Tuesday, April 5, 2011

ΓΕΝΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΩΝ


ΓΕΝΙΚΟΣ ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΟΜΑΧΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============

Δοξάζουμε τον Αγιο Θεό επειδή παρατηρείται γενικός ξεσηκωμός κατά των Εκκλησιομάχων! Ακόμη πιο ψηλά πρέπει να ανεβούν οι τόνοι! Ολοι πρέπει να μιλούν ανοιχτά και να καταγγέλλουν επώνυμα τους ελάχιστους θεολόγους και κληρικούς πεμπτοφαλαγγίτες των άθεων κρατούντων.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αποφάσισε να περάσει στην αντεπίθεση και ψηλαφούμε ήδη ορισμένες θετικές ενέργειές του που επαινούμε εκ βαθέων.

Κύριος ο Θεός γνωρίζει ότι ευχόμαστε εκ μέσης καρδίας να είναι αληθείς οι πληροφορίες ότι ο Μακαριότατος αποφάσισε να γυρίσει σελίδα.

Για να είναι όμως φερέγγυα η νέα πορεία πρέπει να δώσει απτά δείγματα γραφής για όλα τα εκκρεμούντα θέματα με τους άθεους κυβερνώντες: Το ηλεκτρονικό φακέλλωμα, τη διαστρέβλωση της Ιστορίας, την αντιεκκλησιαστική υστερία, την προσπάθεια περιθωριοποίησης της Εκκλησίας από τη ζωή του έθνους, την υποβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών, την προσπάθεια κατάργησης του υποχρεωτικού και ορθόδοξου του χαρακτήρα, την επιδίωξη της καθαίρεσης των θρησκευτικών συμβόλων από τις δημόσιες υπηρεσίες και τις σχολικές αίθουσες, την κατάργηση της πρωινής προσευχής, κτλ..

Προπαντός! Αν ο Μακαριότατος θέλει να γίνει πιστευτός ότι θα πάρει “το καρυοφύλλι” ας αρχίσει από το καθάρισμα της κόπρου του Αυγείου της αυλής του. Νηστήσιμα φαγητά με αυγά δεν μαγειρεύονται Μακαριότατε. Τίμια και παστρικά πράγματα. Ουδείς νουνεχής άνθρωπος μπορεί να σας εμπιστευθεί εφ’ όσον διατηρείτε τον κακό δαίμονα του μαθήματος των θρησκευτικών κ. Σταύρο Γιαγκάζογλου στις επιτελικές θέσεις που κατέχει σήμερα.

Παραθέτουμε στη συνέχεια απάνθισμα κειμένων που μαρτυρούν τον γενικό ξεσηκωμό εναντίον των εκκλησιομάχων.

*****

Σύνδεσμος Θεολόγων Μακεδονίας-Θράκης,
Οι αντιφάσεις του σχεδίου του «Νέου Λυκείου» και το Θρησκευτικό Μάθημα
_____________

Με αφορμή τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων για το «νέο Λύκειο» αισθανόμαστε την ανάγκη να εκφράσουμε την έντονη δυσαρέσκεια και απογοήτευση των μελών μας για την εκ νέου υποβάθμιση της θέσης του Θρησκευτικού Μαθήματος.

Η υποτίμηση αυτή συνίσταται στην μεγάλη μείωση των ωρών διδασκαλίας του (περίπου 40%) αφού στη μεν Β΄ Λυκείου το μάθημα των θρησκευτικών έγινε από (2) ώρες υποχρεωτικές που ήταν (1) ώρα υποχρεωτική, στη δε Γ΄Λυκείου από (1) ώρα υποχρεωτική που ήταν έγινε (2) ώρες επιλογής...Επισημαίνουμε στο σημείο αυτό την τραγελαφική αντίφαση της Υπουργού, σύμφωνα με την οποία στο ίδιο το Σχέδιο τονίζει ότι «η έννοια του «μονόωρου» μαθήματος δεν υφίσταται στο νέο Λύκειο» και στη συνέχεια η ίδια παραβιάζει αυτό που λέει, με αποτέλεσμα το μοναδικό μάθημα στο Νέο Λύκειο, που μένει με μία ώρα εβδομαδιαίως είναι αυτό των θρησκευτικών της Β΄Λυκείου.

Ως προς τη Γ΄ Λυκείου, το μάθημα των θρησκευτικών, εμμέσως πλην σαφώς «εξαφανίζεται», αφού τοποθετείται ως μάθημα επιλογής, μεταξύ άλλων σπουδαίων για τους μαθητές επιλεγομένων, στα οποία εξετάζονται στις πανελλαδικές τους εξετάσεις. Ποιος μαθητής θα αφήσει, για παράδειγμα, ένα επιλεγόμενο μάθημα ειδίκευσης της κατεύθυνσής του π.χ. ειδίκευση στα Λατινικά, στην Ιστορία, στη Χημεία κ.ά και θα προτιμήσει αντ΄ αυτού το μάθημα των θρησκευτικών!

Η όποια αναμόρφωση, βελτίωση ή αλλαγή του τίτλου ή του χαρακτήρα του Θρησκευτικού Μαθήματος, των σκοπών και των στόχων του στο ελληνικό σχολείο έπρεπε να είναι προϊόν ελεύθερης συν-απόφασης, συμμετοχής, διαλόγου και προπαντός σεβασμού στην παράδοση, την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου μας και όχι μονομερής απόφαση, που προαναγγέλθηκε δια στόματος της κυρίας Υπουργού από το βήμα του London School of Economics και στη συνέχεια ανακοινώθηκε, χωρίς, μάλιστα, να διευκρινισθεί, αν και πότε θα γίνει διάλογος και διαβούλευση επ΄ αυτού.

Συντασσόμενοι με το κοινό αίσθημα του ελληνικού λαού, της εκπαιδευτικής κοινότητας, της Ιεραρχίας της Εκκλησίας αλλά και με τη διαπίστωση που έχει κάνει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ότι τα αίτια της οικονομικής κρίσης είναι αποτέλεσμα πνευματικής και ηθικο-κοινωνικής παρακμής, πιστεύουμε στην αναγκαιότητα μιας πιο πλούσιας και πιο ουσιαστικής ανθρωπιστικής παιδείας στη πατρίδα μας.

Είναι απορίας άξιον, λοιπόν, ότι αντί να ενισχύεται μειώνεται το μάθημα των θρησκευτικών, ένα βασικό κοινωνικό και ανθρωπιστικό μάθημα, το οποίο είναι από τα σπουδαιότερα, αφού μπορεί να προσφέρει στους μαθητές αυτά που η ίδια η υπουργός τονίζει: «αξίες», «συλλογικότητα», «αλληλεγγύη» και «σεβασμό στους άλλους», ενώ ταυτόχρονα μειώνονται και οι πιθανότητες να γίνει ο μαθητής, κατά την Υπουργό, «συνειδητός Έλληνας πολίτης του κόσμου, γνώστης της ταυτότητάς του στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον».

*****

ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
___________

Οι Θεολόγοι των Νομών Ιωαννίνων, Κέρκυρας, Άρτας, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας και Λευκάδας σε συναντήσεις που πραγματοποιήσαμε και συζητήσεις που κάναμε σχετικά και με το σχέδιο για το Νέο Λύκειο που παρουσίασε το Υπουργείο, δηλώνουμε τα εξής:

1.) Η υφιστάμενη κατάσταση στο Λύκειο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις ενός σύγχρονου σχολείου. Επομένως κρίνουμε θετικές τις όποιες αλλαγές αφορούν στην υπάρχουσα δομή.

2.) Η μείωση του αριθμού των μαθημάτων και της ύλης κρίνεται θετική, αν λάβουμε υπόψη την υπάρχουσα κατάσταση και το γεγονός πως ο σημερινός μαθητής είναι από τους πιο σκληρά εργαζόμενους Έλληνες.

3.) Θεωρούμε πως στην Α΄ Λυκείου με τα μαθήματα Γενικής Παιδείας ο μαθητής «γίνεται συνειδητός Έλληνας πολίτης του κόσμου» με «γνώση και υπερηφάνεια για την ιστορία και τον πολιτισμό του» και «μαθαίνει να ζει και να προοδεύει μέσα στο σύγχρονο κόσμο». Όμως στις άλλες δύο τάξεις του Λυκείου θεωρούμε πως αυτό σταματά απότομα αφού ένα από τα μαθήματα αυτογνωσίας και αυτοπροσδιορισμού που του προσφέρει όλα τα παραπάνω, όπως και η Υπουργός στην ανακοίνωση του σχεδίου για το Νέο Λύκειο τόνισε, κολοβώνεται (Β΄ Λυκείου γίνεται 1 ώρα από 2 που ήταν το ΜτΘ) και τελικά εξουδετερώνεται στην πράξη (Γ΄ Λυκείου γίνεται μεν 2 ώρες από 1 που ήταν, όμως επιλεγόμενο, που σημαίνει πως δύσκολα ο μαθητής θα ξεφύγει από την χρησιμοθηρία του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιλέγοντας άλλο μάθημα από αυτό που του χρειάζεται).

4.) Προτείνουμε επομένως την επαναφορά του υποχρεωτικού 2ωρου του μαθήματος στην Β΄ Λυκείου και του 1ωρου υποχρεωτικού στη Γ΄ Λυκείου με το χαρακτήρα που έχει σήμερα, για να επιτευχθούν οι στόχοι του Νέου Λυκείου όπως τους προανήγγειλε η Υπουργός, αλλά και για έναν επιπρόσθετο λόγο: η Υπουργός ανακοίνωσε: «Στο Νέο Λύκειο δεν υφίσταται η έννοια του μονόωρου μαθήματος κάτι που συμβαίνει και σήμερα στην πράξη». Παρατηρούμε όμως πως εδώ υπάρχει φανερή αντίφαση, αφού στη Β΄ Λυκείου έχουμε μονόωρο μάθημα, το μοναδικό, αυτό των Θρησκευτικών, γεγονός που σημαίνει πως και η ίδια η Υπουργός αναγνωρίζει τον αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα του μέτρου, όπως και από πολλούς ειδικούς της επιστήμης της Παιδαγωγικής έχει επισημανθεί.

ΠΗΓΗ:

Αναγραφές

*****

ΜΝΗΜΟΝΙΟ

Για τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΠΕΘ με το Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, ΔΒΜ και Θρησκευμάτων κ. Βασίλειο Κουλαϊδή
____________

Θέματα που παρουσιάστηκαν

1. Απαλλαγές από το Μάθημα των Θρησκευτικών (ΜτΘ)

α) Πρέπει να λήξει η ασάφεια και η δυνατότητα να ενεργούν οι διευθυντές Σχολείων αναλόγως προς τις πιέσεις πού δέχονται.

β) Ζητάμε (ζητήσαμε από καιρό) να εκδοθεί νέα πλήρης και σαφής εγκύκλιος που:

- να ακυρώνει και τις τρεις εγκυκλίους Στυλιανίδη.

- να είναι απολύτως σύμφωνη με τις σχετικές δηλώσεις της κ. Χριστοφιλοπούλου, και με την απάντηση της ίδιας στην ερώτηση του βουλευτή κ. Φώτη Κουβέλη για το θέμα.

- να καθορίζει ότι μπορούν με αίτηση-δήλωσή τους να απαλλάσσονται μόνο οι αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι ή άθεοι.

- η δήλωση να υποβάλλεται στην αρχή του διδακτικού έτους(για ορισμένο χρονικό διάστημα, όχι οποτεδήποτε).

- οι απαλλασσόμενοι να παρακολουθούν υποχρεωτικά άλλο μάθημα θρησκευτικού πολιτισμού-ιστορίας θρησκειών-θρησκειολογίας με συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα και βαθμολόγηση, που θα το διδάσκουν καθηγητές του κλάδου ΠΕ01(θεολόγοι).

Στον απολυτήριο τίτλο των μαθητών αυτών (Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση) θα γράφεται το θρήσκευμα που έχουν δηλώσει και ο τίτλος του μαθήματος που παρακολούθησαν(όχι θρησκευτικά).

2. Διδασκαλία του ΜτΘ

Η διδασκαλία του ΜτΘ θα πρέπει να είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές-τριες της εγκύκλιας εκπαίδευσης (υποχρεωτικής και μη) με τις διακρίσεις που εκθέσαμε στο προς την κ. Υπουργό Υπόμνημα μας τον Ιούνιο του 2010, δηλ. όλοι οι μαθητές να διδάσκονται επί 2 ώρες εβδομαδιαίως το σχετικά μάθημα, χωρίς να αφήνεται, στην επιλογή η θρησκευτική διδασκαλία τους.

Επισυνάπτουμε μερικά συνοπτικά διατυπωμένα επιχειρήματα για την ανάγκη της θρησκευτικής διδασκαλίας σ΄ όλο το Λύκειο.

3. Ο χαρακτήρας του ΜτΘ.

Θα πρέπει να είναι (πάντοτε σύμφωνα με το Υπόμνημα μας του Ιουνίου 2010).

α) Ορθόδοξος Θεολογικός (ή ομολογιακός) για τα παιδιά των ορθοδόξων οικογενειών.

β) Πολιτιστικός-θρησκειολογικός για τα παιδιά των μη ορθοδόξων οικογενειών(εφ' όσον ο αριθμός τους δεν θα είναι ίσος ή μεγαλύτερος του ορίου που το Υπουργείο θα θέσει, διαφορετικά θα εμπίπτουν στην παρακάτω περίπτωση (γ).

γ) Επίσης θρησκευτικός-ομολογιακός της πίστης τους για όσα παιδιά είναι μαθητές σε ελληνικά σχολεία σε περιοχές που υπάρχει συμπαγής αριθμός ετεροδόξου πληθυσμού.

4. Πρόγραμμα σπουδών του ΜτΘ.

Η ΠΕΘ έχει προβληματιστεί σχετικά με τα προγράμματα διδασκαλίας του ΜτΘ στην υποχρεωτική εκπαίδευση ( Δημοτικό-Γυμνάσιο), αλλά και στο Νέο Λύκειο.

Μερικές σκέψεις προβληματισμού και αφόρμησης για το πρόγραμμα του Λυκείου σας υποβάλλουμε.

Ζητούμε να μην είμαστε εντελώς αποκλεισμένοι απ' τις προσπάθειες σχεδιασμού των Αναλυτικών Προγραμμάτων που κάνει το Υπουργείο.


ΠΗΓΗ:

Ακτίνες,

Ζωηφόρος

*****


Επιστολή της Ιεράς Συνόδου στην ΕΡΤ για την εκπομπή "Αρχονταρίκι"
__________________

Ἀξιότιμε κ. Ταγματάρχη,

Ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος κατά τήν Συνεδρίαν Αὐτῆς τῆς 29ης μηνός Μαρτίου 2011, μετά λύπης ἐπληροφορήθη τήν ὁριστικήν διακοπήν τῆς ἐκπομπῆς «ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ» ἀπό τό πρόγραμμα τῆς ΕΤ1 καί ἀπεφάσισεν νά ἐκφράσῃ τήν δυσάρεστον ἔκπληξιν καί τήν βαθεῖαν θλίψιν διά τήν ἀπόφασιν αὐτήν, ἡ ὁποία στερεῖ τήν δημοσίαν τηλεόρασιν ἀπό τήν μοναδικήν ἐκπομπήν Ὀρθοδόξου ἐκκλησιαστικοῦ καί πνευματικοῦ περιεχομένου.

Μεταφέρομεν ἐπίσης τάς ἐντόνους διαμαρτυρίας πολυαρίθμων Ἑλλήνων ἀπό ὅλα τά σημεῖα τῆς Ἑλλάδος, οἱ ὁποῖοι θεωροῦν τήν διακοπήν τῆς ἐκπομπῆς ὡς ἐχθρικήν πρᾶξιν πρός τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν.

Πιστεύομεν ὅτι εἰς μίαν ἐποχήν ἠθικῆς, πνευματικῆς καί οἰκονομικῆς κρίσεως ὁ Ἑλληνικός λαός ἔχει ἀνάγκην νά ἀκούῃ τόν λόγον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐπί μιᾶς σειρᾶς διαφόρων θεμάτων, θεολογικῶν, ἱστορικῶν, κοινωνικῶν κ.ἄ. ὥστε νά λαμβάνῃ μηνύματα αἰσιοδοξίας καί ἠθικῆς ἀνατάσεως.

Εἰς μίαν χώραν μέ συντριπτικήν πλειονοψηφίαν Ὀρθοδόξου Χριστιανικοῦ πληθυσμοῦ δέν εἶναι λογικόν, οὔτε δίκαιον, νά ἀπουσιάζῃ ἀπό τό πρόγραμμα τῶν κρατικῶν τηλεοπτικῶν διαύλων μία ἐκπομπή διαλόγου καί προβληματισμοῦ βασιζομένη εἰς τήν Ἑλληνορθόδοξον Παράδοσιν.

Ἐκφράζομεν τήν ἐπιδοκιμασίαν ἡμῶν πρός τόν Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ κ. Ἰγνάτιον διά τήν ἐπιτυχῆ ἐπί 19 ἔτη διεύθυνσιν τῆς ἐκπομπῆς «ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ» καί παρακαλοῦμεν νά ἀναθεωρήσητε τήν ἀρχικήν ἀπόφασιν ὥστε ἡ ἐν λόγῳ ἐκπομπή νά συνεχίσῃ ἀπροσκόπτως τήν πορείαν της.

Ἐπί δέ τούτοις, εὐελπιστοῦντες ἀφ’ ἑνός μέν ὅτι θέλετε κατανοήσει τήν σημασίαν τῶν ὡς ἄνω ἐκτεθέντων καί ἀφ’ ἑτέρου ὅτι εἰς τάς τελικάς ἀποφάσεις ὑμῶν θά λάβητε ὑπ’ ὄψιν τάς θέσεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἐπικαλούμεθα ἐφ’ ὑμᾶς πλουσίαν τήν Χάριν τοῦ Θεοῦ καί διατελοῦμεν μετ' εὐχῶν.


† Ὁ Ἀθηνῶν Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ,
Πρόεδρος

Ὁ Ἀρχιγραμματεύς
† Ἀρχιμ. Μᾶρκος Βασιλάκης

*****

ΤΟ ΑΝΔΡΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟ ΦΡΟΝΗΜΑ

Τοῦ κ. Στυλ. Ζ. Λαγουροῦ
_____________

 Ποῦ ξανακούστηκε νά συντρώγουν εἰς τήν ἰδίαν τράπεζαν οἱ «ποιμένες τῶν λογικῶν προβάτων» μετά τῶν κυβερνητικῶν εἰκονομάχων, δεδηλωμένων ἐχθρῶν τῶν ἱερῶν συμβόλων τῆς Ἐκκλησίας μας;

 Ἄς ποῦμε ὅμως τά πράγματα μέ τό ὄνομά τους δίχως «διπλωματικές» ὑπεκφυγές. Τό ἐρώτημα εἶναι: Ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος εἰς ποῖον ἐκ τῶν δύο κυρίων ὑπακούει; Εἰς τόν Χριστόν ἤ εἰς τόν Καίσαρα; Καί μέ ποῖον δικαίωμα συνενωχεῖται μετά τῶν δεδηλωμένων διωκτῶν τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ;

 Ποίαν παρακαταθήκην ἀνδρείου φρονήματος ἄφησεν ὁ πρῶτος μετά τόν Ἕνα, ὁ Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος, ὅταν κατήγγειλε δημόσια τίς παρεκτροπές τοῦ Ἡρώδη; Ποῖοι ἐκ τῶν μαθητῶν καί ἀποστόλων τοῦ Χριστοῦ συνέφαγον μετά τῶν διωκτῶν τοῦ ποιμνίου τους; Ποῖοι πατέρες καί ἅγιοι συναυλίσθησαν μετά τῶν εἰκονομάχων καί ἀποκαθηλωτῶν;

 Τήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας εἴθισται ὁ πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας νά προσκαλεῖ εἰς γεῦμα τήν Ἱερά Σύνοδο καί θεσμικά ὄργανα τῆς Πολιτείας. Τιμητική καί καθιερωμένη συνήθεια τῆς πάλαι ποτέ Πολιτείας πού σεβόταν τήν Ἑλληνορθόδοξη παράδοση, τήν ὁποία τηρεῖ ἕως σήμερα μέ σεβασμό ὁ ἀποδεκτός ἀπό ὅλους τούς Ἕλληνες Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας. Ποῖοι ὅμως ἀπ’ αὐτούς τούς πολιτικούς σέβονται σήμερα τήν Ἐκκλησία καί τήν Ἑλληνορθόδοξη Παράδοση; Ἐλάχιστοι καί αὐτοί χλιαρά…

 Συνεπῶς, μήπως ἡ Ἱ. Σύνοδος δίνει ἐπίσημα διαπιστευτήρια στήν ὑποκρισία, γευματίζοντας μέ «ἐχθρούς» τῆς Ἐκκλησίας; Τί μήνυμα δίνει στό Λαό; Παντοῦ λοιπόν ἐπικρατεῖ ὁ συμβιβασμός καί ἡ ἰσοπέδωση; Μή μᾶς ποῦν ὅτι αὐτό εἶναι «διπλωματία»!

 Δυστυχῶς ἡ Διοικοῦσα Ἐκκλησία τῶν δεσποτάδων δέν εἶναι διατεθειμένη νά ἀναμετρηθεῖ Προδρομικά καί Χρυσοστομικά μέ τήν ἄθεη ἐξουσία…Ὅταν οἱ πολέμιοι πυροβολοῦν μέ καλάσνικοφ εἶναι δειλία καί φυγομαχία οἱ σφενδόνες.

 Χάθηκε μιά θαυμάσια εὐκαιρία ἐφέτος στήν πρόσκληση τοῦ προέδρου τῆς Δημοκρατίας στό καθιερωμένο γεῦμα, εὐγενικά νά ἀπαντήσει ἡ Ἱερά Σύνοδος «ὄχι», ἐκθέτουσα τούς λόγους τῆς ἀρνήσεως. Ἐφ’ ὅσον ἡ Πολιτεία διάκειται ἐχθρική καί ἀγνώμων ἔναντι τοῦ ἱεροῦ θεσμοῦ τῆς Ἐκκλησίας, ἀρνούμαστε νά καλύψουμε ἔστω ἔμμεσα τίς ταπεινωτικές συμπεριφορές τους!!! Τί θά γινόταν τότε; Θά γινόταν σεισμός!!!

 Καί ὁ Λαός θά ἀνασήκωνε ἐπιτέλους λίγο τό σκυμμένο κεφάλι του μετά ἀπ’ τίς ταπεινώσεις πού ἔχει δεχθεῖ κατά συρροήν τόν τελευταῖο χρόνο ἀπό τούς ἐκκλησιομάχους ἐχθρούς του. Θά ἔνοιωθε ὅτι ἡ Ἱεραρχία εἶναι κοντά του. Μητέρα Στρατηγός, ὅπως τότε στή δουλεία τοῦ Ὀθωμανοῦ καί σήμερα στήν λαιμητόμο τοῦ Μνημονίου τῶν ἀδίστακτων οἰκονομικῶν καί ἠθικῶν δολοφόνων του.

 Ἡ Ἐκκλησία, Σεβασμιώτατοι ἐπίσκοποι, δέν εἶναι Ἱκέτης, ἀλλά Ἡγέτης, καί τοῦτο εἶναι γεγονός διαχρονικῶς ἀναντίρρητο, γιατί κεφαλή της εἶναι ὁ Χριστός, ὁ Κύριος τῶν κυριευόντων καί ὁ βασιλεύς τῶν βασιλευόντων, εἴτε ἐσεῖς εἶστε ἄξιοι νά τό διεκδικήσετε εἴτε ὄχι. Αὐτήν τήν διαδοχή καί τήν εὐθύνη βαστάζει ὁ ὦμος σας καί ὀφείλετε νά κρατήσετε τό βάρος τῆς χωρίς συμβιβασμούς, ἀλλά μέ ἀνδρεῖο φρόνημα ἀντάξιο τῶν πατέρων καί τῶν μαρτύρων. Διαφορετικά αὐτομολήσετε ἐντίμως καί ἐπισήμως στήν ἀντίπερα ὄχθη τῶν «κυριευόντων»…!!!. Ἀλλά νά τό ξέρουμε…

ΠΗΓΗ:

Χριστιανική Βιβλιογραφία,





No comments:

Post a Comment