ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, παραθέσαμε απόσπασμα από τις δηλώσεις του Σεβ. Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ, για το Ουκρανικό ζήτημα.
Η πολιτική ηγεσία της Ουκρανίας επιδιώκει να έχει Αυτοκέφαλη Εκκλησία ανεξάρτητη από την Εκκλησία της Ρωσσίας, αφού οι δύο χώρες βρίσκονται βασικά σε εμπόλεμη κατάσταση.
Φυσικό, λοιπόν, ήταν να καταφύγουν οι Ουκρανοί πολιτικοί ηγέτες στο Φανάρι και να ζητήσουν να χορηγηθεί Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο ισχυρίζεται ότι κατέχει αδιάσειστα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι το Κίεβο είναι κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου και όχι του Πατριαρχείου Μόσχας.
Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν όντως το Κίεβο ανήκει ή όχι στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, επειδή δεν έχω πρόσβαση στα ιστορικά δεδομένα, που στοιχειοθετούν την αλήθεια του πράγματος, αν και τα στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα το Οικουμενικό Πατριαρχείο ειναι συντριπτικά.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο ισχυρίζεται ότι κατέχει αδιάσειστα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι το Κίεβο είναι κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου και όχι του Πατριαρχείου Μόσχας.
Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν όντως το Κίεβο ανήκει ή όχι στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, επειδή δεν έχω πρόσβαση στα ιστορικά δεδομένα, που στοιχειοθετούν την αλήθεια του πράγματος, αν και τα στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα το Οικουμενικό Πατριαρχείο ειναι συντριπτικά.
Ακόμη, όμως, και αν το Κίεβο είναι κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, γιατί ο Παναγιώτατος δεν προσκάλεσε τον Σεβ. Ουκρανίας Ονούφριο για να συζητήσει μαζί του το αίτημα, αλλά συνομιλούσε με τους Σχισματικούς της Ουκρανίας και σε αυτούς τελικά προτίθεται να εκχωρήσει Αυτοκεφαλία;
Ποιος κανόνας επιτρέπει την χορήγηση Αυτοκεφαλίας στους Σχισματικούς και όχι στην κανονική Εκκλησία;
Μέχρι αυτή την στιγμή το Οικουμενικό Πατριαρχείο εξακολουθεί να θεωρεί Σχισματικούς τους Ουκρανούς, που δεν ανήκουν στην κανονική Αυτόνομη, υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο, Εκκλησία της Ουκρανίας. Δεν συλλειτουργεί μαζί τους. Απλά έχει επαφές. Σε αντίθεση με την κανονική Αυτόνομη Εκκλησία της Ουκρανίας με την οποία έχει πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία.
Αφού, λοιπόν, ο Παναγιώτατος αναγνωρίζει ότι η κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας είναι η υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο Αυτόνομη Εκκλησία της Ουκρανίας, για ποιο λόγο παραγνωρίζει την κανονική Εκκλησία και θα εκχωρήσει Αυτοκεφαλία στους εν Ουκρανία Σχισματικούς;
Μπορεί βεβαίως να αντιταχθεί ότι πριν χορηγήσει στους Ουκρανούς Σχισματικούς Αυτοκεφαλία το Οικουμενικό Πατραρχείο θα αποκαταστήσει την εκκλησιαστική κοινωνία μαζί τους, αλλά για ποιο λόγο η Αυτοκεφαλία θα χορηγηθεί στους αποκατασταθέντες Σχισματικούς και όχι στην κανονική Εκκλησία;
Για μια ακόμη φορά εκφράζουμε φόβο μέγα ότι βρισκόμαστε στα πρόθυρα, όχι απλά διακοπής της κοινωνίας μεταξύ των Πατριαρχείων Μόσχας και Κωνσταντινουπόλεως, αλλά μπροστά στον εφιάλτη Πανορθόδοξου Σχίσματος που θα έχει καταλυτικές επιπτώσεις σε βάρος της Ορθοδοξίας.
Έχω την εντύπωση ότι ο Παναγιώτατος υποτίμησε τις αντιδράσεις της πολιτικής και εκκλησιαστικής ηγεσίας της Ρωσσίας για το Ουκρανικό. Γι' αυτό ας προβληματιστεί αν υπάρχουν περιθώρια να ενεργήσει από κοινού με το Πατριαρχείο της Ρωσσίας για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.
Αλλοιώς θα προξενηθεί ανυπολόγιστο κακό στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
No comments:
Post a Comment