Thursday, June 16, 2016

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ π. Ι. ΧΡΥΣΑΥΓΗ ΣΤΗ «ΡΟΜΦΑΙΑ»


ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ π. Ι. ΧΡΥΣΑΥΓΗ ΣΤΗ «ΡΟΜΦΑΙΑ»

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Ο αρχιδιάκονος π. Ιωάννης Χρυσαυγής, Διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, παραχώρησε συνέντευξη στη «ΡΟΜΦΑΙΑ». Απαντώντας σε ερώτηση για την απουσία των Εκκλησιών Βουλγαρίας, Γεωργίας, Αντιοχείας και Ρωσίας από την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο δήλωσε: «Δεν είμαι σε θέση να κρίνω τα εσωτερικά ζητήματα και προβλήματα των επιμέρους Εκκλησιών, ούτε το λόγο για τον οποίο μερικές Εκκλησίες επέλεξαν να αλλάξουν γνώμη-ενώ είχαν δώσει το λόγο τους- ότι θα συμμετάσχουν στη Σύνοδο». 

Οι Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Γεωργίας έχουν ξεκαθαρίσει με συνοδικές αποφάσεις τους ότι ΕΝΙΣΤΑΝΤΑΙ  στο Άρθρο 6 της Συνάξεως των Προκαθημένων του Σαμπεζύ, όπου αναφέρεται σαφώς ότι ο αιρετικός Παπισμός, ο Προτεσταντισμός και οι Μονοφυσίτες είναι Εκκλησίες!!! κι όχι μόνο. 

Αυτό όφειλε να το γνωρίζει ο ευπαίδευτος Θεολόγος π. Ιωάννης. Τώρα, όσον αφορά την ταμπακιέρα, ήγουν το σταθερώς και εις όλους τους χρόνους και εις όλες τις εγκλίσεις  επαναλαμβανόμενο ότι: δώσανε τον λόγο τους και τώρα «έκαναν πίσω», θα ήθελα απλώς να υπενθυμίσω ότι ανώτατο όργανο κάθε Ορθόδοξης Εκκλησίας ΔΕΝ είναι ο Προκαθήμενος αλλά η Ιερά Σύνοδος. ΟΛΟΙ οι επίσκοποι είναι ΙΣΟΙ, κι όχι υπάλληλοι του Προκαθημένου. Πόσες φορές να επαναλάβουμε ότι το παπικό μοντέλο ΔΕΝ κάνει για μας. Με απλές κουβέντες: Ο Προκαθήμενος ενημέρωσε τους συνοδικούς κι αυτοί αποφάσισαν ότι ΔΕΝ πάνε στη Συνοδο για να αναγνωρίσουν τους αιρετίζοντας από καιρό και ακραδάντως εμμένοντας στις κακοδοξίες τους ως Εκκλησίες. Ο Ιερολογιώτατος δεν μιλά επ’ αυτού διότι «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί». 

Όσον αφορά τους λόγους που πρόβαλε, τόσο η Αντιόχεια όσο κι η Μόσχα, πάλιν είναι γνωστοί και δεν θα τους σχολιάσω διότι αυτό θα ισοδυναμούσε με παραβίαση ανοικτής θύρας.                                           
Ανέφερε επίσης, μεταξύ άλλων, ο Ιερολογιώτατος π. Ι. Χρυσαυγής: «Ειλικρινά, αδυνατώ να καταλάβω πως κάποιοι πανικοβάλλονται όταν ακούνε για τη δεσμευτική φύση της Συνόδου και των αποφάσεών της». Πάτερ Ιωάννη: Έχω την πεποίθηση ότι αν κάποιος παίρνει στα σοβαρά την «άπαξ παραδοθείσαν τοις αγίοις πίστιν» όχι πανικοβάλλεται αλλά ανησυχεί τα μέγιστα όταν μελετά όλες αυτές τις καινοτομίες. Να θυμίσω ενδεικτικά το Άρθρο 6 κι επίσης την ξεκάθαρη προσπάθεια να «περάσει» ως πίστη της Εκκλησίας η «Βαπτισματική Θεολογία» και η «Θεωρία των κλάδων». Τι να πει κανείς για την προσπάθεια αναθεώρησεως της Νηστείας! 


Σεβαστείτε, επιτέλους, τους Αγίους Πατέρες που ξεκαθάρισαν συνοδικώς και τελεσίδικα το θέμα της νηστείας και μη νομίσετε ότι καινοτομώντας και παρακάμπτοντάς τους θα υποχρεώσετε το πλήρωμα της Εκκλησίας να αποδεχθεί αυτά που ετοιμάζεστε να σερβίρετε σαν τετελεσμένα. Σας υπενθυμίζω απλώς την απόφαση της Συνόδου του 1848, που ξεκαθαρίζει ποιος έχει τον τελευταίο λόγο για την αναγνώριση των αποφάσεων μιας Συνόδου.

No comments:

Post a Comment