Friday, August 8, 2014

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======

Διαβάσαμε, στο Amen.gr, την ακόλουθη δήλωση των τεσσάρων Μητροπολιτών της Θράκης:

“Πρόσφατα δημοσιεύθηκαν στον επαρχιακό και αθηναϊκό έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο άρθρα τουρκολόγων και «θρακολόγων» οι οποίοι με σκαιό και ανοίκειο τρόπο καταφέρονται κατά των τεσσάρων Μητροπολιτών των Ιερών Μητροπόλεων της Δυτικής Θράκης, εγκαλώντας τους ως συνεργούς στην  «εξόντωση του ελληνισμού και της ορθοδοξίας» και μάλιστα με βαρείς και απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς.

Οι τέσσερις Μητροπολίτες της Δυτικής Θράκης, «μηδέν από του χρέους μη κινούντες», έχουμε πλήρη συναίσθηση των ποιμαντικών μας ευθυνών καθώς και της κρισίμου ιστορικής συγκυρίας στην οποία βρισκόμαστε, και πιστεύουμε ακράδαντα πως κανείς δεν νοιάζεται για την περιοχή μας και τον λαό της περισσότερο από τους ποιμένες της. Από την ασφάλεια της πρωτεύουσας μπορεί κανείς να απαξιώνει κόπους και προσπάθειες, να βλέπει παντού εχθρούς και να θεωρεί τους πάντες «προδότες».

Η φράση «Η Θράκη κινδυνεύει» έχει σίγουρα αναχθεί σε ένα προσοδοφόρο για πολλούς επάγγελμα, όμως αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο κίνδυνο για την  ευαίσθητη περιοχή μας. Όπως προσφυέστατα έχει ειπωθεί «στην πολιτική υπάρχουν πράγματα που γίνονται αλλά δε λέγονται». Αν μιλάμε συνεχώς κινδυνολογώντας «ουδέν ωφελεί αλλά μάλλον θόρυβος γίνεται». Σε όσους αμφισβητούν τη φιλοπατρία και την ορθή πίστη των Μητροπολιτών της Θράκης ένα μόνο έχουμε να πούμε: «έχουσι γνώσιν οι φύλακες».

Η Ανακοίνωση των τεσσάρων Μητροπολιτών της Θράκης απαντά σε δημοσιεύματα που διαμφισβητούν τον πατριωτισμό τους. 

Προσωπικά ουδόλως διαμφισβήτησα ή διαμφισβητώ τον πατριωτισμό τους.

Ξεκαθάρισα από την αρχή ότι η ουσία της υποστήριξης που προσφέρουν στον κ. Καλαντζή και τους πολυπολιτισμικούς Αγουριδικούς της Θεσσαλονίκης σχετίζεται με την μειωμένη τους ευαισθησία σε θέματα πίστεως και όχι στην έλλειψη πατριωτισμού.

Δικαίωμά τους -και αυτό δεν τους κάνει προδότες- να πιστεύουν ότι η ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών θα βοηθήσει στην αναχαίτιση και στον έλεγχο της Ισλαμικής πλημμυρίδας.

Τα επιχειρήματα που προσφέρουν δεν με πείθουν -έστω και εξ αποστάσεως-, αλλά αυτό δεν τους κάνει προδότες.

Αυτό όμως δεν έχει να κάνει απολύτως τίποτα με την ουσία των αντιρρήσεων μας για την ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στο Θεολογικό Τμήμα της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Αν ο κ. Καλαντζής και οι τέσσερις Μητροπολίτες που τον σεκοντάρουν πιστεύουν ότι η ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών θα βοηθήσει τη Θράκη και την Ελλάδα εν γένει να αποφύγουν τον προσηλυτισμό των μουσουλμάνων στους Τζιχαντιστές για ποιο λόγο επιμένουν η ίδρυση του Τμήματος να γίνει στη Θεολογική και όχι στη Φιλοσοφική Σχολή;

Και γιατί ειδικά στη Θεσσαλονίκη; Γιατί λ.χ. όχι στη Φιλοσοφική Σχολή των Ιωαννίνων, των Αθηνών κτλ.;

Απλούστατα! Ο λόγος που τίθεται τόσο επιτακτικά -και μάλιστα εν μέσω τόσης οικονομικής δυσπραγίας- η πολυδάπανη ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών έχει άλλο στόχο από αυτόν που ομολογείται.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και οι πολυπολιτισμικοί της Θεσσαλονίκης βρήκαν την ευκαιρία να μετατρέψουν τη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης από Ορθόδοξη σε θρησκειολογική.

Για ποιο λόγο, λοιπόν, οι Μητροπολίτες της Θράκης δεν υποστηρίζουν την ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στη Φιλοσοφική Σχολή, αλλά επιμένουν στην ίδρυση Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης;

Επειδή ο ιθύνων νους της συμπαράταξης με τους πολυπολιτισμικούς -τουτέστιν ο Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος- είναι ιεράρχης με νεωτεριστικές πεποιθήσεις και πολυπολιτισμικό συγκρητιστικό φρόνημα.

Υπενθυμίζουμε την αήθειά του να ζητήσει με την πρώτη του παρέμβαση στην Ιεραρχία την κατάργηση του τιμίου ράσου και προπαντός ότι είναι ο ένας από τους μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού Μητροπολίτες που υποστηρίζουν τη μετατροπή του μαθήματος των θρησκευτικών σε θρησκειολογικό.

Συνεπής, λοιπόν, με την συγκρητιστική του συνείδηση δεν περιορίζεται στην υποστήριξη της μετατροπής του μαθήματος των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό και όχι ορθόδοξο. Επεκτείνει τον μη κατά Θεόν ζήλο του στην αλλοτρίωση της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης κατά τις προδιαγραφές του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, του κ. Π. Βασιλειάδη, του κ. Γιαγκάζογλου και των άλλων ΚΑΙΡΟΣκόπων.

Η σύμπλευση του Σεβ. Διδυμοτείχου οφείλεται πρωτίστως επειδή αυτή την εντολή του έδωσε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Η στάση των Μητροπολιτών Μαρωνείας και Ξάνθης πέραν της συμμόρφωσης με τη γραμμή του Αρχιεπισκόπου συνιστά συμμόρφωση με τη γραμμή του κραταιού τους σύμμαχου Μεσσηνίας κ. Σαββάτου.

Και οι μεν πολυπολιτισμικοί του διά τας αμαρτίας ημών Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου τη δουλειά τους κάνουν.

Το ερώτημα είναι γιατί αφέθηκε μόνος ή σχεδόν μόνος ο Σεβ. Θεσσαλονίκης να σηκώσει το βάρος της άρνησης της ίδρυσης του Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών, ενώ είναι ευάλωτος και έχει κυριολεκτικά προδωθεί ακόμη και από τα πνευματικά του τέκνα.

No comments:

Post a Comment