Monday, December 15, 2014

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΘΑΡΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΙΣΛΑΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΘΑΡΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΙΣΛΑΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Παραθέτουμε τις ακόλουθες δύο ερωτήσεις και απαντήσεις που αφορούν τον Οικουμενισμό και την ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών από συνέντευξη που έδωσε ο Σεβ. Γλυφάδας κ. Παύλος στο “Αγιορειτικό Βήμα”:

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ: 

Πολύς κόσμος ενδεχομένως δεν γνωρίζει πως είστε τελειόφοιτος της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Στις μέρες που διανύουμε σε μια άλλη σχολή του ΑΠΘ, τη Θεολογική, ετοιμάζεται να ιδρυθεί τμήμα Ισλαμικών Σπουδών. Πως το σχολιάζετε;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕΒ. ΓΛΥΦΑΔΑΣ: 

Θεωρώ αδιανόητο κάτω από τη στέγη στην οποία διδάσκεται η Ορθόδοξη Δογματική, η Ερμηνεία της Αγίας Γραφής, η Εκκλησιαστική ιστορία που περιλαμβάνει και τις επί αιώνας διώξεις των Ορθοδόξων Χριστιανών από το Ισλάμ, να διδάσκεται και η θρησκεία του Ισλάμ.

Θέτω επίσης τέσσερα ερωτήματα:

Πρώτον: Θα υπάρξη κάτι ανάλογο από ισλαμικής πλευράς και στα κράτη που κυριαρχεί η θεοκρατία του Ισλάμ; Θα ιδρυθούν δηλαδή και εκεί Ορθόδοξες Θεολογικές Σχολές;

Δεύτερον: Πότε επιτέλους θα επαναλειτουργήσει η υπάρχουσα Θεολογική Σχολή της Χάλκης;

Τρίτον: Το κοράνιο, δηλαδή το βιβλίο του Ισλάμ, στην χώρα μας κυκλοφορεί ελεύθερα. Στις χώρες που επικρατεί η θρησκεία του Κορανίου θα υπάρξει ελεύθερη διακίνηση της Αγίας Γραφής;

Τέταρτον: γιατί η Πολιτεία δεν δίνει δωρεάν και την Καινή Διαθήκη (ιδιαίτερα στις Εκκλησιαστικές Σχολές) όπως πράττει και με το Κοράνιο το οποίο διαθέτει δωρεάν στους μουσουλμάνους;

Είμαι κατηγορηματικά αντίθετος με κάθε προσπάθεια ίδρυσης Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ: 

Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στο Φανάρι η νέα συνάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον Πάπα Φραγκίσκο. Αντιδράσεις υπήρξαν πολλές. Ποιες είναι οι δικές σας απόψεις και ειδικά για τις επαφές των δύο ανδρών και για τους διαλόγους Ορθοδόξων & Ρωμαιοκαθολικών;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕΒ. ΓΛΥΦΑΔΑΣ:

Οι Άγιοι και Θεοφόροι Πατέρες μας έχουν αποφανθεί δια των Οικουμενικών Συνόδων, γι’ αυτά τα κανονικά και εκκλησιολογικά θέματα και η συμμόρφωση προς τις επιταγές αυτών των Ιερών Κανόνων είναι υποχρεωτική και ανυπέρθετη.

Κατά τούς Θείους καί Ιερούς Κανόνας οι αιρετικοί θεωροῦνται ότι είναι εκτός της Μιᾶς Ἁγίας Καθολικής καί Ἀποστολικής Ἐκκλησίας. Μέ αὐτούς δηλαδή δέν ἐπιτρέπεται ἡ ἐκκλησιαστική κοινωνία.

Θα μπορούσε να συνεχισθεί ο διάλογος Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών εφόσον η Παπική Εκκλησία καταργούσε την Ουνία, που αποτελεί τον Δούρειο Ίππο για την άλωση της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας.

Είναι σωστό σε αυτούς τους διαλόγους να παρίστανται και Ουνίτες εκπρόσωποι; Στην Ελλάδα, δεκαετίες τώρα, υπάρχει η εκκλησία των Ουνιτών και δύσκολα μπορεί κανείς να αναγνωρίσει αυτή την αιρετική εκκλησία, αυτή την πλάνη.

Σε τι βοηθά η ύπαρξις της Ουνίας; Ακόμη: Αν δεν ωφελούν οι διάλογοι Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών, πολύ περισσότερο δεν θα πρέπει να υπάρχουν οι διάλογοι Χριστιανών και ετερόθρησκων.”

Πολύ σαφείς και πολύ τεκμηριωμένες οι θέσεις του Σεβ. Γλυφάδας και για τον Οικουμενισμό και για την ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών.

Η Ορθόδοξη Ελλάδα που στο διάβα των αιώνων υπέστη τα πάνδεινα από τους Ισλαμιστές δεν μπορεί να αλλοτριώσει τον ορθόδοξο χαρακτήρα των Θεολογικών της Σχολών για να εξυπηρετήσει τους οικουμενιστικούς στόχους του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, του κ. Στ. Γιαγκάζογλου και των Αγουριδικών Καθηγητών των Θεολογικών μας Σχολών.

Οι θέσεις του Σεβ. Γλυφάδας για τον Οικουμενισμό είναι εξίσου σαφείς.

Οι Παπικοί είναι αιρετικοί και οι αιρετικοί είναι εκτός Εκκλησίας. Η θέση αυτή απορρίπτει την κακοδοξία της “διηρημένης Εκκλησίας”. 

Εξίσου ορθή είναι η θέση του Σεβ. Γλυφάδας ότι, αν οι Παπικοί έχουν την παραμικρή καλή διάθεση να προχωρήσει το διάλογος, αυτό θα φανεί από την απομάκρυνση των Ουνιτών από τους διαλόγους.

Αυτό δεν έχει να κάνει μόνον με την απέχθεια των ορθόδοξων για τον καταχθόνιο ρόλο που διαδραματίζει η Ουνία, αλλά και με το γεγονός ότι η Β΄ Βατικάνεια Σύνοδος στοχεύει στην ένωση Ορθοδοξίας και Παπισμού με το να μας καταστήσει Ουνίτες. Αρα η απομάκρυνση των ουνιτών από τους διαλόγους είναι απολύτως επιβεβλημένη.

Πολύ εύστοχες, σαφείς και παραδοσιακές οι θέσεις του Σεβ. Γλυφάδας κ. Παύλου.

No comments:

Post a Comment