Tuesday, August 12, 2014

Ο ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ (ΠΟΠΟΒΙΤΣ) ΚΑΙ Ο ΣΑΜΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΣΕ


Ο ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ (ΠΟΠΟΒΙΤΣ) ΚΑΙ Ο ΣΑΜΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΣΕ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=======

Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Κατάνυξις”, σε εκτενές άρθρο, το ακόλουθο απόσπασμα αναφορικά με τη στάση του Οσίου Ιουστίνου (Πόποβιτς) και του Μητροπολίτου Σάμου κυρού Ειρηναίου για το απαράδεκτο της συμμετοχής των Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των αιρέσεων γνωστό ως ΠΣΕ: 

“Τό πόσο ἀπαράδεκτη καί ὑποτιμητική γιά τήν ὀρθόδοξη ἐκκλησιολογία εἶναι ἡ συμμετοχή ἀρκετῶν Τοπικῶν Ὀρθοδόξων Έκκλησιῶν (ὄχι ὅλων, διότι τά Πατριαρχεία τῆς Βουλγαρίας καί τῆς Γεωργίας δέν συμμετέχουν στο «Π.Σ.Ε.». Ἑπομένως δέν ὑπάρχει πανορθόδοξη ἀπόφαση συμμετοχῆς στούς διαλόγους μέ τό «Π.Σ.Ε.», ὅπως ἰσχυρίζονται οἱ οἰκουμενιστές) στό Θεοτοκομάχο,  ἁγιομάχο καί εἰκονομάχο προτεσταντικό «Π.Σ.Ε.», πού οὐσιαστικά εἶναι Παγκόσμιο Συμβούλιο τῶν Αἱρέσεων, τοῦ Ἑωσφόρου καί τοῦ ψεύδους, παρά τῶν «Ἐκκλησιῶν»  καί «Παγκόσμιο Συνονθύλευμα τῶν Αἱρέσεων», καί τό πόσο κατασυντρίβονται καί κονιορτοποιοῦνται τά ἀβάσιμα ἐπιχειρήματα τοῦ Σεβ. Μητρ. Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου ὅτι στό Πόρτο Ἀλέγκρε καί στό Πουσάν οὐσιαστικῶς δέν ἔγινε τίποτα ἀντορθόδοξο, φαίνεται ἀπό τήν τοποθέτηση τόσο τοῦ συγχρόνου ἁγίου γέροντος τῆς ἀδελφῆς Ἁγιοσαββιτικῆς Σερβικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί καθηγητοῦ τῆς Δογματικῆς καί Οἰκουμενικοῦ Διδασκάλου τοῦ Ὁσίου καί Θεοφόρου Πατρός ἡμῶν Ἰουστίνου Πόποβιτς,  ὅσο καί τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Σάμου κυροῦ Εἰρηναίου ἐπί τοῦ θέματος.

Λέει ὁ Ὅσιος Ἰουστίνος: «Ἦτο ἄραγε ἀπαραίτητον ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, αὐτό τό πανάχραντον  Θεανθρώπινον σῶμα καί ὀργανισμός τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ, νά ταπεινωθῆ τόσον τερατωδῶς, ὥστε οἱ ἀντιπρόσωποί της, Θεολόγοι, ἀκόμη καί Ἱεράρχες, νά ἐπιζητοῦν τήν ὀργανωτικήν μετοχήν καί συμπερίληψιν εἰς τό «Παγκόσμιον Συμβούλιον Ἐκκλησιῶν»; Ἀλλοίμονον, ἀνήκουστος προδοσία».

Καί ὁ Σεβ. Μητρ. Σάμου κυρός Εἰρηναίος τονίζει: «Ἐφ' ὅσον ἡ πρεσβυγενής Ὀρθόδοξος Ἀνατολική Ἐκκλησία πιστεύει, κατά τό Σύμβολον τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων Νικαίας-Κωνσταντινουπόλεως, ὅτι αὐτή εἶναι ἡ Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία, ἀφοῦ ἐστάθη ἀκλόνητος εἰς τήν ἱστορικήν Της πορείαν μεταβιβάζουσα διά μέσου τῶν αἰώνων μέχρι σήμερον διά τῆς ἱερωσύνης, διά τῶν ἐπισκόπων Της, τήν ὕπαρξίν Της, τούς θείους χαρακτήρας Της, ὡς ὥρισαν οἱ θεῖοι ἀπόστολοι, ὁ μέγας τῶν ἐθνῶν ἀπόστολος Παῦλος καί ἡ ἀδιάκοπος χορεία τῶν ἁγίων Πατέρων, ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΣΧΕΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ἔτσι ὀνομαζόταν τότε τό «Π.Σ.Ε.»), τό ὁποῖον ἀναζητεῖ νά εὕρη τήν μίαν, ἁγίαν Ἐκκλησίαν. Ἐάν μετεῖχεν εἰς αὐτό ὡς ὀργανικόν μέλος, θά ἐβεβαίωνεν, ὅτι ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ὅτι αὐτή εἶναι ἡ Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία, συμφώνως πρός τήν γνησιότητα τῆς Ὀρθοδόξου χριστιανικῆς πίστεως καί τήν ἀκεραιότητα τῆς δογματικῆς μας παραδόσεως».

Μορφές, όπως ο μ. Ιουστίνος (Πόποβιτς) και ο Μητροπολίτης Σάμου κυρός Ειρηναίος μίλησαν με τόση σαφήνεια για το απαράδεκτο της συμμετοχής των Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών στο ΠΣΕ.

Και όμως! Οχι μόνον η Εκκλησία της Ελλάδος και της Κύπρου συμμετέχουν στον πανπροτεσταντικό αυτό οργανισμό ως ισότιμα μέλη, αλλά ακόμη και η Εκκλησία της Σερβίας, που αγιοκατάταξε πρόσφατα τον Οσιο Ιουστίνο (Πόποβιτς).

Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι η συμμετοχή των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών στο ΠΣΕ στοχεύει βασικά στην ενίσχυση των εμπερίστατων Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Αυτό που δεν μας λένε όμως όσοι προβαίνουν σ’ αυτό τον ανακριβή ισχυρισμό είναι το εξής: Πώς θα επηρέαζε την υποτιθέμενη συνδρομή του ΠΣΕ στα προβλήματα των εμπερίστατων Ορθοδόξων Εκκλησιών, αν οι ορθόδοξοι αντιπρόσωποι σύντασσαν -ως έχουν από το καταστατικό του ΠΣΕ- δικά τους κείμενα, αντί να αποδέχονται ασμένως τα κείμενα των Προτεσταντικών Ομολογιών;

Και γιατί η συμμετοχή των Ορθοδόξων Εκκλησιών πρέπει να είναι με την ιδιότητα του ισότιμου μέλους και όχι του παρατηρητή, όπως κάνει το Βατικανό, επειδή έχει την αυτοσυνειδησία ότι αποτελεί την “Μία Εκκλησία”;

No comments:

Post a Comment