Monday, October 6, 2014

ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΩΝ;



ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΩΝ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Θρησκευτικά”:

“Σε συνέντευξη του στον Μάκη Αδαμόπουλο και το Ραδιόφωνο της Εκκλησίας της Ελλάδος ο «Πατριάρχης» των Αρμενίων Αράμ μίλησε για τις σχέσεις με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, το διάλογο Ορθοδόξων -  Μονοφυσιτών και το ΠΣΕ. Αξιοσημείωτη η δήλωσή του ότι αιτία του χωρισμού Μονοφυσιτών – Ορθοδόξων υπήρξε «η ερμηνεία κάποιων θεολογικών θεμάτων». «Μεταφραστικό πρόβλημα» θεωρούν την αποκοπή των μονοφυσιτών από την Εκκλησία και κάποιοι Οικουμενιστές καθηγητές και κληρικοί.”

Ωστε πρόκειται για παρεξήγηση; 

Υπέροχα!

Το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο είναι να λύνονται οι παρεξηγήσεις που οφείλονται σε μεταφραστικά προβλήματα ή σε καλόπιστες παρανοήσεις.

Απλά δίνονται οι εκατέρωθεν εξηγήσεις και το θέμα έχει αίσιο τέλος.

Αφού, λοιπόν, τώρα ξεπεράστηκαν οι μεταφραστικές παρανοήσεις για ποιο λόγο οι Μονοφυσίτες δεν είναι έτοιμοι να δεχτούν τους όρους όλων των Οικουμενικών Συνόδων και τη Διδασκαλία των Αγίων Πατέρων και να αποκηρύξουν τη διδασκαλία του Σεβήρου και του Ευτυχούς οπότε ασφαλώς ουδείς λόγος υπάρχει να είναι χωρισμένοι από την Ορθοδοξία;

Από τη στιγμή που κάποιος είναι έτοιμος να κάνει πλήρη ορθόδοξη ομολογία πίστεως χωρίς κρατούμενα γίνεται δεκτός στην Εκκλησία με βάπτισμα ή κατ’ οικονομίαν με χρίσμα.

Αφού ο μονοφυσίτης Πατριάρχης ισχυρίζεται ότι οι διαφορές Ορθοδόξων και Μονοφυσιτών είναι απλά καρπός μεταφραστικών λαθών και παρεξηγήσεων σε τι χρειάζεται ο διάλογος; 

Αφού οι παρεξηγήσεις έχουν ήδη εντοπιστεί τι εμποδίζει τους μονοφυσίτες να τις αποκηρύξουν;

Μήπως πίσω από τις μεταφραστικές δυσκολίες και παρεξηγήσεις ο Αρμένιος Πατριάχης και οι άλλοι μονοφυσίτες προσπαθούν να διασώσουν αλώβητη την διδασκαλία των πλανεμένων πατέρων του Μονοφυσιτισμού και επιδιώκουν να γίνει δεκτός ο μονοφυσιτισμός ως αποδεκτή δοξασία της Εκκλησίας παράλληλα με τον όρο της Χαλκηδόνας;

No comments:

Post a Comment