ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΑ ΟΛΙΣΘΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ CLAIRE LY
«Οι Βατικάνειοι επιμένουν στην υπερπροβολή τους»
Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
=====
Εξ αφορμής του γεγονότος ότι οι βατικάνειοι υπερπροβάλλουν το βιβλίο της Claire Ly «La mangrove: à la croisée des cultures et des religions» (Magrove- μαγκρόβιο δάσος: Σταυροδρόμι των πολιτισμών και των θρησκειών), καθώς και το βιβλίο της «La Mangrovia Una donna, due anime» (Μια γυναίκα δύο ψυχές), θεωρώ σκόπιμη την αναφορά στο κατ’ επανάληψη συγκρητιστικό ολίσθημα. Η τιτλοφόρηση τόσο του βιβλίου της Claire Ly «La Mangrovia Una donna, due anime» (Μια γυναίκα δύο ψυχές), όσο και του βιβλίου της «La Mangrovia Una donna, due anime» (Μια γυναίκα δύο ψυχές) καταδεικνύουν το συγκρητιστικό ατόπημα.
Η τιτλοφόρηση μάλιστα βιβλίου της Claire Ly «La Mangrovia Una donna, due anime» (Μια γυναίκα δύο ψυχές) καταδεικνύει από μόνο του την ‘’ανάμειξη’’ και το συγκρητιστικό ατόπημα.
Παρενθετικά να αναφέρομε ότι η Claire Ly είναι πρώην καθηγήτρια της φιλοσοφίας. Η Claire Ly ήταν βουδίστρια και έγινε Παπική. Μετά τη γενοκτονία των Ερυθρών Χμερ έφυγε από την Καμπόζη και ζει στη Γαλλία όπου από το έτος 1980 ασχολήθηκε με τη διδασκαλία και τη συγγραφή.
Η αναφορά στο Magrove στον τίτλο του βιβλίου, επεξηγεί συμβολικά τη στρεβλή έννοια της συνύπαρξης θρησκειών. Να αναφέρομε ότι μαγκρόβιο δάσος (magrove), είναι οι διάφορες δενδρώδεις διαπλάσεις στις τροπικές και υποτροπικές περιοχές. Να αναφέρομε επίσης ότι στο μαγκρόβιο οικοσύστημα αναμειγνύεται το αλμυρό θαλασσινό νερό με το γλυκύ, καθότι πρόκειται περί παράκτιων περιοχών. Αυτή η ανάμειξη, έδωσε αφορμή στη συγγραφέα Claire Ly να τιτλοφορήσει τοιουτοτρόπως το βιβλίο της. Ο Προφήτης Ιερεμίας ερωτά «Τι σόι και τη οδώ Αιγύπτου του πιείν ύδωρ Γηών;» Ιερ. 2,18
Η Vatican insider αναφέρεται προβάλλοντας το βιβλίο «La Mangrovia Una donna, due anime», στον προβληματισμό της συγγραφέως Claire Ly για το διάλογο μεταξύ των θρησκειών και των πολιτισμών. Το βιβλίο αναφέρεται σε μια φανταστική ιστορία, εξ αφορμής των προσωπικών εμπειριών της συγγραφέως Claire Ly, η οποία ζούσε στην Καμπόζη και τώρα ζει στη Γαλλία. Όπως αναφέρει η ‘’κολακευτική’’ βιβλιοκρισία της Vatican insider είναι ένα βιβλίο που φέρει ένα παγκόσμιο μήνυμα: την ανάγκη του διαλόγου μεταξύ των θρησκειών και των πολιτισμών, αλλά και την ανάγκη να συναντηθούν οι θρησκείες και οι πολιτισμοί και να υπάρξει σεβασμός των διαφορών και των ιδαιτεροτήτων του άλλου σε μια διαδικασία αμοιβαίας ανάπτυξης. Τι αναμειγνύει η Claire Ly την πίστη στα βουδιστικά είδωλα με την Πίστη στον Χριστό; Οι Βουδιστές είδωλα λατρεύουν καθότι «πορεύονται οπίσω ματαίων και είναι μακράν του αληθινού Θεού»*. «Ούτοι ουκ εισί θεοί» Ιερ. 2,11 βοά ο Προφήτης Ιερεμίας.
Είναι πρέπον να σέβεται κανείς την ελευθερία του άλλου να πιστεύει ότι θέλει και όχι να σέβεται αυτό που πιστεύει ο άλλος. Είναι ατόπημα λοιπόν να ομιλεί κανείς για συνύπαρξη θρησκειών. Μπορούμε να μιλήσουμε για ειρηνική συνύπαρξη λαών, όχι όμως για συνύπαρξη θρησκειών. Είναι απαράδεκτη αυτή η θέση. Παντελώς λανθασμένη η αναφορά σε συνύπαρξη θρησκειών. Ο Προφήτης Ιερεμίας ερωτά «Τι σόι και τη οδώ Ασσυρίων του πιείν ύδωρ ποταμών;» Ιερ. 2,18.
Το χωρίο από τον Προφήτη Ιερεμία, «απόστρεψον τον πόδα σου από οδού τραχείας και τον φάρυγγά σου από δίψους, η δε είπεν˙ανδριούμαι˙ότι ηγαπήκει αλλοτρίους και οπίσω αυτών επορεύετο» Ιερ. 2,25 επεξηγεί πλήρως το απαράδεκτο των συγκρητιστικών ατοπημάτων.
Ιδού ο λόγος του Αποστόλου των Εθνών Παύλου, σ’ όσους εκπίπτουν των λόγων της αληθείας με την «τολμηρή» και μη «εν αληθεία» αγάπη των προς τους αλλοθρήσκους: «Μη γίνεσθε ετεροζυγούντες απίστοις· τις γαρ μετοχή δικαιοσύνη και ανομία, ή τις κοινωνία φωτί προς σκότος; τις δε συμφώνησις Χριστού προς Βελίαρ, ή τις μερίς πιστών μετά απίστου; τις δε συγκατάθεσις ναώ Θεού μετά ειδώλων; ημείς γαρ ναός Θεού εσμέν ζώντος». (Β΄Κορ. στ’ 14-16)
*«ότι απέστησαν μακράν απ’ εμού και επορεύθησαν οπίσω ματαίων και εματαιώθησαν» Ιερ. 2,5
No comments:
Post a Comment