Monday, July 3, 2017

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΘΕΟΦ. ΑΒΥΔΟΥ


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΘΕΟΦ. ΑΒΥΔΟΥ
=====

Κύριε Τελεβάντο, 

Επεχείρησα να διαβάσω την πραγματεία του Θεοφιλεστάτου Αβύδου Κυρίλλου, αλλά επειδή είναι πολύ δύσκολο να την διαβάσει κανείς μονομιάς και λόγω της εκτάσεως και λόγω της δυσκολίας -τουλάχιστον για όποιον δεν είναι τόσο εξοικειωμένος με το είδος αυτό- θα ήθελα να κάνω μόνο ένα σχόλιο αυθορμήτως πάνω στο θέμα της “αναγνωρίσεως της ιστορικής ονομασίας των ετεροδόξων ομολογιών ως εκκλησιών” από την Σύνοδο της Κρήτης, όπως το αναλύει ο Θεοφιλέστατος. 

Η ανάλυσή του στηρίζεται σε δύο άξονες: Πρώτον αναφέρεται στις φιλοσοφικές έννοιες του ιδεαλιστικού ρεαλισμού του Πλάτωνος και του νομιναλισμού του κάποιου …….. ευρωπαίου φιλοσόφου. Εγώ ήξερα ότι ο εκπρόσωπος του νομιναλισμού είναι ο Αριστοτέλης. Ο Θεοφιλέστατος βάζει και τον Αριστοτέλη στην ίδια κατηγορία με τον Πλάτωνα. Εν πάση περιπτώσει ……. Ο λόγος που αναφέρεται σε αυτές τις φιλοσοφικές έννοιες είναι, ότι ο Σεβ. Ναυπάκτου λέει ότι δεν είναι δυνατόν να δεχθούμε τον νομιναλισμό στην θεολογία, δηλαδή στην διατύπωση του συνοδικού κειμένου  “αναγνωρίζουμε την ιστορική ονομασία άλλων χριστιανικών ομολογιών ως εκκλησίες” η λέξη “εκκλησία” δεν έχει οντολογική υπόσταση. 

Παρατηρούμε ότι σε άλλες διατυπώσεις του συνοδικού κειμένου ο Θεοφιλέστατος αποδίδει “ακριβεστάτη” έννοια και σε άλλες νομιναλιστική, που σημαίνει ότι οι λέξεις δεν σημαίνουν την οντολογική τους έννοια. Τώρα αν αναποδογυρίσουμε αυτή την διάταξη και πάρουμε την εντελώς αντίθετη εκδοχή, δηλαδή αν δώσουμε “νομιναλιστική” έννοια εκεί που ο Θεοφιλέστατος δίδει “ακριβέστατη” και το αντίθετο τι συμπέρασμα θα βγάλουμε; Αυτό στην λαϊκή γλώσσα ονομάζεται κόβουμε και ράβουμε όπως θέλουμε κατά το δοκούν και αυθαίρετα. Τέτοια κείμενα με τόση ρευστότητα, υποκείνενα σέ αυθαίρετες ερμηνείες δεν μπορεί να είναι συνοδικά κείμενα!

Για να υποστηρίξει τον “νομιναλισμό” των λέξεων ο Θεοφιλέστατος, συνεχίζει με το επιχείρημα της έννοιας του “κακού” ως παρα–υπόστασης και απουσίας του κακού, ότι δηλαδή το κακό δεν έχει οντολογική υπόσταση, αλλά η ορθόδοξη διδασκαλία περί του κακού είναι ένας “νομιναλισμός.” 

Μάλλον, όμως, αναφέρεται στο ότι η ορθόδοξος θεολογία απορρίπτει την δυαρχία, δηλαδή ότι δεν υπάρχει ο κακός θεός, που είναι η πηγή του κακού, αλλά μόνο ο Τριαδικός Θεός είναι ο Ων και το κακό ορίζεται ως η απουσία του Θεού. Ο φόνος έχει υπόσταση εφ’ όσον έχει πτώμα και αίμα, η συκοφαντία έχει υπόσταση εφ’ όσον έχει γλώσσα και λόγο. Η μοιχεία έχει υπόσταση εφ’ όσον ……. Αν δεν είχε υπόσταση τότε μαζί με την δικαιολογία “δεν είναι αυτό που πιστεύεις” θα μπορούσε ο μοιχός να συμπληρώσει “αυτό που βλέπεις είναι απλά ένας φιλοσοφικός νομιναλισμός” …….! 

Δεύτερος άξονας είναι ότι η λέξη “εκκλησία” χρησιμοποιήθηκε στην εκκλησιαστική γραμματεία της β΄ χιλιετίας. Συνεπώς έχουμε την υποχρέωση να κάνουμε και εμείς το ίδιο ως συνεχιστές αυτής της παραδόσεως Με δεδομένο ότι “αίρεση” δεν είναι απλά να διατυπώσει κανείς αιρετικές θέσεις, αλλά και να εμμένει σε αυτές, μπορεί να μας απαντήσει ο Θεοφιλέστατος, αν υποδεικνυόταν στον τάδε και στον τάδε εκκλησιαστικό άνθρωπο ή ακόμα και άγιο το λάθος από την δύναμη της συνήθειας να χρησιμοποιεί την λέξη “εκκλησία” αντί της λέξεως “λατινόφρονες” που ήταν ήδη σε ευρύτατη χρήση, τι πιστεύει δεν θα συμμορφωνόταν με πολλή απλότητα αβίαστα, αλλά θα επέμενε και θα επεχειρηματολόγει, όπως κάνουν οι υποστηρικτές της Συνόδου της Κρήτης και όπως κάνει και ο ίδιος με την παρούσα περισπούδαστη πραγματεία του; 

Εκτός όλης αυτής της περισπούδαστης επιχειρηματολογίας βλέπουμε μία διαπραγμάτευση του θέματος. Από “πραγματική ύπαρξη” πήγαμε στην “ιστορική ύπαρξη” και στην συνέχεια στην “ιστορική ονομασία”. Γιατί όλη αυτή η διαπραγμάτευση για ένα “νομιναλιστικό” θέμα για μία λέξη που δεν έχει καμμία οντολογική σημασία; Είναι απορίας άξιον! 

6 comments:

  1. Εμμέσως πλήν σαφώς χρησιμοποιούσι δήθεν σύγχρονους Φιλοσοφικούς ορισμούς και έννοιες και προσπαθώσι να δώσουν νέο μεταπλασματικό περιεχόμενο.

    Προσπαθώσι να πράξωσι κάτι παρόμοιο που έπραξαν οι Τρείς Ιεράρχες, αλλά ξεχνούν φαίνεται, ότι οι θεοφόροι Πατέρες το διενήργησαν ΚΑΙ με φωτισμό του αγίου Πνεύματος και εξαγίασαν και έτσι μετουσίασαν τους Φιλοσοφικούς όρους της εποχής τους.

    Όλη η φιλοσοφίζουσα, μάλλον σοφιστική προσπάθεια των «ορθοδόξων Οικουμενιστών» ήτο και είναι η απόκρυψις της επόμενης αλήθειας: ότι οι αιρετικοί είναι αιρετικοί, και ότι οι ετερόδοξοι είναι και αυτοί αιρετικοί. Κατήντησαν μέχρι και στην «εν Συνόδω» απόκρυψη του όρου «αιρετικός», «αίρεσις» και «κακοδοξία», οι οποίες θεολογικές έννοιες είναι διάσπαρτες εντός της Πατερικής Γραμματείας και κυρίως διέσπαρτες σε αγίες Οικουμενικές και Τοπικές Συνόδους.

    Η απόκρυψις της αλήθειας δεν είναι διαυγής Φιλοσοφία αλλά Σοφιστία. Και ο μέγας Φιλόσοφος Σωκράτης έσπαζε τα κοκκαλάκια των Σοφιστών διότι εξαπατούσαν το λαό.

    Κυρία Ελένη, για να μιλήσουμε εν τέλει τη γλώσσα των Οικουμενιστών, προφανώς πρέπει να πάμε να σπουδάσουμε και Φιλοσοφία, για να αντιληφθούμε τον τρόπο σκέψις των, διότι προφανώς θα είμεθα αγράμματοι.

    Κυρία Ε. Λωρίτου κοπιάστε όποτε θέλετε στο Ιστολόγιο μου, κάτω χαμηλά είναι τα στοιχεία μου για να επικοινωνήσουμε.

    ReplyDelete
  2. Αν είναι να πάει κανείς στό πανεπιστήμιο και να ακούει αυτούς τούς φιλοσόφους , δεν πάει καλύτερα κατ'ευθείαν στον Ταύγετο να βρεί την μοίρα του σαν τον μακαρίτη; Οι οικουμενιστές έχουν την συνήθεια να χρησιμοποιούν την σπουδαιοφάνεια για να μας μπερδεύουν καί να μας δημιουργούν υπαρξιακά προβλήματα :Εγώ ποιός είμαι ,πού πάω; Σάν να σού λέει, πού πάς ρέ Βλαχομήτρο ; Ακόμα και στην λαική να πάς θα σού φωνάξει ο μπακάλης Ψίτ! Κύριος, από φιλοσοφικό νομιναλισμό τού Lock κατέχεις; Σήμερα φτάσαμε στό σημείο ακόμα καί μέ τον μανάβη να μιλά κανείς γιά δογματικά θέματα ,αλλά για τον φιλοσοφικό νομιναλισμό του Lock ακόμα Δέν πειρσζει Παναγιωτάκο μου , αντι να σπουδάσουμε φιλοσοφία δέν πάμε σέ κανένα γυμναστήριο να δέσουμε μπράτσα ,θα μας χρειαστούνε Εδώ υπάρχουν κάτι δίμετροι παπάδες που άμα σέ πιάσουν στά χέρια τους μαννούλα μου! Σκέτοι Lockατζήδες και χωρίς πανεπιστήμιο!

    ReplyDelete
  3. Την μοίρα του ο μακαρίτης την επέλεξε διότι δεν ήθελε να γεράσει... Επειδή είμαι μαθητευόμενος της Φιλοσοφίας έμαθα μέχρι στιγμής την Μεθοδική Αμφιβολία του Καρτέσιου ακόμη να μπώ στα βαθειά.

    Αμφιβάλω, άρα υπάρχω, μας λαλεί ο Ντεκάρτ.

    Συνεπώς, αμφιβάλλω την ορθοδοξότητα και συνοδικότητα των Ληστρικών αποφασισθέντων, άρα υπάρχω και ζώ ως Λ[λ]ογικός άνθρωπος.

    Πάς όστις δεν αμφιβάλλει για ετούτο και θεωρεί με υπερφύαλο δογματισμό ότι οι αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης είναι ορθόδοξες και κανονικές, επειδή τις υπέγραψαν 10 Προκαθημένοι, τότε δεν υπάρχει ως άνθρωπος ούτε κάν λογικό όν.

    Είδες κ. Ελένη μου ότι η Νεώτερη Φιλοσοφία είναι χρήσιμο εργαλείο για να εξαφανίσουμε τους πανηγυρτζήδες Οικουμενιστές και όχι να «εξαφανίσουμε» εαυτούς και αλλήλους;

    Τα γυμναστήρια με τέτοιο καύσωνα είναι κάμποσο ανυπόφορα για δε με λές καμμία αίτηση στο Survaivor λέω να κάνουμε.

    Από χειροδύναμους Κληρικούς έχω τραγική προσωπική εμπειρία, εξέχασες εν Χριστώ αδελφή μου ότι με εβάφτισε στη Χλώρακα της Πάφου το 2009 στο ξύλο ο σεβ. Μητροπολίτης Πάφου; Και έπειτα έβαλε την αστυνομία, να μας περάσει από δεύτερο χέρι;

    Γι΄ αυτό θεωρώ ότι η λύσις είναι να μαθητεύσουμε στο Σαρβάϊβορ τουλάχιστον να μαζέψουμε και κανένα φραγκάκι.

    ReplyDelete
  4. Καί βέβαια το θυμάμαι , καθώς διάβασα στην βιογραφία σου οτι έχεις εκπαιδευτεί στίς ειδικές δυνάμεις Εχουμε γίνει τά "λερωμένα τ'άπλυτα τα παραπεταμένα " της εκκλησίας Μάς περνάνε από δυό και τρία χέρια για να καθαρίσει η εκκλησία από εμάς Αφού θέλουν φιλοσοφία άς την έχουν! Αυτό είναι ο ορισμός του τυράννου κατά τον Πλάτωνα Πρώτη δουλειά του τυράννου είναι να καθαρίσει την πόλη από κάθε συνετό , σοφό καί ενάρετο πολίτη Ο Πλάτων τό λέει όχι εγώ, και γιά την τυραννία του τυράννου καί για την αρετή αυτών που καταδιώκει Οι τύραννοι της εκκλησίας έχουν κηρύξει διωγμό εναντίον των αγίων !

    ReplyDelete
  5. Δεν βαριέσε... χαλαρά!

    Αλλά όμως κυρία Ελένη μου, είναι πράγμα ασυγχώρητο να προσπαθούν (η φατριά του μεγάλου Βασιλέως) να μας πείσουν ότι το «Παρθενεύουσα Πόρνη» ή η «Πόρνη εν Παρθενεία» είναι ορθοδοξώτατος και λογικώτατος ορισμός, θεολογική (!) και θεόπνευστη (!!) έννοια όπου εδιδάσκετο από σωρηδόν μακαριστούς Καθηγητάδες και την εισαγάγαν ως «τεχνολογικό όρο» ώστε να μείνουν άπαντες ικανοποιημένοι μηδενός εξαιρουμένων και εκείνων των «Παρατηρητών».

    Ο Φιλόσοφος Πλάτων δικαιολογημένα στην εποχή του ήτο και Συγκρητιστής... και νομίζω είπε ότι οι Φιλόσοφοι πρέπει να αναλάβουν την διακυβέρνηση της Πολιτείας... και όχι το ιερατείο ή οι φύλακες ή,... οι σημερινοί Κληρικοί.

    Ένας Κληρικός που εν αδίκω κατηγορείται επι Παποκαισαρισμό, αν ήτο αθώος θα εσιωπούσε και θα ανεχόταν τη συκοφαντία και θα ελάμαβανε αμάραντο στέφανο και όχι να διασύρει στα Πολιτικά Δικαστήρια απλούς Χριστιανούς και δή θεολόγους εκ της Ομογένειας της Αμερικής για να τους αποδείξει εν ερήμη τους ότι είναι συκοφάντες!

    Τζάμπα μαγκιές...!

    Ο Πολιτικός και Εκκλησιαστικός Δεσποτισμός στο μεγαλείο του.

    Και όλα αυτά βέβαια εξ αιτίας του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου....

    ReplyDelete



  6. ΄΄Πρέπει ή ο φιλόσοφο ς να κυβερνά ή ο κυβερνήτης να φιλοσοφεί ΄΄ Πλάτων Τι να πρωτοπούμε γι αυτό το θέμα; Δεν αναφέρεται μόνο στο θέμα της πολιτικής , αλλά σε οποιοδήποτε δημόσιο λειτούργημα Μας δίνει έναν κανόνα κοινωνικού ήθους Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι έφθασαν στο υψηλότερο σημείο που θα μπορούσε αν φθάσει η ανθρώπινη σκέψη πλην της αποκαλύψεως και του φωτισμού του Αγίου Πνεύματος Είναι ισάξιο των ύμνων της Μεγάλης Εβδομάδος εν όψει του Ίερού νιπτήρος , ΄΄ μη κατάρχειν των ελαχιστοτέρων ΄΄ κ.τ.λ. Είναι ένα μάθημα κοινωνιολογίας αν αυτή η επιστήμη διδάσκει το ήθος που πρέπει να διέπει τον κοινωνικό βίο Είναι η απαθής από κάθε προσκόλληση και ιδιοτέλεια άσκηση του δημοσίου ή εκκλησιαστικού λειτουργήματος Τι σύμπτωση ! Ο Πλάτων χρησιμοποιεί το σκηνικό του σκάφους για να πεί τις μεγάλες αλήθειες του Η ΄΄ναυαρχίδα μας ΄΄ πάσχει όσα περιγράφει ο Πλάτων Διατελεί υπό ΄΄κατάληψι ΄΄ από αναιδείς και άπειρους ναύτες !

    ReplyDelete