ΚΑΙ ΕΓΕΝΕΤΟ ΣΧΙΣΜΑ!
(Μαύρη μέρα για την Ορθοδοξία)
Το Πατριαρχείο Ρωσσίας αφόρισε το Οικουμενικό
Πατριαρχείο σαν σύνολο!!!
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Αυτό που φοβόμαστε, αυτό για το οποίο προσευχόμαστε να μην πραγματοποιηθεί, το χειρότερο κακό που μπορεί να πλήξει την Εκκλησία, συνέβηκε στις 15 Οκτωβρίου 2018, στο Μίνσκ της Λευκορωσσίας.
Η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου της Ρωσσίας συνεδρίασε σήμερα -για πρώτη φορά εκτός Ρωσσίας, για να στείλει το κατάλληλο μήνυμα- στο Μισνκ και αποφάσισε να διακόψει οριστικά την εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και να κηρύξει σχισματικό τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, τους αρχιερείς και τους άλλους κληρικούς, αλλά και τους πιστούς του Οικουμενικού Θρόνου.
Εφεξής δεν θα τελείται κανένα συλλείτουργο κληρικών οποιασδήποτε βαθμίδας του Πατριαρχείου Ρωσσίας με κληρικούς του Οικουμενικού Θρόνου.
Το πιο αποκαρδιωτικό και εξοργιστικά απαράδεκτο!
Τα λαικά μέλη του Οικουμενικού Πατριαρχείου δεν θα μπορούν να λαμβάνουν την Θεία Κοινωνία και τα άλλα μυστήρια από κληρικούς του Πατριαρχείου της Ρωσσίας.
Σε απλά Ελληνικά το Πατριαρχείο Ρωσσίας αφόρισε το Οικουμενικό Πατριαρχείο σαν σύνολο.!!!
Εφεξής δεν θα τελείται κανένα συλλείτουργο κληρικών οποιασδήποτε βαθμίδας του Πατριαρχείου Ρωσσίας με κληρικούς του Οικουμενικού Θρόνου.
Το πιο αποκαρδιωτικό και εξοργιστικά απαράδεκτο!
Τα λαικά μέλη του Οικουμενικού Πατριαρχείου δεν θα μπορούν να λαμβάνουν την Θεία Κοινωνία και τα άλλα μυστήρια από κληρικούς του Πατριαρχείου της Ρωσσίας.
Σε απλά Ελληνικά το Πατριαρχείο Ρωσσίας αφόρισε το Οικουμενικό Πατριαρχείο σαν σύνολο.!!!
Αποφράδα ημέρα για την Ορθοδοξία.
Μαύρη μέρα για την πίστη μας.
Ανείπωτος ο πόνος και η θλίψη των πιστών για τα συμβάντα.
Και έπονται τα χειρότερα.
Ορισμένες Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες -άγνωστο μέχρι στιγμής ποιές και πόσες- θα ακολουθήσουν πιθανώτατα το παράδειγμα του Πατριαρχείου της Ρωσσίας και τότε (ω! τότε!) το Σχίσμα θα καταστεί Πανορθόδοξο.!
Μικρή σημασία έχει, αν θα αποδεχτούν οι Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, την επικείμενη εκχώρηση Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας, από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Αυτό που μετρά, μετά την απόφαση του αφορισμού του Οικουμενικού Πατριαρχείου από το Πατριαρχείο Ρωσσίας, είναι η ενότητα της Εκκλησίας, η οποία έγινε κυριολεκτικά σμπαράλια.
Από εδώ και εμπρός αυτό που έχει σημασία είναι ποιες και πόσες Εκκλησίες θα διακόψουν την εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Στην συνέχεια, ίσως, θα αφοριστούν από το Πατριαρχείο Ρωσσίας οι Εκκλησίες που θα βρίσκονται σε εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Αυτό πιθανώτατα θα συμβεί μετά την εκχώρηση Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία), οπότε το Πανορθόδοξο Σχίσμα θα γίνει οριστικό.
Στην συνέχεια, ίσως, θα αφοριστούν από το Πατριαρχείο Ρωσσίας οι Εκκλησίες που θα βρίσκονται σε εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Αυτό πιθανώτατα θα συμβεί μετά την εκχώρηση Τόμου Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία), οπότε το Πανορθόδοξο Σχίσμα θα γίνει οριστικό.
Ειλικρινά το διαμφισβητούμε, επειδή, με την Αυτοκεφαλοποίηση της Ουκρανίας, διακυβεύονται τα ύψιστα γεωστρατηγικά συμφέροντα της Ρωσσικής Ομοσπονδίας, στον Ευρωπαικό χωρο και όχι μόνον.
Γι’ αυτό η πολιτική και Εκκλησιαστική ηγεσία της Ρωσσίας θα πολεμήσει μέχρι τέλους με νύχια και με δόντια για να κρατήσει την Ουκρανία στην σφαίρα επιρροής της.
Γι’ αυτό η πολιτική και Εκκλησιαστική ηγεσία της Ρωσσίας θα πολεμήσει μέχρι τέλους με νύχια και με δόντια για να κρατήσει την Ουκρανία στην σφαίρα επιρροής της.
Υπάρχει, μήπως, περίπτωση το Οικουμενικό Πατριαρχείο να ακυρώσει την απόφασή του να χορηγήσει Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία;
Εξαιρετικά απίθανον.
Είναι πλέον ή βέβαιο ότι προτού προχωρήσει στο εγχείρημα στάθμισε όλους τους παράγοντες.
Επομένως πώς να πιστέψουμε ότι θα κάνει πίσω τώρα;
Είναι πλέον ή βέβαιο ότι προτού προχωρήσει στο εγχείρημα στάθμισε όλους τους παράγοντες.
Επομένως πώς να πιστέψουμε ότι θα κάνει πίσω τώρα;
Ας ελπίσουμε ότι υπάρχουν κάποιοι Άγιοι που λειώνουν τα γόνατα στην προσευχή.
Αλλοιώς...!
Αλλοιώς...!
Κύριε Τελεβάντε αν θέλετε κάντε μια διευκρίνιση. Όσοι βρεθούμε σαν επισκέπτες σε προσκυνήματα, λείψανα αγίων, τόπους μαρτυρίου που είναι στην δικαιοδοσία του Ρωσικού Πατριαρχείου ή εκκλησιών που θα συμφωνήσουν με αυτό και είμαστε πιστοί της Εκκλησίας της Ελλάδας δε θα μας επιτρέπεται το προσκύνημα; Αν τελούν κάποια ακολουθία θεία λειτουργία ή εσπερινό και τύχει να μπούμε να προσκυνήσουμε άγιο λείψανο θα φάμε και ξύλο δηλαδή θα είναι και αμαρτία; Οπότε σε ώρα μη ακολουθιών με την ανοχή τους και αν επιτραπεί το προσκύνημα.
ReplyDeleteΔεν ξέρω αν θα φάμε ξύλο αν πάμε σε Ρωσσικό ναό να προσκυνήσουμε τα λείψαναν την ώρα της θείας λατρείας, αλλά σίγουρα δεν θα μας επιτρέπουν να παρεβρισκόμαστε σε γάμο ή βάφτιση σε Ρωσσικό ναό. Πολλώ μάλλον δεν θα μας επιτρέπουν να κοινωνήσουμε.
DeleteΣαν προσκυνητης μπορεις να μπεις εντος των ναων τους..
DeleteΑλλα αν τελειται καποια ακολοιθια και μαθουν οτι εισαι Ελληνας θα σε βγαλουν εξω
Καλωσύνη τους που θα μας επιτρέπουν να προσκυνουμε τα άγια λείψανα τηην ώρα που δεν τελούνται Ακολουθίες. Σαν δεν ντρέπονται!
DeleteΣυμφωνώ Κύριε Τελεβάντε με το άρθρο σας, πράγματι τα πράγματα βαίνουν πλέον προς αυτή την κατεύθυνση. Όσον αφορά την πιθανή διαμεσολαβητική προσπάθεια μεταξύ των δύο Εκκλησιών που αναμένεται να αναλάβει ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας, μάλλον δεν θα πετύχει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Από ότι και εγώ πλέον βλέπω η Ρωσική Εκκλησία για σοβαρούς λόγους γι αυτή δεν πρόκειται να συμβιβασθεί με το Φανάρι στο θέμα του Ουκρανικού Αυτοκέφαλου. Σε ένα μόνο σημείο των λεγομένων σας έχω κάποια αμφιβολία, εάν όντως έχουν έτσι τα πράγματα, στην φράση που γράψατε στην αρχή "(Μαύρη μέρα για την Ορθοδοξία)". Σκέπτομαι, μήπως ο Κύριός μας επέτρεψε να συμβεί αυτή η κρίση, ώστε η Ρωσική Εκκλησία ως αντίποδας πλέον του Φαναρίου, να αναγκαστεί εκ των πραγμάτων μελλοντικά να υπερασπίσει την Ορθόδοξη Πίστη για να προσδώσει όχι μόνο Κανονικό, αλλά και Δογματικό περιεχόμενο στην εν διαστάσει πλέον πορεία της και έτσι με αυτό τον τρόπο η Αιχμάλωτη στους Οικουμενιστές Ορθόδοξη Εκκλησία μας να καταφέρει σε ένα μεγάλο μέρος της να γίνει και πάλι Αληθινά Ορθόδοξη. Από ότι ήδη αντιλαμβάνομαι η σκέψη που σας διατύπωσα δεν είναι μόνο δική μου, αλλά αρκετών ευσεβών Ορθοδόξων Χριστιανών Κληρικών και Λαϊκών. Εάν πράγματι κάτι τέτοιο όντως συμβαίνει, τότε παρά τον πόνο που τώρα διερχόμεθα, ας Δοξάσουμε Τον Κύριό μας, που δεν μας εγκατέλειψε ορφανούς, παρά τις αδυναμίες και τα σφάλματά μας.
ReplyDeleteΤο ακριβώς αντίθετο θα συμβεί. Ο μόνος πραγματικά κερδισμένος απο αυτές τις εξελίξεις θα είναι ο Οικουμενισμός. Ελπίζω να βρω τον χρόνο για να εξηγήσω το γιατί.
DeleteΓΙΑΤΙ;
DeleteΜΗΠΩΣ ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ;
Ασφαλώς και οι Ρώσσοι ειναι Οικουμενιστές. Γι' αυτο και τελικα ο μονος κερδισμενος απο αυτη την κατασταση θα ειναι ο Οικουμενισμός.
DeleteΗ νύχτα του Βαρθολομαίου !
ReplyDeleteΗ νυχτα του Βολοκολαμσκ, του Πούτιν και του Κυρίλλου θέλετε να πείτε αλλά και του Ουκρανίας Ονούφριου που αφόρισαν τους πιστούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Από τον αφορισμό δεν γλύτωσαν ούτε οι Αγιορείτες σαν σύνολο ούτε ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι συν αυτώ. Αλλού ήταν το όνειρο και αλλού έγινε το θαύμα για τον αφορισμό. Από τους άλλους δεν εκπλήττομαι για τον αφορισμο. Ο Ουκρανίας Ονούφριος όμως; Πώς υπέγραψε τον αφορισμό αθώων απλών ανθρώπων; Τι φαίει ο κόσμος για την απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου; Ολη μερά είναι στο Άγιον Όρος ο Ουκρανίας Ονούφριος και τον υποδέχονται με αγάπη και σεβασμό και αυτός τους αφόρισε λες και έπεσαν σε αίρεση. Ντροπή σε όλους όσους αφόρισαν τους μοναχούς και τους λαικούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
DeleteΚύριε Τελεβάντο , τί θα πεί αφορισμός -- άν λεγεται έτσι του πατριάρχη -- και τί αφορισμός του Ζήση και του αγίου Όρους ; Η εκκλησία δεν εκπροσωπείται απο τον πατριάρχη ; Ο πατριάρχης μας ρώτησε πρίν κάνει αυτό που σέρνει ολόκληρη την εκκλησία στην άβυσσο ; Το μόνο που μπορεί νά περισώσει κάτι -- άν σώζεται , γιατί τά τετελεσμένα δεν γυρνάνε πίσω -- είναι νά αφορίσουμε και εμείς τον πατριάρχη !
ReplyDeleteΚυρία Λωρίτου, Συνειδητοποιείτε ότι το Πατριαρχέιο Ρωσσίας έχει αφορίσει μεταξύ άλλων και τον π. Θεόδωρο Ζήση;
DeleteΑυτό που κατανοώ κ. Τελεβάντο είναι οτι οι ενέργειες του πατριάρχη έχουν συνέπεια σε ολλοκληρη την εκκλησία την οποία εκπροσωπεί . Το θέμα όμως είναι οτι δεν την εκπροσωπεί . Τά πάντα βοούν για ένα διχασμό μεταξύ του λαικού σώματος της εκκλησίας και του πατριάρχη τον οποίο στηρίζει μία ολιγομελής σύνοδος υψηλόβαθμων κληρικών . Μέ ποιό δικαίωμα ο πατριάρχης και η σύνοδός του βάζουν αυτή την διχόνοια μεταξύ αδελφών εκκλησιών και ομόδοξων λαών ; Αν ήταν για λόγους πίστεως το καταλαβαίνουμε . Για λόγους πίστεως λοιπόν δέν είναι , για λόγους Κανονικης δικαιοδοσίας για χίλιους λόγους δεν είναι , τότε γιατί είναι ; Ας περιδιαβούμε λίγο το διαδίκτυο να δούμε γιατί είναι ! Δεν έχει καμμία στήριξη ο πατριάρχης στις επιλογές του . Το κρίμα είναι μόνο και μόνο δικό του ! Δικαίως του απένειμαν τον τίτλο του " πάπα της Ανατολής " ! Μήπως τουλάχιστον μπορεί νά μήν απονείμει τον τόμο της αυτοκεφαλίας μετά την κατακραυγή που εισέπραξε ; Μήπως μπορεί νά κοιτάξει μέσα στην άβυσσο που προκαλούν οι ανομίες του σε όλα τά επίπεδα και νά τον πιάσει σκοτοδίνη και λίγη αυτομεμψία πρός μετάνοιαν ;
ReplyDeleteΚυρία Λωρίτου,
DeleteΑς πούμε ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει 100% δίκαιο. Μπορώ να μάθω για ποιο λόγο το Πατριαρχείο Ρωσσίας αφόρισε όλους τους Αγιορείτες, τους Αποτειχισμένους Θεσσαλονικείς πατέρες, τον απλό κόσμο της Ομογένειας στην Αμερική και γενικά την Διασπορά, τα μοναστήρια του Γέροντα Εφραίμ στην Αμερική, ακόμη και το μέγα πλήθος των Βορειοελλαδιτών των Νέων Χωρών οι οποίοι για μήνες τώρα ελέγχουν τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο για τις ενέργειές του; Και γιατί έγινε ο αφορισμός του κόσμου; Μήπως υπάρχει αίρεση; Όχι βέβαια! Υπάρχει θέμα κανόνων και Δικαιοδοσίας. Είναι λόγος αυτός για να επβάλουν οι Ρώσσοι αφορισμό; Αν αφόριζαν τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο σαν οικουμενιστή θα είχε κάθε νόημα η ενέργειά τους. Αλλά πώς να τον αφορίσουν σαν οικουμενιστή, αφού είναι το ίδιο αν όχι χειρότεροι Οικουμενιστές από τους Φαναριώτες οι Ρώσσοι;
Δεν πάει το μυαλό μου κ. Τελεβάντο , οτι αμφότερα τά μέρη παίζουν μία συμπαιγνία για νά επιφέρουν το χάος , μαζί μέ την αίρεση και το σχίσμα , για νά επωφεληθεί ο οικουμενισμός ! Μπορεί την ωφέλεια απο το χάος νά την εισπράξει ο οικουμενισμός , άν δεν καταφέρει νά την εισπράξει η ενότητα των ορθοδόξων λαών , αλλά δεν νομίζω οτι είναι θέμα συμπαιγνίας . Τότε πρέπει η εκκλησία της Ουκρανίας νά ξεπουλά τον λαό της !
ReplyDeleteΣυμπαιγνία δεν υπάρχει αλλά ότι ο Οικουμενισμός είναι ο μέγας κερδισμένος από αυτή την διαμάχη είναι το μόνο σίγουρο, αλλά γι' αυτον ακριβώς τον λόγο δεν μπορώ να υποστηρίξω τους Οικουμενιστές και των δύο Πατριαρχείων.
ReplyDelete"Εφεξής δεν θα τελείται κανένα συλλείτουργο κληρικών οποιασδήποτε βαθμίδας του Πατριαρχείου Ρωσσίας με κληρικούς του Οικουμενικού Θρόνου. " Ενώ σε συλλειτουργα με παπικούς its ok για τους οικουμενιστες της τρίτης ,κατά τη φαντασία τους, Ρώμης.
ReplyDeleteΤα παπαγαλάκια του οικουμενισμού όταν πριν δυο χρόνια έγιναν οι πρώτες αποτοιχίσεις, σε ένα ρεσιτάλ αναίδειας και θράσους, έγραφαν ότι ο Άγιος Ιουστίνος είχε προβλέψει σχίσματα και αιρέσεις μετά τη "σύνοδο" από εριστικούς και αρχομανείς. Υπονοώντας εμμέσως πλην σαφώς ότι όσοι κάνουν αποτοίχιση είναι εριστικοί αρχομανείς που θα δημιουργήσουν σχίσματα και αιρέσεις!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;;;;;;;;;;;;;Μέχρι εκεί έφτασαν!!!!!!!!!!!!!!!;;;;;;;;;
Ας δουν τα οικουμενιστικά παπαγαλάκια πως πορεύονται όλοι αυτοί οι "αξιομνημόνευτοί" τους όχι μόνο στο φανάρι αλλά παντού , πόσες αιρετικές δοξασίες και σχισματικές καταστάσεις προχωρούν εντός της ορθοδοξίας ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ , επειτα
Ας πάρουν τα λόγια του Αγίου Ιουστίνου και ας τα τρίψουν στη μούρη τους μπας και συνειδητοποιήσουν το μέγεθος του θράσους τους , της αναίδειας και της υποκρισίας τους.
Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου
ReplyDeleteΜε αφορμή επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου προς τον μακαριστό Πατριάρχη Μόσχας Αλέξιο Β’, η οποία είδε το φως της δημοσιότητος, οιονεί ως «ντοκουμέντο» και δια της οποίας ο Πατριάρχης αναγνωρίζει την πράξη της καθαίρεσης του νυν Μητροπολίτου πρ. Κιέβου Φιλαρέτου, ας επισημάνουμε και ας υπενθυμίσουμε τα ακόλουθα:
1. Ο Μητροπολίτης Φιλάρετος έχοντας χειροτονηθεί από την Εκκλησία της Μόσχας και Ιεράρχες της, έλαβε την καθαίρεση, ορθώς ή αδίκως, από τη Μόσχα, αρμοδίως, οπότε και όταν κατά την τάξη την ανακοίνωσε στον Οικουμενικό Πατριάρχη, εκείνος την αναγνώρισε.
2. Όταν γράφτηκε αυτό το Πατριαρχικό γράμμα ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν είχε την Έκκλητο αναγωγή-προσφυγή του Μητροπολίτου Φιλαρέτου, ώστε να μπορεί ιεροκανονικώς να αποφανθεί. Συνεπώς αποκρίθηκε εκείνη την ώρα έτσι όπως έπρεπε.
3. Το εκκλησιαστικό ζήτημα της Ουκρανίας έχει την πτυχή της Εκκλήτου προσφυγής του Φιλαρέτου, του Μακαρίου και των συν αυτοίς, αλλά από την άλλη και την άρση της πράξης του Πατριάρχου Διονυσίου του Δ’, η οποία πράξη είτε από εσφαλμένη είτε από ιδιοτελή ερμηνεία δημιουργούσε μια περίπλοκη, ιεροκανονικώς, κατάσταση στην Ουκρανία, δίνοντας το δικαίωμα στον Μόσχας να χειροτονεί όποιον εξέλεγε η κληρικολαϊκή και ο οποίος θα έπρεπε να μνημονεύει τον Κωνσταντινουπόλεως. Αυτήν την αναγκαία για εκείνες τις εποχές κατάσταση ήρε στην τελευταία συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου ο Πατριάρχης και φυσικώ τω τρόπω επανήλθαμε στην προ αυτής κατάσταση, όταν οι Κιέβου εξελέγοντο στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι (βλ. περίπτωση Κιέβου Σιλβέστρου στα 1649, μεσούσης της Τουρκοκρατίας!).
4. Θα μπορούσαμε να παραθέσουμε εκατοντάδες περιπτώσεων Εκκλήτου προσφυγής προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη αρχιερέων και άλλων κληρικών αλλά και λαϊκών από άλλες τοπικές εκκλησίες και πρεσβυγενείς ακόμη Θρόνους. Είναι, αναμφίβολα, το ορατό σημείον ενότητος! Η επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχου του 1992 αναγνωρίζει δικαστική αρμοδιότητα στην Εκκλησία της Μόσχας, δεν δηλώνει όμως καμία παραίτηση από το δικαίωμα επανεκδίκασης, το οποίο και εφάρμοσε.
Τέλος, δημοσιεύουμε στη συνέχεια την επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου προς τον Πατριάρχη Μόσχας Αλέξιο Β’ (11-7-1995), ώστε να πληροφορηθεί ο καθείς ότι οι θέσεις του Οικουμενικού Θρόνου για την υπερόριο δικαιοδοσία του ουδέποτε μεταβλήθηκαν, έστω και κατ’ ελάχιστον.
Η παρακάτω επιστολή αποτελεί μνημείο κανονικότητος, αλλά αποδεικνύει και την τραγικότητα του Πατριαρχείου Μόσχας, το οποίο δεν μπορεί να αποδεχθεί τον κεντρικό ρόλο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ορθόδοξη οικουμένη.
Ίσως είναι η ώρα για να το πάρει, επιτέλους, απόφαση!
Reply From Patriarch Bartholomew to Patriarch Alexis - 1995 by Panagiotis Andriopoulos on Scribd