Friday, September 2, 2011

Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ


Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========
Η επιστολή της παραίτησης του Σεβ. Μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Χρυσοστόμου προς τον Μακαριότατο κ. Ιερώνυμο αναφέρει ότι γίνεται για λόγους υγείας, επειδή η παρουσία του επισκόπου στη Ζάκυνθο είναι ιδιαίτερα βεβαρυμένη με τις διάφορες τελετές και ως εκ τούτου δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του αξιώματός του.
Ως εδώ δεν βλέπω γιατί θα μπορούσε να έχει κανείς αντίρρηση. Αν όντως ο Σεβασμιότατος νιώθει αδύναμος να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του ως ποιμενάρχης πολύ καλά έκανε να παραιτηθεί από τη θέση του.
ΘΑ “ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ” ΑΠΟ ΑΛΛΟ ΠΟΣΤΟ;
_____________
Βεβαίως ο τρόπος που είναι διατυπωμένη η επιστολή δείχνει ότι ο Σεβασμιότατος θεωρεί μεν τον εαυτό του ανίκανο να ανταποκριθεί στα επιβεβλημένα καθήκοντά του ως Μητροπολίτης Ζακύνθου, πλην όμως άφησε το περιθώριο στην Εκκλησία να τον αξιοποιήσει από άλλη θέση που δεν θα έχει βεβαρυμένά τελετουργικά καθήκοντα.
Τι αυτό ακριβώς σημαίνει θα φανεί στη συνέχεια. Ο κρυψίνους και συνωμότης Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Β΄- η δέκατη πληγή του Φαραώ στην Εκκλησία της Ελλάδος - τυγχάνει ως γνωστόν στενός συνεργάτης και φίλος του Σεβασμιότατου πρώην Ζακύνθου. Αρα θα φανεί μετ’ ου πολύ για πού τον προορίζει ο Μακαριότατος.
ΕΥΤΥΧΗΜΑ Η ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
__________
Προσωπικά δεν βλέπω κανένα πρόβλημα με την παραίτηση του Σεβασμιότατου ιδιαίτερα αν στη θέση του εκλεγεί από την Ιεραρχία άνθρωπος με φόβο Θεού, ο οποίος θα ποιμάνει Θεοφιλώς τους πιστούς.
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Σεβασμιότατος τυγχάνει νεωτεριστής επίσκοπος.
Μεταξύ άλλων ατοπημάτων εξέφρασε την άποψη ότι οι κληρικοί πρέπει να απεκδυθούν το τίμιο ράσο.!!!
Γιατί επομένως να στενοχωρηθούμε επειδή υπέβαλε παραίτηση; Ποια ωφέλεια μπορούν να προσφέρουν στους πιστούς οι νεωτεριστές επίσκοποι; Προφανώς καμία εκτός από το σκανδαλισμό του ποιμνίου τους.
Η Μητρόπολη Ζακύνθου είχε την ατυχία τις τελευταίες δεκαετίες να ποιμαίνεται από επισκόπους με οικουμενιστικό και νεωτεριστικό φρόνημα, όπως τον Μπεζενίτη και τον Συνετό, και νομίζω ότι είναι καιρός να αποκτήσει παραδοσιακό ιεράρχη με φόβο Θεού που θα την ποιμάνει Θεοφιλώς.
ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΔΟΞΑΣΙΩΝ
_____________
Αλλο μας απασχολεί. Ο Σεβασμιότατος πρώην Ζακύνθου Χρυσόστομος έχει - όπως όλοι μας - ψυχή να παραδώσει στον Κύριο εν Ημερα Κρίσεως. Είναι ήδη 73 ετών. Επομένως πρέπει να ετοιμάζεται - όπως όλοι μας - για το θάνατο.
Επανερχόμαστε, λοιπόν, να ρωτήσουμε αν ο Σεβασμιότατος είναι διατεθειμένος να ανακαλέσει τις κακοδοξίες τις οποίες διατύπωσε στο πορνοπεριοδικό “Πένθχαουζ” με τις οποίες αμνήστευε τις προγαμιαίες σχέσεις. Η κακοδοξία αυτή προφανώς έρχεται σε κατάφωρη αντίφαση με τη διδασκαλία του Ευαγγελίου και ο Σεβασμιότατος οφείλει ανυπερθέτως να την ανακαλέσει και να ζητήσει το έλεος του Θεού και τη συμπάθεια της Εκκλησίας επειδή σκανδάλισε ψυχές υπέρ ων Χριστός ο Αληθινός Θεός απέθανεν.
Αν ο Αγιος Θεός φωτίσει το Σεβασμιότατο να ανακαλέσει τις κακοδοξίες που διατύπωσε, όλοι οι πιστοί θα ανακουφιστούν και θα του εκφράσουν την ειλικρινή χαρά τους για το θάρρος να αποκηρύξει μια κακοδοξία.
Αλλιώς ο Σεβασμιότατος - μεταξύ όσων άλλων αμαρτημάτων διέπραξε - θα έχει στην πλάτη του και τη διατύπωση αίρεσης. Ηλικίαν έχει. Ας κρίνει ο ίδιος αν αυτό είναι προς το συμφέρον της ψυχής του.
ΝΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
__________
Και φυσικά όλοι αναμένομε από το Σεβασμιότατο να συμβάλει - λόγω της εγγύτητάς του προς τον διά τας αμαρτίας ημών Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο - στην αποκατάσταση του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημου, ο οποίος παρά πάσαν έννοια ηθικής και δικαίου έχει απομακρυνθεί από το θρόνο του χωρίς δίκη και απολογία πριν δεκαεπτά χρόνια .
Παραθέτουμε στη συνέχεια δύο κείμενα που μας έδωσαν την αφορμή για τη σύνταξη αυτού του σχολίου.
*****
ΖΑΚΥΝΘΟΥ: ΠΑΡΑΙΤΟΥΜΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
==============
"Μακαριώτατε,
Δια της παρούσης προάγομαι να γνωρίσω προς Υμάς την απόφασίν μου, όπως παραιτηθώ του Μητροπολιτικού Θρόνου της Ιεράς Μητροπόλεως Ζακύνθου.
Είναι ήδη γνωστόν ότι συνεπληρώθησαν πεντήκοντα έτη Ιερωσύνης, εκ των οποίων τα τριάκοντα και πέντε Αρχιερεύς. Πλέον τούτων ειργάσθην εισέτι δέκα έτη, εκ των οποίων τα τέσσαρα ως ευταξίας (κλητήρας) της Ι. Μ. Ζακύνθου και δύο ως δόκιμος της Ιεράς Μονής του Σινά, ένθα έλαβον τους δύο βαθμούς της Ιερωσύνης.
Ήδη άγω το εβδομηκοστόν τρίτον έτος της ηλικίας μου με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς την εμφάνισιν διαφόρων δοκιμασιών της υγείας μου. Η Μητροπολιτική διακονία μου εις την ιδιαιτέραν μου πατρίδα την Ζάκυνθον, η οποία έχει ηυξημένας τελετουργικάς απαιτήσεις, με κατεπόνησε σωματικώς, μη δυναμένου να συνεχίσω, εν πλήρει δυνάμει, ως επιβάλλεται κυρίως εν χαλεποίς καιροίς.
Οίκοθεν νοείται, ότι δεν παραιτούμαι της Αρχιερωσύνης και παραμένω εις την διάθεσιν της Εκκλησίας ημών με όσας δυνάμεις παραμένουν εν τη ασθενεί σαρκί μου. Επί δε τούτοις ευχαριστών δια την αποδοχήν ταύτης διατελώ,
Μετά βαθυτάτου σεβασμού αδελφός εν Κυρίω ελάχιστος
+Ο Ζακύνθου Χρυσόστομος
όλως πρόθυμος".
******
ΤΡΙΚΚΗΣ ΑΛΕΞΙΟΣ: “Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΒΙΟΣ”
================
Τους Ιερούς Κανόνες που προβλέπουν ισοβιότητα των Επισκόπων επικαλείται ο άγιος Τρίκκης και Σταγών κ. Αλέξιος, σχολιάζοντας την παραίτηση του Μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Χρυσόστομου.
Ο μετριοπαθής Ιεράρχης σημειώνει πως «κατά τους Ιερούς Κανόνες ο Επίσκοπος είναι ισόβιος. Ωστόσο αν ελεύθερα και αβίαστα κάποιος θέλει να παραιτηθεί από την Επισκοπική του έδρα, τότε παραιτείται αυτομάτως και της Αρχιεροσύνης, δέχεται το Μοναχικό Σχήμα και ανήκει στις τάξεις των Μοναχών. Αυτό οφείλουν όλοι να το ξέρουν και εξάλλου υπάρχει και το παράδειγμα του Αργολίδος Αθανάσιου Λάσκαρη, ο οποίος στις αρχές του προηγούμενου αιώνα παραιτήθηκε από Μητροπολίτης και έγινε Μεγαλόσχημος Μοναχός».
«Ο καθένας στη ζωή αυτή» συνεχίζει ο Σεβασμιώτατος «σηκώνει το Σταυρό του. Δεν είναι ο Σταυρός του καθενός βαρύτερος από εκείνον που μπορεί να σηκώσει. Το φορτίο που σηκώνει ο καθένας είναι δικό του και επιλέγει αν θα φτάσει ως το τέλος ή όχι. Όσο για την επιλογή και απόφαση του αγίου Ζακύνθου κ. Χρυσόστομου είναι… προσωπικά δική του και δεν μπορεί να αποτελέσει ούτε κανόνα, ούτε παράδειγμα για κανέναν. Επαναλαμβάνω ότι όλοι σηκώνουμε τον Σταυρό μας»…
ΠΗΓΗ:
Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων ΑΜΗΝ,

No comments:

Post a Comment