Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ Ι. ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΝΑ ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΕΙ ΤΟΝ ΚΙΕΒΟΥ ΕΠΙΦΑΝΙΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Μεταφέρω εδώ το περιεχόμενο τηλεφωνικής συνομιλίας, που είχα πρόσφατα με στενό φίλο του λαϊκού επιτελάρχη του Πανιερώτατου Λεμεσού στην Λευκωσία.
Πρόφαση για το τηλεφώνημα ήταν να με ενημερώσει ότι κοιμήθηκε εν Κυρίω ο κυρός Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος.
Και ξαφνικά, out of the blue, με φανερή αδεξιότητα, -όπως τα παιδιά που θέλουν να κάνουν ζαβολιά και δεν μπορούν να κρυφτούν-, με ρωτά:
- Πώς σου φαίνεται αυτό που έκανε ο Αρχιεπίσκοπος;
Και εννοούσε ασφαλώς την αιφνιδιαστική μνημόνευση του Κιέβου Επιφάνιου, από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου.
Του εξήγησα τις θέσεις μου και τον πληροφόρησα -λες και δεν το ήξερε!- ότι ανάρτησα την επιστολή του Αρχιεπισκόπου Κύπρου προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη με την οποία του κοινοποιούσε ότι θα μνημόνευε τον Κιέβου Επιφάνιο.
- Μα δεν εξασφάλισε, εκ των προτέρων, την έγκριση της πλειοψηφίας της Συνόδου ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος, μου είπε.
- Όντως! Απάντησα. Αιφνιδίασε την Σύνοδο ο Μακαριώτατος, αλλά, όταν προχώρησε στην μνημόνευση του Κιέβου Επιφάνιου, είχε οπωσδήποτε εξασφαλισμένη την βεβαιότητα ότι η πλειοψηφία της Συνόδου θα επικύρωνε την πρωτοβουλία του.
Άρα, συμπλήρωσα, αφού η πλειοψηφία της Συνόδου -ούτως ή άλλως- θα ταχθεί υπέρ της απόφασης του Αρχιεπισκόπου, οποτεδήποτε το θέμα πάει στην Σύνοδο, ποιο νόημα έχει ο σαματάς που κάνουν ορισμένοι Ιεράρχες, αφού ο Μακαριώτατος θα εξασφαλίσει συνοδική επικύρωση της πρωτοβουλίας του;
Η απάντηση δεν άρεσε στον συνομιλητή μου, επειδή ήταν βασισμένη σε τετράγωνη λογική και σε αριθμούς.
Όχι σε ευσεβοποθισμούς.
Αφού συνειδητοποίησε την αδυναμία του να αντιτάξει πειστική επιχειρηματολογία στις θέσεις που του ανέπτυξα, μου είπε με θριαμβολογικό στόμφο:
- Ο Αρχιεπίσκοπος απέκτησε την πλειοψηφία της Συνόδου μόνον μετά την χειροτονία του Αρσινόης Παγκράτιου.
Αξιοθρήνητο και καταγέλαστο -φυσικά- επιχείρημα.
Ποια σημασία έχει πότε απέκτησε την πλειοψηφία;
Το σημαντικό είναι ότι την έχει και αφού την έχει είναι μάταιο να ζητούν την ανάκληση της απόφασης του Αρχιεπισκόπου Κύπρου να μνημονεύσει τον Κιέβου Επιφάνιο.
Προς επίρρωση του ισχυρισμού μου ότι ο Αρχιεπίσκοπος όντως έχει την πλειοψηφία της Συνόδου υπέρ του, υπέδειξα στον συνομιλητή μου, ότι ο Μητροπολίτης Κύκκου κ. Νικηφόρος ζήτησε να ανακαλέσει την μνημόνευση ο Αρχιεπίσκοπος πριν συγκαλέσει την Σύνοδο, επειδή δεν επιθυμεί να παραστεί σε Σύνοδο που θα επικύρωνε την απόφαση εκ των υστέρων.
Αυτό, όμως, τι σημαίνει;
Ότι ο Μητροπολίτης Κύκκου κ. Νικηφόρος έχει -και δικαίως- την απόλυτη βεβαιότητα ότι όντως ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος έχει την πλειοψηφία της Συνόδου υπέρ του.
Είπαμε πολλά, κατά την διάρκεια της τηλεφωνικής μας συνδιάλεξης, που θα προσπαθήσω να μεταφέρω σταδιακά στο ιστολόγιο, για να δώσω απαντήσεις στα έωλα επιχειρήματα όσων θέλουν να δημιουργήσουν αχρείαστα προβλήματα στην Εκκλησία της Κύπρου, μετά την μνημόνευση του Μακαριώτατου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιου, από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Κύπρου κ. Χρυσόστομο.
Τούτο μόνον αναφέρω τώρα.
Η εντελώς λανθασμένη εντύπωση ότι ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος απέκτησε πλειοψηφία στην Σύνοδο, μόνο, μετά την χειροτονία του Θεοφιλέστατου επισκόπου Αρσινόης κ. Παγκράτιου, βασίζεται στην παντελή αδυναμία του συνομιλητή μου να αντιληφθεί πόσο μεγάλος τακτικιστής και πόσο απρόβλεπτος παίκτης είναι ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος.
Αλλά γι’ αυτό ας μιλήσουμε προσεχώς.
No comments:
Post a Comment