Sunday, March 11, 2012

ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ή ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΗΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ;



ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ή ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΗΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Αποσπώ απόσπασμα από σχόλιο ιστολογίου που ελέγχει ο σατανικός και παρανοικός Αρχιμανδρίτης Μελέτιος Βαδραχάνης.

Αναφέρει συγκεκριμένα:

“Αναφέρομαι σε μια κατεύθυνση θεολογούντων και θεολόγων, που επί χρόνια, όπως κατάλαβα από προσωπικές συζητήσεις αλλά και από άρθρα και ομιλίες, αποσπασματικά, άλλος λέγοντας το ένα, άλλος το άλλο, υποτιμά τον Ιερό Χρυσόστομο ως μη ασκητή, μη θεολόγο!!!, μη ησυχαστή, μη θεόπτη, μη αξιόλογο, μη βιώσαντα την αποστολικήν παράδοσιν στην εποχήν του, αλλά και αποσιωπώντας τον!

Αναφέρουν μόνο τους συγκεκριμένους εκλεκτούς των Πατέρας, και παραπομπές σε αυτούς, αλλά ούτε λέξη, ούτε παραπομπή σε κείμενο του ιερού Χρυσοστόμου.

Δεν είναι σύμπτωση ότι πολεμούνται και συκοφαντούνται ως προτεσταντίζοντες, αιρετίζοντες, μακρακίζοντες, μη θεολογούντες, ελάχιστοι, νεοβαρλααμίτες, κ.λπ. συγκεκριμενοι θεολόγοι, ιστολόγοι, που "κατά σύμπτωση" στα κηρύγματά τους και στα άρθρα, αλλά και με τη ζωή τους τιμούν και ακολουθούν τον ιερό Χρυσόστομο.”

Οι καταγγελίες είναι σοβαρές.

Αν όντως υπάρχουν θεολόγοι οι οποίοι περιφρονούν τη διδασκαλία, το έργο και την προσωπικότητα του Ιερού Χρυσοστόμου είναι αξιοθρήνητοι.

Κάτι άλλο όμως ίσως συμβαίνει που δεν αντελήφθη ο σχολιογράφος.

Το πιο πιθανόν δεν είναι αντίρρηση για τον Ιερό Χρυσόστομο και το έργο του που έχουν ορισμένοι, αλλά αντίρρηση για την προσέγγιση κάποιων στον Ιερό Χρυσόστομο.

Αντί να τον θεωρούν μέγα ασκητή και Θεόπτη, αντί να επεξηγούν ότι ο Ιερός Χρυσόστομος κατεξοχήν προσπάθησε να προσδώσει ασκητικό ήθος στους εν τω κόσμω πιστούς, αντί να υπογραμμίζουν ότι αγωνίστηκε να βάλει σε εφαρμογή για όλους τους χριστιανούς τη ρήση του Αγίου Ιωάννη της Κλίμακος “Φως μοναχοί άγγελοι, φως δε μοναχοίς η μοναδική πολιτεία”, περιορίζονται - οι καυμένοι - σε μια ηθικιστική θεώρηση της διδασκαλίας του Αγίου, ανίκανοι να αντιληφθούν πού ακριβώς στόχευαν η θεολογία και τα έργα του Ιερού Χρυσοστόμου.

(Διευκρινίζω το αυτονόητο ότι ο Αγιος Ιωάννης μεν έγραψε την “Κλίμακα”, σε μεταγενέστερη περίοδο, από ότι έζησε ο Ιερός Χρυσόστομος, πλην όμως εξέφρασε με αυτήν τη διαχρονική πίστη της Εκκλησίας για τις σχέσεις του κοινοβίου και των χριστιανών στον κόσμο).

Ενας φίλος κληρικός λ.χ. το μόνον που γράφει και θυμάται και αναφέρει από το έργο του Ιερού Χρυσοστόμου είναι ότι η άγνοια των Γραφών είναι «η αιτία όλων των κακών». Εκτός από αυτή τη ρήση του Αγίου Χρυσοστόμου ούτε ξέρει, ούτε και αναφέρει ποτέ.

Ισως αυτή την προσέγγιση είναι που απορρίπτουν ορισμένοι στους οποίους αναφέρεται ο σχολιογράφος και όχι τον ίδιο τον Ιερό Χρυσόστομο.

No comments:

Post a Comment