Saturday, April 21, 2018

Η ΚΥΡΙΑ ΕΛΕΝΗ ΛΩΡΙΤΟΥ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ κ. ΝΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΑ ΤΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ


Η ΚΥΡΙΑ ΕΛΕΝΗ ΛΩΡΙΤΟΥ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ κ. ΝΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΑ ΤΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
=====

Δυστυχώς, κ. Νάνη, με το να πολεμούμε τα προκύψαντα μέγιστα εκκλησιαστικά θέματα επί Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, όχι μόνο στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών, αλλά πανελλαδικώς -ποίος φέρει την εσχάτη ευθύνη για την λειτουργία της αιρετικής Ακαδημίας του Βόλου, ποίος άναψε το πράσινο φώς για την "λειτουργική μεταρρύθμιση”, μεταφράσεις των λειτουργικών κειμένων, ίσως είχε σχεδιαστεί και δρομολογηθεί και η πανορθόδοξος σύνοδος, ποίος έφερε στην επιφάνεια και επισημοποίησε τον σοδομισμό ως προσωπικό δεδομένο των κληρικών, μέχρι σήμερα ψηλαφούμε τις πληγές του Χριστοδουλικού σοδομισμού -με το να έχει πέσει, λοιπόν, όλη η προσοχή στην Χριστοδουλική περίοδο, κάπως μας φάνηκε ως αφέλεια η Σεραφειμική παρανομία. 

Ας μην ξεχνούμε την προφητεία του Αγίου Πορφυρίου, ότι δηλαδή ο επόμενος του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ θα είναι τρισχειρότερος αυτού. Παίζει και ένα ρόλο η ενδημούσα χαζοευλάβεια. Οι Άγιοι είχαν την φιλοτιμία να πούνε έναν καλό λόγο στον κάθε άνθρωπο για λόγους θεικού ελέους και ποιμαντικού συμφέροντος των ψυχών. Έτσι, λοιπόν, αρκούσε ένας καλός λόγος του Αγίου Πορφυρίου, ώστε κάποιοι χριστιανοί να μιλάνε για αγιότητα του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ. Επίσης ο π. Θεόδωρος Ζήσης έχει τονίσει την σηματοδότηση από τον Χριστόδουλο της οικουμενιστικής στροφής της Εκκλησίας με την πρόσκληση του πάπα το 2001. Πολλά έχουν λεχθεί για την διχασμένη προσωπικότητα του Χριστόδουλου. Πολλά είναι αυτά που μας πείθουν, ότι για να γίνουν επίσκοποι και αρχιεπίσκοποι πρώτα πούλησαν την ψυχή τους στο διάβολο. 

Ο π. Θεόδωρος είχε αναπτύξει την δραστηριότητά του και την ομολογία του στους διαλόγους επί Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ. Η Εκκλησία της Ελλάδος είχε τότε μία ορθόδοξη μαρτυρία στους διαλόγους με την εκπροσώπησή της από ορθοδόξους θεολόγους. Αυτό είναι που έχει επισημάνει ο π. Θεόδωρος, χωρίς να αναφερθεί στα λάθη της βιοτής του και στα Κανονικά του ατοπήματα. Αυτό ίσως να πυροδότησε μία αμετροέπεια σε κάποια ιστολόγια από ανθρώπους, που είτε λόγω ηλικίας, είτε για λόγους προσωπικής αφύπνισης δεν βίωσαν εκείνη την επίσης ζοφερή εκκλησιαστική περίοδο. Όμως το ζοφερό σκοτάδι και ο κατήφορος φαίνεται δεν έχει πάτο.

Εκείνη την περίοδο, παρά τα εκκλησιαστικά προβλήματα, μπορούμε να μιλήσουμε για έναν “χρυσούν αιώνα”, δηλαδή τον 20ό αιώνα της Εκκλησίας της Ελλάδος, για λόγους φυσικά  άσχετους με τον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ, όπως ήταν η παρουσία αγίων μορφών στον κλήρο και στον μοναχισμό με ποιμαντική δραστηριότητα και ακτινοβολία, η πατερική αναγέννηση με την έκδοση και τύπωση των πατερικών έργων, η αναγέννηση του αγιορείτικου και του εν γένει μοναχισμού, η λειτουργία των Θεολογικών Σχολών στην πατερική γραμμή, που παρήγαγαν μορφωμένους κληρικούς και θεολόγους, το σκέπασμα της Εκκλησίας μέσα σε μία δέσμη θείου φωτός από την ακτινοβολία λογίων μοναχών και προσωπικοτήτων. Δεν συγκρίνεται εκείνη η περίοδος της πνευματικής ευφορίας με την σημερινή ζοφερότητα. Όσοι κρατούμε κάπως από εκείνη την περίοδο έχουμε μία προίκα. Σήμερα απαξιώθηκε ακόμα και η φοίτηση στις Θεολογικές Σχολές. 

Ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ, λοιπόν, δεν μπορεί να παίρνει την αξία του από το σημερινό σκοτάδι. Η αγιοποίησή του είναι απλά μία αμετροέπεια μέσα στα πλαίσια της άγνοιας και της αφέλειας. Το ότι η Εκκλησία επί των ημερών του είχε μία ορθόδοξο και πατερική γραμμή ήταν το αυτονόητο. Φυσικά δεν είναι μέσα στις προθέσεις του π. Θεοδώρου Ζήση αυτή η αμετροέπεια, όπως δεν ήταν και στις προθέσεις του Αγίου Πορφυρίου η αγιοποίηση του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ. Δεν είναι κακό να αντισταθμίσει κανείς αυτό το κλίμα της άγνοιας λέγοντας τίποτα περισσότερο από αυτό που είναι η αλήθεια. Αυτό υπό καμμία έννοια δεν αποτελεί αντιλογία πρός τα λεχθέντα υπό του π. Θεοδώρου, που μίλησε για μία παραδοσιακή Εκκλησία επί των ημερών του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ. Και αυτό δεν είναι ψέμα, αλλά και όλα τα άλλα είναι εξίσου η αλήθεια περί της Σεραφειμικής εκκλησιαστικής περιόδου.

6 comments:

  1. ΣΧΟΛΙΟ: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΗΜΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ.



    ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΤΟΥ ΔΙΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΠΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΓΟΗΤΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ.



    ΘΑ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΓΩΜΕΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΝΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ.



    αμέθυστος

    ReplyDelete
  2. Ρέ υποκείμενο ! γιατί και σύ ζούσες και εκινείσο μέσα στήν εκκλησία του Βόλου , ενδεχομένως άκουγες και τά μαθήματα της ακαδημίας του Ιγνάτιου και γοητευόσουν και μόλις το 2007 κατα την ομολογία σου προιόντος του οικουμενισμού --η ακαδημία προωθούσε τον οικουμενισμό από το 2000 και είχαν σημειωθεί αντιδράσεις -- εσύ πήρες μυρουδιά τί γινόταν στην ακαδημία και δεν τό λές ξεκάθαρα , αλλά τό υπαινίσσεσαι οτι τό θέμα γνωστοποιήθηκε και τό πληροφορήθηκαν οι πάντες από εσένα . Εσύ το πληροφορήθηκες από αυτούς και τά αντανακλαστικά σου ξύπνησαν . Αυτοί τό είχαν πληροφορηθεί ήδη από δημοσιεύματα άλλων . Στήν επίσκεψη τού πατριάρχη μετά την Πεντηκοστή του 2002, ύστερα απο την Ραβέννα που κοινώνησαν παπικούς μπροστά στις οθόνες πού ήσουν ; Χρειαζόμασταν ανθρώπους νά μοιράσουμε ενημερωτικά έξω από τους ναούς και νά ρίξεις καμμιά κλωτσιά σαν άντρας , είτε είσαι ο Σταύρος , είτε ο Γιάννης , είτε....Τό σύνθημα " δεν είσαι πατριάρχης , είσαι αιρεσιάρχης " ακούστηκε για πρώτη φορά στην παραλία του Βόλου Εσύ είχες πάει για μπάνιο ; Τί σημασία έχει ρέ υποκείμενο! τό πότε αφυπνίζεται ένας άνθρωπος ; Ασχολήθηκε κανείς ποτέ μέ την δική σου αφύπνιση , που παριστάνεις μετά από τόσες φωτοβολίδες τον δάσκαλο της οικουμένης ; Μήπως είσαι και υπέρ της υποχρεωτικής αποτείχισης που μέ ορόσημο την δική σου αφύπνιση αρχίζει νά υφίσταται ο οικουμενισμός , η μόλυνση των μυστηρίων κ.τ.λ. ; Υποκείμενο !

    ReplyDelete
  3. " Τό μήκος και τό είδος " -- μέ τό συμπάθιο -- νά τό βάλετε εκεί που πρέπει και όχι στό στόμα σας , που θέλετε νά ασχοληθείτε μέ τά υποστατικά ιδιώματα της Αγίας Τριάδας ! Ανισόρροποι !

    ReplyDelete
  4. Κάποια  πράγματα που έχουν νά κάνουν απλά μέ τον ηθικισμό  , μέ το  savoir vivre , μέ την σοβαροφάνεια ,  μέ τους τρόπους καλής ή κακής συμπεριφοράς,   που αντανακλούν την  αγωγή , την καταγωγή , την παιδεία  , την καλλιέργεια  , όλα αυτά από μία καθαρά ανθρώπινη  πλευρά  , πολλές φορές  περιβάλλονται τον μανδύα  της  πνευματικότητος  και ταυτίζονται μέ αυτήν  Εννοείται οτι ο χριστιανός είναι ευγενής και καλλιεργημένος  Αυτή όμως η καλλιέργεια  είναι κάτι τό ουσιαστικότερο  από την  επίφαση των τρόπων και των λόγων   Επειδή όμως κάποιοι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται τά μεγέθη  των πνευματικών αξιών και την ιεράρχησή τους , μένουν στην επιφάνεια των πραγμάτων . Θυμάμαι  την αμηχανία  της κατηχητικού μου , όταν ήμουν  13ών ,  14ων ετών , νά μου εξηγήσει τί σημαίνει  η περιτομή  που είχα διαβάσει στό Ευαγγέλιο Τό' φερνε  από δώ  ,  τό' φερνε  απο κεί  στό τέλος δεν κατάλαβα τί σήμαινε η περιτομή  Ας τό έλεγε  " τσουτσούνι "  άς τό έλεγε κάπως , λές και όλοι δεν είχαμε δεί τό τσουτσούνι του αδελφού μας  και τό αντίστοιχο , λές και δεν θα χρειαστεί μέσα στην ζωή κανείς να νοσηλεύσει  τα οικεία του πρόσωπα  ή να βρεθεί σε κάποιο νοσοκομείο !  Ήμαρτον !





    Πώς μπορεί δηλαδή κανείς νά είναι άγιος ,  άν τρώει την γαρίδα μέ τά χέρια και όχι  μέ μαχαίρι και πηρούνι !  Ειλικρινά  δεν κατάλαβα ,  όσο άγιος και νά είσαι,  πώς μπορείς νά φας την γαρίδα μέ μαχαίρι  και πηρούνι  , ή  περισσότερο τον αστακό !  Τό νά μήν φάς ποτέ στη ζωή σου  αστακό  ούτε μέ τα χέρια  ούτε μέ μαχαίρι -- ξίκι νά γίνει τέτοιο φαί -- τό καταλαβαίνω , αλλά  νά τά φας μέ μαχαίρι και πηρούνι  μόνο από θαύμα !   Μάλλον εκεί έγκειται η αγιότης  !  Ο άγιος άνθρωπος θα κάνει τον αστακό νά μοιάζει μέ   σούπα  βελουτέ !  Επίσης τό κοτόπουλο νά μοιάζει μέ κρεμμύδι εδώδιμο και για την Μεγάλη Παρασκευή !  Υπό αυτή την έννοια είναι θέμα αγιότητος !  Και είναι ένα γεγονός , την πλέον απάνθρωπη και αντιχριστιανική συμπεριφορά  την βαφτίζουμε  χριστιανική !  Ώ! της παρανόησης ! Υπάρχουν και ειδικοί χώροι  και αίθουσες , που λειτουργούν ως εργαστήρια διαστροφής και διαστρέβλωσης του Ευαγγελίου Για νά μήν αναγκάζονται  λοιπόν οι συνδαιτημόνες νά φτύνουν κόκκαλα  ή  μέ έναν λάθος χειρισμό του μαχαιριού  νά φύγει τό κόκκαλο πρός άγνωστη κατεύθυνση  και νά βρεί ανάπαυση   στόν προκλητικό  στηθόδεσμο  της απέναντι κυρίας , καλό είναι σε επίσημα γεύματα νά αποφεύγονται  οι αστακοί , οι γαρίδες   , τά ψάρια ακαθάριστα κ.τ.λ. !

    ReplyDelete




  5. Η ταύτιση λοιπόν  του ηθικισμού  , της ανθρώπινης  καλλιέργειας μέ την πνευματικότητα έχει δημιουργήσει  διάφορες παρανοήσεις  Είναι φυσικό  ένας χωριάτης νά είναι πιό  brutal από έναν  ξεπλυμένο  αριστοκράτη  Αυτό όμως δεν έχει νά κάνει μέ την ουσιαστική ευγένεια  , μέ την χριστιανική αρετή  ή δεν αποτελεί αξιολογικά και τήν μεγαλύτερη αμαρτία  !  Υπο αυτή την έννοια δεν καταλαβαίνω το κολάσιμο  μιάς χειρονομίας  ή την χρήση μιάς λεξούλας που αρχίζει από  " μ " και τελειώνει σε  " - κας " την στιγμή που την έλεγε  ο Όμηρος , ο Θουκυδίδης , τά εκκλησιαστικά κείμενα και την λένε σήμερα όλοι οι Ελληνες μέ την έννοια  της πρωταρχικής της σημασίας  δηλαδή του " βλάκας "  Δεν προτρέπω την χρήση της εφ' όσον έχει μεσολαβήσει μία παράχρηση , όμως δεν καταλαβαίνω και τό κολάσιμον ! 



    Έτσι λοιπόν το καλό μας τό κορίτσι η Μαρία  καταπίνει δέκα καμήλες μαζί . Καταπίνει  τις κακοδοξίες του  διαδικτυακού της οικοδεσπότη  που σαν " μεθυσμένος "  είναι  Αγιομάχος  , Πνευματομάχος ,  Κανονομάχος  και Ζηση-μάχος  -- απλά και μόνο επειδή ο Ζήσης  έχει τά χαρακτηριστικά του προσώπου αναφοράς για τον αντιοικουμενιστικό χώρο , δηλαδή άν η οικουμενική  ορθοδοξία   διαθέτει ένα ηγετικό  πρόσωπο  , νά τον αποδομήσουμε και αυτόν  --   και ασχολείται μέ  τά κοσμητικά επίθετα μέ τα οποία εγώ στόλισα τον τοιούτον.    Μαρία μου , δεν είναι απλώς "μαλάκας"  ο τοιούτος  τολμητίας  , αλλά  είναι " μαλλλλάκας"   μέ πολλά  "λ"  έτσι νά ακούγεται καλά Θεσσαλονικιώτικα  !  Ασφαλώς δεν έχεις  μυριστεί οτι ο τοιούτος μεθυσμένος δεν πιστεύει καν στην Παράδοση της εκκλησίας  και στην οργάνωσή της  , γι αυτό τον ενοχλεί  κάθε  προσωπικότητα στην οποία  η χαρισματική εκκλησία  βρίσκει   μία έκφραση  οργάνωσης , ένα σημείο αναφοράς

    ReplyDelete
  6. Δεν τον ενοχλεί αφόρητα μόνον ο Ζήσης , αλλά και οι άγιοι που  εισήγαγαν την οργάνωση της εκκλησίας,  δηλαδή  αυτοί τούτοι οι  τρισμέγιστοι  Καππαδόκες πατέρες , αυτοί τούτοι οι φωστήρες της οικουμένης , οι Τρείς Ιεράρχες !  Τί λές βρέ παιδί !  Τέτοια φώτιση  !  Θά έπρεπε νά ανησυχούμε  μόνο άν κάποιοι δεν ήταν Ζηση-- μάχοι  Ας βγάλουν πρώτα αυτό που έχουν  μέσα στό στόμα τους  , νά  πάνε νά τό ξεπλύνουν  στόν Ιορδάνη , νά κάνουν γαργάρες μέ όλα τά αντισηπτικά , ει δυνατόν μέ σκέτο χλώριο και  ύστερα νά μιλήσουν για τον Ζήση !  Μέ τό " μήκος και τό είδος "  μέσα στό στόμα σου δεν μιλάς  για  θεολογία , γιά  την Αγία Τριάδα , για τους Αγίους Πατέρες , για τον Ζήση  , για την σημερινή οργάνωση  της  χαρισματικής εκκλησίας  , γιατί απλούστατα αυτό που επιδιώκεις είναι τό μπάχαλο  και  τό χάος  και σύ νά είσαι ο βασιλιάς του χάους ! 

    Υ.Γ. Παρντόν ! Αν ήμουν ο Πειραιώς Σεραφείμ αυτοπροσώπως θα μιλούσα για την " ανθρώπινη φυσιολογία και οντολογία" για την "παράχρηση του ανθρωπίνου σώματος " κ.τ.λ. αφού όμως δεν είμαι και στερούμαι της πανεπιστημοσύνης του και ασφαλώς της μεγαλοπρεπούς γενειάδος του έ! τά λέω μέ δικά μου λόγια !

    ReplyDelete