Wednesday, October 15, 2014

ΤΟ ΚΟΡΑΝΙ ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΝΕΓΓΥΣ



ΤΟ ΚΟΡΑΝΙ ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΝΕΓΓΥΣ

Του Θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Μιας και τόσος θύρυβος γίνεται (και θα ογκούται με την πάροδο του χρόνου) για το Κοράνι, το βιβλίο που οι οπαδοί του Μωάμεθ υποστηρίζουν πως είναι ιερό, είναι καιρός να ενσκύψουμε στη γνωριμία μαζί του, να το δούμε από κοντά. Μόνο αν το γνωρίσουμε θα αντιληφθούμε την πραγματική του αξία.

Καταρχάς η ονομασία Κοράνι (κουρ άν) είναι αραβική και σημαίνει ανάγνωση, απαγγελία, κήρυγμα. Μέσα στο ίδιο το Κοράνι το βιβλίο αυτό χαρακτηρίζεται ένδοξο, αγαθοεργό, εξαίσιο, ευγενές, γεμάτο σοφία. 

Για τους οπαδούς του Μωάμεθ είναι απευθείας “αποκάλυψη” του Αλλάχ που δόθηκε στο Μωάμεθ μέσω του αρχαγγέλου Γαβριήλ από ένα βιβλίο που βρίσκεται στον ουρανό. Με απλά λόγια για τους ανθρώπους αυτούς, το Κοράνι είναι ο αιώνιος λόγος του Αλλάχ. Αυτό που έχουν οι άνθρωποι είναι αντίγραφο του ουράνιου πρωτότυπου. Για να κάνουμε τις συγκρίσεις με βάση τα χριστιανικά δεδομένα εμείς οι Χριστιανοί πιστεύουμε ότι ο αιώνιος Λόγος του Θεού, δηλαδή ο Κυριος μας Ιησούς Χριστός, έγινε άνθρωπος. Από την άλλη οι οπαδοί του Μωάμεθ επιμένουν ότι ο αιώνιος λόγος του Αλλάχ έγινε βιβλίο. Δεν δέχονται δηλαδή το Μωάμεθ σαν συγγραφέα του.

Λένε δηλαδή ότι το Κοράνι “αποκαλύφθηκε” σταδιακά στο Μωάμεθ, ο οποίος το μετέφερε σαν κήρυγμα ή το υπαγόρευε στους γραμματείς του. Ολα αυτά τα χειρόγραφα ρίχνονταν σ’ ένα καλάθι τη φύλαξη του οποίου είχε αναλάβει μια από τις γυναίκες του Μωάμεθ. Αλλες αποκαλύψεις διατηρούνταν στη μνήμη των ακροατών του.

Μετά το θάνατο του Μωάμεθ πολλοί από αυτούς που είχαν απομνημονεύσει “αποκαλύψεις” άρχισαν να πεθαίνουν. Τότε ο Ομάρ παρακάλεσε το Χαλίφη Αμπου Μπακρ να μεριμνήσει για τη συλλογή όλων των “αποκαλύψεων”.

Η συλλογή των κειμένων έβριθε λαθών κι αντιφάσεων και όταν χαλίφης ήταν ο Ουτμάν (644-656) συνέταξαν ενα πιο επίσημο κείμενο. Ολα τα άλλα κείμενα κάηκαν. Το Κοράνι είναι χωρισμένο σε 114 κεφάλαια (σούρες).

Αυτές φέρουν ονόματα λ.χ. Η Αγελάδα, Η Νίκη, Το Φεγγάρι κτλ.

Οταν οι Αραβες δυσπιστώντας τη διδασκαλία του Μωάμεθ του ζήτησαν να την επικυρώσει με θαύματα όπως οι προφήτες, αυτός απάντησε πως “δεν υπήρχε θαύμα μεγαλύτερο από το Κοράνι, που περιέχει το σύνολο της ανθρώπινης και θεικής σοφίας”.

Στην πραγματικότητα το Κοράνι στο μεγαλύτερο του μέρος είναι συμπίλημα, συρραφή παραποιημένων χωρίων της Π. Διαθήκης, όπως την παρερμήνευσε ο Μωάμεθ, όπως επίσης και στοιχείων από το Ζωροαστρισμό (θρησκεία των Περσών) και τέλος στοιχείων ενός παρεφθαρμένου Χριστιανισμού. Στην Αραβία, άλλωστε κατέφευγαν οι αιρετικοί Αρειανοί, Μονοφυσίτες, Νεστοριανοί που ασκούσαν προσηλυτισμό μεταξύ των ειδωλολατρών Αράβων.

Ο Μωάμεθ ισχυρίζεται ότι ήλθε να “διορθώσει” τα λάθη της Παλαιάς και Καινής Διαθήκης. Ομως η αντικειμενική μελέτη των χειρογράφων της Παλαιάς και Καινής Διαθηκης αποδεικνύει ότι το κείμενο έμεινε ουσιαστικά αναλλοίωτο.

Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με το Κοράνι. Σαν βιβλίο έχει τρομακτικές αντιφάσεις. Αλλοτε δέχεται την ανεξιθρησκεία (Σούρα 109,6) κι άλλοτε κηρύσει ιερό πόλεμο εναντίον αυτών που δεν αποδέχονται το μωαμεθανισμό (Σούρα 9,29).

Αλλοτε δέχεται ότι δεν χρειάζεται να στρέφεται κάποιος σε συγκεκριμένο σημείο κατά την ώρα της προσευχής (Σούρα 2,115) κι άλλοτε δηλώνει εμφαντικά ότι πρέπει κάποιος να προσεύχεται οπωσδήποτε στραμμένος προς την Καάμπα στη Μέκκα (Σούρα 2,150)! Αλλοτε αναφέρει ότι ο Θεός έπνιξε τον Φαραώ που καταδίωκε τους Ισραηλίτες (Σούρα 17,103-105) κι άλλοτε σημειώνει ότι ο Φαραώ πίστεψε κι ο Θεός του είπε: “Τώρα πιστεύεις...Αυτή τη μέρα σώζουμε το κορμί σου” (Σούρα 10,90-92).

Ακούστε τώρα τρομακτικές ανακρίβειες: Γράφει ότι η γυναίκα του Νώε πήγε στην κόλαση κι ένας από τους γιους του Νώε πνίγηκε στον Κατακλυσμό (Σούρα 66,10). Συγχύζει την Παρθένο Μαρία με την Μαριάμ αδελφή του Μωυσή, που έζησε 1300 χρόνια πριν από τη γέννηση της Παναγίας (Σούρα 19,27,28)!

Επίσης η ιστορία του Σαούλ συγχύζεται με την ιστορία του Γεδεών. Το όνομα του Χαμάν, υπουργού του Φαραώ δεν υπάρχει στην Αγία Γραφή ενώ το Κοράνι το αναφέρει. Πού το βρήκε;

Περαίνοντας το λόγο για το τεράστιο αυτό θέμα ας ακούσουμε τι λέει για το Κοράνι ο Ιρανός (Πέρσης) σάχης Νάντερ (1736-1747): “Οταν διαβάζω την Παλαιά και Καινή Διαθήκη και στη συνέχεια το Κοράνι, στο τελευταίο με πιάνουν τα
γέλια”. 

Επίσης ο Αγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, όταν αιχμάλωτος των Τούρκων στην Προύσα διαλέγεται μαζί τους και τον ρωτούν γιατί δεν δέχεται το δικό τους προφήτη (τον Μωάμεθ) απαντά: “Πουθενά δεν μαρτυρείται και δεν βεβαιώνεται από παλαιό χρόνο ούτε από τα έργα του ή από αξιόπιστα πρόσωπα ότι ο Μωάμεθ είναι προφήτης. Ο Χριστός μαζί με τα πολλά και μεγάλα θαύματα που επετέλεσε μαρτυρείται και από το Μωυσή και τους άλλους προφήτες .. γι’ αυτό εμείς πιστεύουμε στο Χριστό και το Ευαγγέλιο του. Το Μωάμεθ όμως δεν τον βρίσκουμε να μαρτυρείται ούτε στους προφήτες, ούτε και να έχει επιτελέσει κάτι θαυμάσιο κι αξιόλογο και καθοδηγητικό προς την πίστη. Γι’ αυτό και δεν πιστεύουμε σ αυτόν, ούτε στο βιβλίο (το Κοράνι) που προέρχεται απ’ αυτόν" (Επιστολή προς την εαυτού Εκκλησίαν, εις Συγγράμματα τόμος δ΄ σελ. 134-135).

Ουτέ ιερό, ούτε άγιο μπορεί να είναι το βιβλίο αυτό. Ακουέτωσαν οι προσφωνούντες το βιβλίο του Μωάμεθ “Ιερόν Κοράνιον”.

No comments:

Post a Comment