Monday, October 15, 2018

Η ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ Ε΄


Η ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ

Ε΄

Δέν ὑπάρχουν ἀποδεικτικά ἔγγραφα ὑπέρ τῆς Κωνσταντινούπολης


Του π. Θεόδωρου Ζήση
=====

5. Κακό προηγούμενο ἡ Οὐκρανία γιά τήν αὐτοκεφαλία τῶν Σκοπίων. Ἀνησυχεῖ ἡ ἐκκλησία τῆς Σερβίας.

Μέ τό ἴδιο σκεπτικό θά μποροῦσε νά ἰσχυρισθεῖ ὁ Οἰκουμενικός πατριάρχης ὅτι καί ἡ σχισματική ἐκκλησία τῶν Σκοπίων ἀνήκει στή δική του δικαιοδοσία καί ὄχι στήν δικαιοδοσία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Σερβίας, ἀφοῦ καί ἡ Ἐκκλησία τῆς Σερβίας καί ἡ περιοχή τῶν Σκοπίων ὑπήγοντο κάποτε στήν δικαιοδοσία τῆς Ἐκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως. Ποῦ ὑπαγόταν ὅμως τά Σκόπια μέχρι τήν σχισματική τους ἀπεξάρτηση ἀπό τήν Ἐκκλησία τῆς Σερβίας; Δέν ὑπαγόταν στήν αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία τῆς Σερβίας; Καί δέν θά ἀποτελέσει εἰσπήδηση σέ ξένο ἐκκλησιαστικό ἔδαφος ἡ ἀνάμειξη τῆς Κωνσταντινούπολης σέ παραχώρηση αὐτοκεφαλίας στούς σχισματικούς τῶν Σκοπίων, ὅπως ἀνησυχοῦν οἱ ἐκκλησιαστικοί ἡγέτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Σερβίας, καί ἀντιτίθενται στό κακό τετελεσμένο πού θά δημιουργηθεῖ στήν Οὐκρανία; Μπορεῖ πραξικοπηματικά νά ἐπεμβαίνει ἡ Κωνσταντινούπολη σέ κανονικά ἐδάφη αὐτοκεφάλων ἐκκλησιῶν, ἐπειδή κάποτε αὐτές ἀνῆκαν στή δικαιοδοσία της; 

Ἀκόμη καί ἄν ἱστορικά παραβλέψουμε τό γεγονός ὅτι τό Κίεβο, ἡ Οὐκρανία ἀπό τήν ἀρχή ἦταν μέρος καί μέλος ἀδιάσπαστο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας, δέν φθάνουν οἱ τρεῖς καί πλέον αἰῶνες, ἀπό τό 1686 μέχρι σήμερα πού ὑπάγεται κανονικά στήν αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας, γιά νά ἀποτρέψουν τήν εἰσπήδηση στό κανονικό της ἔδαφος;

(Συνεχίζεται)

11 comments:

  1. " Η νύχτα του Βαρθολομαίου " !

    Πολύ αξιόλογα  τά άρθρα  του π. Θεοδώρου Ζήση  , αυτό που ήδη δημοσιεύτηκε και αυτό  που  προανήγγειλε  οτι θά δημοσιεύσει . Αποτελούν τον ουσιαστικό αντίλογο στά δημοσιευθέντα    "ιστορικά ντοκουμέντα"    απο το πατριαρχείο .  Είναι  φανερό οτι μόνο για λόγους  " ειρήνης " και " ενότητος "  -- η γνωστή  καραμέλα των οικουμενιστών --  δεν  έγινε η παραχώρηση  της  αυτοκεφαλίας  στην σχισματική εκκλησία  της  Ουκρανίας .   Η πτώση  μοιάζει  μέ  το έρεβος   της  αβύσσου !   Ούτε  το  " στώμεν καλώς " των αγγέλων δεν  πιάνει .  Στο σχίσμα  δεν  υπάρχει  γυρισμός  , γιατί  δημιουργεί  τετελεσμένα  . Ούτε  κάν  μία  πιθανή  καθαίρεση  του  πατριάρχη  δεν θεραπεύει  το  ανοσιούργημα  . Πώς  μπορεί  ο υποτιθέμενος  νέος  πατριάρχης  νά  πάρει πίσω τά  τετελεσμένα  ;   Αποτελεί όμως  μία  ελάχιστη  χειρονομία  αποδοκιμασίας  του  εκ μέρους  της  εκκλησίας . Ας  χρεωθεί  το  σχίσμα  και    πιθανόν το αίμα  ομοδόξων  αδελφών  αποκλειστικά  στον  πατριάρχη  και  όχι  στους  αθώους πιστούς  της  ορθοδόξου  εκκλησίας . Εμάς  μας  ρώτησε  ο  πατριάρχης  ; 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Προφανώς και δεν μας ρώτησε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Και όχι μόνον δεν μας ρώτησε αλλά και πολλοί παραδοσιακοί πιστοί με δημοσιεύματα τους διαχώρισαν την ευθύνη τους από τις ενέργειες του Πατριάρχη. Επομένως γιατί το Πατριαρχείο της Ρωσσίας αφόρισε τους πιστούς; Γιατί ο Ουκρανίας Ονόυφριος δεν δίστασε να αφορίσει ακόμη και τους Αγιορείτες που τον έχουν σε τόση τιμή; Τι φταίει ο απλός ο κόσμος;

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Κύριε Τελεβάντο αυτό που διαβάσαμε είναι οτι το πατριαρχείο Μόσχας διέκοψε την κοινωνία μέ τον πατριάρχη Βαρθολομαίο . Δεν ξέρω αυτό τί συνέπειες έχει στις δύο εκκλησίες . Ακόμα δεν ξέρω τί συμβαίνει όταν δεν υπάρχει η συνειδησιακή συμφωνία μέ τις ενέργειες του πατριάρχη . Η εκκλησία της Ουκρανίας είναι απο τις λίγες εκκλησίες που ορθοδοξούν . Προσφάτως μας είχε απασχολήσει η αποτείχιση κληρικών της εκκλησίας της Ουκρανίας . Μήπως σύν τοις άλλοις προσπαθούν και νά μας διασπάσουν ; Μήπως προασπαθούν νά δημιουργήσουν μία γενική αναρχία , μαζί μέ την αίρεση νά αντιμετωπίζουμε και το σχίσμα ; Σε κάθε περίπτωση μία αποχώρηση του Βαρθολομαίου θά ήταν καλή για τά πράγματα εκεί που τά έφτασε ! Έχει παύσει πλέον νά εκπροσωπεί την εκκλησία . Κοντεύει νά αιματοκυλίσει την εκκλησία !

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Κυρία Λωρίτου,

    Ας πούμε ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης έχει 100% άδικο.

    Μπορώ να μάθω για ποιο λόγο το Πατριαρχείο Ρωσσίας αφόρισε όλους τους Αγιορείτες, τους Αποτειχισμένους Θεσσαλονικείς πατέρες, τον απλό κόσμο της Ομογένειας στην Αμερική και γενικά την Διασπορά, τα μοναστήρια του Γέροντα Εφραίμ στην Αμερική, ακόμη και το μέγα πλήθος των Βορειοελλαδιτών των Νέων Χωρών οι οποίοι για μήνες τώρα ελέγχουν τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο για τις ενέργειές του;

    Και γιατί έγινε ο αφορισμός του κόσμου; Μήπως υπάρχει αίρεση; Όχι βέβαια! Υπάρχει θέμα κανόνων και Δικαιοδοσίας. Είναι λόγος αυτός για να επιβάλουν οι Ρώσσοι αφορισμό;

    Αν αφόριζαν τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο σαν οικουμενιστή θα είχε κάθε νόημα η ενέργειά τους. Αλλά πώς να τον αφορίσουν σαν οικουμενιστή, αφού είναι το ίδιο αν όχι χειρότεροι Οικουμενιστές από τους Φαναριώτες οι Ρώσσοι;

    Σε τελευταία ανάλυση δεν συνηθίζω να επαινώ και να υπερασπίζομαι αυτούς που με αφορίζουν. Ποτέ δεν λέγω ευχαριστώ σε αυτόν που με φτύνει επειδή με δρόσισε.

    ReplyDelete
  6. Τό νά είναι το όλο σκηνικό κ. Τελεβάντο μία θεατρική συμπαιγνία των οικουμενιστών μέ πρωταγωνιστές τα πατριαρχεία Μόσχας και Κων/πόλεως , δεύτερο ρόλο στον Ονούφριο και κομπάρσους στο δράμα όλους εμάς και κυρίως τόν Ουκρανικό λαό , που απειλείται μέ αιματοκύλισμα ! Τί νά πώ ! Χρειάζεται ένα πολύ καλό επι σκηνής στήσιμο και άριστο σκηνοθέτη . Δεν αμφιβάλλουμε για τις ικανότητες του σκηνοθέτη , αλλά μήπως πρέπει νά στηριχτούμε περισσότερο σε ένα πιό
    ρεαλιστικό σενάριο , χωρίς τίποτα νά αποκλείουμε ! Ο σκηνοθέτης είναι ιδιαίτερα ταλαντούχος , ιδιοφυής και πανούργος . Ο μαέστρος κουνάει καλά την βεργούλα σε ρυθμούς οικουμενιστικούς !

    ReplyDelete
  7. Δεν νομίζω ότι προόκειται για συμπαιγνία, αλλά ο Οικουμενισμός θα είναι ο μεγάλος κερδισμένος αυτής της διαμάχης.

    ReplyDelete
  8. Τζάμπα συζήτηση κάμετε εν Χριστώ αδελφοί. Τη λύση για αυτά τα θέματα την έχει δώσει ο (Μέγιστος) Μέγας Φώτιος. Ο Φώτιος υπέδειξε στον Ρώμης ότι «τα εκκλησιαστικά και μάλιστα τα περί ενοριών δίκαια ταις πολιτικαίς επικρατείαις και διοικήσεσι συμμεταβάλλεσθαι είωθε». Το αξίωμα αυτό κατεκύρωσε η Σύνοδος του 879-880, και περιελήφθη το 884 στον Κώδικα των Βασιλικών κι έτσι οριστικοποιείται και σε κανονική βάση η εκκλησιαστική προσάρτηση του Ανατολικού Ιλλυρικού στην Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως.

    Αν ακολουθείτω αυτή η τάξις, θα έπρεπε να είχαμε αρκετά αυτοκέφαλα εδώ και 30 χρόνια που διασπάστηκαν Γιουγκοσλαβία και ΕΣΣΔ, ειδικά στα κράτη που προέκυψαν και έχουν πάνω από 50% Ορθοδόξους. Δεν κατάλαβα δηλαδή, έχει Αυτοκέφαλο η Αλβανία, η Τσεχία και Σλοβακία, στην Κύπρο είχε δοθεί παλαιόθεν, και δεν δικαιούνται ανεξάρτητη Εκκλησία οι Ουκρανοί με 43 εκ κατοίκους εκ των οποίων 70% Ορθόδοξοι?? Πατριαρχείο πρέπει να γίνουν. Και γιατί τις αιτήσεις τους προς τον Μόσχας δεν τις διεβίβαζαν στο Φανάρι?? Ο Σεβ. Ονούφριος ξεχνά τις υπογραφές του??

    Λάθος του Πατριαρχείου Ρωσίας που δεν ζητά από Μείζονα Πανορθόδοξη, να συζητηθεί αυτοκεφαλία για Ουκρανία, Λευκορωσία, Μολδαβία και των Σέρβων για Αχρίδα και Μαυροβούνιο. Θα ενίσχυαν την Ορθοδοξία έτσι. Θέλετε απόδειξη?? Απλά σκεφτείτε, το Πατριαρχείο να επέμενε τον 19ο αι. να ελέγχει τις μητροπόλεις στο νέο τότε Ελληνικό Κράτος ως σήμερα... Τί θα γινόταν στην πατρίδα μας χωρίς την Εκκλησία κατοχυρωμένη συνταγματικά και νομικά. Ή σκεφτείτε η Κύπρος να μην είχε Αυτοκέφαλο από τα ρωμαϊκά χρόνια. Με αυτά που πέρασε, ειδικά από τους Λατίνους, ίσως σήμερα να μην υπήρχε Ορθόδοξος στο νησί..... Ο Μέγας Φώτιος βάζει τα πράγματα στη θέση του. Και ευτυχώς για εμάς τους ΒορειοΕλλάδίτες τότε ο Ρώμης τον άκουσε και μετά το σχίσμα βρεθήκαμε με το Φανάρι. Άτυχοι οι του Δυτικού Ιλλυρικού, Κροάτες, Σλοβένοι, Τσέχοι κλπ που οι περισσότεροι (ακούσια και χωρίς να φερουν ευθύνη) βρίσκονται στο στόμα του λύκου.

    Μέγας Φώτιος. Επόμενοι τον θείο αυτόν μεγάλο Πατέρα, όλα λύνονται. Στην Ορθοδοξία δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Πρέπει αυτόματα, με την γέννηση κάθε νέου ανεξάρτητου κράτους, αυτόματα να συγκαλείται σύνοδος για να εξετάζει αν πρέπει να δοθεί αυτοκεφαλία στην τοπική του Εκκλησία.

    Προσωπικά πάντως, αηδιάζω με όσους Έλληνες εδώ και χρόνια αισθάνονται πιο κοντά τον Μόσχας από ότι τον Οικουμενικό. Ειδικά όσους είναι παραδοσιακοί και αντιοικουμενιστές. Το Φανάρι ποτέ δεν προέβη σε intercommunio με τους Καθολικούς. Άλλοι τα έκαναν και τώρα επικαλούνται Ιερούς Κανόνες και δήθεν "αναγκαστικές αποφάσεις που πήραμε λόγω των Κανόνων".

    ReplyDelete
  9. Κύριε Θωμά , είστε απο τους λίγους που δεν έχετε πεισθεί οτι τά πράγματα υπακούουν στην γεωπολιτική παρά σε ενδογενείς εκκλησιαστικές αναγκαιότητες ! Η αυτοκεφαλία στις εκκλησίες δεν δίδεται ποτέ μέ τό ζόρι , αλλά κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου . Στην προκειμένη περίπτωση η Κανονική ορθόδοξη εκκλησία της Ουκρανίας δηλαδή του μητροπολίτου Ονκυφρίου δεν ζητά αυτοκεφαλία και απογαλακτισμό απο την Ρωσία . Ο οικουμενικός πατριάρχης , γιατί τόσο πολύ κόπτεται νά σώσει την Ουκρανία απο την Ρωσική κυριαρχία ; Απορίας άξιον !

    Εάν όπως φαίνεται το συμφέρον των ορθοδόξων Ουκρανών είναι νά μήν διαρρήξουν τους παραδοσιακούς δεσμούς των μέ τους όμαιμους Ρώσους , τότε ο Κανών του Μεγάλου Φωτίου ενισχύει αυτή τήν πλευρά δηλαδή την παραμονή της εκκλησίας της Ουκρανίας στην εξάρτησή της απο την Μόσχα . Τά εκκλησιαστικά τοις πολιτικοίς συμμεταβάλλεσθαι είωθε ! Δηλαδή τά εκκλησιαστικά δεν πρέπει νά αντιστρατεύονται τόν ομαλό εθνικό βίο των λαών τους οποίους ποιμαίνουν .

    Δεν καταλαβαίνω γιατί ένεκα του Ρωμαίικου πατριαρχείου θα πρέπει νά καταργήσουμε τους κανόνες του δικαίου . Το δίκαιο έχει μία αυτοτελή θεία υπόσταση που δεν υπόκειται σε εθνοφυλετικά κριτήρια . Πάνω απο τους συγγενικούς δεσμούς μας μέ το ρωμαίικο πατριαρχείο βρίσκεται ο Θεός που είναι πατέρας όλων . Είμαστε υποχρεωμένοι απο τον νόμο του Θεού νά αναζητούμε την αλήθεια .

    ReplyDelete
  10. Δεν θέλω να μπω σε αντιπαράθεση στυλ Ολυμπιακού - Παναθηναϊκού ή ΠΑΣΟΚ - ΝΔ όπως πάει να γίνει στην Ελλάδα, με ρωσόφιλους και φαναριωτόφιλους (εξαιρείστε και σεις και ο αξ. κ. Τελεβάντος και οι συμμετέχοντες στο μπλογκ). Είμαι με την Μοναδική Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Ιησού Χριστού. Την μόνη αληθινή πίστη. Κατέθεσα μια άποψη προσωπική, χωρίς να λάβω υπόψιν ούτε γεωπολιτικές, ούτε Πούτιν, ούτε Βαρθολομαίους, ούτε Κύριλλους ούτε ..... Ιλαρ(οτραγωδ)ίωες και ούτε εκκλησιαστικές αναγκαιότητες γιατί αυτές είναι εφήμερες. Η Εκκλησία είναι αιώνια. Προσπαθώ όσο μπορώ να ακολουθώ τους Πατέρες και δεν με αγγίζουν ούτε σκανδαλίζομαι από "παραστρατήματα" ιεραρχών, παπάδων, μοναχών κλπ. και παρακαλώ το Θεό να δίνει καλούς κατηχητές και ιερείς στον αμπελώνα του ώστε να μπολιάζεται στην ψυχή των χριστιανών και ειδικά των νέων αυτή η πίστη και να είναι ασάλευτη (ειδικά στις πανταχόθεν οικουμενιστικές ακροβασίες). Να έχουν πίστη ότι ο Θεός θα οικονομεί την Εκκλησία του εσαεί και να προσεύχονται ακόμα και για εκείνους που χαριεντίζονται με καρδινάλιους και δεσποτίνες προτεσταντών και σκοτώνονται για μια φωτό μαζί τους. Πάντα ο Θεός θα στέλνει Μάρκους Ευγενικούς.

    Το 1990 είχαμε την κατάρρευση δυο μεγάλων κρατών. Γιουγκοσλαβίας και ΕΣΣΔ. Πολλά νέα κράτη δημιούργηθηκαν. Τί ποιό φυσικό, στα νέα κράτη με συντριπτική πλειοψηφία Ορθοδόξων να δοθεί Αυτοκέφαλο. Και τί ποιό φυσικό, με το να ξεκινήσει το Οικ. Πατριαρχείο με την Ουκρανία, την οποία ποτέ δεν παραχώρησε οριστικά και αμετάκλητα στη Μόσχα, και η οποία στο παρελθόν ζητούσε από τη Μόσχα αυτοκεφαλία με τον φάκελό της ποτέ να μην προωθείται στο Φανάρι. Είδατε τί απάντησε ο Πατριάρχης στους Σκοπιανούς. Πάντως τα περισσότερα αυτοκέφαλα μετά την Κύπρο, δεν δόθηκαν με τον ομαλό τρόπο που περιγράφετε. Ούτε καν της Ελλάδας. Είχαμε αυτοανακηρύξεις, ακοινωνησίες και Τόμους μετά από χρόνια.

    Όσο για το όμαιμον Ρώσων και Ουκρανών, μείνατε λίγα χρόνια πριν. Πριν τον πόλεμο στα ανατολικά και στην Κριμαία. Ρωτήστε κάποιον Ουκρανό σήμερα τί αισθάνεται για τους Ρώσους. Ρωτήστε πόσοι από αυτούς που βαπτίστηκαν και πήγαιναν σε Εκκλησία του Πατρ. Μόσχας συνεχίζουν και σήμερα. Λόγω δουλειάς, έχω πολλές επαφές και τα πράγματα είναι αποκαρδιωτικά. Έχουν ακυρωθεί γάμοι και βαπτίσεις στην όντως Κανονική Εκκλησία του Ονουφρίου για λόγους εθνοφυλετισμού και οι Ουκρανοί στρέφονται στους σχιματικούς. Ποιός τον δημιούργησε τον εθνοφυλετισμό αυτόν? Και τί πρέπει να κάνει το Φανάρι σε αυτή τη ροή πιστών Ορθοδόξων προς το σχίσμα?

    Η Εκκλησία δεν είναι ούτε των Ελλήνων ούτε των Ρώσων. Είναι τοπική. Εκκλησία στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στην Ρωσία, στην Ουκρανία. Δεν είναι τυχαίο που ό,τι γίνεται, γίνεται μετά από τον πόλεμο στην Ουκρανία.

    Επιπλέον, αν πάμε με τη λογική σας, τότε θα έπρεπε να καταργήσουμε ως όμαιμοι το Αυτοκέφαλο της Ελλάδας, της Κύπρου, ακόμα και της Αλβανίας, και ως όμαιμοι να γίνουμε όλοι Οικ. Πατριαρχείο.

    Προσωπικά, λίγο με ενδιαφέρει η κάθε μητρόπολη που ανήκει ή αν μια τοπική Εκκλησία είναι αυτοκέφαλη ή όχι. Αλλά έχω την εντύπωση (μπορει να κάνω και λάθος, το πιθανότερο) ότι πρέπει "αυτεπάγγελτα" μετά από τη γένεση κάθε νέου κράτους όπου αρκετοί είναι Ορθόδοξοι να γίνεται συζήτηση με το ερώτημα της απονομής αυτοκεφάλου στην τοπική Εκκλησία. Προς Θεού, δεν έγραψα ποτέ να απονέμεται το αυτοκέφαλο μετά από κάθε ανεξαρτησία. Να γίνεται συζήτηση είπα.

    Πάντως επειδή επικαλείστε το Θεό προς το τέλος, δεν είμαι σίγουρος για το αν ευλογεί πρακτικές βασισμένες στη γεωπολιτική. Και αυτό το λέω και για τις δυο αντιμαχόμενες αυτή τη στιγμή πλευρές.

    Με αδελφική αγάπη και εκτίμηση.

    ReplyDelete