Thursday, October 11, 2018

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ “Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΘΡΟΝΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ- ΟΜΙΛΟΥΝ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ”


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ “Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΘΡΟΝΟΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ- ΟΜΙΛΟΥΝ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======

Διάβασα, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και με την δέουσα προσοχή, το κείμενο “Ο Οικουμενικός Θρόνος και η Εκκλησία της Ουκρανίας- ομιλούν τα κείμενα”.

1.) Καταρχήν οφείλω να ομολογήσω ότι είναι καταπέλτης. Κατοχυρώνει το θέμα της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας κανονικά, ιστορικά και εκκλησιολογικά με ισχυρότατα επιχειρήματα.

Παρόλον ότι μέχρι στιγμής δεν ακούστηκε αντίλογος του Πατριαρχείου Ρωσσίας, δυσκολεύεται κάποιος να πιστέψει ότι μπορεί να υπάρξει πειστικός αντίλογος.

Φυσικά, αν τυχόν υπάρξει, θα επανέλθουμε να εξετάσουμε τα όποια τυχόν νέα στοιχεία παρουσιαστούν.

Το κείμενο ισχυρίζεται ότι η Μητρόπολη Κιέβου δεν αποτελεί κανονικό έδαφος της Εκκλησίας της Ρωσσίας και ότι η υπαγωγή του στο Πατριαρχείο της Ρωσσίας έγινε με πραξικοπηματική ενέργεια εκ μέρους της Εκκλησίας της Ρωσσίας.

Επομένως -σύμφωνα με το κείμενο- το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει το κανονικό δικαίωμα εκχώρησης Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.

Ορισμένα ερωτήματα:

1.) Γιατί το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν έδωσε στην δημοσιότητα από καιρό το κείμενο που σχολιάζουμε και περίμενε να το δημοσιεύσει τώρα, που -ως εικός- δημιουργήθηκαν αρνητικές εντυπώσεις εις βάρος του;

2.) Κατά την άποψή μου το αδύνατον σημείο του κειμένου είναι ότι η κανονική, υπό τον Μητροπολίτη Ουκρανίας Ονούφριο, Εκκλησία, δεν θέλει Αυτοκεφαλία και αρνείται να συνεργαστεί με τους Έξαρχους του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Επομένως πώς θα χορηγηθεί Αυτοκεφαλία στις σχισματικές ομάδες χωρίς να συμπεριληφθεί στην υπό ίδρυση Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας η κανονική Αυτόνομη Εκκλησία της Ουκρανίας;

Παρόλον ότι το Κείμενο θεμελιώνει με πολύ δυνατή επιχειρηματολογία τις θέσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου, το μέγα ερώτημα εξακολουθεί να πλανάται απειλητικό πάνω στην ενότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Έστω ότι το Κίεβο αποτελεί Μητρόπολη του Οικουμενικού Θρόνου.

Έστω ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει το κανονικό δικαίωμα να εκχωρήσει Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία.

Ποιος σοβαρός άνθρωπος πιστεύει ότι η πολιτική και η εκκλησιαστική ηγεσία της Ρωσσίας θα αποδεχτούν ποτέ να αποσπασθεί η Εκκλησία της Ουκρανίας από την Ρωσσία;

Επομένως τι θα γίνει, αν το Οικουμενικό Πατριαρχείο εκχωρήσει Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία;

Καταρχήν το Πατριαρχείο Ρωσσίας θα οριστικοποιήσει αμέσως την διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως έκανε η Αυτόνομη Εκκλησία της Ουκρανίας.

Στη συνέχεια, όμως, θα συμβεί -με μαθηματική ακρίβεια- το χειρότερο. Η Ρωσσία θα εξωθήσει τους φυσικούς της συμμάχους να την ακολουθήσουν στην ίδια πορεία οπότε θα οδηγηθούμε σε Πανορθόδοξο Σχίσμα.

Γι’ αυτό, για μια ακόμη φορά, παρακαλούμε θερμά και υικά τον Παναγιώτατο, στην όποια απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την Ουκρανία, να έχει την συγκατάθεση ή τουλάχιστον την ανοχή της Εκκλησίας της Ρωσσίας, διότι διαφορετικά το Πανορθόδοξο Σχίσμα θα λάβει σάρκα και οστά.

Συμπλήρωσα το παρόν άρθρο ακριβώς πριν αναρτηθούν στο διαδίχτυο τα ρεπορτάζ για τις σημερινές αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την Ουκρανία. Οι εξελίξεις με πρόλαβαν, αλλά το άρθρο εξακολουθεί να είναι επίκαιρο.  

1 comment:

  1. Ας μήν βιαστούμε κ. Τελεβάντο νά βγάλουμε τελεσίδικες κρίσεις  επί του θέματος πρίν ολοκληρωθεί η αντιπαράθεση  των ιστορικών στοιχείων και επιχειρημάτων .  Η ιστορία  έχει την φιλοσοφία  της .  Δεν είναι μόνο το γράμμα του νόμου , αλλά και το πνεύμα του  νόμου  .  Καλύτεροι γνώστες  αυτού του  πνεύματος  είναι  οι ίδιοι  οι Ουκρανοί  και η  Κανονική  ορθόδοξη εκκλησία  της  Ουκρανίας . Παρά την παράθεση  των πραγματικά  εντυπωσιακών  ιστορικών στοιχείων  απο  το οικουμενικό πατριαρχείο  συνεχίζει  η εντύπωση οτι  κάποιο  "λάκο  έχει  η  φάβα " !  Ας μήν μας  εντυπωσιάζουν  τά  εκτιθέμενα  .  Οι πατριαρχικοί  είναι  " μάννες "  στό  είδος !  Τό μεγαλύτερο  άτοπο  της  υπόθεσης  είναι  οτι  ο    πατριάρχης   Βαρθολομαίος  συνεργάζεται  μέ  τους  σχισματικούς  και  τους  ουνίτες , τους  οποίους  επικυρώνει  .  Ήδη  ο π. Θεόδωρος  Ζήσης  είπε  οτι  η  διάσπαση  της  ιστορικά  ενιαίας   εκκλησίας  της  Ρωσίας   σε  πατριαρχείο Μόσχας  και  εκκλησία  Ουκρανίας  ήταν  έργο  της  Ουνίας   ,  επιτρέποντας  την  ανάπτυξη  της  Ουνίας  στην  Ουκρανία  ,  την  οποία  Ουνία  ενισχύει  τώρα  και  ο  πατριάρχης  Βαρθολομαίος  .



     Σημειωτέον  οτι  όλα  αυτά  γίνονται  εν  ονόματι  της  ειρήνης  στην  περιοχή  . Ωστόσο  δια  πάν  ενδεχόμενο  τους  παραγγέλλει  νά  βάλουν  τά  μαχαίρια  μέσα  και  νά  αποφύγουν  τις  βιαιοπραγίες !

    ReplyDelete