Friday, November 6, 2020

Π.ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΥ,ΟΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΑ ΝΑ ΠΑΓΙΔΕΥΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΥΠΡΟΥ


ΟΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΑ ΝΑ ΠΑΓΙΔΕΥΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΥΠΡΟΥ



Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====


Η Αρχιεπισκοπική συνείδηση του Μακαριώτατου Κύπρου του επέβαλε την μνημόνευση του Μακαριώτατου Κιέβου κ. Επιφάνιου.


Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος δήλωσε, αμέσως μετά την μνημόνευση, ότι γνώριζε ότι θα προκαλούσε αντιδράσεις η πρωτοβουλία του να μνημονεύσει αιφνιδιαστικά τον Μακαριώτατο Ουκρανίας. 


Εξεπλάγη, μάλιστα, -όπως δήλωσε-, επειδή οι αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν για την πρωτοβουλία του ήταν τόσο ήπιες. Ιδιαίτερα εκ μέρους του Πανιερώτατου Μητροπολίτη Λεμεσού.

Γιατί προχώρησε στην μνημόνευση του Κιέβου Επιφάνιου ο Μακαριώτατος Κύπρου;


Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος πληροφόρησε το ποίμνιο της Εκκλησίας ότι, στην πραγματικότητα, οι Ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου ανακουφίστηκαν με την απόφασή του.


Κατανοούν ότι η μνημόνευση του Κιέβου Επιφάνιου ήταν μονόδρομος και η μόνη συμφέρουσα λύση, σε βάθος χρόνου, όχι μόνον για την Εκκλησία της Κύπρου, αλλά και για την Ορθοδοξία εν γένει.


Γι' αυτό, επειδή ο Αρχιεπίσκοπος έβλεπε δυστοκία στην Σύνοδο, και μάλιστα για λόγους εξωεκκλησιαστικούς, σήκωσε το βάρος του σταυρού της απόφασης μόνος του, με την βεβαιότητα ότι -κατά βάθος- όλοι οι Ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου στηριζουν ενδόμυχα την απόφασή του.

Ταυτόχρονα ο Μακαριώτατος κάλεσε τους Ιεράρχες να συζητήσουν σε Σύνοδο το θέμα και υποσχέθηκε, μάλιστα, ότι, αν η πλειοψηφία της Ιεραρχίας αποδοκίμαζε την ενέργειά του, είναι πρόθυμος να την ανακαλέσει.


Με άλλα λόγια, ακόμη και αν διαφωνεί κανείς με την απόφαση του Αρχιεπισκόπου, δεν μπορεί να διαμφισβητήσει τις προθέσεις του και το ορθό του φρόνημα.


Οι πατριαρχικοί, όμως, -no wonder!- δεν έμειναν καθόλου ικανοποιημένοι με την στάση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου, που στηρίζεται σε κανονικά θεμέλια.

Προσπαθούν απεγνωσμένα να τον εκθέσουν ανεπανόρθωτα, για να κατοχυρώσουν την πλάνη του δήθεν sine paribus πρωτείου του Φαναρίου.


Προσπαθούν να εξωθήσουν τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου να παρουσιαστεί ότι περιφρονεί την πλειοψηφία της Ιεραρχίας και ότι θέλει να ενεργεί αντικανονικά, αντισυνοδικά, αυταρχικά και δεσποτικά.


Πώς διαπιστώνουμε τις προθέσεις των Πατριαρχικών;


Δεν είμαι σε θέση -φυσικά- να γνωρίζω τι πιέσεις τυχόν ασκούν οι Πατριαρχικοί στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Κύπρου. 

Για την ώρα, έχουμε υπόψη τις δηλώσεις του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Λαγκαδά κ. Ιωάννη και το σχόλιο που καταχωρήθηκε στο ιστολόγιό μας, που υπογράφει ο κ. Φίλιππος Τσόμπος. 


Ένα όνομα που χρησιμοποιεί Ιεράρχης του Οικουμενικού Θρόνου, για να καταχωρεί σχόλια.


Τι προσπαθούν να υποβάλουν στον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου οι δύο αυτοί αρχιερείς;


Ότι η μνημόνευση ενός Πρωθιέραρχη είναι δήθεν αναφαίρετο αποκλειστικό προνόμιο του Προκαθημένου κάθε Ορθόδοξης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας και επομένως και του Προκαθημένου της Εκκλησίας της Κύπρου, ασχέτως, αν οι συνεπίσκοποί του δεν συνευδοκούν με την απόφασή του Μακαριώτατου.!!!

Καταγέλαστο, αξιοθρήνητο και προπαντός αιρετικό επιχείρημα, που καταπατεί το Άγιο Ευαγγέλιο, τους Ιερούς Κανόνες και την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία.


Υπενθυμίζω στους δύο Σεβασμιώτατους Ιεράρχες, και σε όποιον άλλο ενδιαφερόμενο, ότι ο Μακαριώτατος Κύπρου είναι ήδη δεσμευμένος, με δηλώσεις του, που είναι καταγραμμένες σε δύο βίντεο, ότι σκέφτεται και ενεργεί με εντελώς διαφορετικά κριτήρια. 


Στα δύο αυτά βίντεο, ο Μακαριώτατος ξεκαθάρισε ότι σέβεται την πλειοψηφία της Ι. Συνόδου και ότι είναι πρόθυμος να ανακαλέσει την απόφασή του, αν του το υποδείξει η πλειοψηφία της Ιεραρχίας.

Αν, Μακαριώτατε Κύπρου, επιτρέψετε στους Πατριαρχικούς να σας παρασύρουν να υιοθετήσετε την πλάνη τους, ότι δήθεν η Ιερά Σύνοδος δεν έχει λόγο για την μνημόνευση του Κιέβου Επιφανίου, θα μείνετε ανεπανόρθωτα εκτεθειμένος, ως ανακόλουθος των προηγούμενών σας δηλώσεων και ασυνεπής έναντι του Αγίου Θεού, των συνεπισκόπων και του ποιμνίου σας, για την φοβερή κακοδοξία του primus sine paribus, που -ο μη γένοιτο- τυχόν θα υιοθετήσετε.


Γι’ αυτό επανέρχομαι, με κάθε υιικό σεβασμό και ανυστερόβουλη αγάπη, να σας επαναλάβω την παράκλησή μου να συγκαλέσετε την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου, για να κατοχυρώσετε συνοδικά την πρωτοβουλία σας.


Γνωρίζετε πολύ καλά ότι έχετε εξασφαλισμένη την πλειοψηφία της Ιεραρχίας.

Η πλειοψηφία αυτή δεν είναι οριακή, όπως -αφελώς- νομίζουν ορισμένοι. 


Θα σας υποστηρίξει η συντριπτική πλειοψηφία της Συνόδου, επειδή ο Πανιερώτατος Λεμεσού δεν πρόκειται ποτέ να διακινδυνεύσει τα ουσιαστικά του συμφέροντα και δεν θα συγκρουστεί ποτέ ευθέως με τον Παναγιώτατο.


Αν μου επιτρέψετε μια αναλογία, Μακαριώτατε, οι αντιδράσεις του Πανιερώτατου Λεμεσού κ. Αθανάσιου μοιάζουν με τον τρόπο που γελά η κ. Γιάννα Αγγελοπούλου. 


Η κυρία αυτή γελά τόσο, όσο δεν θα χαλάσει το μακιγιάζ της.!!! 

Έτσι και ο Πανιερώτατος Λεμεσού.! 


Ήταν αναγκαίο να αντιδράσει στην απόφασή σας, για να πουλήσει εκδούλευση στους Ρώσσους, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η ροή των ρουβλίων στα ταμεία της Μητρόπολής του. 


Αυτό, όμως, ουδόλως σημαίνει ότι θέλει να συγκρουστεί ανοιχτά με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, την ώρα που ο Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός μπήκε σε τροχιά Αγιοκατάταξης, από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Ούτε προτίθεται -ασφαλώς- να διακινδυνεύσει την εκλογή του στον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο, αφού γνωρίζει ότι υπάρχουν τουλάχιστον δύο πατριαρχικοί Μητροπολίτες στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου, η ψήφος των οποίων θα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, όταν θα έρθει η ώρα της εκλογής του νέου Αρχιεπισκόπου.


Ας γίνουμε πιο συγκεκριμένοι. 


Πέραν των Ιεραρχών που μπορείτε να βασιστείτε, Μακαριώτατε, εκφράζω την βεβαιότητα ότι ο Νεαπόλεως Πορφύριος θα συνταχθεί υπέρ σας, όπως έχει συνταχθεί, σε όλες τις περιπτώσεις μέχρι τώρα, με την καταγραφή της υποσημείωσης ότι σας υποστηρίζει μεν, έστω και αν διαφωνεί μαζί σας.!!!

Επιπλέον! 


Δεν σας προβληματίζει, Μακαριώτατε, ότι την Ανακοίνωση των 4 Ιεραρχών δεν συνυπέγραψε ο Λήδρας Επιφάνιος;


Η στάση του Θεοφιλέστατου Λήδρας δεν είναι υπαγορευμένη από τον Πανιερώτατο Λεμεσού;


Επομένως, μπορεί να υπάρχει βεβαιότητα, τι θα ψηφίσει ο Θεοφιλέστατος, αν το θέμα αχθεί στην Σύνοδο;


Ο Πανιερώτατος Κυρηνείας, από την άλλη, γιατί δεν υπέγραψε την Ανακοίνωση;

Είναι μυστικό ότι ο Άγιος Κυρηνείας έχει ιδιαίτερες σχέσεις με το Φανάρι;


Επομένως, τι θα ψηφίσει όταν τεθεί το θέμα στην Σύνοδο;


Εκτιμώ ότι, αν φέρετε το θέμα στην Σύνοδο, οι αρχιερείς που θα αρνηθούν να επικυρώσουν την απόφασή σας να μνημονεύσετε τον Κιέβου Επιφάνιο, δεν θα είναι περισσότεροι από 5 ή 6. Δηλαδή θα εξασφαλίσετε πλειοψηφία των 2/3 της Ιεραρχίας.


Επομένως; 


Για ποιο λόγο δεν συγκαλείτε την Σύνοδο για να αποκτήσει συνοδική κατοχύρωση η απόφασή σας με συντριπτική πλειοψηφία;

Τι ελπίζετε; 


Στην στήριξη από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο; 


Η μόνη στήριξη, που θα σας δώσει ο Πατριάρχης, Μακαριώτατε, είναι η στήριξη που δίνει το σχοινί στον κρεμασμένο.


Θα σας αφήσει να χτυπιέστε πανταχόθεν αλύπητα και να εκτεθείτε urbi et orbi, για την κακοδοξία, που -ο μη γένοιτο- τυχόν θα υιοθετήσετε και μετά θα κάνει αυτό που έκανε ο Πανιερώτατος Λεμεσού, όταν οι δύο Κυκκώτες Μητροπολίτες συγκρούονταν δημόσια μαζί σας.


Η στάση σας, Μακαριώτατε, μέχρι τώρα είναι απρόσβλητη. Όλοι οι καλής θελήσεως άνθρωποι, που αγαπούν τον Χριστό και την Εκκλησία, κατανοούν ότι κινηθήκατε, με κάθε καλή διάθεση, και με σκοπό να εξυπηρετήσετε τα καλώς νοούμενα συμφέροντα της Εκκλησίας.

Αν, όμως, διαβείτε τον Ρουβίκωνα της κακοδοξίας του primus sine paribus, για να ικανοποιήσετε τον ετσιθελισμό και το κακόδοξο φρόνημα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, θα ρίξετε τον εαυτό σας και μαζί την Εκκλησία της Κύπρου, από τα βράχια στον γκρεμμό, επειδή θα αντιταχθείτε ευθέως στο Ευαγγέλιο, στην ορθόδοξη Εκκλησιολογία και στους Ιερούς Κανόνες.


Για ποιο λόγο, επομένως, τυχόν θα το κάνετε;


Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά για τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, την έλλειψη αξιοπιστίας που τον χαρακτηρίζει, την κατά συρροήν χειροτονία στο κλίμα του Πατριαρχείου εντελώς ακατάλληλων επισκόπων, τις κακόδοξες πεποιθήσεις του για το πρωτείο του Κωνσταντινουπόλεως, τους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς του, που προσβάλλουν, επί καθημερινής βάσεως, την πίστη μας κτλ..

Θα περιοριστώ μόνον να σας παρακαλέσω, Μακαριώτατε, να ρίξετε μια ματιά στην παράπλευρη φωτογραφία, για να αναλογιστείτε, αν αυτός ο ανάξιος, με όλη την σημασία του όρου, Πατριάρχης, είναι άξιος της εμπιστοσύνης σας.


Γονατιστός ο Παναγιώτατος κάνει τρισάγιο στον τάφο του πλανεμένου, θεομπαίκτη και φαύλου Ιωσήφ του Βατοπαιδινού, λες και είναι Άγιος της Εκκλησίας, και προετοιμάζει ψυχολογικά έτσι το πλήρωμα της Εκκλησίας, για την θεομπαιξία που έχει στα σκαριά.!!!


Ποιο Θεό πιστεύει, επιτέλους, ο Οικουμενικός Πατριάρχης;

Τα πιο πάνω, Μακαριώτατατε, δεν τα έγραψα, επειδή διέκρινα, εκ μέρους σας, την πρόθεση να παρανομήσετε τόσο σοβαρά και να αποδειχθείτε ανακόλουθος, αλλά για να φέρω στο φως τις μεθοδεύσεις των πατριαρχικών.


Θα αναλύσω -συν Θεώ- περαιτέρω το ζήτημα, όταν θα σχολιάσω την παρέμβαση του Σεβ. Λαγκαδά και το σχόλιο του Πατριαρχικού επισκόπου, στο ιστολόγιό μου, όπου και θα ανασκευάσω -βήμα προς βήμα- τις αθεολόγητες και κυριολεκτικά αιρετικές θέσεις των πατριαρχικών για την primus sine paribus κακοδοξία των Ορθόδοξων Προκαθημένων και το δήθεν primus sine paribus πρωτείο του Οικουμενικού Πατριάρχη επί των υπoλο;iπων Προκαθημένων.

2 comments:

  1. Η Αρχιεπισκοπική συνείδηση του Μακαριώτατου Κύπρου του επέβαλε την μνημόνευση του Μακαριώτατου Κιέβου κ. Επιφάνιου.

    Συμφωνώ, αλλά και των άλλων τεσσάρων επισκοπων, η αρχιερατικη των συνείδηση επιβάλλει να θεωρούν την πράξη ανήθικη και αντισυνοδικη.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Από πότε έγινε να θεωρούμε ορθό η ροή εκατομμυρίων ρουβλίων να καθορίζει τους όρους της αρχιερατικής συνείδησης;

      Αλλά ακόμη και αν η συνείδησή τους και όχι το χρήμα -πράγμα αναληθές- καθορίζει την στάση τους, αφού θεωρούν αντισυνοδική την στάση του Αρχιεπισκόπου γιατί δεν ζήτησαν την σύγκληση Συνόδου όπως τους πρότεινε από την πρώτη στιγμή ο Αρχιεπίσκοπος;

      Delete