ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΦΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΑΣ
=====
Λωρίτου Ελένη
Πολύ αξιόλογα τα άρθρα του π. Θεοδώρου Ζήση, αυτό που ήδη δημοσιεύτηκε και αυτό που προανήγγειλε ότι θα δημοσιεύσει. Αποτελούν τον ουσιαστικό αντίλογο στα δημοσιευθέντα "ιστορικά ντοκουμέντα" από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Είναι φανερό ότι μόνο για λόγους "ειρήνης" και "ενότητος" -η γνωστή καραμέλα των Οικουμενιστών- δεν έγινε η παραχώρηση της αυτοκεφαλίας στην σχισματική εκκλησία της Ουκρανίας. Η πτώση μοιάζει με το έρεβος της αβύσσου! Ούτε το "στώμεν καλώς" των αγγέλων δεν πιάνει. Στο σχίσμα δεν υπάρχει γυρισμός, γιατί δημιουργεί τετελεσμένα. Ούτε καν μία πιθανή καθαίρεση του Πατριάρχη δεν θεραπεύει το ανοσιούργημα. Πώς μπορεί ο υποτιθέμενος νέος πατριάρχης να πάρει πίσω τα τετελεσμένα; Αποτελεί όμως μία ελάχιστη χειρονομία αποδοκιμασίας του εκ μέρους της Εκκλησίας. Ας χρεωθεί το σχίσμα και πιθανόν το αίμα ομοδόξων αδελφών αποκλειστικά στον Πατριάρχη και όχι στους αθώους πιστούς της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Εμάς μας ρώτησε ο πατριάρχης;
Παναγιώτης Τελεβάντος
Κυρία Λωρίτου, Προφανώς και δεν μας ρώτησε ο
Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Και όχι μόνον δεν μας ρώτησε, αλλά και πολλοί παραδοσιακοί πιστοί με δημοσιεύματά τους διαχώρισαν την ευθύνη τους από τις ενέργειες του Πατριάρχη. Επομένως γιατί το Πατριαρχείο της Ρωσσίας αφόρισε τους πιστούς; Γιατί ο Ουκρανίας Ονόυφριος δεν δίστασε να αφορίσει ακόμη και τους Αγιορείτες που τον έχουν σε τόση τιμή; Τι φταίει ο απλός ο κόσμος και τον αφόρισαν; Τι φταίνε οι μονάζοντες του Αγίου Όρους και τους αφόρισαν; Τι φταίνε οι Έλληνες της Διαποράς και τους αφόρισαν;Πολύ αξιόλογα τα άρθρα του π. Θεοδώρου Ζήση, αυτό που ήδη δημοσιεύτηκε και αυτό που προανήγγειλε ότι θα δημοσιεύσει. Αποτελούν τον ουσιαστικό αντίλογο στα δημοσιευθέντα "ιστορικά ντοκουμέντα" από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Είναι φανερό ότι μόνο για λόγους "ειρήνης" και "ενότητος" -η γνωστή καραμέλα των Οικουμενιστών- δεν έγινε η παραχώρηση της αυτοκεφαλίας στην σχισματική εκκλησία της Ουκρανίας. Η πτώση μοιάζει με το έρεβος της αβύσσου! Ούτε το "στώμεν καλώς" των αγγέλων δεν πιάνει. Στο σχίσμα δεν υπάρχει γυρισμός, γιατί δημιουργεί τετελεσμένα. Ούτε καν μία πιθανή καθαίρεση του Πατριάρχη δεν θεραπεύει το ανοσιούργημα. Πώς μπορεί ο υποτιθέμενος νέος πατριάρχης να πάρει πίσω τα τετελεσμένα; Αποτελεί όμως μία ελάχιστη χειρονομία αποδοκιμασίας του εκ μέρους της Εκκλησίας. Ας χρεωθεί το σχίσμα και πιθανόν το αίμα ομοδόξων αδελφών αποκλειστικά στον Πατριάρχη και όχι στους αθώους πιστούς της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Εμάς μας ρώτησε ο πατριάρχης;
Παναγιώτης Τελεβάντος
Κυρία Λωρίτου, Προφανώς και δεν μας ρώτησε ο
Λωρίτου Ελένη
Κύριε Τελεβάντο αυτό που διαβάσαμε είναι ότι το πατριαρχείο Μόσχας διέκοψε την κοινωνία με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Δεν ξέρω αυτό τι συνέπειες έχει στις δύο Εκκλησίες. Ακόμα δεν ξέρω τι συμβαίνει όταν δεν υπάρχει η συνειδησιακή συμφωνία μέ τις ενέργειες του Πατριάρχη. Η εκκλησία της Ουκρανίας είναι από τις λίγες Εκκλησίες που ορθοδοξούν. Προσφάτως μας είχε απασχολήσει η αποτείχιση κληρικών της Εκκλησίας της Ουκρανίας. Μήπως συν τοις άλλοις προσπαθούν και να μας διασπάσουν; Μήπως προασπαθούν να δημιουργήσουν μία γενική αναρχία, μαζί με την αίρεση να αντιμετωπίζουμε και το σχίσμα; Σε κάθε περίπτωση μία αποχώρηση του Βαρθολομαίου θα ήταν καλή για τα πράγματα εκεί που τα έφτασε Έχει παύσει πλέον να εκπροσωπεί την Εκκλησία. Κοντεύει να αιματοκυλίσει την Εκκλησία!
Παναγιώτης Τελεβάντος
Κυρία Λωρίτου,
Ας πούμε ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει 100%
άδικο.
Μπορώ να μάθω για ποιο λόγο το Πατριαρχείο Ρωσσίας αφόρισε όλους τους Αγιορείτες, τους Αποτειχισμένους Θεσσαλονικείς πατέρες, τον απλό κόσμο της Ομογένειας στην Αμερική και γενικά την Διασπορά, τα μοναστήρια του Γέροντα Εφραίμ στην Αμερική, ακόμη και το μέγα πλήθος των Βορειοελλαδιτών των Νέων Χωρών οι οποίοι για μήνες τώρα ελέγχουν τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο για τις ενέργειές του;
Και γιατί έγινε ο αφορισμός του κόσμου; Μήπως υπάρχει αίρεση; Όχι βέβαια! Υπάρχει θέμα Κανόνων και Δικαιοδοσίας. Είναι λόγος αυτός για να επιβάλουν οι Ρώσσοι αφορισμό;
Αν αφόριζαν τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο σαν οικουμενιστή θα είχε κάθε νόημα η ενέργειά τους. Αλλά πώς να τον αφορίσουν σαν οικουμενιστή, αφού οι Ρώσσοι είναι το ίδιο, αν όχι χειρότεροι, Οικουμενιστές από τους Φαναριώτες;
Σε τελευταία ανάλυση δεν συνηθίζω να επαινώ και να υπερασπίζομαι αυτούς που με αφορίζουν. Ποτέ δεν λέγω ευχαριστώ σε αυτόν που με φτύνει επειδή με δρόσισε.
il m
Κύριε Τελεβάντε, αν θέλετε κάντε μια διευκρίνιση.
Όσοι βρεθούμε σαν επισκέπτες σε προσκυνήματα, λείψανα αγίων, τόπους μαρτυρίου που είναι στην δικαιοδοσία του Ρωσικού Πατριαρχείου ή Εκκλησιών που θα συμφωνήσουν με αυτό και είμαστε πιστοί της Εκκλησίας της Ελλάδας δε θα μας επιτρέπεται το προσκύνημα; Αν τελούν κάποια ακολουθία θεία λειτουργία ή εσπερινό και τύχει να μπούμε να προσκυνήσουμε άγιο λείψανο θα φάμε και ξύλο δηλαδή θα είναι και αμαρτία; Οπότε σε ώρα μη ακολουθιών με την ανοχή τους και αν επιτραπεί το προσκύνημα.
Παναγιώτης Τελεβάντος
Δεν ξέρω αν θα φάμε ξύλο αν πάμε σε Ρωσσικό ναό να προσκυνήσουμε τα άγια λείψανα την ώρα της θείας λατρείας, αλλά σίγουρα δεν θα μας επιτρέπουν να παρεβρισκόμαστε σε γάμο ή βάφτιση σε Ρωσσικό ναό. Πολλώ μάλλον δεν θα μας επιτρέπουν να κοινωνήσουμε.
Mortalos
Σαν προσκυνητής μπορείς να μπεις εντός των ναών τους.
Αλλά αν τελείται κάποια Ακολουθια και μάθουν ότι είσαι Έλληνας θα σε βγάλουν έξω.
Παναγιώτης Τελεβάντος
Καλωσύνη τους που θα μας επιτρέπουν να προσκυνουμε τα άγια λείψανα την ώρα που δεν τελούνται Ακολουθίες. Σαν δεν ντρέπονται!
Ελάχιστος αδελφός
Συμφωνώ κ. Τελεβάντε με το άρθρο σας, πράγματι τα
Παναγιώτης Τελεβάντος
Το ακριβώς αντίθετο θα συμβεί. Ο μόνος πραγματικά κερδισμένος από αυτές τις εξελίξεις θα είναι ο Οικουμενισμός. Ελπίζω να βρω τον χρόνο για να εξηγήσω το γιατί.
Mortalos
ΓΙΑΤΙ;
ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ;
Παναγιώτης Τελεβάντος
Ασφαλώς και οι Ρώσσοι είναι Οικουμενιστές. Γι' αυτό και τελικα ο μόνος κερδισμένος από αυτή την κατάσταση θα είναι ο Οικουμενισμός.
Λωρίτου Ελένη
Η νύχτα του Βαρθολομαίου!
Παναγιώτης Τελεβάντος
Η νύχτα του Βολοκολάμσκ, του Πούτιν και του
Κυρίλλου θέλετε να πείτε, κυρία Λωρίτου, αλλά και του Ουκρανίας Ονούφριου που αφόρισαν τους πιστούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Από τον αφορισμό δεν γλύτωσαν ούτε οι Αγιορείτες σαν σύνολο, ούτε ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι συν αυτώ. Αλλού ήταν το όνειρο και αλλού έγινε το θαύμα για τον αφορισμό. Από τους άλλους δεν εκπλήττομαι για τον αφορισμό. Ο Ουκρανίας Ονούφριος όμως; Πώς υπέγραψε τον αφορισμό αθώων απλών ανθρώπων; Τι φταίει ο κόσμος για την απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου; Συνεχώς επισκέπτεται το Άγιον Όρος ο Ουκρανίας Ονούφριος και τον υποδέχονται με αγάπη και σεβασμό και αυτός τους αφόρισε λες και έπεσαν σε αίρεση. Ντροπή σε όλους όσους αφόρισαν τους μοναχούς και τους λαικούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου.Το ακριβώς αντίθετο θα συμβεί. Ο μόνος πραγματικά κερδισμένος από αυτές τις εξελίξεις θα είναι ο Οικουμενισμός. Ελπίζω να βρω τον χρόνο για να εξηγήσω το γιατί.
Mortalos
ΓΙΑΤΙ;
ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ;
Παναγιώτης Τελεβάντος
Ασφαλώς και οι Ρώσσοι είναι Οικουμενιστές. Γι' αυτό και τελικα ο μόνος κερδισμένος από αυτή την κατάσταση θα είναι ο Οικουμενισμός.
Λωρίτου Ελένη
Η νύχτα του Βαρθολομαίου!
Παναγιώτης Τελεβάντος
Η νύχτα του Βολοκολάμσκ, του Πούτιν και του
Λωρίτου Ελένη
Κύριε Τελεβάντο, τι θα πεί αφορισμός -αν λέγεται έτσι του Πατριάρχη- και τι αφορισμός του Ζήση και του Αγίου Όρους; Η Εκκλησία δεν εκπροσωπείται από τον Πατριάρχη; Ο Πατριάρχης μας ρώτησε πριν κάνει αυτό που σέρνει ολόκληρη την Εκκλησία στην άβυσσο; Το μόνο που μπορεί να περισώσει κάτι -αν σώζεται, γιατί τα τετελεσμένα δεν γυρνάνε πίσω- είναι να αφορίσουμε και εμείς τον πατριάρχη!
Παναγιώτης Τελεβάντος
Κυρία Λωρίτου, Συνειδητοποιείτε ότι το Πατριαρχείο Ρωσσίας έχει αφορίσει μεταξύ άλλων και τον π. Θεόδωρο Ζήση;
Λωρίτου Ελένη
Αυτό που κατανοώ κ. Τελεβάντο είναι ότι οι ενέργειες
του Οικουμενικού Πατριάρχη έχουν συνέπεια σε ολόκληρη την Εκκλησία την οποία εκπροσωπεί. Το θέμα όμως είναι ότι δεν την εκπροσωπεί. Τα πάντα βοούν για ένα διχασμό μεταξύ του λαικού σώματος της Εκκλησίας και του Πατριάρχη τον οποίο στηρίζει μία ολιγομελής σύνοδος υψηλόβαθμων κληρικών. Με ποιό δικαίωμα ο Πατριάρχης και η σύνοδός του βάζουν αυτή την διχόνοια μεταξύ αδελφών Εκκλησιών και ομόδοξων λαών; Αν ήταν για λόγους πίστεως το καταλαβαίνουμε. Για λόγους πίστεως λοιπόν δεν είναι, για λόγους Κανονικής δικαιοδοσίας για χίλιους λόγους δεν είναι, τότε γιατί είναι; Ας περιδιαβούμε λίγο το διαδίκτυο να δούμε γιατί είναι! Δεν έχει καμμία στήριξη ο Πατριάρχης στις επιλογές του. Το κρίμα είναι μόνο και μόνο δικό του! Δικαίως του απένειμαν τον τίτλο του "πάπα της Ανατολής"! Μήπως τουλάχιστον μπορεί να μην απονείμει τον τόμο της αυτοκεφαλίας μετά την κατακραυγή που εισέπραξε; Μήπως μπορεί να κοιτάξει μέσα στην άβυσσο που προκαλούν οι ανομίες του σε όλα τά επίπεδα και να τον πιάσει σκοτοδίνη και λίγη αυτομεμψία προς μετάνοιαν ;Κυρία Λωρίτου, Συνειδητοποιείτε ότι το Πατριαρχείο Ρωσσίας έχει αφορίσει μεταξύ άλλων και τον π. Θεόδωρο Ζήση;
Λωρίτου Ελένη
Αυτό που κατανοώ κ. Τελεβάντο είναι ότι οι ενέργειες
Παναγιώτης Τελεβάντος
Κυρία Λωρίτου,
Ας πούμε ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει 100%
άδικο. Μπορώ να μάθω για ποιο λόγο το Πατριαρχείο Ρωσσίας αφόρισε όλους τους Αγιορείτες, τους Αποτειχισμένους Θεσσαλονικείς πατέρες, τον απλό κόσμο της Ομογένειας στην Αμερική και γενικά την Διασπορά, τα μοναστήρια του Γέροντα Εφραίμ στην Αμερική, ακόμη και το μέγα πλήθος των Βορειοελλαδιτών των Νέων Χωρών οι οποίοι για μήνες τώρα ελέγχουν τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο για τις ενέργειές του; Και γιατί έγινε ο αφορισμός του κόσμου; Μήπως υπάρχει αίρεση; Όχι βέβαια! Υπάρχει θέμα κανόνων και Δικαιοδοσίας. Είναι λόγος αυτός για να επβάλουν οι Ρώσσοι αφορισμό; Αν αφόριζαν τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο σαν οικουμενιστή θα είχε κάθε νόημα η ενέργειά τους. Αλλά πώς να τον αφορίσουν σαν οικουμενιστή, αφού είναι το ίδιο αν όχι χειρότεροι Οικουμενιστές από τους Φαναριώτες οι Ρώσσοι;
ROMIOS XO
"Εφεξής δεν θα τελείται κανένα συλλείτουργο κληρικών οποιασδήποτε βαθμίδας του Πατριαρχείου Ρωσσίας με κληρικούς του Οικουμενικού Θρόνου." Ενώ σε συλλειτουργα με παπικούς its ok για τους οικουμενιστές της τρίτης, κατά τη φαντασία τους, Ρώμης.
"Εφεξής δεν θα τελείται κανένα συλλείτουργο κληρικών οποιασδήποτε βαθμίδας του Πατριαρχείου Ρωσσίας με κληρικούς του Οικουμενικού Θρόνου." Ενώ σε συλλειτουργα με παπικούς its ok για τους οικουμενιστές της τρίτης, κατά τη φαντασία τους, Ρώμης.
Δεν έχω κ. Τελεβάντο , λόγο νά διαφωνήσω μέ όλους τους σχολιαστές και μέ σας για το ότι η ρήξη Φαναρίου και Μόσχας δεν έγινε για δογματικούς λόγους . Όμως ας μήν υποβαθμίζουμε τους λόγους της Κανονικής δικαιοδοσίας ως ένα θέμα ανταγωνισμού εξουσίας και μόνον ! Εμάς θα μας άρεσε ο πατριάρχης νά αυτονομήσει τις " Νέες Χώρες " και μάλιστα νά ονομάσει αυτό που θα προκύψει εκκλησία της Μακεδονίας ; Δεν θα λέγαμε τότε οτι ο πατριάρχης γίνεται βραχίων αλλοτρίων δυνάμεων και αλλοτριοπράγμων στά χωράφια της πολιτικής και γεωστρατηγικής ; Αυτό πώς ονομάζεται ; Μήπως ονομάζεται παποκαισαρισμός ή εθνοφυλετισμός ; Θα είχε μέ βάση το γράμμα του νόμου το κάθε δικαίωμα νά το κάνει . Θα πρέπει όμως πάντα νά μπαίνει ο παράγων του καλώς νοουμένου συμφέροντος . Το συμφέρον είναι η εθνική ζωή των λαών νά μήν διαταράσσεται. Όμως βλέπουμε οτι και η εκκλησιαστική ζωή διαταράσσεται συνεργαζόμενος ο Οικουμενικός πατριάρχης μέ τους αναθεματισμένους σχισματικούς και Ουνίτες . Αυτό σημαίνει οτι περιθωριοποιείται η Κανονική εκκλησία . Ποιά λογική και ποιά αντίληψη περί εκκλησίας τά λέει όλα αυτά ; Οι ανομίες του πατριάρχη νομιμοποιούν την αντίδραση της Μόσχας δια της πυγμής . Δηλαδή η Μόσχα τί θα περιμέναμε νά κάνει ; Μήπως νά πεί " ευχαριστώ " ; Ο πατριάρχης είναι αυτός που προκαλεί την δύμαμη της Μόσχας σε μία επίδειξη της πυγμής και επένδυσης σε μεγαλοιδεατισμούς . Και ασφαλώς θα ήταν αστείο νά σκεφθούμε οτι ο οικουμενικός πατριάρχης σκέφθηκε νά γίνει μονομάχος καί νά διασταυρώσει το ξίφος του ταπεινωμένου Φαναρίου μέ το ξίφος της εξωτερικής πολιτικής της Μόσχας . Η εξουσία των πνευματικών θεσμών όπως είναι τά πατριαρχεία θά πρέπει νά κρατούν τα αντερείσματα απέναντι στους γεωπολιτικούς σχεδιασμούς και όχι νά γίνονται θεραπαινίδες και νά ρίχνουν νερό στον μύλο τους . Η θέση τους είναι κοντά στον λαούς και τό δικαίωμά τους στην ειρήνη και την ευημερία και όχι στην αιματοχυσία .
ReplyDeleteΣτό παρά πέντε παρακαλούμε τον οικουμενικό πατριάρχη Βαρθολομαίο νά μήν παραχωρήσει τον τόμο αυτοκεφαλίας στην εκκλησία της Ουκρανίας . Η εκκλησία δεν τον στηρίζει στούς προσανατολισμούς του . Δεν βλέπουμε το δίκιο στις επιλογές του . Εισέπραξε την κατακραυγή όλων των προκαθημένων και όλου του λαού της οικουμενικής ορθοδοξίας . Είναι προτιμότερο νά αποχωρήσει ο ίδιος απο τον θρόνο του Φαναρίου παρά νά βάλει ολόκληρη την ορθοδοξία σε περιπέτειες.
Αγαπητή κυρία Λωρίτου, δεν έχει σχέση το παράδειγμα που φέρνετε με τις νέες χώρες, διότι αυτές ανήκουν διοικητικά στην ελληνική επικράτεια, σε αντίθεση με την Ουκρανία που είναι ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ κράτος από την Ρωσία! Δεν έδωσε ο Βαρθολομαίος αυτοκεφαλία σε επαρχία της Ρωσίας, αλλά σε άλλη χώρα! Η οποία Ρωσία δεν έχει καμία δουλειά σε ξένα κράτη, η ΕΣΣΔ έχει διαλυθεί εδώ και καιρό, οπότε αν οι πρώην σοβιετικές δημοκρατίες επιλέξουν να έχουν αυτοκέφαλη Εκκλησία, έχουν κάθε δικαίωμα να το κάνουν! Το έκανε και η Εσθονία το 1996 νομίζω!
DeleteΜήπως και που ανήκουν Δημήτρη μου , στην Ελληνική επικράτεια δεν κραδαίνει κάθε τόσο την δικαιοδοσία του στις Νέες Χώρες ; Δεν έφερα τό παράδειγμα ως έχον πλήρη αντιστοιχία , αλλά για νά δείξω οτι σημασία δεν έχουν μόνο οι δογματικοί λόγοι σε μία εκκλησιαστική διένεξη . Οι δικαιοδοσίες είναι ασφαλώς ήσσονος σημασίας , όμως συμβαίνει νά είναι συνυφασμένες μέ εθνικά ή και με αμιγώς εκκλησιαστικά συμφέροντα . Το " τα εκκλησιαστικά τοις πολιτικοις συμμεταβάλλεσθαι είωθε " έχει την έννοια τά εκκλησιαστικά νά μήν φέρουν πρόσκομμα στά εθνικά θέματα ή και παποκαισαρικώς νά τά υποκινούν . Σε κάθε περίπτωση δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες των εθνικών , εκκλησιαστικών , γεωπολιτικών και ιστορικών θεμάτων αυτής της χώρας , καθώς και την ιστορική τους συνέχεια και γένεση . Διαβάσαμε τα " ιστορικά ντοκουμέντα " που παρουσίασε το πατριαρχείο , όμως είναι η πλευρά του πατριαρχείου . Αναμένουμε και τον αντίλογο . Εκ πρώτης όψεως παρ' ότι φαίνονται πειστικά στην πράξη βλέπουμε οτι απλά προσπαθούν νά νομιμοποιήσουν μέγιστες Κανονικες παραβάσεις . Αυτές οι παραβάσεις είναι πρώτον οτι η αυτοκεφαλία δεν παρέχεται σε αυτόν που δεν την θέλει και δεύτερον είναι η επικύρωση και συνεργασία μέ τους σχισματικούς και ουνίτες και περιθωριοποίηση της Κανονικής εκκλησίας . Μετάφερε σε παρακαλώ στην φαντασία σου αυτό στά Ελληνικά δεδομένα -- νόει ά λέγω -- για νά δούμε τί σημαίνει ! Αν φέρουμε κάποια παραδείγματα είναι για νά έρθουμε στην θέση του άλλου , για να αντιληφθούμε τά γεγονότα στην φυσική τους κλίμακα ! Δεν ξέρω άν η Μόσχα έχει άνομα συμφέροντα στο έδαφος της Ουκρανίας .Και γιατί νά είναι άνομα , όταν μιλάμε για γεωπολιτική .Διέπεται η γεωπολιτική απο νόμους ; Όμως αυτά και μόνον που εκθέσαμε νομιμοποιούν την αντίδραση της Μόσχας . Μήπως θά έπρεπε νά πεί ευχαριστώ ;
DeleteΠΙΣΤΕΥΩ ΑΚΡΑΔΑΝΤΑ ΟΤΙ ΣΤΟΧΟΣ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΕΚΤΟΣ ΒΕΒΑΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΕ ΣΛΑΒΟΦΩΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΧΕΙ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΔΗ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΥΠΟΥΛΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΡΑΙΑ 10 ΤΟΥΛΑΧΙΑΤΟΝ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΥΠΟΒΙΒΑΣΟΥΝ ΣΕ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΑΠ ΤΗΝ "ΤΡΙΤΗ ΡΩΜΗ"
ReplyDeleteΕΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΑ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ.
ΠΑΡ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ ΠΑΛΙ ΘΑ ΔΙΚΑΙΩΘΗ ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΑΙΡΟΝΤΕΣ ΟΦΡΥΝ ΜΟΣΧΟΒΙΤΕΣ ΘΑ ΤΑΠΕΙΝΩΘΟΥΝ.
Εδώ υπάρχει μια διαφορά που πρέπει να προσεχθεί , εδώ έχουμε ένωση με μια σχισματική εκκλησία και υπάρχει και αναθεματισμός κανονικός . είναι σαν να ενώνεις την εκκλησία με τον πατριαρχείο Ρώμης και να μνημονεύεις ως κανονικό επίσκοπο κάποιον υπό το ανάθεμα ( είναι όχι δυνάμει αιρετικός αλλα ενεργεία ) της όλης εκκλησίας είναι υπό ανάθεμα , η δε άρση του αναθέματος δεν ήταν κανονική του πάπα το 1965 ( όπως και τώρα βέβαια) ας δούμε τι συνεβει και τι ειπώθηκε στην παράνομη άρση του αναθέματος το 65 όπως ο Βαρθολομαίος πράττει και σήμερα με τον Φιλάρετο( εδω εχουμε και το χειροτερο θα τον μνημονευσει κι ολας ) ας θυμηθούμε τι συνέβει 12 Δεκεμβρίου λίγους μήνες πριν την πτώση της πόλης όπου μέσα στην αγία σοφία μνημονεύτηκε ο πάπας Ρώμης ως κοινωνικός.. ..Περιττό βέβαια νά τονιστεῖ, ὅτι ἡ ἐνέργεια αὐτή τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἦταν ἀντικανονική καί παράνομη, διότι ἀποτελεῖ μονομερῆ
ReplyDeleteἐνέργεια ἑνός μόνον Πατριαρχείου, χωρίς δηλαδή νά ἔχει προηγηθεῖ Πανορθόδοξη Σύνοδος καί ὁμόφωνη ἀπόφαση ὅλων τῶν Πατριαρχείων καί τῶν
λοιπῶν Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν, ὅπως βέβαια θά ἔπρεπε γιά ἕνα τόσο μεγάλης σημασίας θέμα. Στήν αὐθαιρεσία αὐτή τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου
ἄμεση ὑπῆρξε ἡ ἀντίδραση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἡ ὁποία «μέ πολλήν δυσμένειαν ἐπληροφορήθη τήν πρωτοβουλίαν τοῦ Οἰκουμενικοῦ
Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως κ. Ἀθηναγόρα. Οὐδείς ἔχει τό δικαίωμα νά προβαίνη εἰς παρομοίας πράξεις. Τό δικαίωμα ἔχει μόνον ὁλόκληρος ἡ
Ὀρθοδοξία», καθώς ἐδήλωσε ὁ τότε Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κυρός Χρυσόστομος ὁ Β´. Σέ ἄλλη δήλωση τοῦ Ἀθηνῶν
Χρυσοστόμου τοῦ Β´, πού ἔχει καταχωρηθεῖ στά «Πεπραγμένα» του (τόμ. Β´, Ἀθῆναι 1967, σελ. 197), ἀναφερόμενος στόν κ. Ἀθηναγόρα, λέγει: «Ὁ
Ἀθηναγόρας ὁ Α´ οὐδέν πρεσβεύει, εἰς οὐδέν πιστεύει, εἰ μή μόνον ἑαυτῷ δουλεύει καί τήν ἀπαθανάτισιν τοῦ ὀνόματός του ἐπιδιώκει, ἔστω κατά
Ἡρόστρατον, διά τῆς καταστροφῆς τῆς Ἐκκλησίας».