Tuesday, October 2, 2018

“ΚΑΤΑΣΤΙΚΤΟΣ ΤΟΙΣ ΜΩΛΩΨΙ”


“ΚΑΤΑΣΤΙΚΤΟΣ ΤΟΙΣ ΜΩΛΩΨΙ”

Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====

"Υποχρεωτική" αποτείχιση χωρίς να μπορεί να "υποχρεώσει" κάποιον  είναι σαν να λέμε σκορδαλιά χωρίς σκόρδο. Είναι μία έννοια αυτοαναιρούμενη. Ποιός είναι αυτός που προσχώρησε στην αποτείχιση   "υποχρεωτικώς" και ποιός τον  υποχρέωσε; Μήπως πέρασε κανείς από κάποιο δικαστήριο πολιτικό ή  εκκλησιαστικό και με βάση κάποιον πολιτικό νόμο ή εκκλησιαστικό Κανόνα δικάστηκε και "υποχρεώθηκε"  να κάνει αποτείχιση; Πολλοί από αυτούς που μιλάνε για την "υποχρεωτική" αποτείχιση και αρθρογραφούνε  με τα πλέον πύρινα λόγια-ψεύδη  υπέρ της δεν είναι ούτε οι ίδιοι  αποτειχισμένοι. Δεν αισθάνονται καν  οι ίδιοι την "υποχρέωση" να  αποτειχιστούνε. Τα πράγματα αρχίζουν να περιπλέκονται πολύ επικίνδυνα μέχρι τρέλλας και  σχιζοφρένειας!  
Όμως για την τιμή των όπλων, για να μην μένει η "υποχρεωτική" αποτείχιση ανενεργός αφού το  εκκλησιαστικό Κανονικό κατεστημένο δεν την υποστηρίζει έχουμε μία ιδέα. Μπορεί ο π. Ευθύμιος να καλέσει τον Ναυπάκτου για μία ακόμα "βραδυά  στην έρημο του Όρους Κισσάβου" για  θεοψία. Και εκεί για καθαρώς παιδαγωγικούς λόγους να τον  περάσει από ένα χέρι ξύλο με  μπουνιές και ανάποδες. Και έτσι ο Ναυπάκτου την άλλη μέρα θα  ανακοινώσει στην κυριολεξία "υποχρεωτικώς" αποτείχιση από αρχιεπισκόπους και   πατριαρχαίους. Κατόπιν αυτού εμείς όλοι βλέποντας το θάμα θα ρωτήσουμε τον Ναυπάκτου για τα  θεία βιώματα αυτής της "δεύτερης  βραδυάς στην έρημο του όρους  Κισσάβου" που τον οδήγησαν να  πάρει αυτή την ευλογημένη απόφαση. Η πρώτη ήταν στην έρημο του Αγίου Όρους ως γνωστόν.  
Δεν ξέρω αν ο Ναυπάκτου θα θελήσει να μας αποκαλύψει τα βιώματά του, πάντως δεν έχουμε καμμία αμφιβολία ότι ήταν πολύ  αποτελεσματικά! Δεν ξέρω αν θα φέρει και την θείαν αλλοίωσιν στο  πρόσωπό του ων κατάστικτος τοις  μώλωψι!

"Τό ξύλο βγήκε απο τον Παράδεισο"! 
Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς μέμφεται τους Θεσσαλονικείς πατέρες, γιατί δεν ακολουθούν την μόνη   αποτελεσματική οδό της εξόδου από την αίρεση, δηλαδή την "υποχρεωτική" αποτείχιση. Όμως   δεν διευκρινίζει τον τρόπο που  πρέπει να εφαρμοσθεί αυτή. Δηλαδή πρέπει να πλακώσουν  καμμιά δεκαριά στις μπουνιές προς   παραδειγματιμόν των υπολοίπων, μήπως να κρεμάσουν κάποιον ανάποδα στον προαύλειο χώρο της αγίας Σοφίας, μήπως να ρίξουν χημικά δηλητηριώδη αέρια, μήπως  να ρίξουν τίποτα βόμπες σε  επιλεγμένους στόχους; Φυσικά θα  έπρεπε ο π. Θεόδωρος Ζήσης να  αντλήσει την χάρη του Θεού Ποσειδώνα και να καταπνίξει το Κολυμπάρι με θύελλες και κύματα  και να τους καταστήσει  πραγματικούς Κολυμπαριστές. Όμως  και σε αυτό απέτυχε! Επειδή λοιπόν   οι Θεσσαλονικείς πατέρες δεν τα  καταφέρνουν σε αυτά, παρακαλούμε  τον σεβαστό π. Ευθύμιο ο ίδιος που τα λέει ο ίδιος και να τα πράξει. 

Δηλαδή τι θέλω να πω;! Αντιμετωπίζουμε τώρα το αίτημα των χήρων παπάδων να τελέσουν δεύτερο γάμο. Επειδή όμως αυτοί "υποχρεούνται" σε υποχρεωτική μονογαμία ή θα πρέπει να αλλάξει όλο το Κανονικό σύστημα που "υποχρεώνει" την μονογαμία ή θα πρέπει αυτοί να περάσουν από τα  εκκλησιαστικά δικαστήρια και να καθαιρεθούνε. Και έτσι οι Κανόνες έχουν προβλέψει να αποτρέψουν το  τουλούμιασμα στο ξύλο των επιθυμούντων δεύτερο γάμο.  

Επειδή όμως στην περίπτωση της "υποχρεωτικής" αποτείχισης δεν υπάρχουν αυτοί οι ειδικοί Κανόνες -διέφυγε στους Πατέρες να το προβλέψουν- μπορούμε να κάνουμε χρήση του γενικότερου παιδαγωγικού Κανόνος του από τους αιώνες δοκιμασμένου και καθαγιασμένου, που λέει το "ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο”! Αυτός ο Κανόνας λόγω της πανανθρώπινης αξίας του είναι ισόκυρος των εκκλησιαστικών Ιερών Κανόνων! 
Αν π. Ευθύμιε χρειαστείτε κάποια καμικάζι εγώ πρώτη! Μπουρλότο!  

No comments:

Post a Comment