Thursday, June 23, 2016

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΝΗΣΤΕΙΑ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===== 

Γράφει ο κ. Αιμίλιος Πολυγένης στη “Ρομφαία”:

"Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η απογευματινή συνεδρία της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, η οποία συνεδριάζει για 3η ημέρα στο Κολυμπάρι της Κρήτης.

Πληροφορίες της Romfea.gr αναφέρουν ότι η Αγία Σύνοδος ασχολήθηκε με το θέμα της νηστείας.

Οι Προκαθήμενοι και οι Ιεράρχες μίλησαν για το γεγονός ότι τα πράγματα σε μη προνομιούχες χώρες οι οποίες έχουν έλλειψη τροφών ή ιδιαίτερα ακραίες κλιματολογικές συνθήκες, όπως π.χ. Αφρική και βόρειες χώρες, θα πρέπει εκεί οι Τοπικές Εκκλησίες να ρυθμίζουν τα θέματα.

Τον λόγο έλαβαν ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρος Β΄, ο Αρχιεπίσκοπος Πολωνίας Σάββας, ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος και ο Επίσκοπος Ρουάντας οι οποίοι μετέφεραν τις εμπειρίες τους από την Ιεραποστολή.

Αξίζει να αναφερθεί ότι τον λόγο έλαβε και ο Πατριάρχης Ρουμανίας κ. Δανιήλ, ο οποίος έκανε μια ιδιαίτερη θεολογική τοποθέτηση επί του θέματος.

Επίσης για ακόμη μια φορά ο Μητροπολίτης Κύκκου κ. Νικηφόρος, έκανε παρέμβαση ζητώντας επιτέλους να λάβουν ξεκάθαρες αποφάσεις για το ποιες είναι υποχρεωτικές και ποιες είναι προαιρετικές νηστείες, ενώ ζήτησε να ληφθεί σχετική απόφαση για το θέμα της νηστείας πριν από την Θεία Κοινωνία.

Οι πληροφορίες της Romfea.gr αναφέρουν ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, συμφώνησε με τις προτάσεις του Μητροπολίτη Κύκκου, αλλά το σώμα τελικά αποφάσισε να μην αλλάξει τα σχετικά κείμενα.”

Πολύ αποκαρδιωτικές οι παρεμβάσεις του Πανιερότατου Μητροπολίτη Νικηφόρου για το θεσμό της νηστείας τον πιο αρχαίο θεσμό της Εκκλησίας που θεσπίστηκε ήδη από τον Παράδεισο για τους πρωτόπλαστους. Με τις παρεμβάσεις του Πανιερότατου Κύκκου φέρεται δυστυχώς να συμφώνησε και ο Οικουμενικός Πατριάρχης. 

Όλες οι νηστείες που καθιέρωσε η παράδοση της Εκκλησίας είναι υποχρεωτικές και δεν χρειάζεται να επέλθει καμία μεταβολή στο ζήτημα. Γι' αυτό είναι ευτύχημα ότι η Μεγάλη Σύνοδος απέρριψε την πρόταση του Πανιερότατου Κύκκου και απεφάσισε το κείμενο της νηστείας να μείνει ως έχει.

Όσο για τη νηστεία πριν τη Θεία Κοινωνία η επικρατούσα συνήθεια είναι να κοινωνεί ένας πιστός που τήρησε ασιτία την ημέρα της Θείας Κοινωνίας. 

Όσοι τηρούν όλες τις νηστείες της Εκκλησίας ακριβώς όπως τις θεσμοθέτησαν οι Ιεροί Κανόνες, όσοι δηλαδή κάνουν αλάδωτη νηστεία τη Μεγάλη Σαρακοστή και τις Τετάρτες και Παρασκευές και τρώνε μετά την εννάτη, έχουν το ανεμπόδιστο να προσέρχονται στη Θεία Κοινωνία. Οι υπόλοιποι που δεν τηρούν τις νηστείες ακριβώς όπως τις προβλέπουν οι Ιεροί Κανόνες τηρούν λίγες μέρες νηστεία πριν τη Θεία Κοινωνία.

No comments:

Post a Comment