ΔΥΟ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΗΣΑΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Του θεολογου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Ενα σημαντικό γεγονός, που σχετίζεται με την Γέννηση του Χριστού, είναι η επαλήθευση των προφητειών της Παλαιάς Διαθήκης. Από τις πολλές προφητείες περιοριζόμαστε να ασχοληθούμε μόνο με δυο συνταρακτικές προφητείες του μεγαλοφωνοτάτου των προφητών, αυτού που αποκλήθηκε “πέμπτος ευαγγελιστής”, με άλλους λόγους του Ησαία.
Ο Προφήτης, που ζει στο βασίλειο του Ιούδα τον 8ο π.Χ. αιώνα, εκφωνεί την προφητεία αυτή την εποχή που βασίλευε ο Αχαζ στο βασίλειο του Ιούδα. “Ιδού η παρθένος εν γαστρί έξει και τέξεται υιόν και καλέσεις το όνομα αυτού Εμμανουήλ” (Ησ. ζ΄14). Τι μας λέει η προφητεία; Οτι μια γυναίκα παρθένος θα γεννήσει χωρίς άντρα, πράγμα πρωτάκουστο κι ανεπανάληπτο και ο γιος της θα αποκληθεί Εμμανουήλ, που σημαίνει ότι ο Θεός είναι μαζί μας. Ολόκληρο το μυστήριο της θείας ενανθρωπήσεως συμπυκνώνεται στο στίχο αυτό. Την προφητεία αυτή, που είναι καρφί στο μάτι των Εβραίων, την διέστρεψαν οι γραμματείς και οι φαρισαίοι γύρω στο 100 μ.Χ. στην πόλη Γιαβνέ (Ιαμνεία) αλλοιώνοντας το ιερό κείμενο ως εξής: στη θέση της λέξης “παρθένος” τοποθέτησαν τη λέξη “νεαρή γυναίκα”. Ως γνωστόν εκατομμύρια νεαρές γυναίκες έφεραν και φέρνουν στον κόσμο παιδιά κι αυτό δεν αποτελεί σημείον, δηλαδή θαύμα, αλλά γεγονός σύνηθες. Ο Εμμανουήλ ήλθε. Εξάλλου το ιερό κειμενο του Ησαία είναι σαφές και ξεκάθαρο. Μιλά για “σημείον” δηλαδή για θαύμα. Οι Εβραίοι στην προσπάθειά τους να αλλοιώσουν το ιερό κείμενο έβαλαν τόσο νερό στο κρασί που το μετέτρεψαν σε νερο!!!
Ας έρθουμε όμως και στη δεύτερη προφητεία:“παιδίον εγεννήθη ημίν, υιός και εδόθη ημίν, ού η αρχή εγεννήθη επί του ώμου αυτού και καλείται το όνομα αυτού μεγάλης βουλής άγγελος, θαυμαστός σύμβουλος, Θεός ισχυρός, εξουσιαστής αρχών ειρήνης, πατήρ του μελλόντος αιώνος” (Ησ. θ΄ 6). Εδώ ο προφήτης ξεκαθαρίζει οριστικά ποιος είναι ο Χριστός: άναρχος, αγγελιαφόρος της μεγάλης βουλής του Θεού Πατρός, θαυμάσιος σύμβουλος, αλλά και Θεός ισχυρός. Μάλιστα αυτό το μικρό κι αδύναμο παιδάκι δεν είναι αυτό που βλέπουν τα μάτια μας, αλλά Θεός ισχυρός, εξουσιαστής, άρχων ειρήνης, πατήρ του μέλλοντος αιώνος. Ο προφήτης δεν είδε όσο ήταν ζωντανός την επαλήθευση των λόγων του. Ο Θεός της υπομονής και της παρακλήσεως ήλθε μετά από οκτώ ολόκληρους αιώνες “ότε ήλθε το πλήρωμα του χρόνου”. “Εις τα ίδια ήλθε και οι ίδιοι αυτόν ου παρέλαβον” (Ιωάν. α΄11).
Ας έρθουμε όμως και στη δεύτερη προφητεία:“παιδίον εγεννήθη ημίν, υιός και εδόθη ημίν, ού η αρχή εγεννήθη επί του ώμου αυτού και καλείται το όνομα αυτού μεγάλης βουλής άγγελος, θαυμαστός σύμβουλος, Θεός ισχυρός, εξουσιαστής αρχών ειρήνης, πατήρ του μελλόντος αιώνος” (Ησ. θ΄ 6). Εδώ ο προφήτης ξεκαθαρίζει οριστικά ποιος είναι ο Χριστός: άναρχος, αγγελιαφόρος της μεγάλης βουλής του Θεού Πατρός, θαυμάσιος σύμβουλος, αλλά και Θεός ισχυρός. Μάλιστα αυτό το μικρό κι αδύναμο παιδάκι δεν είναι αυτό που βλέπουν τα μάτια μας, αλλά Θεός ισχυρός, εξουσιαστής, άρχων ειρήνης, πατήρ του μέλλοντος αιώνος. Ο προφήτης δεν είδε όσο ήταν ζωντανός την επαλήθευση των λόγων του. Ο Θεός της υπομονής και της παρακλήσεως ήλθε μετά από οκτώ ολόκληρους αιώνες “ότε ήλθε το πλήρωμα του χρόνου”. “Εις τα ίδια ήλθε και οι ίδιοι αυτόν ου παρέλαβον” (Ιωάν. α΄11).
"Ησαία χόρευε η Παρθένος έσχεν εν γαστρί και έτεκεν υιόν τον Εμμανουήλ Θεόν τε και άνθρωπον, ανατολη όνομα αυτώ..."
No comments:
Post a Comment