρων θέσεων (τότε έχουμε ιστοσελίδα), ούτε εξύβρισης ή συκοφαντίας. Η blogger.com/gmail/google δίνει την δυνατότητα στον διαχειριστή ενός ιστολογίου να διαγράψει κάποιο σχόλιο πχ υβριστικό ή συκοφαντικό.
      Δυστυχώς κάποιοι διαχειριστές καταχράζονται την δυνατότητα αυτή για ακριβώς το αντίθετο: να συκοφαντούν και να υβρίζουν οι ίδιοι άλλους.

      Συμφωνούμε απολύτως στην ευγένεια και στην αγαθή διάθεση του π.Ευθυμίου Τρικαμηνά. Πράγματι, πρόσχαρα και αληθινά και με καλοσύνη συναντά κάθε άνθρωπο.Έτσι πρέπει να κάνουμε όλοι μας.

      Συμφωνούμε στην παρατήρηση σας ότι κοντεύουμε να κρατήσουμε μεν τον σωστό τύπο της αποτείχισης αλλά να χάσουμε παντελώς τον Χριστό. Με αφορμή τις άγιες ημέρες, ας προβληματιστούμε όλοι γι αυτό.

      Τέλος, κριτήριο για την σωστή στάση σε σημαντικά ζητήματα της εκκλησίας μας, θα πρέπει να είναι οι Άγιοι Πατέρες μας, πως αυτοί αντιμετώπισαν παρόμοιες καταστάσεις. Ο καθένας ας διαβάσει τι έκαναν αυτοί, και ας αποφασίσει. Μια μέρα θα δώσουμε όλοι λόγο στο Θεό.

      Καλή Ανάσταση.

      Delete
  2. Ο π. Θεόδωρος δέν φτάνει που οικοδομεί την εκκλησία και την οδηγεί απλανώς και την διασώζει από κακοτράχαλες ατραπούς και την εκκεντρίζει στον συρμό των Αγίων Πατέρων μέ την θεολογική του γνώση και πείρα και μέ φιλότιμες προσπάθειες , έχει να υπομένει τους εμπτυσμούς αναιδέστατων και δειλών ανθρώπων που ούτε το όνομά τους δέν φανερώνουν Αυτοι μπορεί να είναι ακόμα και οικουμενιστές που ανωνύμως μπαίνουν στις αναρτήσεις για να ασκούν αυτή την δολιοφθορά και ο Σημάτης τους χρησιμοποιεί για να παρενοχλούν τον π. Θεόδωρο Οποιος θέλει να κάνει μία προσωπική κριτική κ. Σημάτη βάζει το ονοματάκι του Φαντάσου τί ομολογητές ! Ούτε το όνομά τους δέν τολμούν να φανερώσουν Μόνο να φτύνουν ξέρουν ! Έχουμε να συστήσουμε στον π. Σεραφείμ να μήν ξανακάνει το λάθος να αρχίσει διάλογο σέ αυτό το ιστολόγιο που δέν σέβεται κανένα κανόνα ευγένειας και σεβασμού Αφήστε τους π. Σεραφείμ να βρίζουν μόνοι τους , χρειάζονται και παρέα στο σπόρ ; Μέρες που είναι τον Χριστό φτύνουν και περιπαίζουν και του φορούν την χλαμύδα Και ο π. Σεραφείμ τους μιλά μέ το σείς και μέ το σάς Τους χρειάζονται τά μπενιλίκια !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ο π. Θεόδωρος δέν φτάνει που οικοδομεί την εκκλησία και την οδηγεί απλανώς και την διασώζει από κακοτράχαλες ατραπούς και την εκκεντρίζει στον συρμό των Αγίων Πατέρων μέ την θεολογική του γνώση και πείρα και μέ φιλότιμες προσπάθειες
      Μια παρατήρηση: λάθη κάνουν όλοι οι άνθρωποι. Οπότε είναι λογικό να κάνει κι αυτός σε κάποιες θέσεις/απόψεις του, τις οποίες εξ άλλου κατά καιρούς βλέπουμε να αναθεωρεί, και πολύ καλά κάνει. Δεν χρειάζεται λοιπόν να αποδεχόμαστε κάποιον ως "Πάπα".

      Χωρίς να θέλουμε να επεκτείνουμε την συζήτηση σε άλλα θέματα, αν θέλετε προβληματιστείτε που μας οδήγησε η στάση της"υπομονής", του "μέτρου" κλπ. Θυμηθείτε πόσοι ήταν στον αντι-οικουμενιστικό αγώνα κάποτε, και πόσοι απέμειναν τώρα. Πόσους συνεργάτες και πόσα ορθόδοξα σωματεία δεν έπιναν νερό στο όνομα του π.Θεοδώρου Ζήση. Ίσως λοιπόν αυτή η γραμμή του "άχρι καιρού", να μας έφτασε εδώ: να έχουν απομείνει στον αγώνα λίγοι. Που πήγαν όλοι οι άλλοι, ειδικά ιερείς και μοναχοί; Βλέπουν τον πρώην συνεργάτη τους να "θυσιάζεται" και σιωπούν για να μην πέσουν στη δυσμένεια του δεσπότη τους.

      Ίσως έφταιγε το ότι πάψαμε να πιστεύουμε στον Θεό. Όποιος πιστεύει σε Αυτόν, είναι αποφασισμένος να τα θυσιάσει ΟΛΑ. Αντικαταστήσαμε τον Θεό με την κοσμική μας εξουσία: τίτλους, γνωριμίες, σωματεία, πλήθος πιστών.

      Ίσως γι αυτό ο Θεός αφήνει να φανεί τώρα η γύμνια μας με τις οξείς αντιπαραθέσεις μεταξύ των αποτειχισμένων: για να καταλάβουμε ότι ανθρωπίνως είμαστε στο γκρεμό και μόνον η εμπιστοσύνη και η εναπόθεση όλων σε Αυτόν, με αδερφική αγάπη μεταξύ μας, θα φέρει τη λύση.

      Τέλος όπως ξεκινήσαμε, λάθη κάνουμε όλοι, ας παρακαλέσουμε όπως και ο Κύριος στον σταυρό να μην μετρήσει την αμαρτία του κάθε ιστολόγου, που με καλή ίσως πρόθεση, καταφεύγει σε λανθασμένες και αντιαδερφικές πρακτικές.

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. άλλο σωτηρία πριν τον θάνατο (αγιότης) και άλλο σωτηρία μετά θάνατον (Παράδεισος). στον Παράδεισο μπορουν να πανε και αποτειχισμένοι και μή αποτειχισμένοι. με δεδομένο ότι δεν έφτασαν στην αγιότητα οι αποτειχισμενοι με την αποτείχισή τους (ούτε και πρόκειται) και έχοντας υπ'όψιν ότι "οι πατημασιές του Αντίχριστου ακούγονται", βγαίνει το συμπέρασμα ότι δεν συμφέρει η αποτείχιση. "ο άγιος αγιασθήτω έτι" προσευχόμενος για όλους, εντός της Εκκλησίας.

    ReplyDelete
    Replies
    1. έχετε δίκιο
      "εντός εκκλησίας"
      (εσείς βέβαια εννοείτε την θεσμικά αποκαλούμενη διοικούσα εκκλησία)
      μαζί με τους συμπροσευχόμενους παπικούς και προτεστάντες "καρδινάλιους" και "παπαδίνες", όλοι μαζί "εντός της Εκκλησίας".

      Αδικείστε,
      έπρεπε να ζείτε την εποχή των Αγίων Ομολογητών,
      πχ Αγίου Μαξίμου ομολογητή,
      που αποτειχιζόταν (διέκοπταν την εκκλησιαστική κοινωνία),
      να τους συμβουλεύσετε πως να μπούνε στον Παράδεισο.

      Πάτερ
      η αίρεση είναι μολυσμός. Και μετά τον μολυσμό, έρχεται η πλάνη, και μετά δεν μπορείς να δεις που είναι η αλήθεια για να στραφείς προς τα εκεί για να σωθείς.

      Delete
    2. https://www.youtube.com/watch?v=oiV4AaF4FM8

      Delete
    3. Ευχαριστούμε πάτερ μου για την πληροφόρηση , μόνο που δεν καταλάβαμε σέ τί σας εξυπηρετεί αυτή η παραπομπή Μήπως για νά αποδείξετε οτι η εφαρμογή ενός Κανόνος της εκκλησίας που μιλά για " αποτείχιση " σε " αποτειχίζει " δηλαδή σε βγάζει εκτός εκκλησίας ; Και ποιό τό μεγάλο έγκλημα τού π .Μάξιμου Καραβά και των σύν αυτώ που παραπέμπονται πρός καθαίρεσιν ; οτι διακόπτουν την μνημόνευση του επισκόπου , λές και αυτό είναι το Α και τό Ω του νόμου και δεν υπάρχει άλλη εντολή ομοία αυτού ; Δηλαδή αρκεί κανείς νά τηρεί αυτή την τρισμέγιστη εντολή για νά είναι εντός της εκκλησίας Όλα τά άλλα δεν μετράνε , οι προδοσίες της πίστεως από τους επισκόπους και η δουλική υπακοή υμών των κληρικών στους προισταμένους σας επισκόπους που δεν τολμάτε νά σηκώσετε κεφάλι και ανέχεστε τις προδοσίες των Είναι εγκληματική πάτερ μου η ανοχή και ο εφησυχασμός που επιδεικνύετε υπό τον μανδύα της ψευτοευλάβειας Απο πότε η εφαρμογή ενός Κανόνος που μιλά για " αποτείχιση " σε βγάζει εκτός εκκλησίας; Εσείς δεν είστε παπάδες εσείς είστε υποτελείς ραγιάδες !

      Delete
    4. καλύτερα μέσα στο υπερωκεάνειο παρά σε βάρκα. καλύτερα μέσα στην Εκκλησία και ας υπάρχει και κάτι στραβό, παρά εκτός Εκκλησίας και να καμαρώνουμε ότι τα ξέρουμε όλα...

      Delete
    5. Τελικά δεν είναι να "λυπάσαι" μερικούς καχεχτικούς ανθρώπους (θα σου τη φέρουν στο μέλλον, δεν υπάρχει περίπτωση, όπως πχ ο Εφιάλτης στην αρχαία Σπάρτη).
      Από οίκτο, τους βοηθάς να ανέβουν, να ανέβουν κι άλλο, να πάρουν και πτυχία κλπ, και στο τέλος καβαλάνε το θρόνο και ξεσαλώνουν. Το σενάριο το έχουμε δει πολλές φορές να επαναλαμβάνεται.


      Μα τι επικαλείται ο μητροπολίτης Φλωρίνης;
      Τους Ιερούς Κανόνες; Είναι πραγματικά για γέλια.


      Όσο για την επίκληση του στους νόμους του κράτους ...
      τι να πούμε, αυτό ήταν πάντα το σχέδιο της μασονίας, με την μισθοδοσία του κλήρου, να τους "δέσουν" χειροπόδαρα.
      Η μισθοδοσία συνοδεύθηκε από άφθονα κονδύλια, ευρωπαϊκά και άλλα προγράμματα, ΕΣΠΑ κλπ (έτσι έραψαν το στόμα τους και οι αγιορείτικες μονές)


      Και όλος γεμάτος "πατρική αγάπη" τους απειλεί με εκκλησιαστικά δικαστήρια.
      Ντροπή σου πατέρα Θεόκλητε. Ποιος να το φανταζόταν. Τελικά αν και "σιγανοπαπαδιά", τη βγάζει τη φωνούλα του. Τόσα χρόνια είχαμε παράπονο που δεν μιλάει, τώρα που ανέλαβε τις διώξεις των ομολογητών πατέρων, απέκτησε λαλιά.

      Delete
    6. Α ! π.Γ.Θ.! Προσέξ' τε ΄΄κάτι΄΄ σάς έπεσε !

      Είναι η προφητευμένη εποχή , που οι κληρικοί θά είναι οι ασεβέστεροι των πάντων !

      Delete
    7. τα χρόνια μας μοιάζουν με τα πρωτοχριστιανικά. μόνο που εκεινα τα διαδέχτηκε το Βυζάντιο, ενώ τα σημερινά ειναι εσχατολογικά. ο σώζων εαυτόν σωθήτω (εντός της Εκκλησίας με νηστεία, προσευχή, Μυστηριακή ζωή).

      Delete
    8. 1. το "κάτι σας έπεσε" μαλλον σημαίνει "κάτι ξέχασα"; μετωνυμία λέγεται στο συντακτικό;
      2. εγώ την ξέρω αλλιως την προφητεία : οι κληρικοί θα γίνουν σαν τους λαϊκούς και λαϊκοί σαν τα ζωα...
      3. πάντως, δεν αλλάζει τίποτα αυτό που λέτε σχετικά με το "ο σώζων εαυτόν..."
      καλή Ανάστασι

      Delete
    9. 1)Πως να σας το πώ ! Είναι σαν να κρατάς μία κατσαρόλα μέ καυτό νερό και σού πέφτει ,ζεματάει εσένα , το μωρό κ.τ.λ. Περνά κάποιος και σού λέει : Πρόσεξε κάτι σου έπεσε !

      2) Άν αυτό σας παρηγορεί .....!

      3) Ξέρω και μιά άλλη παροιμία , που λέει η κόλαση είναι μαύρη από τά ράσα !

      Καλή Ανάσταση !

      Delete
    10. ο Καντιώτης έστελνε τους περισσότερους στην Κόλαση, όπως και όλοι οι οργανωσιακοί...ο Όσιος Παϊσιος λέει πως περίπου το 10% θα πανε στην Κόλαση...

      Delete
    11. Καλά πάτερ μου , χιούμορ κάνουμε έστω και black ! Ας μήν υποβαθμίζουμε τά θέματα , γιατί πέφτουμε στην αίρεση του εφησυχασμού Σας εύχομαι "Καλή Ανάσταση "

      Delete
    12. Έτσι λοιπόν λογαριάζω οτι εσείς θα πάτε στην κόλαση ! Και πώς είμαι τόσο σίγουρη ; Γιατί οι προηγούμενοι 90 πήγαν στόν παράδεισο ! Τά παραμύθια δεν έχουν πάντα happy end !

      Delete
    13. "ο Όσιος Παϊσιος λέει πως περίπου το 10% θα πανε στην Κόλαση..."

      Τι ανοησίες λέτε π.Γ.Θ.;
      Που το είδατε αυτό;
      Διαβάστε την Αποκάλυψη. Τι καταλαβαίνετε, ότι θα σωθούν πολλοί ή λίγοι;
      Τι είπε ο Κύριος.

      Μήπως με σκοπιμότητα προσπαθείτε να κοιμίσετε συνειδήσεις;

      Delete
  5. Ζητώ συγγνώμη για την λάθος διατύπωσή μου στο προηγούμενο σχόλιό μου : ΄΄ ο Π. Θεόδωρος ...διασώζει την εκκλησία ....και την εκκεντρίζει στον συρμό των Αγίων Πατέρων ΄΄ Τό σωστό είναι : διασώζει τη εκκλησία και την ΄΄ρυμουλκεί΄΄ στον συρμό των Αγίων Πατέρων ή ΄΄την εκκεντρίζει στον κορμό των Αγίων Πατέρων ή στον κεντρομόλο σύστημα των Αγίων Πατέρων μέ κέντρο τον Χριστό και ομόκεντρους κύκλους τους Αγίους Πατέρες ΄΄

    ReplyDelete

  6. Αγαπητέ παιδαγωγέ , αν δεν υπήρχε η εμπάθεια δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα Αλλωστε αυτό είναι και το πνεύμα του 15ου Κανόνος , δηλαδή να υπερβαίνονται οι επί μέρους ιδιαιτερότητες και να μην διαταράσσεται η ενότης Ξεψαχνίζουμε τους Πατέρες και δεν βλέπουμε ότι αυτό το πνεύμα δεν είναι καθόλου των Αγίων Πατέρων , δηλαδή της φορτικότητος , της σχολαστικότητος , στα μοντέλα της αποτείχισης κ.τ.λ. Εδώ ισχύει η παροιμία που είδα στο Δοχειαρίτη : ΄΄πότε έγινες κολοκύθα και μάκρυνε ο λαιμός σου ΄΄ Φοβάμαι ότι ο Σημάτης ή πρέπει να διορθωθεί ή πρέπει ο π. Ευθύμιος να σκεφθεί όπως απομακρύνθηκε από τον Τσολογιάννη , ομοίως να αποστασιοποιηθεί από τον Σημάτη Δεν βγαίνει περα το υβρεολόγιό τους Αυτό αποτελεί πέρα για πέρα κακοήθεια Γνωρίζω τά πνευματικά παιδιά του π. Ευθύμιου έναν προς έναν με τις αρετές τους και τά πάθη τους Είναι ευγενικές ψυχές Αυτοί που μπαίνουν στην Π.Π. και συμπεριφέρονται με΄ αυτό τον ανάρμοστο τρόπο είναι ή παλαιοημερολογίτες ή ακόμα και οικουμενιστές και ο Σημάτης τους χρησιμοποιεί για το ΄΄θεάρεστο ΄΄ έργο της λάσπης και της αναίδειας
    Όταν αγαπητέ μου σού γράφει ο π. Σεραφείμ -- και γράφει πάντα επώνυμα , ακόμα και ψευδώνυμα με αναγνωρισιμα χαρακτηριστικά ή αν υποτεθεί ότι γράψει ανώνυμα δεν το παραβλέπεις γιατί αναγνωρίζεται -- δεν σου γράφει η Κατήνα , πόσο μάλλον που αφορούσε σε μία διευκρίνιση σε ανακρίβεια που γράφτηκε Ζητώ συγγνώμη από όλους τους επώνυμους ή ανώνυμους , ΄΄Κατήνες ΄΄ μας καθιστά το επίπεδό μας Τά ιστολόγια δεν είναι πεδίο δράσεως της Κατήνας Επιτρέπεται η ανωνυμία για ευνόητους λόγους , πάντως δεν έχουν να κάνουν με την κακοήθεια Γι αυτό υπάρχει και ο έλεγχος από τον διαχειριστή

    ReplyDelete
  7. Ωραία διαφέρουμε στην αντίληψη κάποιων πραγμάτων Αν ο π. Θεόδωρος είναι στην πλάνη , γιατί δεν τον αφήνουν στην πλάνη και αρχίζουν και του σέρνουν τά εξ αμάξης Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος -- ο αρχηγός των πλανεμένων , είπαμε ΄΄πότε έγινες κολοκύθα και μάκρυνε ο λαιμός σου ΄΄ -- έλεγε σχετικά με τους παλαιοημερολογίτες , αλλά μια χαρά κολλά και εδώ , ότι είναι αίρεση να ανάγεις ένα θέμα δευτερεύον σε πρωτεύον σε θέμα σωτηρίας Ανθρωποι που δεν τους νοιάζει καθόλου η ομολογία σου μιλάνε για την καθαρή ΄΄αποτείχιση΄΄ Δηλαδή το μοντέλο της αποτείχισης είναι ικανό για να διαγράφεις και να υβρίζεις τόσο χυδαία τον π. Θεόδωρο Ζήση ; έλεος πιά ! Αυτό το πνεύμα είναι δαιμονικό Μερικοί άνθρωποι που γράφουν στην Π.Π. και υποστηρίζουν με΄ μανία την καθαρή αποτείχιση -- έτυχε να μιλήσω με έναν τηλεφωνικά -- είναι πέρα για πέρα ψυχοπαθολογικοί Οι διάφορες ομάδες των αποτειχισμένων έχουν αναγάγει σε μείζον θέμα το μοντέλο της αποτείχισης Πάντως υπάρχει ένα κοινό σημείο όλων , ότι δηλαδή τα μυστήρια είναι έγκυρα , αυτό κανείς δεν το αμφισβητεί

    Δεν υπάρχει αμφιβολία αγαπητέ ότι οι Άγιοι Πατέρες έδιναν σημασία στα όντως πρωτεύοντα , στα συμφέροντα , σε αυτά που εξυπηρετουν την ομολογία Στις σχολαστικότητες σκαλώνει μόνο ο διάβολος . Να απομακρυνόμαστε λέει από τους οικουμενιστές ! Και ποιος έχει σχέση με τους οικουμενιστές ; Δεν ντρέπονται λίγο και ο Σημάτης που τους δίνει το βήμα να λένε ότι ο π. Θεόδωρος πίνει καφέ με΄ τον Ζηζιούλα ; Πάνω από όλα το ουσιώδες είναι η ομολογία και το εκκλησιαστικό συμφέρον Τι να τους κάνεις τον βλάχο και την βλάχαινα Ας αποβάλουν λίγο το κοσμικό τους φρόνημα και ύστερα να έρθουν να σου μιλήσουν για αποτείχιση Τις βλαχιές πουθενά αλλού Αφου και εγώ βλάχα είμαι και καταλαβαίνω απόλυτα τον βλάχικο κώδικα Για την ακρίβεια , για να μην παρεξηγηθούν οι βλάχοι και έχει αρκετούς ο π. Ευθύμιος, δεν το χρησιμοποιώ φυλετικά , αλλά ως νοοτροπία Φυλετικά δεν είμαστε καν βλάχοι ,αλλά Σαρακατσάνοι και φυσικά δεν αποδίδω αυτό που απαξιωτικά λέμε βλαχιά στους φυλετικά βλάχους , που τους διακρίνει μία αρχοντιά

    ReplyDelete
  8. Φυσικά ο π. Σεραφείμ δεν έχει ανάγκη από προστάτες , αλλά αν ο π. Σεραφείμ είναι κοντά στον πατέρα του , είναι και ένα δικό μας αίτημα Δεν είναι καλό να αφήσουμε τον π. Σεραφείμ με΄ την σεμνότητα που τον διακρίνει και απέναντι σε αυτό το θράσος που αντιμετωπίζει , τους μιλά με το σείς και με το σας , να τον αφήσουμε έρμαιο στην αλητεία . Τους χρειάζονται και μερικά μπενιλίκια Εχουν καταστήσει την Π.Π. ένα καταγώγιο ύβρεων , ένα σπήλαιο ληστών , που κανείς δεν θέλει να επισκεφθεί Τους επισκέπτεται μόνο ο αμέθυστος για να κόψει κίνηση και να ακούσει κανένα χρησμό καμμιάς δαιμονικής Πυθίας

    Σε κάθε περίπτωση αγαπητέ Παιδαγωγέ μου , σ’ ευχαριστώ που μου έγραψες και σχολίασες την ανάρτησή μου , που ο αδελφός κ. Τελεβάντος έχει την καλωσύνη να με φιλοξενεί στο αναγνωρισμένο ομολογιακό ιστολόγιό του Εύχομαι υγεία κυρίως πνευματική σε όλους μας και ΄΄Καλό Πάσχα ΄΄ !

    ReplyDelete
  9. Α! Τώρα κατάλαβα αγαπητέ Παιδαγωγέ , δίνεις την ερμηνεία , οτι μπορεί ο Σημάτης να μήν είδε την υπογραφή ενός σχολίου από τον π. Σεραφείμ Από την όλη του διαγωγή φαίνεται να είναι μία γενική τακτική Οσο και άν ρίχνω και εγώ μερικά μπενιλίκια μέ τίποτα δέν συγκρίνονται με τις δικές τους βρισιές Αν πείς έναν τέτοιο αυθάδη υβριστή ΄΄παλιόμουτρο ΄΄ είναι το ελάχιστο που μπορείς να πείς Εδώ που τά λέμε άλλα είναι που τον ενόχλησαν

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το σχόλιο διεγράφη επειδή απαντούσε σε άλλο σχόλιο που έπρεπε να διαγραφεί.

      Delete
  11. Ο τρόπος που εμφανίζονται τά σχόλια καί λόγω της διαφοράς της ώρας με την Νέα Υόρκη δημιουργεί μία ανακολουθία ....

    Αγαπητέ Παιδαγωγέ , ο οικουμενισμός μαζί μέ τις άλλες εγκόσμιες δυνάμεις είναι μία κατακλυσμιαία καταιγίδα Μόνο στον Θεό έχουμε την ελπίδα μας που είναι και ο μόνος Παντοδύναμος και ο μεγάλος παράγων της ιστορίας Εμείς απλά κάνουμε ό, τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν και ό,τι έχουμε δικαίωμα να κάνουμε βάσει των θεσμίων της εκκλησίας Κανείς δέν είναι ο σώστης και ο Μωϋσής Μόνο που όταν μιλαμε για ενότητα , η ενότητα προυποθέτει μία έστω άτυπη ιεράρχηση και όχι τρικλοποδιές. θά πρέπει να εκτιμούμε οτι οι πρώην συνεργάτες του π. Θεοδώρου τον απογύμνωσαν από κάθε ανθρώπινο έρεισμα Πώς μπορεί ο π. Θεόδωρος να τους εμποδίσει σέ αυτό Νομίζω οτι γίνεται πολύς καυγάς για το τίποτα , όταν ερίζουμε για την μορφή της αποτείχισης Ίσως να κάνω κάποιο λάθος ,αλλά την ΄΄απομάκρυνση ΄΄ από τους οικουμενιστές την βλέπω ως κάτι το βιωματικό στην καθ' ημέραν ζωή και όχι ως κάτι που σώνει και καλά πρέπει να περιβάλλεται έναν τύπο αποτείχισης Ολοι μαστιγώνουμε με την κριτική μας καταστάσεις και συμβιβασμούς είτε λόγω συναλλαγής , είτε για λόγους καθαρά ψυχολογικούς δηλαδή κάποιοι έχουν την ψυχολογική ή κοινωνική ή επαγγελματική ή εξαρτηματική ανάγκη να τρίβουν την πλάτη τους στην μαγκούρα του δεσπότη ή να μήν ΄΄σπάνε ΄΄ τις κοινωνικές τους ισορροπίες ή το κοινωνικό τους status ,ανατροπές που έχουν επίπτωση και στή προσωπική του και οικογενειακή ζωή Το καταλαβαίνετε οτι δημιουργείται αλυσιδωτά ένα ντόμινο προβλημάτων και ανατροπών που άν κανείς δέν έχει εξασκηθεί σέ αυτά από την χριστιανική του ζωή δύσκολα μπορεί να διαχειριστεί Συνεπώς το θέμα είναι βιωματικό Ποιός είναι αυτός που δέν μαστιγώνει αυτές τις καταστάσεις ανεξάρτητα αποτείχισης Ο τύπος και μόνο όταν δέν τον βιώνεις δέν έχει να σέ βοηθήσει Μακάρι να υπήρχαν άνθρωποι που να γύριζαν την πλάτη στον οικουμενιστή δεσπότη και άς μήν ήταν και αποτειχισμένοι Η διακοπή της μνημονεύσεως είναι κάτι που αφορά τους κληρικούς και επισκόπους Πού είναι αυτοί οι επίσκοποι να το κάνουν ; Ασφαλώς πρέπει να εξαντλούμε όλα τά μέσα που η εκκλησία μας δίνει στήν αντίδρασή μας ,αλλα μέχρι εκεί. Θά φύγουμε από την ενορία μας , από την εκκλησία, όταν μας διώξουν και τότε ο Χριστός είναι μαζί μας Ολοι είμαστε υπό διωγμόν Δέν μπορώ να καταλάβω αυτό το κόλλημα Ο καθείς άς κάνει αυτό που τον αναπαύει Γιατί πρέπει νά προσχωρήσουν όλοι στην ΄΄υποχρεωτική αποτείχιση ΄΄ που χρονικά άρχισε μέ ορόσημο όταν εμείς αποτειχιστήκαμε ενώ την προηγούμενη μέρα τά μυστήρια δέν μόλυναν Σέ τελευταία ανάλυση ο π. Θεόδωρος δέν λέει οτι είναι ο άγιος Μάξιμος ,ούτε ο θεόδωρος ο Στουδιτης , ούτε ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς Ο,τι μπορεί κάνει , άς κάνουν κάποιοι άλλοι περισσότερα εποικοδομήτικά και όχι να προσπαθούν να αποδομήσουν τον π. θεόδωρο Εν τέλει η αγάπη όλα τά υπερβαίνει

    ReplyDelete
  12. Σπεύσαμε να επαινέσουμε δημόσια την αντίδραση της κ.Ελένης Λωρίτου, αισθάνθηκε την αδικία σε βάρος ενός μοναχού (π.Σ.Ζ.) και αυθόρμητα την κατήγγειλε.

    Μια πιο προσεκτική ανάγνωση του κειμένου της όμως, δείχνει ότι έπεσε στην παγίδα στην οποία πέφτουμε όλοι εμείς οι "καλοί χριστιανοί": να κατηγορούμε τους άλλους. Έτσι άρχισε να αναφέρεται χωρίς κανένα λόγο σε "βίλες" αποτειχισμένων, σε "κοσμικό φρόνημα", σε "γουρνουκεφαλές", εκφράσεις που δεν ταιριάζουν σε χριστιανούς, πόσο μάλλον εν μέσω Μεγάλης Εβδομάδος.

    Επειδή όλοι μας είμαστε αδέρφια, "Ίνα πάντες εν ώσι" όπως μας ζήτησε ο Κύριος, με αγάπη μεταξύ μας (αν θέλουμε να λεγόμαστε μαθητές του - αλλιώς ΔΕΝ είμαστε), δημόσια την παρακαλούμε να τις ανακαλέσει. Πολλές φορές όταν αισθανόμαστε μια αδικία, καταλήγουμε τελικά -από την αυθόρμητη αντίδραση μας- να κάνουμε την ίδια ή και ακόμη χειρότερη.

    Ο καθένας διακονεί όπως νομίζει, λάθη κάνουμε όλοι μας, και εμείς -ως ιστολόγιο παραφερθήκαμε πολλές φορές.

    Καλή ανάσταση, με ταπείνωση σε όλους μας.

    ReplyDelete
  13. Aγαπητέ Παιδαγωγέ, η πρώτη φορά πιάνεται , γιατί έχει το στοιχειο του αυθορμητισμού και της ειλικρινείας Οι δεύτερες ματιές και δεύτερες σκέψεις , υπόκεινται σέ λογικές επεξεργασίες,υπολογισμούς και επηρεασμούς που δέν είναι πάντα της αληθείας Ας μήν πνίγουμε λοιπόν μέσα μας την φωνή της συνειδήσεως Και εγώ το έχω επισημάνει οτι και ο ΄΄αποτειχισμένος ΄΄ χώρος εν πολλοίς , ανεπαισθήτως , έχει τά χαρακτηριστικά της αυτοσυντηρήσεως. Θά πρέπει όλα αυτά τά χαρακτηριστικά της ανθρώπινης φθοράς να τά υπερβαίνουμε Δέν λέω οτι είναι ποτέ δυνατόν να τά εξαλείψουμε , όμως τουλάχιστον να είναι ελεγχόμενα Εν Χριστώ Ιησού και εν τη Αληθεία του συντηρούμεθα. Θά πρέπει να ΄΄σπάμε΄΄ όλα τά ανθρώπινα σχήματα που εμφιλοχωρούν υπό τον μανδύα της πνευματικότητος Αν φύγαμε από την δυναστεία του κόσμου για να ενταχθούμε σέ μιά άλλη κοσμικότητα μέ επίφαση πνευματικότητος ,δέν κάνουμε τίποτα Τό καταλαβαίνω , είναι ανθρώπινο ο άνθρωπος να επιζητά ερείσματα , αφήνει τά μέν , ψάχνει να βρεί τα δέ Όμως μέ αυτό τον τρόπο είναι σάν την παροιμία ΄΄άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τά ρουχα του αλλιώς ΄΄ Ξέρεις αγαπητέ μου ο εκκλησιαστικός χώρος πάσχει από αυτή την νοσηρότητα Υποτίθεται οτι αφήσαμε κάποια αφεντικά που εξουσιάζουν συνειδήσεις , όχι για να αποκτήσουμε άλλα δήθεν καλύτερα Δυστυχώς κάτω από την μύτη των πνευματικών ακόμα και των αγιοτέρων εξ αυτών δρούν αυτές οι σουπιές Αλλες τις παίρνουν είδηση οι πνευματικοί και τις αντιμάχονται , άλλες δρούν ανεπαισθήτως Η πεποίθησή μας πρέπει να είναι στον Χριστό και στήν πρόνοιά του και όχι σέ ανθρώπινα ερείσματα Το καταλαβαίνω οτι είναι δύσκολο καί απαιτεί αντοχή στην μοναξιά Τι να κάνουμε όμως έτσι είναι , άν θέλουμε να διασώσουμε την αλήθεια μας και όχι να συσχηματιζόμεθα Σου το λέω λοιπόν ευθέως οτι η πρώτη σου αντίδραση έχει το χάρισμα του αυθορμητισμού και σέ ευχαριστώ που την εξέφρασες , έτσι όπως πήγασε από την καρδιά σου χωρίς καμμία δεύτερη επεξεργασία Ασε με να μείνω μέ αυτή Τα υπόλοιπα δέν τά καταλαβαίνω Σου εύχομαι ΄Καλή Ανάσταση ΄΄ !

    ReplyDelete
  14. κ.Λωρίτου,
    καμία σκοπιμότητα και κανένας επηρεασμός δεν υπάρχει εκ μέρους μας και το γνωρίζετε.

    Με την προσεκτική ανάγνωση του κειμένου σας διαπιστώσαμε σοβαρά λάθη, που τελικά σας έκαναν να χάσετε το δίκιο σας.

    ReplyDelete