Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΟΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΕΣ ΚΙ Ο ΜΩΑΜΕΘ
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Οπως είναι τοις πάσι γνωστόν για τη γέννηση του Σωτήρος Χριστού μας μιλάνε στα ιερά Ευαγγέλια, μόνο δυό Ευαγγελιστές, ο Ματθαίος κι ο Λουκάς. Αναφέρεται βέβαια κι ακροθιγώς και ο Απόστολος Παύλος όταν λέγει στην προς Γαλάτας: “ότε δε ήλθε το πλήρωμα του χρόνου εξαπέστειλεν ο Θεός τον Υιόν αυτού, γεννώμενον εκ γυναικός...."
Ομως έρχεται τον 7ο αιώνα ο Μωάμεθ και επιμένει να μας αναφέρει στο Κοράνι και άλλα στοιχεία σχετικά με τη Γέννηση του Σωτήρος. Πριν τα παραθέσουμε πρέπει να εξηγήσουμε για ποιο λόγο καταπιάνεται ο Μωάμεθ με το πρόσωπο του Χριστού. Από απέραντο σεβασμό; Κάθε άλλο. Πίσω από το ενδιαφέρον του για το Χριστό κρύβεται η έγνοια του να τον χρησιμοποιήσει ώστε να δείξει ότι αυτός είναι “προφήτης” ασύγκριτα ανώτερος από το Χριστό, που μπαίνει απλώς στον προφητικό κατάλογο. Ας δούμε όμως τι παρατίθεται στο Κοράνι για το θέμα της Γεννήσεως του Χριστου. Λέγει η Μαριάμ (η Παναγία δηλαδή) μετά τον Ευαγγελισμό “απυσύρθηκε σ’ ένα απομακρυσμένο μέρος” (Σούρα Μαριάμ στ. 22). Δεν γίνεται μνεία, ούτε της Ναζαρέτ, ούτε της Βηθλεέμ. Μιλάει για πόνους της γέννας, πράγμα που αντίκειται στην διδασκαλία της Εκκλησίας (παράβαλε: “μόνη γυναικών άνευ πόνων έτεκον σε τέκνον”, Εγκώμια Μ. Παρασκευής). Τόσο φοβερούς πόνους έχει η Μαριάμ,πάντα κατά κορανική διήγηση, που εύχεται να πεθάνει!!! (Σούρα Μαριάμ στ.23). Καταφεύγει στον κορμό μιας χουρμαδίας. Τότε ακούει τη φωνή κάποιου που της λεει να μη λυπάται.


No comments:
Post a Comment