Sunday, October 28, 2018

Η ΜΟΣΧΑ ΥΠΟΣΚΑΠΤΕΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ



Η ΜΟΣΧΑ ΥΠΟΣΚΑΠΤΕΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ

Πρόγευση των εξελίξεων η Επιτροπή Διορθοδόξων στο Σαμπεζί το 2009, αποκαλύπτει ο Ναυπάκτου Ιερόθεος

Ρεπορτάζ του κ. Αντώνη Τριανταφύλλου
=====

Αγνωστο παρασκήνιο, καυστικές λεκτικές αντιπαραθέσεις με εκκλησιαστικά και κανονικά επιχειρήματα αλλά και ελιγμούς παρόμοιους των διπλωματών, που αποκαλύπτουν την καλά μεθοδευμένη στρατηγική του Πατριαρχείου της Μόσχας να αμφισβητήσει τον συντονιστικό ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου μέσα στην Ορθοδοξία, αποκαλύπτει ο μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος.

Σε μακροσκελές άρθρο του περιγράφει το παρασκήνιο των συνομιλιών στην πανορθόδοξη διάσκεψη στο Σαμπεζί το 2009 για το θέμα του αυτοκεφάλου, τις τότε ισορροπίες μεταξύ των Εκκλησιών και την επιμονή των εκπροσώπων της Μόσχας να αμφισβητήσουν την οικουμενικότητα του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Το Πατριαρχείο της Μόσχας ισχυρίζεται ότι είναι ο πρόμαχος και ο γνήσιος εκφραστής της ορθόδοξης παράδοσης.

Ωστόσο, πάγια είναι η τακτική του να αμφισβητεί με κάθε τρόπο και σε κάθε ευκαιρία το πρωτείο τιμής και τον συντονιστικό ρόλο που έχουν εκχωρήσει οι Ιεροί Κανόνες και οι Οικουμενικές Σύνοδοι στο Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης.

Αυτό αποκαλύπτει και ο μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος, δημοσιεύοντας την έκθεση πεπραγμένων του μακαριστού σήμερα πρωτ. Στέφανου Αβραμίδη, ο οποίος ως γραμματέας της Συνοδικής Επιτροπής Διορθοδόξων είχε παρακολουθήσει το «διπλωματικό εκκλησιαστικό θρίλερ» στο Σαμπεζί το 2009.

Ο Ιλαρίων

Ενδεικτική της πολεμικής διάθεσης της Μόσχας από τότε ήταν η έμμεση απάντηση του μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα προς τον έγκριτο πανεπιστημιακό Βλάση Φειδά, που θύμισε την ιστορία πώς ο Οικουμενικός Πατριάρχης Ιερεμίας έδωσε το πατριαρχικό αξίωμα στον μητροπολίτη Μόσχας και πώς στη συνέχεια έγινε η ανακήρυξη της πατριαρχικής τιμής και αξίας της Εκκλησίας της Ρωσίας.

Ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ είπε ότι «ο Πατριάρχης μας ποτέ δεν θα εξουσιοδοτήση τον Οικουμενικόν Πατριάρχην να μιλήση εκ προσώπου του», κάτι που έδειξε τη σαφή αμφισβήτηση του Οικουμενικού Πατριάρχη ως πρώτου στο σύστημα των Ορθόδοξων Εκκλησιών.

Οσα δημοσιεύει ο μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος από την έκθεση Αβραμίδη επιβεβαιώνουν την αμετακίνητη επιδίωξη του Πατριαρχείου της Μόσχας να αναθεωρήσει με αντικανονικό τρόπο την ορθόδοξη τάξη και την ενδόμυχη λατρεία των Ρώσων στην οργάνωση των προτεσταντικών Εκκλησιών και ομολογιών που τόσο όμως υποστηρίζουν ότι αποστρέφονται, να μετατρέψουν δηλαδή την Ορθοδοξία σε μια προτεσταντικού τύπου συνομοσπονδία, χωρίς ένα συντονιστικό κέντρο.

Αυτό επισημαίνει και ο μητροπολίτης Ναυπάκτου στο άρθρο του, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά: «Οταν δεν αναγνωρίζεται ένας Πρώτος στην Ορθόδοξη Εκκλησία, που δεν θα ασκή τα καθήκοντά του με παπική νοοτροπία, αλλά ως Πρώτος που θα επικοινωνή με τις άλλες Εκκλησίες και θα εξασφαλίζη τη συναίνεσή τους. Σαφέστατα υπάρχει διαφορά μεταξύ του Παπικού Πρωτείου και του Πρώτου στο συνοδικό σύστημα διοικήσεως. Αν δεν υπάρχη ένας Πρώτος, τότε καταλήγουμε στην προτεσταντική συνομοσπονδία».

No comments:

Post a Comment