Friday, April 1, 2011

Η ΑΤΖΕΝΤΑ ΤΩΝ "ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΩΝ"












Η ΑΤΖΕΝΤΑ ΤΩΝ “ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΩΝ”
ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΤΖΕΝΤΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============

Οι μάσκες των “ΚΑΙΡΟΣκόπων” έπεσαν. Ζητούν “ισότιμη” συνεργασία με την ΠΕΘ, για την από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων που αναφύονται με την αναγγελία του Νέου Λυκείου, πλην όμως η ατζέντα που προτείνουν για την “ισότιμη” συζήτηση ΠΕΘ και ΚΑΙΡΟΥ, επαναλαμβάνει αυτολεξεί τις δηλώσεις της υπουργού παιδείας! Το μάθημα των θρησκευτικών “θα αφορά τον άνθρωπο”, θα είναι “ανοιχτό” και σε κάθε περίπτωση δεν θα είναι “κατήχηση”.

Με μια διαφορά. Στο ΜΟΝΟ που “διαφωνούν” με την υπουργό είναι με τον προαιρετικό χαρακτήρα τους μαθήματος.

Σε τι συνίσταται η πρότασή τους;

Σ’ αυτό που επεσήμανα κατ’ επανάληψη. Οι “Καιροσκόποι” και η κυβέρνηση γνωρίζουν ότι - λόγω συνταγματικού κωλύματος - δύσκολα μπορούν να υπερβούν τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ανήγγειλε η κυρία υπουργός τον προαιρετικό χαρακτήρα του μαθήματος! Για να μπορέσει να εκβιάσει στη συνέχεια τη συναίνεση του θεολογικού κόσμου σε μετατροπή του μαθήματος σε θρησκειολογικό με αντάλλαγμα την επαναφορά του υποχρεωτικού χαρακτήρα του σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Και ο μαντατοφόρος της πρότασης του συμβιβασμού; Οι Αγουριδικές αποφύσεις, οι “Ακαδημαικοί” του Βόλου, οι “Συναξιακοί” νεωτεριστές και οι σύμβουλοι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: Με μια λέξη: Οι “Καιροσκόποι”. Οι συνήθεις ύποπτοι. Οι νεροκουβαλητές των αθέων. Αυτοί που συνωμοτούν, με επικεφαλής το στενότερο συνεργάτη του Αρχιεπισκόπου κ. Σταύρο Γιαγκάζογλου, για να αλλοτριώσουν την ορθόδοξη φυσιογνωμία του μαθήματος των θρησκευτικών.

Αν ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν ήταν μέρος του παιγνιδιού, σε βάρος του μαθήματος των θρησκευτικών, θα είχε αποπέμψει από καιρό κλωτσηδόν τον κ. Γιαγκάζογλου από στενό συνεργάτη του.

Οποιος πιστεύει το αντίθετο είναι άνθρωπος πολύ χαμηλού δείκτη νοημοσύνης ή συνένοχος των σχεδίων τους.

Ελπίζω ότι η ΠΕΘ θα δώσει την ανάλογη “ισότιμη” αξιοπρεπή απάντηση στους πεμπτοφαλαγγίτες της θεολογικής αναξιοπρέπειας, αυτούς που έχουν την ιταμότητα να προσκαλούν την ΠΕΘ να συνεργαστεί μαζί τους “ισότιμα” για τον αποχρωματισμό του ορθόδοξου χαρακτήρα της παιδείας μας.

Ο θεολογικός κόσμος πρέπει να ξεσηκωθεί και να προβεί σε δυναμικές κινητοποιήσεις αποδοκιμασίας του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου επειδή είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του οικοδομήματος της αποδόμησης του ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών.

Με τέτοιους αρχιστράτηγους, Μακαριότατε, δεν χάνονται απλά μάχες αλλά ο πόλεμος.

Και ένας τελευταίος λόγος για τον περίφημο “κατηχητικό” χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών στον οποίο αναφέρθηκε απαξιωτικά και απαγορευτικά η κυρία υπουργός, ο κ. Γιαγκάζογλου, οι “Καιροσκόποι”, οι “Συναξιακοί” και το συνάφι τους.

Κατηχητικός χαρακτήρας του μαθήματος των θρησκευτικών σημαίνει να μιλάμε στα παιδιά μας για το Χριστό, την Παναγία, τους Αγίους και την Εκκλησία.

“Ανοιχτός”, μη “κατηχητικός”, για τον “άνθρωπο” “θρησκειολογικός” χαρακτήρας των θρησκευτικών σημαίνει να τους μιλάμε για τη Θεά Κάλι, τον Βούδα, τον Μωάμεθ και το "Ιερόν Κοράνιον".

Για ποιο λόγο η ΠΕΘ καλείται να συντελέσει σ’ αυτό το ανοσιούργημα;

Παραθέτουμε στη συνέχεια απόσπασμα της κατάπτυστης επιστολής “ισότιμης” συνεργασίας, που απέστειλε ο “Καιρός” στην ΠΕΘ που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ “ΚΑΙΡΟΥ” ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

===================

Με σκοπό τη διευκόλυνση πραγματοποίησης της συνάντησης αυτής, προτείνουμε τους παρακάτω θεματικούς άξονες οι οποίοι, ας σημειωθεί, είναι απολύτως ανοιχτοί και ενδεικτικοί:

· Ο υποχρεωτικός χαρακτήρας του μτΘ για όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από τη θρησκευτική ή μη προέλευση και ταυτότητά τους.

· Η αναβάθμιση του μτΘ σε ένα «ανοιχτό» μάθημα, ως προϋπόθεση της υποχρεωτικότητας.

· Ο χαρακτήρας του μτΘ σε σχέση με το Χριστιανισμό, την Ορθοδοξία καθώς και τη μάθηση «γύρω και μέσα από τις άλλες θρησκείες».

· Η ανθρωποκεντρική διάσταση του μτΘ.

· Ο χειρισμός του υφιστάμενου νομικού πλαισίου για τις απαλλαγές από το μτΘ (βλ. εγκύκλιοι υπουργείου και ερμηνείες τους).

· Η επαγγελματική αποκατάσταση των πτυχιούχων θεολόγων.


ΠΗΓΗ:

Θεολογικό ιστολόγιο Λάρισσας

No comments:

Post a Comment