Tuesday, June 25, 2019

ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΙΕΒΟΥ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΟΝΟΥΦΡΙΟΣ;


ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΙΕΒΟΥ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΟΝΟΥΦΡΙΟΣ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Πατερική Παράδοσις”:

Στὰ σχετικὰ μὲ τὸν μητροπολίτη Ὀνούφριο καὶ τὸ θέμα τῆς Οὐκρανίας, καὶ πάλι μᾶς θυμίζει τὸ «δὶς καὶ τρὶς ἐξαμαρτεῖν», κι ἐκεῖ μιλήσατε συμφεροντολογικά. Ἐνῶ δηλαδὴ οἱ φωτογραφίες καὶ τὰ κείμενα ἀποδείκνυαν ὅτι ἡ εὐσέβεια τοῦ Ὀνούφριου σταματάει στὴν κοινωνία του μὲ τὸν Οἰκουμενιστὴ ρῶσο πατριάρχη Κύριλλο, ὅτι ἀντὶ νὰ καταδικάζει τὸν Οἰκουμενισμὸ ἔστειλε πολλάκις χαιρετισμοὺς σὲ οἰκουμενιστικὲς ἐκδηλώσεις, ὅτι ἀντὶ νὰ καταδικάσει τὶς συμπροσευχὲς, συμπροσευχόταν ὁ ἴδιος μὲ παπικούς, ἑβραίους καὶ μουσουλμάνους σὲ Ὀρθόδοξο μάλιστα ναό, μὲ δικαιολογία τὴν ἐθνικὴ ἐπέτειο τῆς χώρας του, ὅτι μάλιστα στὴν ἐπέτειο αὐτὴ ἀσπάστηκε καὶ συμπροσευχήθηκε μὲ τὸν ἀκοινώνητο καὶ ἀναθεματισμένο σχισματικὸ μητροπολίτη Κιέβου Φιλάρετο, ἐνῶ, λοιπόν, ἀποδείχθηκαν ὅλα αὐτά, ἐσεῖς τὸν παρουσιάζετε ἕως σήμερα ὡς παράδειγμα εὐσεβείας.”

Όπως γνωρίζουν οι καλοί αναγνώστες έχω σοβαρές διαφωνίες με την διήκουσα γραμμή του ιστολογίου “Πατερική Παράδοσις”, αλλά, όπως και στο παρελθόν δεν δίστασα να αναδημοσιεύσω αξιόλογα άρθρα του ιστολογίου, έτσι κάνω και τώρα.

Να σταματήσουμε να λέμε συνειδητά ψέμματα.

Η αρχή ότι “ο εχθρός του εχθρού μας είναι δικός μας φίλος” δεν επαληθεύεται πάντοτε στην πράξη.

Είναι αλήθεια ότι ο Μητροπολίτης Ονούφριος είναι ευλαβής ψυχή, αλλά είναι εντελώς αναληθές ότι είναι αντιοικουμενιστής.

1.) Τι σόι αντιοικουμενιστής είναι όταν, ενώ είναι αντιπρόεδρος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ρωσσίας, ουδέποτε έθεσε θέμα αποχώρησης της Εκκλησίας της Ρωσσίας από τον ΠΣΕ;

2.) Τι σόι αντιοικουμενιστής είναι όταν συμπροσεύχεται με αιρετικούς, Ουνίτες και αλλόθρησκους;

3.) Τι σόι αντιοικουμενιστής είναι όταν έστειλε κατ’ επανάληψη Χαιρετισμούς σε οικουμενιστικές εκδηλώσεις;

4.) Σε ένα μόνο σημείο διαφωνώ  με τις εύστοχες παρατηρήσεις του ιστολογίου “Πατερική Παράδοσις.”  

Στο ότι δέχεται ότι ο Ουκρανίας Ονούφριος διέκοψε δήθεν κοινωνία με τον Οικουμενιστή Πατριάρχη της Ρωσσίας Κύριλλο.

Δηλαδή πώς διέκοψε την κοινωνία; Δεν παρακάθεται αυτοπροσώπως ή με τηλεδιάσκεψη -και μάλιστα ως αντιπρόεδρος- στις συνεδρίες της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ρωσσίας και δεν συναινεί με όλες τις αποφάσεις που λαμβάνονται;

Για τέτοιου είδους διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας μιλούμε;

Δεν θα κουραστώ να επαναλαμβάνω σε όλους τους τόνους και προς πάσα κατεύθυνση ότι ΜΟΝΟΝ 2 αντιοικουμενιστικές Αυτοκέφαλες Εκκλησίες υπάρχουν: Της Βουλγαρίας και της Γεωργίας οι οποίες δεν συμμετέχουν στο ΠΣΕ, η δε Εκκλησία της Βουλγαρίας αρνείται να στείλει αντιπρόσωπους στον ατελέσφορο διάλογο της Ορθοδοξίας με τον Παπισμό, επειδή διαφωνεί με τον αντορθόδοξο τρόπο που διεξάγεται.

1 comment:

  1. 1) To ΠΣΕ σαν συνοδική απόφαση απο μονο του δεν κανει καποιον οικουμενιστη σαν μονάδα. Η σχετική "αποτειχιση" του Α.Ιουστινου απο Πατριάρχη, θελει αποδειξη οτι ανηκε στον Πατριαρχη. Οπως και μια φιλενωτικη η φιλο - οικουμειστικη συνοδος δεν κανει εναν προκαθημενο να ταυτιζεται μαζι της.Ο προκαθημενος δεν ειναι Παπας. Ο Κυριλος εχει ομιλια εναντιον του Οικουμενισμου.
    2) Η κοινή παρουσία ή και ποιμαντικη παρασταση ( σε παραδεχομαι για τον ορο) δεν σημαινει παντοτε συμπροσευχη. Εχεις διαβασει τα σχετικα για το ποτε ειναι τετοια; Βιντεο εχεις απο τετοια, γιατι απο φωτο...
    3) Η συγκεντρωση θρησκευτικων ηγετων για πολιτικους σκοπους και συνεργασιες και ο χαιρετισμος δεν κανει καποιον οικουμενιστη.

    ReplyDelete